Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannot istuvat varojensa päällä loppuun asti vaikka voisivat jakaa jo hyvää eläessään. Mistä ahneus johtuu?

Vierailija
20.01.2024 |

Mitä vanhus tekee mittavalla omaisuudella? Nuorilla on sille käyttöä.

Kommentit (244)

Vierailija
181/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi myymästään asunnosta antaa lapsilleen summan jonka itse saisin, niin että siitä ei menisi veroja, ainakaan paljoa.? Kyseinen summa olisi joku 45-65 tuhatta.

Laiha perintö mutta enempää ei ole.

Vierailija
182/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot kysymys, mutta kiinnostaisi vastaus:

Kuka perii naimattoman, lapsettoman henkilön, jonka vanhemmat jo kuolleet?Hän ei halua tehdä testamenttia. Omaisuutta on reilusti yli miljoona €.

Sisarusko perii? Yksi lapseton sisarus on; hän on jo testamentannut omaisuutensa tälle toiselle, jos kuolee ennen häntä. Muussa tapauksessa koko omaisuus testamentin mukaan menee tietylle säätiölle.

Sisarus perii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan ja realisoin mittavan omaisuuteni viimeistä senttiä myöten pois läheisilleni mikäli täytän 70 vuotta.

70-vuotis synttäreilläni.

Sitten muutan italialiseen kartanoon ulkomaille lapsenlapseni ja hänen perheensä  kanssa, mummoksi parvekkeelle päivystämään. Tämä sovittu.

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Mistä tämä "italilainen kartano" tulee?

Ostatko sen lapsenlapsellesi, vai asuuko hän siellä jo? Toinen vanhemmista italialainen?

Voihan kaikenlaista sopia, mutta ihmisten mieli myös voi muuttua. Niin sinun kuin lastesikin. 

En kirjoita tätä epäilläkseni vaan olen realisti. Minäkin luulin aina, että poikani on kaikessa puolellani ja tarvittaessa auttaa ym. Mutta niin vain on ihminen muuttunut aikuistuttuaan (nyt 36 v). Seuraa vaimon (miniäni) määräyksiä ja mielipiteitä. Minulla vain mummon osa, sekin hei

Sinuna testamenttaisin omaisuuteni ihan muualle. Lapatossu poikasi voi sitten hakea lakiosansa ja senhän hän hakee.

Vierailija
184/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä saavat ei useinkaan ole ihan kauhean nuoria.

Suurin osa nykyään elossa olevista ihmisistä on tehnyt lapset 20-30 vuotiaana. Lapsetkin on helposti reilu 50-vuotiaita yleensä, kun vanhemmat kuolevat. Saattavat olla jopa eläkkeellä.

Itse olen aika harvinaisuus, kun olen vasta vähän päälle 40 ja vanhemmat hoitokodissa. Yleensä työpaikalla samassa tilanteessa on noin 60 vuotiaat.

Tulevaisuudessa se tulemaan olemaan juuri noin kun lapset tehdään 35-45 vuotiaina.

Vierailija
185/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion asua omassa talossani,  minua ei koppiin panna. Perilliset itkee, että talo vanhenee ja hinta tippuu.  Niin varmaan tekee, mutta minulla on oikeus asua ja elää talossani.  Eikä talo ole ainoa perintö, joten tarpeeksi jää rahaa, vaikka talosta ei enää saisikaan paljoa. Ruuhka Suomessa saa aina kohtuullisen hinnan toisin kuin muualla Suomessa.

Kaikista ahnein on tietysti miniä, jonka pitää päästä muutaman kuukauden välein ulkomaille. Hänelle ei riitä mikään, sen olen vuosien varrella todennut. Edunvalvonta sopimusta oli vaatimassa, eli olisi varmaan toimittanut minut jonnekin hoitoon ja päässyt kuppaamaan tilit. Tosin tein sopimuksen, mutta hän ei ole edunvalvojana ja saan jatkaa oman näköistä elämääni. Edunvalvontaan laittamisen syynä ei voi olla perillisten pelko perinnön katoamisesta. Toistaiseksi  elän ihan miten haluan ja omiani haaskan.

Voit sulkea miniän pois perinnöstä, monet tekevät nykyään niin.

Vierailija
186/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä ovat rahansa hankkineet. Eikä voi etukäteen tietää miten paljon niitä tarvitsee, jos joutuu hoitolaitokseen niin eivät riitäkään. 

