Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannot istuvat varojensa päällä loppuun asti vaikka voisivat jakaa jo hyvää eläessään. Mistä ahneus johtuu?

Vierailija
20.01.2024 |

Mitä vanhus tekee mittavalla omaisuudella? Nuorilla on sille käyttöä.

Kommentit (244)

Vierailija
81/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudanpartaalla ahneus kasvaa on vanha sanonta! Meillä vanhemmat antaa lapsille kolmen vuoden välein 4999€ verottomasti. 

Tämä on erittäin järkevää kunhan a) vanhemmat jättävät itselleen tarpeeksi b) lapset ovat riittävän viisaita etteivät tuhlaa rahoja turhuuteen (kuluttaa toki saa hyviin kohteisiin) 

Vierailija
82/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesken asumisoikeus laki on järjetön. Leski voi jäädä pariskunnan yhteiseen 250m2 omakotitaloon yksin kissansa kanssa loppuiäkseen eikä perilliset pääse myymään taloa.

Heittäisit äitisi pihalle😒

AHNE PASKA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä toisten omaisuuden himoitsemista ollenkaan mutta tiedän miksi ns "tervaskannot" eivät käytä omaisuuttaan vaikka omaan hyvinvointiin  ja unelmiinsa reilusti näin elämänsä lähestyessä loppuaan. Olen kuullut tämän selityksen monen äveriään tervaskannon suusta kun he ovat haaveilleet ensin jostain asiasta ja hänen lähimmäisensä tai minä itse on kannustanut  hänen hankkimaan sen asian itselleen. "Ei sitä raski" "säästän pahan päivän varalle" jne. Vaikka rahaa sekä omaisuutta on ollut runsaasti ja päälle hyvä eläke ja asian hankkiminen ei olisi tuntunut taloudellisesti yhtään missään. Sanomattakin lie selvää että ihminen on kuollut hankkimatta mitään unelmiaan itselleen ennen kuolemaansa vaikka varaa olisi ollutkin ja halua kyseiseen asiaan. 

Tämä. Eletään ihan helvetin nuukahti, asunto on likainen ja sinne ei ole tehty remonttia 50 vuoteen,

Minun tuntemani tällainen ihminen eli erittäin köyhän lapsuuden evakkona. Vanhana mieli palaa siihen maisemaan, missä se oli lapsena. Moni hakeutuu tiedostamattaan samantapaisiin tilanteisiin ja oloihin kuin lapsena. Hän on onnellisimmillaan, kun saa nuukailla.

Rankempaa saattaa olla niillä, jotka ovat tottuneet lapsena yltäkylläisyyteen, eikä vanhana sitä ole.

Vierailija
84/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, kaikella ystävällisyydellä, mutta jos ne vanhukset olisivat nuorempana tehneet vain  "kaikkea kivaa", niin nyt olisivat samassa sossun jonossa kuin sinäkin. Mieti. 

No ei se nyt ole ihan noinkaan, sillä nämä nykyvanhukset ovat eläneet PELKKÄÄ nousukautta koko ikänsä. Mieti sinä sitä.

Mä olen syntynyt 60-luvulla ja ei se nyt ihan noin helppoa duunareilla ollut. Ei ne palkat mitkään päätähuimaavat olleet eikä mitään merkkivaatteita osteltu eikä edes joka toinen kuukausi. Vanhemmat vaan hanskas sen säästämisen ja äitikin teki kolmea työtä, jotta sai edes jotain unelmia täytettyä kuten auto, kesämökki ja oma asunto. Miksi heitä pitää solvata ahkeruudesta ja säästämisestä? Ja perintörahoja ei kumpikaan vanhemmistani saanut omilta vanhemmiltaan

Näin se on, töitä ehkä oli, koska otettiin myös pienipalkkainen työ. Sillä tuli toimeen, kun eli säästäväisesti. Ruoka oli yksinkertaista, autoksi riitti Lada,ja vaatteilla ei koreiltu. Silti elämä oli hyvää, kun odotukset olivat realistisia. Rahaa säästettiin, tai laitettiin esim vaatimattomaan taloon tai mökkiin, jossa raha on kiinni. 

Nuori polvi hassaisi rahan heti kaikkeen hömppään, ja olisi sitten taas sossun jonossa valittamassa kurjuutta.

Vierailija
85/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneus ja piheys ovat vanhalle kansalle hyveitä. Muutenkin kasvattivat lapsiaan ankarasti. Nykyajan pehmeät arvot, kuten auttaminen, jakaminen, toisista huolehtiminen, välittäminen ja tukeminen ovat vanhusten mielestä pullamössöilyä. 

Nykyisin on vallalla minä-minä-minä meininki, ei mikään välittäminen, empaattisuus tms. Ennen ihmisiä autettiin, nykyään otetaan kuva onnettomuuspaikasta someen eikä auteta. Joten ihan turhaa jorinaa tämä kullattu kuvitelma nykyajasta.

