Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2421/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että norjalle voi käydä EAEA? minusta norjan olisi pitänyt valita Keiino

Minun suosikkini oli Margaret Berger. Olisi ollut hauskaa, jos hän olisi ollut uudestaan Norjan edustaja Malmössä. Hän oli minusta edellisten Malmön kisojen ykkönen:

Vierailija
2422/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu aika paljon Kroatiasta, Hollannista, Sveitsistä, Belgiasta, Italiasta ja Ranskastakin, mutta vähemmän Ukrainasta viime aikoina, vaikka sekin on varteenotettava voittajaehdokas. Tällä hetkellä on oddseissa neljäntenä.

Joo Ukrainan ensivaikutelma on tosi hyvä, muistan sen hypen. Siinä on jotain hengellistä olematta saarnaava ja se erottuu kaikista muista. Viisufanit vaan on kuunnellu sitä viikkokaupalla niin eivät hypetä, mutta ensi kertaa katsovalle siinä on se sama taika luultavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, että norjalle voi käydä EAEA? minusta norjan olisi pitänyt valita Keiino

Minun suosikkini oli Margaret Berger. Olisi ollut hauskaa, jos hän olisi ollut uudestaan Norjan edustaja Malmössä. Hän oli minusta edellisten Malmön kisojen ykkönen:

Feed you my love oli rautaa, tänä vuonna ei ihan yltänyt samalle tasolle. En oikein ymmärtänyt sitä harmaata toimisto-lookia.

Vierailija
2424/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on siveellinen versio no rulesista kaikille niille, joita liian lyhyet farkkushortsit ahdistaa:

Nauroin ääneen 😂 Mahtavaa Enigma-meininkiä!

Vierailija
2425/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä versio, ysäriä sekin! 

Vierailija
2426/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feed you my love oli rautaa, tänä vuonna ei ihan yltänyt samalle tasolle. En oikein ymmärtänyt sitä harmaata toimisto-lookia.

Totta, että tämänvuotinen biisi ja look eivät yltäneet samalle tasolle kuin 11 vuotta sitten, jolloin Margaret ja Norja olisivat ansainneet viisuvoiton.

Vierailija
2427/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu aika paljon Kroatiasta, Hollannista, Sveitsistä, Belgiasta, Italiasta ja Ranskastakin, mutta vähemmän Ukrainasta viime aikoina, vaikka sekin on varteenotettava voittajaehdokas. Tällä hetkellä on oddseissa neljäntenä.

Joo Ukrainan ensivaikutelma on tosi hyvä, muistan sen hypen. Siinä on jotain hengellistä olematta saarnaava ja se erottuu kaikista muista. Viisufanit vaan on kuunnellu sitä viikkokaupalla niin eivät hypetä, mutta ensi kertaa katsovalle siinä on se sama taika luultavasti.

Joo, ja raadit varmasti arvostavat sitä ja kun vielä ympäri Eurooppaa oleva iso ukrainalaisdiasporakin äänestää ahkerasti, niin vahvasti on kiinni viisuvoitossa. Itse soisin sen Ukrainalle tänä vuonna, koska biisi on niin hyvä, mielestäni paras Ukrainan viisubiiseistä ikinä.

Vierailija
2428/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Nemon liveveto on kyllä teknisesti huikea, mutta jotenkin laulajassa ei oikein ole sellaista voittajakarismaa. Bokserit pilkottaa, eikä varmaankaan tarkoituksella. Pinkkiä luomiväriä on kyllä laitettu, mutta muuten laittautuminen on jäänyt vähiin.

Vierailija
2429/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on vähän viha/rakkaussuhde ranskan biisiin, toisaalta tykkään koska vetää sen niin loistavasti, mutta toisaalta taas vähän väsyn tollasiin KUUNNELKAA MITEN HYVIN MINÄ LAULAN-biiseihin, missä sävellys ja sanoitus on jätetty tosi yksinkertaisiksi.

Minua ärsyttää eniten Ranskan biisissä sen sanoitus. Hieno ääni kyllä laulajalla, mutta tämä lähenee jo parodiaversiota ranskalaisesta nyyhkyballadista.

Vierailija
2430/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on vähän viha/rakkaussuhde ranskan biisiin, toisaalta tykkään koska vetää sen niin loistavasti, mutta toisaalta taas vähän väsyn tollasiin KUUNNELKAA MITEN HYVIN MINÄ LAULAN-biiseihin, missä sävellys ja sanoitus on jätetty tosi yksinkertaisiksi.

Minua ärsyttää eniten Ranskan biisissä sen sanoitus. Hieno ääni kyllä laulajalla, mutta tämä lähenee jo parodiaversiota ranskalaisesta nyyhkyballadista.

ja kun oisivat suht helposti saaneet siihen sanoitukseen edes jotain eloa. nyt se käy lähes parodiasta kuten sanoit. huikee artisti vähän heitetty hukkaan tossa, varsinkin kun julkistivat sen niin super aikaisin. teknisesti hieno suoritus mutta jää vähän raakileeksi.