Suurin osa omaisuudesta menee juurikin tuohon. Ja siltikin ei kata, kuin pienen osuuden hoidon oikeasta hinnasta.

Vierailija
187/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan itsekäs mentaliteetti, mitään ei aikuisille lapsillekaan annettaisi. Minulla on 2 nuorta aikuista lasta, joille haluaisin kustantaa yliopisto- opinnot ja kulut opiskeluajalta, ja vaikka asunnot opintojen jälkeen ym ym. Ongelma on se ettei sh- palkoista ole pystynyt mitään säästämään kun yh: na molemmat lapset hoitanut aikuisiksi asti. Haluaisin jättää myös paljon perintöä, sitä vaan ei ole! 

Kamala huonommuudentunne kun mitään ei voi antaa ja auttaa.

Ei kaikilla ole varaa ostaa asuntoja lapsilleen eikä edes perintöä jää, paitsi täällä av:lla. Ihan työssäkäyviltä ihmisiltä.

Itse olen tyytyväinen että lapset ovat löytäneet oman polkunsa ja voivat itse kerryttää halutessaan varallisuuttaan vaikka perintöjä ei ole tiedossa.

Vierailija
188/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin totta ja kulttuurinen ero on todella iso suomalaisen ja etelä-eurooppalaisen välillä. Tunnen monia italialaisia joiden isovanhemmat ovat antaneet perinnöksi asunnon. Suomessa ei todellakaan jaeta sitä omaisuutta ennenkuin kuollaan. Vi...... rankasti.

Italian harmaa talouskin saattaa auttaa asiaa...

Italiassa on lisäksi perheverotus, Suomessa ei. Perheverotus mahdollistaa sen että Italiassa nainen on kotona ja hoitaa lapsia ja vanhuksia.

Vierailija
189/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraix

Yksi tekee kaiken työn ja muut sitten korjaa hedelmät, eli ottaa toisen ansaitsemat rahat. Ahne on, jos ei omistaan luovu. Mikä muu kuin ahne on hän, joka katsoo oikeudekseen ottaa toisen ansaitsemat rahat? Rahat, joiden hankkimiseen ei ole mitään omia ansioita, vaan joku muu on rahat ansainnut ja nyt ne tuodaan hopeavadilla hänen eteen, joka ei ole rahojen eteen pannut tikkua ristiin. 

No, Suomihan on täynnä loisia, jotka elävät periaatteesta löhöilytukien varassa. Nostavat automaatista rahaa, jotka ovat peräisin työssä käyvien maksamista veroista. Nukkuvat, kun muut lähtevät töihin. Syövät, juovat ja..., kun muut tekevät töitä otsa hiessä. Ostavat ilmaiseksi saamillaan rahoilla, kun muut ostavat itse ansaitsemillaan rahoilla. Yhteiskunta maksaa näille asumisen, netin ja muun, kun muut tekevät työtä kustantaakseen elämänsä.

Tuen jakaja päättää tuista.

Vierailija
190/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan ja realisoin mittavan omaisuuteni viimeistä senttiä myöten pois läheisilleni mikäli täytän 70 vuotta.

70-vuotis synttäreilläni.

Sitten muutan italialiseen kartanoon ulkomaille lapsenlapseni ja hänen perheensä  kanssa, mummoksi parvekkeelle päivystämään. Tämä sovittu.

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Mistä tämä "italilainen kartano" tulee?

Ostatko sen lapsenlapsellesi, vai asuuko hän siellä jo? Toinen vanhemmista italialainen?

Voihan kaikenlaista sopia, mutta ihmisten mieli myös voi muuttua. Niin sinun kuin lastesikin. 

En kirjoita tätä epäilläkseni vaan olen realisti. Minäkin luulin aina, että poikani on kaikessa puolellani ja tarvittaessa auttaa ym. Mutta niin vain on ihminen muuttunut aikuistuttuaan (nyt 36 v). Seuraa vaimon (miniäni) määräyksiä

Poika toimii kuten oikea mies. On vaimonsa puolella, eikä aikuinen mammanpoika.

Vierailija
191/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa eräs katkeroinut kovasti oletti mitä muut tietää, ihannoi ja haluaa, jopa millainen tulevaisuus eräällä kommentoijalla tulee olemaan.

"Tiedät kyllä itsekin". "Ihannoit sitä". "kun tulet vanhaksi", "mieluiten olet omassa kodissasi jakamatta"... 

