Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte kenelle suomalaiset antaa 12 pistettä?
Suomessa juryn ja yleisön äänet ovat menneet perinteisesti ristiin, eli raati antaa kovimmat pisteet sille, mistä kansa ei tykkää ja päinvastoin. Veikkaan Ruotsia 😂
Epäsuosittu mielipide, mutta itse tykkään melkein aina Ruotsin biiseistä. Italian biiseistä tykkään myös usein samoin Belgian biiseistä olen viime vuosina usein pitänyt.
Tämän vuoden top kolmoseni on Ukraina, Australia ja Belgia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisö vai raadit? Totta puhuen, ei mitään aavistusta!
Yleisöä meinasin, raadit ei silleen kiinnosta samalla tapaa 😀 Itse veikkaan Hollantia. Baby Lasagna toinen.
Itse epäilen, ettei Kroatia saa Suomen yleisöltä täysiä pisteitä, kun on kuitenkin kuulunut sen verran kitkerää kommentointia Käärijän "kopioinnista", mutta voin olla väärässäkin.
Kansainvälinen viisufaniklubien äänestys on käynnissä. Tämänhetkinen top 3 on Kroatia, Belgia, Sveitsi.
Suomi on vielä nollakerhossa, samoin Viro eikä Joost Kleinkaan ole kovin korkealla. Tosin äänestys vasta alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisö vai raadit? Totta puhuen, ei mitään aavistusta!
Yleisöä meinasin, raadit ei silleen kiinnosta samalla tapaa 😀 Itse veikkaan Hollantia. Baby Lasagna toinen.
Itse epäilen, ettei Kroatia saa Suomen yleisöltä täysiä pisteitä, kun on kuitenkin kuulunut sen verran kitkerää kommentointia Käärijän "kopioinnista", mutta voin olla väärässäkin.
Juu, ja itsekin tarkoitin että toiseksi voi ehkä kivuta äänissä.
Mitä tulee Joostiin, niin en jostain syystä näe kuka saisi meiltä enemmän pisteitä. Viro varmasti saa ääniä, mutta näinköhän kuitenkaan eniten... Ehkä Kroatialla on mahdollisuus yllättää, koska onko niitä "vihaajiakaan" niin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Israelille
Voi olla tosiaankin, ettei "Käärijäkatkeruus" loppupeleissä vaikuta Kroatian äänestämiseen Suomessa vaan se saa täältäkin 12 p yleisöltä.
Hollannin mahdollisuuksista telepistemagneettina en ole ollenkaan vakuuttunut vaan pikemminkin luulen, että se floppaa jonkin verran niidenkin osalta ja kokonaissijoituksessa melkoisesti, koska raadeilta se ei saa pisteitä sen enempää kuin Suomikaan.
Hollanti, Suomi ja Viro kisailevat samoista äänistä ja se vaikuttaa kaikkien lopputulokseen. Uskon, että Suomessa Viro vetää Hollannista pidemmän korren jo ihan vain meillä olevan virolaisdiasporan takia.
En ihmettele jos Suomen 95man jää ilman pisteitä Malmössä.
Hollanti ja Belgia tuo jännitystä tähän kuvioon, koska esityksestä ei voi kuin arvella. Odotukset on silti sitäkin kovemmat.
Vierailija kirjoitti:
No eikä jää. Ja tämä näkemys perustuu vaikka ihan vain Tiktokiin, jossa monella on omissa listauksissa vähintään 15., mutta useammassa olen nähnyt jopa toisena Hollannin jälkeen (enkä tarkoita suomalaisia). Kyllä Suomi on huimionsa saanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse varmaan finaaliinkaan.
Kroatia-huuma on vienyt mennessään. Ihan tulee mieleen hieno viime vuoden viisukevät Suomessa. Osaan jo pari sanaa kroatiaa: ajmo ja Hrvatska!
Ihanaa, kun on tämä Euroviisut Official -foorumi! Roikuin pitkään tuolla UMK Officialsissa, mutta sinne ei kukaan kirjoita enää mitään, aivan kuollutta, en tosin itsekään sinne kommentoi, ei ole inspiraatiota jäljellä. No, onhan tietysti jo aikakin siirtyä UMK:sta itse Euroviisuihin. Tuo UMK-foorumi alkoikin kyllä käydä aika vastenmieliseksi, kirjoittelu oli siellä hyvin alatyylistä ja moukkamaista, artisteja pilkattiin ja arvosteltiin täysin ulkomusiikillisista asioista, ulkonäöstä alkaen. Tällä foorumilla pysytään asiassa, on ilo olla oikeiden euroviisufanien mukana!
Otaksuisin että Norja on Suomen äänissä vahvoilla. Norjan kanssa ollaan samalla aaltopituudella mitä viisuihin tulee, plus se on vuoden ainoita rockiin taipuvaisia biisejä.
Vierailija kirjoitti:
Hollanti ja Belgia tuo jännitystä tähän kuvioon, koska esityksestä ei voi kuin arvella. Odotukset on silti sitäkin kovemmat.
Varsinkin Belgian suhteen odotukset on tosi kovat, koska sillä on kaikki mahdollisuudet jopa voittoon. Kaikki riippuu lavashown ja esityksen onnistumisesta.
Hollanti voi saada onnistuneella esityksellä ison telepistepotin, mutta raatipisteitä se ei juurikaan saa, olipa esitys millainen tahansa. Biisi ei vain riitä.
Kuka voi olla teidän mielestä yllättäjä? mä veikkaan että irlantia. Voi päästä top 10 ja voi tehdä Hatarit.
Georgia on muuten nosteessa prepartyn jälkeen koska nainen osaa todella laulaa (osallistu Amerikan idolsiinkin) ja esiintyä, ja biisi just sellainen jonka voi nostaa hyvällä showlla eri tasolle. Soundi on myös vähän raskaampi kuin muut slay girlit, tulee vähän takavuosien viisut mieleen tosta nahkahabituksesta mikä ei oo huono asia. En yllättyisi jos pärjäisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin Belgian suhteen odotukset on tosi kovat, koska sillä on kaikki mahdollisuudet jopa voittoon. Kaikki riippuu lavashown ja esityksen onnistumisesta.
Hollanti voi saada onnistuneella esityksellä ison telepistepotin, mutta raatipisteitä se ei juurikaan saa, olipa esitys millainen tahansa. Biisi ei vain riitä.
Mä en nää belgiassa voittomahdollisuuksia. Korkeat jurypisteet se varmaan saa, mutta en usko, että pärjää telessä niin hyvin että riittää voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Otaksuisin että Norja on Suomen äänissä vahvoilla. Norjan kanssa ollaan samalla aaltopituudella mitä viisuihin tulee, plus se on vuoden ainoita rockiin taipuvaisia biisejä.
Samaa mieltä. Uskon, että Norja saa Suomesta hyvin sekä tele- että raatipisteitä. Ei ehkä täysiä, mutta mukavan määrän kuitenkin.