Vierailija
2431/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja raadit varmasti arvostavat sitä ja kun vielä ympäri Eurooppaa oleva iso ukrainalaisdiasporakin äänestää ahkerasti, niin vahvasti on kiinni viisuvoitossa. Itse soisin sen Ukrainalle tänä vuonna, koska biisi on niin hyvä, mielestäni paras Ukrainan viisubiiseistä ikinä.

Ukraina on varmasti top viidessä kiinni, mutta jos voittaa niin toivon että Italia tai Hollanti tulee kakkoseksi Kroatian tai Sveitsin sijaan. Ois ikävää jos joku jälkimmäisistä sais viisut järkättäväkseen pitkästä aikaa eikä edes itse voittanut.

Vierailija
2432/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Nemon liveveto on kyllä teknisesti huikea, mutta jotenkin laulajassa ei oikein ole sellaista voittajakarismaa. Bokserit pilkottaa, eikä varmaankaan tarkoituksella. Pinkkiä luomiväriä on kyllä laitettu, mutta muuten laittautuminen on jäänyt vähiin.

Sveitsillä on vaan rahaa laittaa esitykseen niin paljon kun on tarvis. Ne on aina ollut tosi tyylikkäitä joten veikkaan samaa myös nyt

Vierailija
2433/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle siinä on ahdistava soundi, mutta eipä se ukrainassa mitään juhlaa olekaan. Kuulostavat livenä hyviltä. Tulee olemaan korkealla. Voittokin mahdollinen, mutta missähän maassa viisut sitten järjestettäisiin. jossain big five maassa varmaan

Vierailija
2434/17813 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi ei ole lavastuksen kärkeä, muttei huonokaan. Mutta nyt kun on selkeä voittopotentiaali, niin varmaan laittavat latinkia eri tavalla kuin muulloin. Ennemmin  tuon biisin kanssa pitää kyllä jarrutella kuin revitellä, kiintoisaa nähdä ekat harkat että miten on tulkittu. Nemo jakoi jonkun kuvan missä sillä oli kyynärpääsuojat :D Katosta ei saa roikkua mutta muutenhan sitä voi vaikka luistella. Tiedä sitten mitä on tulilla, saatto olla huumoriakin toi teaseri.

Vierailija
2435/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjahan floppasi viime vuonna odotuksiin nähden tosi pahasti nimenomaan telepisteissä. Norjan suhteen ei ole isoja odotuksia, joten ei ole suurta floppaamispelkoakaan. Veikkaan, että Norja sijoittuu ihan mukavasti jonnekin sijan 15 paikkeille. Ainakin Suomelta Norja saa hyvät pisteet.

Miten niin Espanja floppasi telepisteissä viime vuonna? Ei kai kukaan odottanutkaan sen saavan yleisöääniä. Niin vaikeaa kuunneltavaa.

Vierailija
2436/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestänne yhdentekevin kappale tänä vuonna?

Hyvä kysymys! Mulla tämä ei ole sama kuin oman listani viimeinen. Siellä sijaa pitävä herättää ärsytystä. Yhdentekevin biisi on minusta ehdottomasti Kypros. Teinidraamasanoitus ja nuori likka rallattelemassa sen yhtä sujuvasti kuin olisi laulanut minkä tahansa muun kappaleen, mikä eteen lykätään. Tunnetta 0%. Tämä biisihän oli muistaakseni joku kierrätyskappale, ei ollut joko kelvannut jollekin toiselle vai jäänyt yli jostain. Siltä kuulostaakin.

Vierailija
2437/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on siveellinen versio no rulesista kaikille niille, joita liian lyhyet farkkushortsit ahdistaa:

Nauroin ääneen 😂 Mahtavaa Enigma-meininkiä!

Olisipa ollut alunperin tällainen.

Vierailija
2438/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella valovoimainen esiintyjä.

Vierailija
2439/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan w95 ehdottomasti noista paras, vaikka ilman sinivalkoisia lasejakin

Vierailija
2440/17813 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ukraina voittaa, niin seuraavien viisujen järjestäjämaa voi olla kakkoseksi tullut maa tai joku muu. Britit halusivat järjestää kisat Ukrainan puolesta kakkoseksi tultuaan, mutta asia on ihan sopimuskysymys. Varmaankin kakkoseksi tulleen maan yleisradioyhtiön halukkuutta järjestää kisat kysytään ensimmäisenä, mutta jos se ei halua, niin kisaisäntä voi olla joku muu halukas, jolla on varaa ja osaamista kisaisännyyteen ja joka haluaa osoittaa solidaarisuutta Ukrainaa kohtaan tällä tavalla.

Euroviisujen historiassa on monta kertaa käynyt näin, ettei voittaja ole pystynyt järjestämään kisoja ja joku muu maa on ollut sitten sijaisjärjestäjä, useimmin Britit.

Ketju on lukittu.