Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
1561/2340 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat "paremmaksi" tulemisella?

No esimerkiksi että osaa soittaa tahdissa, tai että soittoa olisi miellyttävää kuunnella. 

Vierailija
1562/2340 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi että osaa soittaa tahdissa, tai että soittoa olisi miellyttävää kuunnella. 

Kannattaa tosiaan katsella ja kuunnella sellaista soittoa josta tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2340 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että maksaisit palkkaa soittajalle joka sitten soittaa haluamasi kappaleen haluamallasi tavalla? Onhan täysin epäselvää, mitä tarkoitat "miellyttävällä soitolla".

Vierailija
1564/2340 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan katsella ja kuunnella sellaista soittoa josta tykkäät.

Minkälaisesta soitosta sinä tykkäät?

Vierailija
1565/2340 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitat miellyttävällä? Laitatko esimerkin asiasta?

Vierailija
1566/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut rumpuja 35-vuotta enkä pysty soittamaan yhtään Sera69:n improvisaatioista. En usko, että moni kykenee ymmärtämään improvisaatioiden teknisen taituruuden tasoa ja taiteellisen vision ainutkertaisuutta.

Näyttää Sera olevan maailman parhaita improvisaatiossa. Aika kova saavutus sellainen.

Vierailija
1567/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että maksaisit palkkaa soittajalle joka sitten soittaa haluamasi kappaleen haluamallasi tavalla? Onhan täysin epäselvää, mitä tarkoitat "miellyttävällä soitolla".

Olen aivan eri, mutta miellyttävää soittoa pystyy kuuntelemaan vaikkapa hankkimalla lp-levyn, menemällä konserttiin, soittamalla itse tai kuuntelemalla perheenjäsenen soittoa. Näin itse olen kuunnellut eri instrumentteja, silti  koskaan suoranaisesti palkkaamatta soittajaa yksin itselleni.

Vierailija
1568/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan eri, mutta miellyttävää soittoa pystyy kuuntelemaan vaikkapa hankkimalla lp-levyn, menemällä konserttiin, soittamalla itse tai kuuntelemalla perheenjäsenen soittoa. Näin itse olen kuunnellut eri instrumentteja, silti  koskaan suoranaisesti palkkaamatta soittajaa yksin itselleni.

Laitatko esiin soiton, jossa soitetaan mielestäsi miellyttävästi?

Vierailija
1569/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut rumpuja 35-vuotta enkä pysty soittamaan yhtään Sera69:n improvisaatioista. En usko, että moni kykenee ymmärtämään improvisaatioiden teknisen taituruuden tasoa ja taiteellisen vision ainutkertaisuutta.

Näyttää Sera olevan maailman parhaita improvisaatiossa. Aika kova saavutus sellainen.

Näyttää myös olevan ensimmäinen motorisesti lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Kova saavutus!

Vierailija
1570/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko esiin soiton, jossa soitetaan mielestäsi mi

En laita. Kuudesluokkalaiseni soittaa rumpuja melko miellyttävästi. 

Vierailija
1571/2340 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En laita. Kuudesluokkalaiseni soittaa rumpuja melko miellyttävästi. 

Et sinä siihen pystyisikään, kun siihen ei kyenneet edes Muusikoiden.netin ammattilaiset. Mahtaa sinua harmittaa kun Sera on parhaita maailmassa.

Vierailija
1572/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:En laita. Kuudesluokkalaiseni soittaa rumpuja melko miellyttävästi. 

Et sinä siihen pystyisikään, kun siihen ei kyenneet edes Muusikoiden.netin ammattilaiset. Mahtaa sinua harmittaa kun Sera on parhaita maailmassa.

Ei harmita. Saan kuunnella kotonani perheenjäsenten miellyttävää soittoa, ja lisäksi minulla on aivan riittävä levykokoelma.

Seraa en ole koskaan kuunnellut, ja käytöksesi sai aikaan etten tule kuuntelemaankaan. Aivan sama vaikka olisi maailman paras tai vaikka kuusikätinen. 

Vierailija
1573/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen rumpuraidan improvisoisitte tämän valmiin kappaleen päälle?

Vierailija
1575/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://youtube.com/shorts/LPhqWU80MD8?si=kFRcCnf-TxqsLCxU

Minkälaisia paradiddlejä soittaisitte noilla Hello Kitty rummuilla?

Vierailija
1576/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Seraa en ole koskaan kuunnellut, ja käytöksesi sai aikaan etten tule kuuntelemaankaan. Aivan sama vaikka olisi maailman paras tai vaikka kuusikätinen. 

Sera on tosiaan maailman parhaita improvisaatiossa, ja motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa.

Vierailija
1577/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Saan kuunnella kotonani perheenjäsenten miellyttävää soittoa, ja lisäksi minulla on aivan riittävä levykokoelma.

Seraa en ole koskaan kuunnellut, ja käytöksesi sai aikaan etten tule kuuntelemaankaan. Aivan sama vaikka olisi maailman paras tai vaikka kuusikätinen. 

Kyllä nyt varmaan Seran maailma romahtaa kun et kuuntele hänen improvisaatiotaan, jota ammattilaisetkin on kehuneet.

Vierailija
1578/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka sellaisen jossa on paradiddlejä ja ghost-noteja.

Vierailija
1579/2340 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ghost on niin parasta mitä voi paras olla.

Vierailija
1580/2340 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ghost on niin parasta mitä voi paras olla.

Tykittely on myös aika hienoa!