Zoomereilla ehkä, kyllä. Me milleniaalit pyritään kasvattamaan lapsiamme tasapainoisesti ja rakkaudella. Toki jotkut jättävät lapset kokonaan kasvattamatta tai antavat lapselle ihan kaiken ja lopputuloksena on kauhukakaroita. 

Vierailija
86/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesken asumisoikeus laki on järjetön. Leski voi jäädä pariskunnan yhteiseen 250m2 omakotitaloon yksin kissansa kanssa loppuiäkseen eikä perilliset pääse myymään taloa.

AHNE PASKA

Äläs nyt, kun nykynuoriso on kuulemma välittävää ja empaattista. :D 

Totuus: Eutanasiaa toivovat vanhemmilleen, että voivat itse tehdä lomareissun kanarialle :D

Vierailija
87/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, kaikella ystävällisyydellä, mutta jos ne vanhukset olisivat nuorempana tehneet vain  "kaikkea kivaa", niin nyt olisivat samassa sossun jonossa kuin sinäkin. Mieti. 

No ei se nyt ole ihan noinkaan, sillä nämä nykyvanhukset ovat eläneet PELKKÄÄ nousukautta koko ikänsä. Mieti sinä sitä.

Mä olen syntynyt 60-luvulla ja ei se nyt ihan noin helppoa duunareilla ollut. Ei ne palkat mitkään päätähuimaavat olleet eikä mitään merkkivaatteita osteltu eikä edes joka toinen kuukausi. Vanhemmat vaan hanskas sen säästämisen ja äitikin teki kolmea työtä, jotta sai edes jotain unelmia täytettyä kuten auto, kesämökki ja oma asunto. Miksi heitä pitää solvata ahkeruudesta ja säästämisestä? Ja perintörahoja ei kumpikaan vanhemmistani saanut omilta

Ihan vaan laskuja maksaisin. Sähkö, asuminen, opintolaina. Aikamoista hömppää.

Vierailija
88/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolla ne kädet on jatkuvasti toisten taskuilla.

Todistapa väitteesi! Jatkuvasti jankkaat tätä samaa vailla minkäänlaisia perusteluja.

Ja tähän se sama kuin ennenkin: minulla on omistusasunto, kesämökki, peltoa ja metsää. Miksi olisin kädet jonkun taskuilla?

Vierailija
89/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneus ja piheys ovat vanhalle kansalle hyveitä. Muutenkin kasvattivat lapsiaan ankarasti. Nykyajan pehmeät arvot, kuten auttaminen, jakaminen, toisista huolehtiminen, välittäminen ja tukeminen ovat vanhusten mielestä pullamössöilyä. 

Nykyisin on vallalla minä-minä-minä meininki, ei mikään välittäminen, empaattisuus tms. Ennen ihmisiä autettiin, nykyään otetaan kuva onnettomuuspaikasta someen eikä auteta. Joten ihan turhaa jorinaa tämä kullattu kuvitelma nykyajasta.

Zoomereilla ehkä, kyllä. Me milleniaalit pyritään kasvattamaan lapsiamme tasapainoisesti ja rakkaudella. Toki jotkut jättävät lapset kokonaan kasvattamatta tai antavat lapselle ihan kaiken ja lopputuloksena on kauhukakaroita. 

En tiedä, mikä on zoomeri, mutta kyllä nykyään katsotaan, että rahaa pitää käyttää jatkuvasti uuteisiin vaatteisiin, harrastusvälineisiin, ruokakaupan turhiin houkutuksiin, hienoihin autoihin, matkoihin, sisustuksen jatkuvaan uusimiseen jne jne. Älkää kuvitelkokaan, että tavan kansalainen olisivaikkapa 70-luvulla tai kasarilla elänyt noin.

Vierailija
90/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä, eläkejärjestelmä on rakennettu pyramidin malliseksi. Vaikka itsekin eläköidyn lähivuosina, ymmärrän nuorison tuskan maksaa niitä maksuja nykyisistä osa-aika ja määräaikatöistä, laillistettua ihmisvuokrausta (=kauppaa) harjoittavista vuokrafirmoista puhumattakaan. Noitahan ennen ei ollut olemassakaan. Kaikilla oli kokoaikatyö, eikä mitään välikäsifirmoja ollut rahasiivuja viemässä työntekijän ja todellisen työnantajan välissä. Lisäksi nuoria on vähemmän kuin vanhoja, ja eläkeikää viedään ylöspäin, vaikka on kaikki merkit siitä että eliniän odotteen huippu on jo koettu, ja aletaan menemään pikkuhiljaa takapakkia. Ei millään muotoa reilua nyt työuraa aloittaville nuorille. Näistä syistä olen ainakin itse pyrkinyt tukemaan ja tsemppaamaan nuorisoa. Syyllistäminen ja räksyttäminen mallia "hanki parempi työpaikka" on se likaämpäri mitä oman sukupolvemme niskaan on surutta kaadettu, mutta niin hölmö en ole, että toi

Mitähän aikaa tuo sinun "ennen" on? Minä tein jo 1990-luvulla töitä työnvuokrafirman kautta. Lyhyimmät pätkät oli parin tunnin mittaisia, joskus jopa pari päivää. Koko ajan piti olla valmiudessa lähtemään töihin, jos soitto tuli. Lankepuhelinaikaan se tarkoitti sitä, että kotona piti pysyä.

Vierailija
91/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistapa väitteesi! Jatkuvasti jankkaat tätä samaa vailla minkäänlaisia perusteluja.

Ja tähän se sama kuin ennenkin: minulla on omistusasunto, kesämökki, peltoa ja metsää. Miksi olisin kädet jonkun taskuilla?

Poikkeus vahvistaa säännön. Vasemmistopolitiikka on nimenomaan, että ei oteta itse vastuuta omasta ja oman perheen elatuksesta, vaan vaaditaan tulonsiirtoja muilta. 

Vierailija
92/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AHNE PASKA

Totuus: Eutanasiaa toivovat vanhemmilleen, että voivat itse tehdä lomareissun kanarialle :D

Siitä en tiedä miten välittäviä empaattisia nuoret aikuiset ovat vanhuksiin verrattuna noin yleisesti ottaen. Puhe oli siitä, miten suhtaudutaan OMIIN lapsiin. Nuoret aikuiset, 30-40-vuotiaat, kasvattavat lapsiaan empaattisemmin kuin miten heitä on kasvatettu. "Nuorisosta" en tiedä mitään eikä se ole tämän ketjun aiheena. 

Vierailija
93/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeus vahvistaa säännön. Vasemmistopolitiikka on nimenomaan, että ei oteta itse vastuuta omasta ja oman perheen elatuksesta, vaan vaaditaan tulonsiirtoja muilta. 

Nimeäpä se joku, joka vaatii! On sinulla ajatukset, on totisesti. Ole nyt varovainen, voi tulla syletty kaali syötäväksi.

Vierailija
94/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kasva nyt ensin aikuiseksi. Kaikkine velvollisuuksineen. 

Vierailija
95/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä on zoomeri, m

Me pyöritään sitten varmaan vähän eri piireissä. En tunne ketään holtittomasti shoppailevaa, sisustusta uudistavaa tai merkkivaatteisiin pukeutuvaa. Kun on lapset ja opintolainat ym, niin ei kyllä ole rahaa tollasiin. 

Vierailija
96/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AHNE PASKA

Siitä en tiedä miten välittäviä empaattisia nuoret aikuiset ovat vanhuksiin verrattuna noin yleisesti ottaen. Puhe oli siitä, miten suhtaudutaan OMIIN lapsiin. Nuoret aikuiset, 30-40-vuotiaat, kasvattavat lapsiaan empaattisemmin kuin miten heitä on kasvatettu. "Nuorisosta" en tiedä mitään eikä se ole tämän ketjun aihee

En kyllä allekirjoita yhtään, että meidän sukupolvea ei olisi kasvatettu empaattisesti. Vanhemmilla oli paremmin aikaa, ja ainakin itselleni oli hyvin empaattinen kasvatus. Tietty aina on kaikkina aikoina vanhempia, jotka ovat vaikka alkoholisteja, narssistisia, väkivaltaisia, välinpitämättömiä. Niin silloin kuin nyt.

Vierailija
97/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeäpä se joku, joka vaatii! On sinulla ajatukset, on totisesti. Ole nyt varovainen, voi tulla syletty kaali syötäväksi.

Eli et ole tutustunut ihamilemaasi ideologiaan, mutta se kuulostaa ihanalta.

Vierailija
98/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AHNE PASKA

Siitä en tiedä miten välittäviä empaattisia nuoret aikuiset ovat vanhuksiin verrattuna noin yleisesti ottaen. Puhe oli siitä, miten suhtaudutaan OMIIN lapsiin. Nuoret aikuiset, 30-40-vuotiaat, kasvattavat lapsiaan empaattisemmin kuin miten heitä on kasvatettu. "Nuorisosta"

Itselläni ja kaikilla kavereillani on ollut jollain tapaa sellainen kasvatus, että nykyaikana olisi lasun paikka. Väkivaltaa oli myös paljon. Sinä olet poikkeus. 

Vierailija
99/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, että sinusta tulee ihan samanlainen kitupiikki vanhana, euroakaan et lapsillesi anna ennen kuolemaasi. Kaikki vaan minulle, siltähän tuo kuulostaa.

Vierailija
100/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyön vetoa, että sinusta tulee ihan samanlainen kitupiikki vanhana, euroakaan et lapsillesi anna ennen kuolemaasi. Kaikki vaan minulle, siltähän tuo kuulostaa.

Ei tule, kun nyt jo tietoisesti vastustaa vanhempiensa arvoja. Sitten tulisi, jos pitäisi vanhempiaan idoleinaan. T. Eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän