Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2381/17813 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroatian viisuklubi maksoi potut pottuina eikä antanut Italialle OGAE-äänestyksessä yhtään pistettä. Luultavasti Italia tekee samat Kroatialle.

Suurin kilpailijansa Sveitsi sai kuitenkin pisteet, että tuskin sellaista taktikointia vielä tossa. Itse äänestyksessä saattaa olla.

Vierailija
2382/17813 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voikin olla ärsyttävä tuo yhden koko ajan kirjoittama/käyttämä "slay girl" -nimitys lähes jokaisesta nopeatempoisesta naisen esittämästä biisistä.

-ohis

Se on vaan helposti jäsenneltävä kategoria, sen sijaan että aina sanoisi "naisen laulama nopeatempoinen viisu". Eikä kaikki nopeet siihen kuulukaan, esim. La Noia ei ole perinteinen Slay Girl. Mutta nämä Maltat ja Kyprokset ovat. Se on vaan klassinen viisutyyli. Slay Girl terminä on kyllä aika ärsyttävän kuuloinen, mutta tänä vuonna niitä riittää niin sitä käytetään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/17813 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään Ranskan biisistä, kaunis, mahtipontinen balladi, muistuttaa Sara Siipolan biisiä

Musta nää on niin väsyneitä, etten jaksa edes kuunnella

Vierailija
2384/17813 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän viha/rakkaussuhde ranskan biisiin, toisaalta tykkään koska vetää sen niin loistavasti, mutta toisaalta taas vähän väsyn tollasiin KUUNNELKAA MITEN HYVIN MINÄ LAULAN-biiseihin, missä sävellys ja sanoitus on jätetty tosi yksinkertaisiksi.

Vierailija
2385/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on vähän viha/rakkaussuhde ranskan biisiin, toisaalta tykkään koska vetää sen niin loistavasti, mutta toisaalta taas vähän väsyn tollasiin KUUNNELKAA MITEN HYVIN MINÄ LAULAN-biiseihin, missä sävellys ja sanoitus on jätetty tosi yksinkertaisiksi.

Itse olen samoilla linjoilla. Slimane on huippulaulaja, mutta siihenpä se jääkin. Itse biisi on mielestäni auttamattoman yksitoikkoinen. Kisassa on monta parempaa balladia.

Vierailija
2386/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Georgia on hyvä esimerkki Kuunnelkaa miten hyvin minä laulan -biiseistä ja laulajista.

Vierailija
2387/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oddseissa sijalla 13! 

Vierailija
2388/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 8:s vain kuukausi sitten!!

Vierailija
2389/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi oli oddseissa 8. tammikuun aikana ja helmikuun alussa ennen UMK-finaalia. Heti UMK-finaalin jälkeen sijoitukset oddseissa tipahtivat reilusti. Huonoimmillaan sijoitus oli muistaakseni 21.

Vierailija
2390/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi,että suomi on noinkin hyvällä sijalla. En ole innostunut suomen biisistä.

Vierailija
2391/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoisi,että suomi on noinkin hyvällä sijalla. En ole innostunut suomen biisistä.

Esitykset, erityisesti Henrin laulu, ovat sujuneet hyvin pre-partyissa, ja tietoisuus siitä, että lavashow tulee olemaan Malmössa paranneltu versio UMK-esityksestä on lisännyt uskoa Suomeen. Vaikka olisi biisistä mitä mieltä tahansa, on pakko sanoa, että esityshän on hulvattoman hauska ja Henri pystyy laulamaan hyvin livenäkin.

Vierailija
2392/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomen kertoimet ja voittomahdollisuudet ovat pysyneet viikosta toiseen varsin vakaina ja sijoituksen vaihtumiset johtuvat muitten sahaamisesta edestakaisin. Sama porukka ollut sijoilla 10-20 pitkään ja heillä mahdollisuus voittoon on 1% luokkaa.

Vierailija
2393/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Georgia on hyvä esimerkki Kuunnelkaa miten hyvin minä laulan -biiseistä ja laulajista.

Ois se voinu vetää tolla laulutaidolla paljon tylsemmänkin, esim. just jonkun Christina Aguilera-balladin tyylisen minkä coveroi prepartyssa. Mutta näillä hyvillä laulajilla biisit tuppaa menemään paikoin huutamisen kuuloiseksi jos eivät hillitse itseään.

Vierailija
2394/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrrä miksi tuota Belgiaa nostetaan esiin täälläkin yhtenä mahdollisena voittajana ja että se saisi Suomestakin pisteitä jotenkin erityisesti. Musta se on tosi jankkaava biisi, eikä prepartyt ole mitenkään vakuuttaneet, päinvastoin. Muut ennakkosuosikit ymmärrän kyllä.

Vierailija
2395/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrrä miksi tuota Belgiaa nostetaan esiin täälläkin yhtenä mahdollisena voittajana ja että se saisi Suomestakin pisteitä jotenkin erityisesti. Musta se on tosi jankkaava biisi, eikä prepartyt ole mitenkään vakuuttaneet, päinvastoin. Muut ennakkosuosikit ymmärrän kyllä.

Koska sillä on onnistumisella mahdollisuudet saada hyvin sekä raati-että yleisöpisteitä. Sillä on kaikki komoromissivoittajan ominaisuudet, ja se on myös hyvin tuotettu studiobiisi mistä syystä se on korkealla aika monessa rankingissa. Prepartyt ei oo sujuneet mutta mies on kokenut tv-esiintyjä joten sitä ei vielä teilata kuten jonkun ummikon kanssa ehkä tehtäis.

Jankkaus taas on makuasia, itse en sitä kuule koska säkeistöt ovat eri, kertosäe kuullaan vain kahdesti, ja loppuosassa laulaja ja kuoro vaihtavat paikkaa joten variaatiota on. 

En usko että Belgia voittaa, koska jonkun muun tarvitsisi epäonnistua sitä varten, mutta ei se mahdottomuus ole.

Vierailija
2396/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi oli oddseissa 8. tammikuun aikana ja helmikuun alussa ennen UMK-finaalia. Heti UMK-finaalin jälkeen sijoitukset oddseissa tipahtivat reilusti. Huonoimmillaan sijoitus oli muistaakseni 21.

suomi tippui kun muiden maat karsinnat lähestyi. Kun biisejä muista maista valittiin alkoi suomi kapuamaan takas ylös. Kun kaikki oli valittu oli suomi takasin 15. Ja nyt sitten jo 13. 

jurylta suomi ei välttämättä saa montaa pistettä koska edellä on niin paljon tasokasta musiikkia mutta toivotaan hyvää telesaalista.

Vierailija
2397/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään paljon Belgian biisistä. Se on hyvin tehty moderni popballadi, joka vain kasvaa ja kehittyy loppua kohden. Se on mielestäni tämän vuoden balladeista ehdoton ykkönen, jolla on kaikki realistiset elementit saada raativoitto, jos lavashow ja live-esitys menevät nappiin.

Myös Suomen raati on menneinä vuosina antanut täysiä tai vähintään tosi hyviä pisteitä hyvin tehdyille ja esitetyille popballadeille. Suomen yleisö ei todennäköisesti arvosta Belgian biisiä kovin korkealle, koska suomalaisten keskivertomusiikkimaku on omaleimaista, eikä balladit ole arvostuksen kärkipäässä, mutta yleiseurooppalainen ja maailmanlaajuinen musiikkimaku on erilaista, ja myös hyvin tehdyistä ja hyvin esitetyistä balladeista pidetään ja viisuissakin niitä äänestetään, esim. viime vuonna Ruotsi ja Italia.

Tänä vuonna kisasta tulee varmaankin hyvin tasainen. On monta ennakkosuosikkia. Osa ennakkosuosikeista, esim. Kroatia ja Hollanti ovat  lähtökohtaisesti sellaisia, että voi odottaa hyviä telepisteitä, muttei paljoa raatipisteitä. Sveitsi ja Italia voivat saavat hyvin kumpiakin pisteitä, mutta ovat kuitenkin epävarmempia tapauksia saamaan huippuraatipisteet kuin Belgia. Ukraina varmaankin saa hyvin kumpiakin pisteitä.

Varmaan tulee yllätyksiä, kun aletaan saada tietoa ja klippejä viisuharjoituksista. Lavashowt ja live-esitykset ratkaisevat. Varmaa on se, että voittoon tarvitaan hyvin sekä tele- että raatipisteitä. Belgialla on näihin mahdollisuus, jos lavashow ja live-esitys ovat hyviä. Pre-partyesitykset eivät ole menneet hyvin ja Belgia onkin tippunut viime aikoina oddseissa, mutta se ei vielä romuta sitä mahdollisuutta, että Malmössa kaikki voi onnistua hienosti. Biisistä Belgian menestys ei ole kiinni.

Vierailija
2398/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli Ogae-äänestykseen muun maailman pisteet. Top 3 muulla maailmalla on Kroatia, Sveitsi ja Italia.

Nyt on annettu kahdeksan maan ml. muu maailma pisteet. Kroatia johtaa pienellä kaulalla seuraavaan tiiviiseen kolmikkoon: Sveitsi, Belgia ja Italia. Sitten on jo vähän reilummin eroa seuraavina tuleviin Itävaltaan, Ranskaan Ukrainaan, Liettuaan jne. Suomi on edelleen pisteittä, mutta äänestys on vasta alkuvaiheessa.

https://ogaeinternational.org/2024-ogae-poll/

Vierailija
2399/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä taso viisuissa tänä vuonna! Mun suosikit:

1. Norja 

2. Sveitsi 

3. Belgia 

4. Kroatia 

5. Espanja 

6. Viro 

7. Ukraina 

8. Italia 

9. Liettua 

10. Azerbaidžan 

Vierailija
2400/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois se voinu vetää tolla laulutaidolla paljon tylsemmänkin, esim. just jonkun Christina Aguilera-balladin tyylisen minkä coveroi prepartyssa. Mutta näillä hyvillä laulajilla biisit tuppaa menemään paikoin huutamisen kuuloiseksi jos eivät hillitse itseään.

Tulee vähän Saara Aalto -fiilikset.

Ketju on lukittu.