Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannot istuvat varojensa päällä loppuun asti vaikka voisivat jakaa jo hyvää eläessään. Mistä ahneus johtuu?

Vierailija
20.01.2024 |

Mitä vanhus tekee mittavalla omaisuudella? Nuorilla on sille käyttöä.

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa eräs katkeroinut kovasti oletti mitä muut tietää, ihannoi ja haluaa, jopa millainen tulevaisuus eräällä kommentoijalla tulee olemaan.

"Tiedät kyllä itsekin". "Ihannoit sitä". "kun tulet vanhaksi", "mieluiten olet omassa kodissasi jakamatta"... 

Sinä itse puolestasi taidat olla tyypillinen ahdasmielinen ja lähimmilleen siksi rasittava lammas joka  tyrkyttää omia ahtaita mielipiteitäsi joka käänteessä edes tuntematta kirjoittajaa. Eläen elämänsä löoppuun saakka omassa kuplassaan "kenenkään kanssa paitsi oman mieheni". Miesparka. Mahtaa olla tapahtumaköyhä elämä koska toinen tietää ihan kaiken paremmin ettei kannata muuta kun könnätä homeisia perinteisiä uomia.

Vierailija
162/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan ja realisoin mittavan omaisuuteni viimeistä senttiä myöten pois läheisilleni mikäli täytän 70 vuotta.

70-vuotis synttäreilläni.

Sitten muutan italialiseen kartanoon ulkomaille lapsenlapseni ja hänen perheensä  kanssa, mummoksi parvekkeelle päivystämään. Tämä sovittu.

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesken asumisoikeus laki on järjetön. Leski voi jäädä pariskunnan yhteiseen 250m2 omakotitaloon yksin kissansa kanssa loppuiäkseen eikä perilliset pääse myymään taloa.

Heittäisit äitisi pihalle😒

AHNE PASKA

Äläs nyt, kun nykynuoriso on kuulemma välittävää ja empaattista. :D 

Totuus: Eutanasiaa toivovat vanhemmilleen, että voivat itse tehdä lomareissun kanarialle :D

Siitä en tiedä miten välittäviä empaattisia nuoret aikuiset ovat vanhuksiin verrattuna noin yleisesti ottaen. Puhe oli siitä, miten suhtaudutaan OMIIN lapsiin. Nuoret aikuiset, 30-40-vuotiaat, kasvattavat lapsiaan empaattisemmin kuin miten heitä on kasvatettu. "Nuorisosta" en tiedä mitään eikä se ole tämän ketjun aihee

Olisko ollut liiankin empaattista, Nuorten aikuisten lapset jonottavat erilaisiin terapioihin ja ahdistus vaivaa erittäin monia. Tiedä sitten mikä on syytä mikä seurausta.

Vierailija
164/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette nähneet miten hoivakodeissa syötetään koiranruokatasoa olevaa "lounasmössöä" ja alusvaatteista ja vaippamenoista säästetään surutta, sanoin kuin jalkasilsan kovettamia kantapäitä' koska vanhusten jalkahoidot ei "kuulu hänelle valittuun hoitopakettiin" niin sinne vaan arvokasta vanhuutta viettämään. Ja vielä maksamaan sittä. Korkeintaan 15 minuuttia aikaa per syöttövyörö per vanhus, ja muka pitäisi viedä vielä kylpemään, saunomaan tai ulkoilemaan. Niin vissiin, kuka ehtii kun hoitajia ei ole hädintuskin lääkkeitä jakamaan.

Kas stroukki  joka saa toisten täyden avun varaan, voi yllättää meistä jokaisen, vaikka kuinka haaveilisi että mää en myy mun taloa vaan mulla on oikeus siinä asua.

Vierailija
165/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette nähneet miten hoivakodeissa syötetään koiranruokatasoa olevaa "lounasmössöä" ja alusvaatteista ja vaippamenoista säästetään surutta, sanoin kuin jalkasilsan kovettamia kantapäitä' koska vanhusten jalkahoidot ei "kuulu hänelle valittuun hoitopakettiin" niin sinne vaan arvokasta vanhuutta viettämään. Ja vielä maksamaan sittä. Korkeintaan 15 minuuttia aikaa per syöttövyörö per vanhus, ja muka pitäisi viedä vielä kylpemään, saunomaan tai ulkoilemaan. Niin vissiin, kuka ehtii kun hoitajia ei ole hädintuskin lääkkeitä jakamaan.

Kas stroukki  joka saa toisten täyden avun varaan, voi yllättää meistä jokaisen, vaikka kuinka haaveilisi että mää en myy mun taloa vaan mulla on oikeus siinä asua.

Vaipat ja vaatteet ovat jokaisen asukkaan omia. Jalkahoidostakin maksetaan itse. Kampaajat ja kosmetologit samaten. Siksi siellä hoivakodissakin olisi hyvä olla hieman taskunpohjalla. Ne elämän pienet nautinnot ovat kovin pieniä ikääntyneenä, ja jos niihinkään ei ole varaa, elämä  käy ikäväksi.

Vierailija
166/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaipat ja vaatteet ovat jokaisen asukkaan omia. Jalkahoidostakin maksetaan itse. Kampaajat ja kosmetologit samaten. Siksi siellä hoivakodissakin olisi hyvä ol

Varsinkin kun omaiset kieltävät käyttämästä niitä vähiä rahoja. Nähty on.

Vierailija
167/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä toisten omaisuuden himoitsemista ollenkaan mutta tiedän miksi ns "tervaskannot" eivät käytä omaisuuttaan vaikka omaan hyvinvointiin  ja unelmiinsa reilusti näin elämänsä lähestyessä loppuaan. Olen kuullut tämän selityksen monen äveriään tervaskannon suusta kun he ovat haaveilleet ensin jostain asiasta ja hänen lähimmäisensä tai minä itse on kannustanut  hänen hankkimaan sen asian itselleen. "Ei sitä raski" "säästän pahan päivän varalle" jne. Vaikka rahaa sekä omaisuutta on ollut runsaasti ja päälle hyvä eläke ja asian hankkiminen ei olisi tuntunut taloudellisesti yhtään missään. Sanomattakin lie selvää että ihminen on kuollut hankkimatta mitään unelmiaan itselleen ennen kuolemaansa vaikka varaa olisi ollutkin ja halua kyseiseen asiaan. 

Tämä. Eletään ihan helvetin nuukahti, asunto on

Tässä on perää. Olen kohta 70 v, lapsuuteni koti oli köyhä (no kuinkas muuten; isän nuoruus meni sodassa).

Nyt minulla on useampikin nykyaikainen asunto kaupungin keskustassa. Silti joku veti hankkimaan sotavuosina rakennetun vaatimattoman mökin maalta. Siellä ei ole edes sisävessaa eikä suihkua. Talvella kylmä, kun huonot eristeet. Tykkään silti uurastaa siellä torpan eukkona. Kaupungissa käyn vain pesemässä pyykit, kun mökkerössä ei ole pesukonetta eikä talvella  kuivatusmahdollisuutta.

Olen antanut tarvittaessa aikuisille lapsille rahaa isojakin summia (100t€). Minulla on kohtuuhyvä eläke, enkä hilloa rahoja missään rahasto-osuuksissa tai pankkitilillä. Nyt olin hiukan säästänyt mökin eristeremonttia varten, mutta totesin itselleni, että yhdellä lapsistani on enemmän rahan tarvetta (opiskelutyökalujen hankinta).

Vierailija
168/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet varmastikin kohtalaisen nuori ja voimissasi. Muistathan auttaa heikossa asemassa olevia voimiesi mukaan.

Toisin sanoen: onko raha sinulle kaikki kaikessa? Vain rahaa voidaan jakaa? 

Vierailija
169/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyön vetoa, että sinusta tulee ihan samanlainen kitupiikki vanhana, euroakaan et lapsillesi anna ennen kuolemaasi. Kaikki vaan minulle, siltähän tuo kuulostaa.

Ei tule, kun nyt jo tietoisesti vastustaa vanhempiensa arvoja. Sitten tulisi, jost pitäisi vanhempiaan idoleinaan. T. Eri 

JOKA IKINEN sukupolvi vastustaa vanhempiensa arvoja.  

Kunnes he saavat ikää ja kokemusta ja alkavat käyttäytyä samaan tyyliin kuin vanhempansakin.  Yhtäkkiä he huomaavat kannattavansa samanlaisia arvoja.

Ainoa ero on vain eri aikakausi. 

Ja heidän lapsensa taas alkavat vastustaa vanhempiaan.  Kunnes....

Ei kaikki ole yhtä ahneita ja ilkeitä kuten sinä. Oma vanhempi hillosi rahojaan kuolemaansa saakka, mutta perinnön saatuani annoin siitä sijoitusasunnon opiskelijalle. En ole siis lainkaan samanlainen kuin vanhempani.

Vierailija
170/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi ihminen on juuri hyvä. Hänellä on paljon omaisuutta jota hän ei hautaansaa mukaan. Kun hän ei itse tuhlaile niin omaisille jää hyvä potti.

Vierailija
171/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaan ja realisoin mittavan omaisuuteni viimeistä senttiä myöten pois läheisilleni mikäli täytän 70 vuotta.

70-vuotis synttäreilläni.

Sitten muutan italialiseen kartanoon ulkomaille lapsenlapseni ja hänen perheensä  kanssa, mummoksi parvekkeelle päivystämään. Tämä sovittu.

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Mistä tämä "italilainen kartano" tulee?

Ostatko sen lapsenlapsellesi, vai asuuko hän siellä jo? Toinen vanhemmista italialainen?

Voihan kaikenlaista sopia, mutta ihmisten mieli myös voi muuttua. Niin sinun kuin lastesikin. 

En kirjoita tätä epäilläkseni vaan olen realisti. Minäkin luulin aina, että poikani on kaikessa puolellani ja tarvittaessa auttaa ym. Mutta niin vain on ihminen muuttunut aikuistuttuaan (nyt 36 v). Seuraa vaimon (miniäni) määräyksiä ja mielipiteitä. Minulla vain mummon osa, sekin heidän tarpeensa mukaan. Tunnen itseni syrjäytetyksi. Olen kumminkin hankkinut heille mm. auton ja omistusasunnon, kun olivat täysin p.a.

Vierailija
172/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä saavat ei useinkaan ole ihan kauhean nuoria.

Suurin osa nykyään elossa olevista ihmisistä on tehnyt lapset 20-30 vuotiaana. Lapsetkin on helposti reilu 50-vuotiaita yleensä, kun vanhemmat kuolevat. Saattavat olla jopa eläkkeellä.

Itse olen aika harvinaisuus, kun olen vasta vähän päälle 40 ja vanhemmat hoitokodissa. Yleensä työpaikalla samassa tilanteessa on noin 60 vuotiaat.

Vierailija
173/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noillakaan jotka tottuneet lähinnä kuluttamaan ei kyllä mitkään rahat kyllä pysy käsissä.

Vierailija
174/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesken asumisoikeus laki on järjetön. Leski voi jäädä pariskunnan yhteiseen 250m2 omakotitaloon yksin kissansa kanssa loppuiäkseen eikä perilliset pääse myymään taloa.

Heittäisit äitisi pihalle😒

AHNE PASKA

Äläs nyt, kun nykynuoriso on kuulemma välittävää ja empaattista. :D 

Totuus: Eutanasiaa toivovat vanhemmilleen, että voivat itse tehdä lomareissun kanarialle :D

Siitä en tiedä miten välittäviä empaattisia nuoret aikuiset ovat vanhuksiin verrattuna noin yleisesti ottaen. Puhe oli siitä, miten suhtaudutaan OMIIN lapsiin. Nuoret aikuiset, 30-40-vuotiaat, kasvattavat lapsiaan empaattisemmin kuin miten heitä on kasvatettu. "Nuorisosta"

Päiväkoti- ja kouluikäiset jonottavat terapioihin. No enpä ole tollaseen törmännyt. Se on kyllä hyvä, että nykyään diagnosoidaan nepsyt helpommin. Saavat apua varhaisessa vaiheessa, niin riski sille pienenee että elämä menee ihan reisille. 

Vierailija
175/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kerropa mistä ahneutesi johtuu, ap?

Vierailija
176/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin testamenttaan omaisuuteni kodittomille koirille, kuin omaisuuttani kyttääville sukulaisille. Jos elinvuosia riittää vanhaksi asti, niin käytän omaisuuden hyviin hoitopalveluihin ja koirat saava loput, jos jotain jää!

Miksi syydät rahasi hoivajäteille veroparatiiseihin? Saat tasan samat palvelut yhteiskunnan maksamana. Itse aion hivuttaa omaisuuteni pikkuhiljaa lapsille ja lopulta olla pa vuokralla asuen. Maksimoin kaikki tuet, enkä anna senttiäkään ahneille hoivajäteille. 

Miksi pitäisi maksaa hoivajäteille, kun tarjolla on mahdollisuus palkata 10 hengen voimin yhteinen hoitaja. Maksaa vähän yli 400 e/kk ja sillä saa enemmän hoivapalvelua kuin hoivakodissa 4000 e/kk.

Ei taida riittää yksi hoitaja 24/7/365 hoitoon

Hoivajätillä ei ole tarjota hoitajaa kuin ns. virka-aikana vai tosissasiko kuvittelet, että 4000 e/kk saisi ympärivuorokautisesti apua? Ehei, sitä saa muutaman käynnin, joten ihan oikeasti on halvempaa tehdä kuten anoppi teki kavereineen eli palkkasi oman hoitajan koko porukalle. Tällä on mukavampi työnkuva kuin hoitojätissä, kiireettömämpi työ ja aikaa asiakkaille. Ei ole pelkkä diginaama vaan oikea ihminen.

Vierailija
177/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siis pitää huolta lapsista ja lapsenlapsista, niin he pitävät sinusta huolta. Vaatimalla ei saa mitään. Nykyään ihmiset osaavat pitää puoliaan, jotta oma mielenterveys säilyy. 

Vierailija
178/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot kysymys, mutta kiinnostaisi vastaus:

Kuka perii naimattoman, lapsettoman henkilön, jonka vanhemmat jo kuolleet?Hän ei halua tehdä testamenttia. Omaisuutta on reilusti yli miljoona €.

Sisarusko perii? Yksi lapseton sisarus on; hän on jo testamentannut omaisuutensa tälle toiselle, jos kuolee ennen häntä. Muussa tapauksessa koko omaisuus testamentin mukaan menee tietylle säätiölle.

Vierailija
179/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan itsekäs mentaliteetti, mitään ei aikuisille lapsillekaan annettaisi. Minulla on 2 nuorta aikuista lasta, joille haluaisin kustantaa yliopisto- opinnot ja kulut opiskeluajalta, ja vaikka asunnot opintojen jälkeen ym ym. Ongelma on se ettei sh- palkoista ole pystynyt mitään säästämään kun yh: na molemmat lapset hoitanut aikuisiksi asti. Haluaisin jättää myös paljon perintöä, sitä vaan ei ole! 

Kamala huonommuudentunne kun mitään ei voi antaa ja auttaa.

Vierailija
180/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tekee kaiken työn ja muut sitten korjaa hedelmät, eli ottaa toisen ansaitsemat rahat. Ahne on, jos ei omistaan luovu. Mikä muu kuin ahne on hän, joka katsoo oikeudekseen ottaa toisen ansaitsemat rahat? Rahat, joiden hankkimiseen ei ole mitään omia ansioita, vaan joku muu on rahat ansainnut ja nyt ne tuodaan hopeavadilla hänen eteen, joka ei ole rahojen eteen pannut tikkua ristiin. 

No, Suomihan on täynnä loisia, jotka elävät periaatteesta löhöilytukien varassa. Nostavat automaatista rahaa, jotka ovat peräisin työssä käyvien maksamista veroista. Nukkuvat, kun muut lähtevät töihin. Syövät, juovat ja..., kun muut tekevät töitä otsa hiessä. Ostavat ilmaiseksi saamillaan rahoilla, kun muut ostavat itse ansaitsemillaan rahoilla. Yhteiskunta maksaa näille asumisen, netin ja muun, kun muut tekevät työtä kustantaakseen elämänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi