Miten te suunnittelette/varaatte perheenne lomamatkoja!?
Miten miehenne osallistuu suunnitteluun/varailuun? Tässä nyt pohditaan ensi kesän lomareissua ja TAAS vaihteeksi kaikki näyttää kaatuvan minun harteille... Mies ei ymmärrä, että esimerkiksi vuokramökit pitäisi olla tyyliin jo varattuna, jos haluaa heinäkuulle. Kaikki on niin saakelin vaikeaa ja hidasta, mutta mielipiteitä sitten on vaikka muille jakaa... Itse ei kuitenkaan tee mitään sen eteen, että saisi juuri halutun loman.
Kommentit (84)
Se suunnittelee ja varaa, joka jonnekin enemmän haluaa mennä. Ylensä minulla on suurempi tahtotila päästä jonnekin kuin vaimolla, joten minä varaan. Lisäksi olen nirsompi hotellien suhteen. Joskus toisin päin.
Olen esimerkiksi näyttänyt hänelle nyt useampana päivänä yhtä mökkiä tiettyyn ajankohtaan. Etäisyys ok, mukavuudet ok, hinta ok jne. Joka kerta on näyttänyt pohtivalta ja en ole sitten varannut. Nyt kysyin lopulta, että sano nyt se mielipide, että varataanko, niin johan tuli jotain jonninjoutavaa marmatusta jostain, ettei se nyt olekaan oikein hyvä... Ja joo, voisin painaa sitä "varaa"-nappia itsenäisesti, mutta sitten lähtisin sinne lomalle yksin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen siihen että minä päätän ja hoidan! Siis pidän todella paljon siitä suunnittelusta, ei haittaa lainkaan vaikka hoidan kaiken.
Kumppanillasi ei ole mitään mielipidettä asiaan? Ap
Ehkä miehesi ei haluaisi lähteä mihinkään, mutta lähtee sinun mieliksesi.
Vierailija kirjoitti:
Se suunnittelee ja varaa, joka jonnekin enemmän haluaa mennä. Ylensä minulla on suurempi tahtotila päästä jonnekin kuin vaimolla, joten minä varaan. Lisäksi olen nirsompi hotellien suhteen. Joskus toisin päin.
Suostuuko vaimosi aina mukisematta? Ap
Käytetään Trelloa ja tehdään sinne projekti lomamatkasta. Yhdessä sovitaan kuka hoitaa minkäkin asian.
Eli tähän tyyliin
Mies varaa ja maksaa haluamaansa kohteeseen. Itse vain lokkeilen mukana.
Joku ilta yleensä pienessä punkkunosteessa saadaan inspiraatio ja saman tien varataan lennot. Hotelli sitten lähempänä matka-ajankohtaa. Mies yleensä varaa sopivat lennot ja minä hotellin. Viimeksi tosin taisi mies varata molemmat.
Jos toinen ei halua varata, silloin ei varata. Jos sitten myöhemmin hän haluaa, eikä enää löydy sopivaa, oppii ehkä seuraavaa kertaa varten. Jos sinulle on tärkeää tietty kohde ja aika, varaat itsellesi tai kysyt mukaan jonkun muun.
Tehdään kaikki yhdessä tietysti. Yhteinen lomamatka ja yhteinen suunnittelu.
t. akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen siihen että minä päätän ja hoidan! Siis pidän todella paljon siitä suunnittelusta, ei haittaa lainkaan vaikka hoidan kaiken.
Meillä sama. Rakastan matkojen suunnittelua ja aloitan sen kuukausia etukäteen.
Kohde toki päätetään yhdessä mutta majoituksen saan valita itse ja ilmoitan vain miehelle mille päiville varaa vuokra-auton.
Nyt mulla on varattu tälle vuodelle jo 3x lennot 2. kotiimme ja mies tulee perässä kun voi. Siellä sitten reissataan.
Muita matkoja en ole ehtinyt miettimään. Paljon olisi ihania paikkoja
Reissataan vain ulkomailla. Minä tykkään surffailla kohteita pitkin vuotta. Ehdotan miehelle, hyväksyy tai hylkää. Kun varattu, niin osallistuu kyllä aktiviteettien suunnitteluun. Kolme reissua varattu tälle vuodelle. Yksi pakettina, kaksi suunniteltu itse.
Minä ehdotan reissua ja mies sanoo ei. Muutaman vuoden ehdoteltuani kyllästyn ja varaan reissun, mies suostuu mukaan. Kyselen hotelliajatuksia, mutta miestä ei kiinnosta. Kun saan hotellit varattua, niin mies alkaakin etsimään hotellia ja sitten väännetään miksi mun valitsema ei kelpaa tai miksi ei voi osallistua suunnitteluun yhdessä silloin, kun olen hotellia etsimässä.
Sanomattakin selvää, ettei reissata kovin usein. Yllättäen itse reissut sujuu kyllä hyvin, mutta niiden suunnittelu on ihan epätoivoista vääntöä.
Minä olen vaimona matkat varannut, joten siten on suunniteltu ja hoidettu. Ikinä ei oltaisi mnnekään menty, jos olisin odottanut miehen niitä matkoja suunnittelevan ja varaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuuko vaimosi aina mukisematta? Ap
Ei se ainakaan koskaan ole kieltäytynyt mukaan lähtemästä. Meillä on kuitenkin aika samanlainen maku, eli pidetään kulttuuripitoisesta kaupunkilomailusta.
Esimerkiksi ensin kierrettiin Etelä-Euroopan suurkaupunkeja ja sitten Keski-Euroopan. Vaimo halusi enemmän Wieniin kuin Budapestiin, mutta kelpasi, että käytiin ensin Budapestissä ja vasta sitten Wienissä.
Jos meillä olisi kovin erilainen maku, matkustelisimme sitten erikseen.
Perheen koko on yksi, eli minä niin kyttään hyviä äkkilähtöjä. Viimeksi satasella viikko Rodoksella.
Minä varaan aina, hoidan myös kaikki raha-asiat, mies ei varmaan ole käynyt nettipankissakaan vuoteen. Osaakohan edes? On kuitenkin TKT, että älyä löytyy, mutta käytännön asiat ovat hakusessa vieläkin yli 50v.
Meillä:
Minulla työmatkat tulossa Ranskaan ja Norjaan, viikko ja pari päivää
Lasten kanssa keväällä mennään 10 päiväksi urheilulomalle Espanjaan
Juhannukselta omalle mökille, ja heinäkuun lopuksi 10päivää Italiaan, kulttuuria ja muuta näyttämään lapsille.
Syyslomalla Turkkiin urheilulomalle
Minä suunnittelen ja varaan, ja ilmoitan ajoissa miehelle koska pyytää lomia. Maksetaan yhdessä. Joulu sitten Suomessa. Samoin keskikesä.