Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te suunnittelette/varaatte perheenne lomamatkoja!?

Vierailija
21.01.2024 |

Miten miehenne osallistuu suunnitteluun/varailuun? Tässä nyt pohditaan ensi kesän lomareissua ja TAAS vaihteeksi kaikki näyttää kaatuvan minun harteille... Mies ei ymmärrä, että esimerkiksi vuokramökit pitäisi olla tyyliin jo varattuna, jos haluaa heinäkuulle. Kaikki on niin saakelin vaikeaa ja hidasta, mutta mielipiteitä sitten on vaikka muille jakaa... Itse ei kuitenkaan tee mitään sen eteen, että saisi juuri halutun loman.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään aika samanlaisista lomista. Tänä vuonna ehdotin paikkaa, kun löysin kivan mökin. Mies ei heti sanonut mitään, mutta parin päivän päästä kysyi että sovittiinko me että sinne mennään :D selaili vielä majoituksia itseksiin ja kun ei löytänyt muuta hyvää, varattiin se ehdottamani. Sitten mies alkoihin selaamaan että mitä kaikkea siellä voitaisiin tehdä. Eli helposti sujuu ja yhteisymmärryksessä :)

Vierailija
22/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan ja kauhea suunnittelutyö on jos ulkomaille mennään kun on nuori lapsi jolla keliakia. Pitää ruokapuoli todella tarkkaan miettiä ja etsiä etukäteen ravintolat ja suunnitella tekemiset lapsen ehdoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin vuosi sitten tammikuussa, kumpaan paikkaan lähdetään v2024 helmikuuksi, Funchaliin vai Puerto de la Cruziin. Mies vastasi, että tällä kertaa Puertoon. Sitten vaan Aurinkomatkat auki, hotelli Casablanca, kaksio, 4vk 2820€. Kohta mennään.

Kannattaa varata vuotta aiemmin, ennakkovaraajan etu.

Vierailija
24/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies suunnittelee ja maksaa matkat. Hän rakastaa edullisten lentojen metsästystä ja onkin löytänyt meille tosi kivoja kohteita. Majoituksenkin yleensä järjestää, tosin siihen saattaa ottaa ideoita vastaan. 

Vois olla ärsyttävää, et hän hoitaa kaiken, mut ollaan hyvin samantyyppisiä matkustajia ja meillä on aina olleet hurjan kivat reissut.

Vierailija
25/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe ei reissaisi koskaan mihinkään  jos minä en ajoissa suunnittelisi ja varaisi kaikkea. Mies maksaa yleensä suurimman osan mukisematta eikä ole ikinä valittanut mun valitsemistani kohteista.

Vierailija
26/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies suunnittelee ja maksaa matkat. Hän rakastaa edullisten lentojen metsästystä ja onkin löytänyt meille tosi kivoja kohteita. Majoituksenkin yleensä järjestää, tosin siihen saattaa ottaa ideoita vastaan. 

Vois olla ärsyttävää, et hän hoitaa kaiken, mut ollaan hyvin samantyyppisiä matkustajia ja meillä on aina olleet hurjan kivat reissut.

Vielä jatkan, että emme ikinä osta matkoja mitenkään aikaisin. Tavallisesti n. 2kk ennen, joskus ollaan lähdetty parin päivän varoitusajalla. Mut ei käytetä matkatoimistoja. 

Vierailija
27/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kerrat, kun ollaan jossain oltu, niin minä olen maksanut majoituksen, kun olen varannutkin ja mies maksanut sitten muut kulut. Mies on nauttinut olostaan joka kerta. Kuitenkin aina varausvaiheessa on tätä marmatusta, ei kerro mielipidettä, miettii ja pohtii, vääntää ja kääntää ja paristi on mennyt huippukohde sivu suun tämän pohtimisen takia. Nyt taas näyttäisi olevan sama juttu. Ap

Vierailija
28/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehesi ei haluaisi lähteä mihinkään, mutta lähtee sinun mieliksesi.

Sanoisi sitten, ettei lähde. Kuitenkin on aina näyttänyt viihtyvän. Ap

Vierailija
29/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kesän? Me emme ole vielä edes päättäneet lähdemmekö nyt kevättalvella jonnekin.

Vierailija
30/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kesän? Me emme ole vielä edes päättäneet lähdemmekö nyt kevättalvella jonnekin.