Sinä itse puolestasi taidat olla tyypillinen ahdasmielinen ja lähimmilleen siksi rasittava lammas joka  tyrkyttää omia ahtaita mielipiteitäsi joka käänteessä edes tuntematta kirjoittajaa. Eläen elämänsä löoppuun saakka omassa kuplassaan "kenenkään kanssa paitsi oman mieheni". Miesparka. Mahtaa olla tapahtumaköyhä elämä koska toinen tietää ihan kaiken paremmin ettei kannata muuta kun könnätä homeisia perinteisiä uomia.

Mikä sua vaivaa?

Jopa oli outoa.  Sinäkö tunnet tänne kirjoittavat?  

Vierailija
192/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että varjonsa päällä.

Vierailija
193/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin testamenttaan omaisuuteni kodittomille koirille, kuin omaisuuttani kyttääville sukulaisille. Jos elinvuosia riittää vanhaksi asti, niin käytän omaisuuden hyviin hoitopalveluihin ja koirat saava loput, jos jotain jää!

Miksi syydät rahasi hoivajäteille veroparatiiseihin? Saat tasan samat palvelut yhteiskunnan maksamana. Itse aion hivuttaa omaisuuteni pikkuhiljaa lapsille ja lopulta olla pa vuokralla asuen. Maksimoin kaikki tuet, enkä anna senttiäkään ahneille hoivajäteille. 

Miksi pitäisi maksaa hoivajäteille, kun tarjolla on mahdollisuus palkata 10 hengen voimin yhteinen hoitaja. Maksaa vähän yli 400 e/kk ja sillä saa enemmän hoivapalvelua kuin hoivakodissa 4000 e/kk.

Tuolla 4000 (10x400) ET saa edes yhtä hoitajaa palkattua töihin, ja hoitajalla olisi ilman siirtymiäkin vain 45 min VUOROKAUDESSA aikaa per henkilö. Eli käytännössä max 30 min/vuorokausi saisi hoitoa tuolla 400. Eli ympärivuorokautista hoitoa ei mitenkään pystyisi saamaan.

Vierailija
194/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyön vetoa, että sinusta tulee ihan samanlainen kitupiikki vanhana, euroakaan et lapsillesi anna ennen kuolemaasi. Kaikki vaan minulle, siltähän tuo kuulostaa.

Ei tule, kun nyt jo tietoisesti vastustaa vanhempiensa arvoja. Sitten tulisi, jost pitäisi vanhempiaan idoleinaan. T. Eri 

JOKA IKINEN sukupolvi vastustaa vanhempiensa arvoja.  

Kunnes he saavat ikää ja kokemusta ja alkavat käyttäytyä samaan tyyliin kuin vanhempansakin.  Yhtäkkiä he huomaavat kannattavansa samanlaisia arvoja.

Ainoa ero on vain eri aikakausi. 

Ja heidän lapsensa taas alkavat vastustaa vanhempiaan.  Kunnes....

Ei kaikki ole yhtä ahneita ja ilkeitä kuten sinä. Oma vanhempi hillosi rahojaan kuolemaansa saakka, m

Siis mitä ihmettä?  Kenelle oikein vastasit?  Minä en ole tänne kirjoittanut itsestäni enkä elämästäni yhtään mitään, vain tuon edellisen viestin, jossa totesin, että jokainen sukupolvi aikanaan nousee vanhempiensa arvoja vastaan, tämä on ihan yleismaailmallista.  Ja tunnettu ja tiedetty fakta.  

Itsestäni tai omasta elämäntilanteestani en ole kirjoittanut halaistua sanaa, ja sinä alat hokea, että olen ahne ja ilkeä...????

Mikä ihminen sinä oikein olet?  Mihin sinä nuo olettamuksesi minusta perustat?  Kun en ole edes mielipidettäni käsillä olevasta aiheesta ilmaissut.  

Vierailija
195/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin testamenttaan omaisuuteni kodittomille koirille, kuin omaisuuttani kyttääville sukulaisille. Jos elinvuosia riittää vanhaksi asti, niin käytän omaisuuden hyviin hoitopalveluihin ja koirat saava loput, jos jotain jää!

Miksi syydät rahasi hoivajäteille veroparatiiseihin? Saat tasan samat palvelut yhteiskunnan maksamana. Itse aion hivuttaa omaisuuteni pikkuhiljaa lapsille ja lopulta olla pa vuokralla asuen. Maksimoin kaikki tuet, enkä anna senttiäkään ahneille hoivajäteille. 

Miksi pitäisi maksaa hoivajäteille, kun tarjolla on mahdollisuus palkata 10 hengen voimin yhteinen hoitaja. Maksaa vähän yli 400 e/kk ja sillä saa enemmän hoivapalvelua kuin hoivakodissa 4000 e/kk.

Eikös silloin pitäisi perustaa yritys?  Kuka sitten yritystä johtaa ja kuka tekee paperityöt, tilinpäätökset, hoitaa verotukset ja rekrytoinnit, huolehtii hankinnoista ja työehtosopimuksesta ja palkan maksusta?

Ehkä hiukan liikaa vaadittu jo vanhoilta ihmisiltä.

Vierailija
196/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti oli Eeron ystävä viimeiseen penniin asti,

Vierailija
197/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa eräs katkeroinut kovasti oletti mitä muut tietää, ihannoi ja haluaa, jopa millainen tulevaisuus eräällä kommentoijalla tulee olemaan.

"Tiedät kyllä itsekin". "Ihannoit sitä". "kun tulet vanhaksi", "mieluiten olet omassa kodissasi jakamatta"... 

Sinä itse puolestasi taidat olla tyypillinen ahdasmielinen ja lähimmilleen siksi rasittava lammas joka  tyrkyttää omia ahtaita mielipiteitäsi joka käänteessä edes tuntematta kirjoittajaa. Eläen elämänsä löoppuun saakka omassa kuplassaan "kenenkään kanssa paitsi oman mieheni". Miesparka. Mahtaa olla tapahtumaköyhä elämä koska toinen tietää ihan kaiken paremmin ettei kannata muuta kun könnätä homeisia perinteisiä uomia.

Ja sinä taidat olla sellainen, joka hermostuu vallan vietävästi heti, jos joku onkin kanssasi eri mieltä eikä jaa ohjeistuksiasi.

Yksi nettikirjoituskin saa sinut noin suunniltaan.  

Joo en tunne kirjoittajaa, mutta et sinäkään.  Luonnehdintasi ei osu yhtään oikeaan.  

Vierailija
198/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka perii naimattoman, lapsettoman henkilön, jonka vanhemmat jo kuolleet?Hän ei halua tehdä testamenttia. Omaisuutta on reilusti yli miljoona €.

Sisarusko perii? Yksi lapseton sisarus on; hän on jo testamentannut omaisuutensa tälle toiselle, jos kuolee ennen häntä. Muussa tapauksessa koko omaisuus testamentin mukaan menee tietylle säätiölle.

Sisarus perii.

Mutta jos lapseton sisarus ehtii kuolla ensin?

Vierailija
199/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion asua omassa talossani,  minua ei koppiin panna. Perilliset itkee, että talo vanhenee ja hinta tippuu.  Niin varmaan tekee, mutta minulla on oikeus asua ja elää talossani.  Eikä talo ole ainoa perintö, joten tarpeeksi jää rahaa, vaikka talosta ei enää saisikaan paljoa. Ruuhka Suomessa saa aina kohtuullisen hinnan toisin kuin muualla Suomessa.

Kaikista ahnein on tietysti miniä, jonka pitää päästä muutaman kuukauden välein ulkomaille. Hänelle ei riitä mikään, sen olen vuosien varrella todennut. Edunvalvonta sopimusta oli vaatimassa, eli olisi varmaan toimittanut minut jonnekin hoitoon ja päässyt kuppaamaan tilit. Tosin tein sopimuksen, mutta hän ei ole edunvalvojana ja saan jatkaa oman näköistä elämääni. Edunvalvontaan laittamisen syynä ei voi olla perillisten pelko perinnön katoamisesta. Toistaiseksi  elän ihan miten haluan ja omiani haaskan.

Ei miniä muutenkaan mitään perisi. Oman pojan päätösvallassa on, haluaako hankkia yhdessä vaimon (eli miniän) kanssa esim. talon puoliksi molempien nimiin. Vaikka varat olisi saatu äidiltä, joka "sulki miniän pois" perinnöstä.

Vierailija
200/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarus perii.

Mutta jos lapseton sisarus ehtii kuolla ensin?

Jos ei ole testamenttia, niin valtiolle menee. Serkut ei peri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan