Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työksenne matkustavat - Miten kestätte? Vinkkejä tarvitaan!

Vierailija
15.02.2023 |

Miten te paljon työksenne matkustavat rytmitätte arkeanne ja mitä teette iltaisin hotellissa vieraassa kaupungissa?

Olen pari vuotta sitten aloittanut työssä, jossa matkapäiviä tulee ehkä 2-5 kuukaudessa. Ei paljon, mutta melkein joka viikko yö tai pari. Olen ihan tympiintynyt. Yritän tehdä pitkän työpäivän, sitten raahaudun räytyneenä matkustamisesta ja työpäivästä hotellille matkalaukun kanssa, koitan etsiä jotakin ruokapaikkaa läheltä... Ei varmasti ole yksinäisempää hetkeä kuin vieraassa kaupungissa tusinahotellin huoneessa kahdeksan aikaan illalla.

Miten te paljon työssänne matkustavat jaksatte? Onko vinkkejä hotellikuoleman estämiseksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta pari iltaa yksin ole lainkaan kauheaa, saapahan levätä jos väsyttää, hengailen hotellin altaalla tai varaan hieronnan. Tai sitten katson Tripadvisorilta ravintolasuosituksia ja paikallisia nähtävyyksiä jos on aikaa. 

Vierailija
2/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustatko kotimaassa vai ulkomailla? Voiko jo matkalla hotellille etsiä netistä ruokapaikkoja? Syötkö koneessa aterian? Voiko lentokentältä ostaa iltapalaksi hotellille valmiin sämpylän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani olin neljä viikkoa peräkkäin ma-to toisella puolen Suomea. Kävin teatterissa, ulkona syömässä tietysti, lueskelin hotellihuoneessa, joskus harvakseltaan hotellin baarissa tai läheisessä pubissa. Ja tein töitä. Siellä oli hyvä tehdä töitä, kun ei ollut kotitöitä eikä voinut viettää aikaa puolison kanssa.

Vierailija
4/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lähden kuuntelemaan johonkin paikalliseen kuppilaan erilaisia bändejä, mitä nyt sattuu kävelymatkan päässä olemaan. Ihan sama onko jazzia, rokkia, poppia tai etnoa, kunhan on elävää musaa. Siinä sitten pari olutta tai alkoholitonta juomaa. Näkee uusia mestoja ja välillä saa ihan hauskoja keskusteluitakin randomtyyppien kanssa aikaan. 

Toisaalta jos on hirveät univelat, niin sitten vaan koitan nukkua mahdollisimman paljon hotellilla. 

Reissutyö on ihan parasta, ei tarvii joka päivä nysvätä samassa toimistossa.

Vierailija
5/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin yksinolosta  - kivaa vaihtelua perhe-elämään. Kiertelen kaupungilla, usein meillä on myös erilaisia edustustilaisuuksia iltaisin mihin otan osaa. Käyn syömässä hyvin, museoissa, kirkoissa, kuuntelen äänikirjoja jossain puistossa jos on lämmin paikka. Käyn uimassa. Jos on sellainen paikka minkä lähellä on mun tuttuja otan yhteyttä ja sovin tapaamisia. Tai jos on joku kiva kollega/kollegoita mukana vietetään aikaa yhdessä.

Mulla pisimmät työmatkat on n viikon mittaisia, joskus jään viikonlopun yli. Enimmillään 12 vuodessa. Miehellä 3-5pv parin kk välein ulkomailla ja muutaman kerran per v kotimaassa. Eipä ole tuokaan valittanut koskaan. 

Eikä ole vaikuttanut meidän omiin matkustamisiin, edelleenkin tykätään

Vierailija
6/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aika vähän kuitenkin tuota matkustamista :)

Introverttina viihdyn ihan hyvin yksikseni reissussa eikä tuota ongelmaa mennä yksin syömään tai joskus kaljallekin. Mulla on lenkki/salikamat aina mukana, että pystyn treenaamaan edes melko normaalisti, varsinkin pitkillä reissuilla on ihan parasta pääkopan hoitamista. Lisäksi kirjoja (ja hyvät kuulokkeet musiikin kuunteluun) jos majoitun hotellissa. Suomessa yleensä yritän vuokrata ennemmin mökin tai muun erillismajoituksen, jolloin sitten kitara on kaveri iltaisin.

Reissaamiseen tottuu ja olen itse ainakin pyrkinyt ottamaan sen asenteen, että yritän nauttia paikallisista nähtävyyksistä ym. kun on kerran työn puolesta mahdollisuus päästä näkemään paikkoja.

Terveisin nimim. keskimäärin noin viisi kuukautta vuodesta tien päällä ja moni on vielä minuakin enemmän.

Vierailija
7/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lepään, teen töitä, käyn hotellin uima-altaalla/kuntosalilla tai käyn ravintolassa tai baarissa. Yleensä kohteeni on Brysseli, jossa ei tapahdu EU-kortteleissa mitään klo 19 jälkeen, niin hyvän hotellin valinta on tärkeä. Mielenkiintoisemmissa kaupungeissa tulee käytyä ihan nähtävyyksiä katsomassa.

Vierailija
8/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran introvertti että olen töiden jälkeen jo niin väsynyt etten tarvitse muuta kuin omaa rauhaa, ruokaa ja unta. Yleensä päivätkin niin pitkiä ettei oikein muuta ehtisikään.

Tykkään kyllä olla reissussa ja viihdyn sen vähäisen vapaa-ajan hyvin yksinäni.

Vierailija
9/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa hotellimajailu ollenkaan, oikeastaan päinvastoin. Eipähän ole mitään kotitöitä ja pyykinpesuja huolena. Jos on kiva ilma, käyn iltakävelyllä ja syömässä, tai jos ehdin niin käyn vaikka leffassa tai näyttelyssä. Joskus tilaan ruokaa hotellihuoneeseen ja katson sarjoja, tai syön hotellin raflassa ja luen kirjaa. 

Vierailija
10/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin asunnostani, koska en ollut siellä juuri koskaan, koska olen jatkuvasti tien päällä. Kestän ihan hyvin, kun pidän mahdollisimman hyvin normaalista elämästä kiinni. Työpäivän jälkeen jotain treeniä, ruokaa, lepoa ja viihdykettä. Ei tätä jaksaisi, jos töiden jälkeen vaan rojahtaisi majapaikan sänkyyn. Raskaimpia on ne päivät, jolloin siirryn työpäivän päälle vielä seuraavaan paikkaan, mutta näitä on onneksi harvemmin, kun pyrin aikatauluttamaan niin, että siirtymä tapahtuisi ihan omana päivänään.

Vierailija
11/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee juuri mitään. En käy ulkona syömässä vaan haen ruokakaupasta jotain huoneeseen. Valmistaudun seuraavaan päivään, teen rästitöitä, surffaan netissä ja/tai katson töllöä. Herään aikaisin ja juon rauhassa sata kuppia kahvia hotellin aamupalalla. Syön sitä mitä siellä sattuu olemaan ja mikä muistuttaa edes etäisesti ihmisravintoa.

Pidemmille matkoille otan liikuntakamppeet ja etsin hotellin jossa on kelvollinen sali. Niidenkin löytäminen vaan muuttuu vuosi vuodelta vaikeammaksi.

T. Yli kaksikymmentä vuotta reissuhommia. Menee vahvalla rutiinilla.

Vierailija
12/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei musta pari iltaa yksin ole lainkaan kauheaa, saapahan levätä jos väsyttää, hengailen hotellin altaalla tai varaan hieronnan. Tai sitten katson Tripadvisorilta ravintolasuosituksia ja paikallisia nähtävyyksiä jos on aikaa. 

Tää on ihan ok jos on ulkomaan työreissu, mutta kun käyt kerran viikossa jossain Seinäjoella niin ei siellä kauheasti mitään tehdä kun käydä syömässä ja sit hengailla hotellissa.

Vierailija
13/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelilla voi vaikka palstailla jos ei muuta keksi :D 

Vierailija
14/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan ok jos on ulkomaan työreissu, mutta kun käyt kerran viikossa jossain Seinäjoella niin ei siellä kauheasti mitään tehdä kun käydä syömässä ja sit hengailla hotellissa.

Kai siellä Seinäjoellakin netti toimii? Pari tuntia nyt saa helposti kulumaan, vaikka pelkästään netissä roikkumalla. 

t. eri

Vierailija
15/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 8 aikaan illalla. No sittenhän tuossa ei ole mitään ongelmaa. Katsot jotain sarjaa/elokuvaa tai luet kirjaa, kunnes on aika mennä nukkumaan. En minä kotonakaan enää klo 20 jälkeen mitään ihmeellistä tee. 

Vierailija
16/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinä ap teet kotona klo 20 jälkeen, kun hotelilla et millään selviä muutaman kerran kuussa? 

ihmettelee useita viikkoja putkeen työmatkoilla oleva

Vierailija
17/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatus, että jonkun mielestä yksinäisintä, mitä on, on olla illalla pari tuntia itsekseen. Meille sinkuillehan tuo on ihan normaalia arkea oli reissussa tai ei. 

Vierailija
18/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules monella on seksikumppani mukana matkoilla myös hotelleissa yöllä yhdessä käydään syömässä ja illalla tanssitaan ja ajetaan matkat sitten mennään puolison viereen tyyliin oli raskasta töissä pitää nukkua....🦄🦄🦄 Röh Röh. On niitä työpaikka bileitäkin.

Vierailija
19/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit ap miettiä siellä iltasella vaikka tätä:

Olin työmatkalla Kiinassa juuri kun koronasekoilu alkoi. Olin ollut pois kotona 3kk ja odotin jo innolla paluumatkaa. Sitä paluumatkaa, joka lopulta tapahtui vasta 2kk aiottua myöhemmin. Ennen paluuta nökötin 14 vrk kiinalaisessa karanteenihotellissa ilman lupaa poistua edes hotellin käytävälle. Suomessa niin ikään 14vrk karanteeni ennen kuin pääsin kotiin. Tuossa alkoi jo tosissaan olla haastetta sen suhteen, miten saa ajan kulumaan. Siltikin, vaikka oli netti käytössä. 

Vierailija
20/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukot kuljettaa muita naisia ...no kai vaimotkin vieraissa käy.