Niin. Mitäpä luulet kannattaako heinäkuun vuokramökit vuokrata jo nyt hyvissä ajoin? Ap

Vierailija
31/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varaan etelänreissut yms. Mies laskettelureissut, koska ne ei mua kiinnosta. Etukäteen vain sovitaan, lähdenkö sillä kertaa mukaan vai en. 

Vierailija
32/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee työnjako kätevästi niin että yhdessä päätetään minne, minä varaan ja suunnittelen, kerron millon pitää ottaa vapaat ja mies maksaa.

Vierailija
33/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se suunnittelee ja varaa, joka jonnekin enemmän haluaa mennä. Ylensä minulla on suurempi tahtotila päästä jonnekin kuin vaimolla, joten minä varaan. Lisäksi olen nirsompi hotellien suhteen. Joskus toisin päin.

Näin se yleensä menee. Aloittaja voi tietysti kokeilla ja antaa asian olla. Varaudu viettämään loma kotona. Haluaako mies edes mökkeillä? 

Vierailija
34/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varaan ja kauhea suunnittelutyö on jos ulkomaille mennään kun on nuori lapsi jolla keliakia. Pitää ruokapuoli todella tarkkaan miettiä ja etsiä etukäteen ravintolat ja suunnitella tekemiset lapsen ehdoin. 

Eikö olisi helpompi vuokrata talo ja tehdä osa ruuista itse? Mun mielestä viljaton ruokavaluo on ulkomailla helppo kun jättää leivät ja pastat pois. Ravintoloissakin yleensä lihaa/kalaa/kanaa ja sille tilataan lisukkeeksi salaattia tai kasviksia

Vierailija
35/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me ei miehen kanssa saada päätettyä tai varattua kumpikaan mitään erityisen ennakkoon. Parit ulkomaanreissut käyty ja molemmat varattu äkkilähtöinä 1-2 vk ennen reissua, häälomamökki varattiin 5 päivää ennen häitä, kaikki kesälomat mennään ihan fiilispohjalta. Lähdetään kun lähdetään ja vaihdellaan suunnitelmia pitkin reissua. Toki meillä on nyt asuntovaunu niin ei tarvi mökkejä tms varatakaan.

Ei vaan jotenkin osaa varata aikaisemmin. Entä jos tulee joku muuttuja matkaan, joku uusi idea tai muuta, lapset on sairaana tms? Tää nyt ehkä liittyy vaan meidän perusluonteisiin, ja ymmärrän hyvin että toiset ihmiset suunnittelee matkat hyvin etukäteen. Mutta ehkä halusin tuoda ajatuksen, että entä jos ap:n miehellä pää toimii vähän samoin.

Itse olen ADHD-tutkimuksissa ja miehelläkin tuntuisi samantyyppisiä piirteitä olevan, joten liittynee nämä suunnitelmattomuudetkin ehkä siihen 😄 mutta meillä on ihan toiminut näinkin. Ymmärrän kyllä että toisilla voi tuottaa enempi haasteita.

Vierailija
36/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole perhettä riippakivenä niin saan matkustaa ihan minne ja milloin haluan.

N34

Vierailija
37/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varaan lennot, majoitus päätetään yhdessä ja jompikumpi buukkaa, mies hoitaa autonvuokran tarvittaessa.

Vierailija
38/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompi vuokrata talo ja tehdä osa ruuista itse? Mun mielestä viljaton ruokavaluo on ulkomailla helppo kun jättää leivät ja pastat pois. Ravintoloissakin yleensä lihaa/kalaa/kanaa ja sille tilataan lisukkeeksi salaattia tai kasviksia

On olemassa hotelli-/hostellimajoituksiakin missä on pieni keittiö. 

Voi tilata toki noita, mutta kaikissa ravintoloissa ei oteta huomioon kontaminaatiota. 

Vierailija
39/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin hoitaa. Minä yleensä pakettimatkat, etsin meille parhaan vaihtoehdon ja hinnan. Mies matkustaa töiden puolesta paljon, on tottunut varailemaan lentoja ja majoituksia. Hän hoitaa sitten meille kivoja lomamatkoja, niin että minulle riittää, että toivon lomani oikeaan kohtaan. :)

Vierailija
40/84 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen AY-liikkeen demarijohdolta poliittisten yleislakkojen ajankohtaa.