Naistenvessoihin on alkanut ilmestyä miehiä
Oppilaitokseni wc:t on muutettu
1. naisille ja muille sekä
2. miehille ja muille.
Tämän jälkeen naisten vessassa on alkanut lapata miehiä. Missä yksityisyys? Intimiteetti? Onko naisilla enää mitään arvoa, mitään omaa, turvallista tilaa, kun kerran sinne voi pamahtaa kuka tahansa?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten wc naisille.
Miesten wc miehille.
No, entäs ne kymmenet ellei sadat muut sukupuolet, joita kukaan ei osaa sanoa, mutta joita on olemassa? Ja voisiko joku jo vihdoin kertoa, mitä muita on naisen, miehen ja määrittämättömän lisäksi?
Pillulliset sukupuolet käyttävät pillullisten tiloja ja kullilliset kullillisten. Jos löytyy kolmansia tai muita värkkejä, niin käyttäkööt invavessaa.
Ja sit invavessa t varattuja koko ajan
Ai? Edes tiede ei ole kyennyt kuvaamaan, miltä nämä lukuisat muut värkit näyttävät, joten tuskin sinne invavessaan tunkua on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän naiset halusi. Saivat mitä tilasivat ja nyt valittavat. Kannattaisi miettiä ensin.
Minä en ole tätä missään vaiheessa halunnut. Eikä minun mielipidettäni ole myöskään kysytty. Ap
Iso osa naisista vastustivat aikoinaan ja vastustavat yhä.
Missä ja miten tämä vastustus näkyi, kun translain uudistusta käsiteltiin julkisuudessa? Eivätkö kaikki näkyvimmät naistoimijat, yhdistykset ja järjestöt nousseet itsemäärittelyn tueksi, erityisesti vihervasemmistossa?
Sehän oli Marinin hallituksen päätös viedä laki läpi, ei sitä kaikilta naisilta kysytty. Näkyvimmät toimijat nyt ovat vihervasemmistoa Suomessa ja uskon edelleen
Jos menee hurmokseen mukaan ja naureskelee kriittiset äänet persuiksi, nazzeiksi, fasisteiksi ja ties miksi terffeiksi, niin silloin voi syyttää vain itseään. Tietoa olisi kyllä ollut saatavana muista itsemäärittelymaista. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida viimeistään siinä vaiheessa, kun sukupuolivaikutusten arviointi jätettiin tekemättä. Toivottavasti tämä naisille ja tytöille kalliiksi tullut oppitunti meni edes joidenkin vihervassarien päähän. Tässä menetettiin paljon. Itsemäärittelystä seuraa muutakin kuin kiusallisia vessatilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten wc naisille.
Miesten wc miehille.
No, entäs ne kymmenet ellei sadat muut sukupuolet, joita kukaan ei osaa sanoa, mutta joita on olemassa? Ja voisiko joku jo vihdoin kertoa, mitä muita on naisen, miehen ja määrittämättömän lisäksi?
Pillulliset sukupuolet käyttävät pillullisten tiloja ja kullilliset kullillisten. Jos löytyy kolmansia tai muita värkkejä, niin käyttäkööt invavessaa.
Vinkki: sukupuolia ei ole kuin kaksi eikä ihmislajilla ole kuin kahdenlaisia sukupuolielimiä ;)
Biologisia sukupuolia (engl. sex) kaksi sekä vähäinen poikkeama tästä
Sosiaalisia sukupuolia (engl. gender) eli ihmisen kokemus sukupuolestaan niin monta kuin kukaan ikinä keksii
Juridisia sukupuolia (maan lainsäädännön mukaan) on Suomessa kaksi. <muutamassa maassa kolme.
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli Marinin hallituksen päätös viedä laki läpi, ei sitä kaikilta naisilta kysytty. Näkyvimmät toimijat
Mutta ei sillä ole mitään väliä, tollasten asioiden vieminen lakiin tekee lakikirjasta vain wc paperin tason asiakirjan. Sukupuolia myös juridisia on edelleen kaksi. Ei ole olemassa mitään trans jne. asioita. Kuten avioliittokin on vain biologisen miehen ja biologisen naisen välinen muut eivät ole avioliittoja. On mitättömiä sellaiset höpöhöpö lait.
Eikö Kemissä tai tai jossain siellä päin joku tyttö raískattu koulun vessassa m*mun toimesta? Helvetin hyvin te naiset vedätte. Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Vessat, joita miehet käyttävät, ovat törkyisiä ja epäsiistejä. Haisee virtsa, ja vessan istuimen takaosa p...ainen. Yököttää käyttää samaa vessaa, jota kuka tahansa mies voi käyttää. Sanomattakin on selvää, että miehiä ei haluta yleisestä epäsiisteydestä johtuen naisten vessoihin.
Tämä on totta. Yhteisvessat ovat tosi epäsiistejä. Miesten tapa käydä vessassa on välinpitämätöntä sotkemista ja tuntuu, että he tietentahtoen haluavat tehdä niin. Ja pönttö on reunoja myöten ruskeana. En suostu käymään yleisissä yhteisvessoissa ikinä ja opetan sen myös tytöilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten wc naisille.
Miesten wc miehille.
Vinkki: sukupuolia ei ole kuin kaksi eikä ihmislajilla ole kuin kahdenlaisia sukupuolielimiä ;)
Biologisia sukupuolia (engl. sex) kaksi
Sukupuoli yleiskäsitteenä tarkoittaa nimenomaan biologista sukupuolta, sitä ei ole tarpeen erikseen mainita. Jos puhut sukupuoli-identiteetistä, niin puhu sukupuoli-identiteetistä. Sosiaalinen sukupuoli ei muutu ilman uskottavaa kehollista transitiota. Merkittävä osa transeista ei ole läpimeneviä, mutta ihmiset antavat armon käydä oikeudesta, jos on edes yritystä. Identiteettipelleily saa oikeat transit näyttämään spedeltä. Itsemäärittely ja sen väärinkäytökset ovat valtava mainehaitta aidoille transeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessat, joita miehet käyttävät, ovat törkyisiä ja epäsiistejä. Haisee virtsa, ja vessan istuimen takaosa p...ainen. Yököttää käyttää samaa vessaa, jota kuka tahansa mies voi käyttää. Sanomattakin on selvää, että miehiä ei haluta yleisestä epäsiisteydestä johtuen naisten vessoihin.
Tämä on totta. Yhteisvessat ovat tosi epäsiistejä. Miesten tapa käydä vessassa on välinpitämätöntä sotkemista ja tuntuu, että he tietentahtoen haluavat tehdä niin. Ja pönttö on reunoja myöten ruskeana. En suostu käymään yleisissä yhteisvessoissa ikinä ja opetan sen myös tytöilleni.
Naisten ja tyttöjen osallistuminen julkiseen elämään hankaloituu, jos heillä ei ole käytettävissään turvallisuuden, yksityisyyden ja arvokkuuden takaavia naiserityisiä tiloja. Muiden kulttuurien naisten maailma kutistuu kodin seinien sisäpuolelle Suomessakin, koska he eivät voi käyttää unisex-tiloja kulttuurisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopiva kosto sotkeville miehille on se, että naiset jättävät käytetyt kuukautissuojat vessan lattialle ja myös tamponeja roikkumaan seinälle tai lavuaarin kulmalle. Miksei voisi pyyhkäistä pöntön suuntaankin muutaman veriviirun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kemissä tai tai jossain siellä päin joku tyttö raískattu koulun vessassa m*mun toimesta? Helvetin hyvin te naiset vedätte. Hävetkää!
Taisi olla miespuolinen se raîskaaja. Että hävetkää itse vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten haluama ja lakiin ajama unisex-unelma mahdollisti rikastuksen.
Kannattaa vastustaa Persuja, sitten tulee tällaista.
Tätä vastusti vain Persut ja Kristillisdemokraatit, kaikki muut kannatti, Kokoomuskin.
-Mitään ei tutkittu, ei otettu asiantuntioita, ei lain vaikutusarviointi, ei mitään, runnottiin läpi jollain ihme "ihmisoikeudet" PERUSTEELLA, VAIKKA MIESTEN PÄÄSEMINEN NAISTEN PUKUHUONEISIIN EI TODELLAKAAN OLE IHMISOIKEUS.
Pienen vähemmistön takia pilattiin tämäkin asia, ettei saa nainen enää rauhassa pas**lla käydä. Kaiken maailman läähättäjät saavat roikkua samassa vessassa. Eikö olisi voitu tehdä vähemmistölle yksi vessa, joka siis sekavessa. Tuskin olisi siitä ongelmia tullut ja hamepäälliset miehet tai möreä ääniset naiset joutuneet syrjityksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli naishallitus, joka tästä päätti, Marinin johdolla ja kaikki naiset (paitsi PerusSuomalaiset ja Kd) hurrasi "ihmisoikeuksista".
-Eli vain naisten syy, minulla miehenä ei ole mitään tekemistä ma tu raiskaajan kanssa, mutta sinulla naisena on, koska kannatat heitä ja heidän "oikeuksiaan", mm "Suomi kuuluu kaikille" ja muuta roskaa mitä olette levittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vastustaa Persuja, sitten tulee tällaista.
Tätä vastusti vain Persut ja Kristillisdemokraatit, kaikki muut kannatti, Kokoomuskin.
-Mitään ei tutkittu, ei otettu asiantuntioita, ei lain vaikutusarviointi, ei mitään, runnottiin läpi jollain ihme "ihmisoikeudet" PERUSTEELLA, VAIKKA MIESTEN PÄÄSEMINEN NAISTEN PUKUHUONEISIIN EI TODELLAKAAN OLE IHMISOIKEUS.
Hupaisinta on, että transien asiat olivat ihan kunnossa, mutta naisilla oli vain pakkomielle saada tämä ei-transien itsemäärittely lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli naishallitus, joka tästä päätti, Marinin johdolla ja kaikki naiset (paitsi PerusSuomalaiset ja Kd) hurrasi "ihmisoikeuksista".
-Eli vain naisten syy, minulla miehenä ei ole mitään tekemistä ma tu raiskaajan kanssa, mutta sinulla naisena on, koska kannatat heitä ja heidän "oikeuksiaan", mm "Suomi kuuluu kaikille" ja muuta roskaa mitä olette levittäneet.
Aina on mahdollista viisastua. Joukkopaine rajattomaan suvaisevuuteen (" kelpaan tähän joukkoon allekirjoittamalla nämä epätodet uskomukset") on ollut massiivinen joka puolelta.
Ilman rohkeita itsenäisiä ihmisiä menemme vain huonompaan suuntaan mitä tulee oikeudenmukaisuuteen ja todelliseen tasa-arvoon. Meidän myös piri olla sivistysmaa eikä taikauskomaa. Mitä tapahtui?
Missä on miehiä, jotka omaksi ilokseen jonottaa naistenvessaan?
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska väite sinänsä. Yli 40 vuotta naisten vessaa käyttäneenä oon samaa mieltä naisten vessoista.
Jätetään vetämättä, paskarannut siistimättä, kuukautissuojat ympäri huonetta, seinissä verta(?), ulostetta, virtsaa, paperia, paperia, paperia, roskat levitetään kaikkialle muualle, paitsi roskikseen.
Olen tehtaassa töissä, jossa valtaosa miehiä sekä unisex- vessat. Siistiä on, jokainen putsaa omat jälkensä. En ole tullut ahdistelluksi kenenkään toimesta vessassa tai sen ulkopuolella.
Potkikaa niitä munille, stana, eivät tule uudestaan!
VASTAA:Niin no, sit kaikessa viisaudessaan kun löytyi yksilö jolla oli molemmat vehkeet, päätettiin perustaa uusi sukupuoli. Esimerkistä riemastuneena lääkärit innostuivat korjaamaan myös selkeästi vain toiseksi sukupuoleksi syntyneen miksi ikinä tämä haluikaan. Nyt sitte sukupuolia on kaiketi jo 20.
mä ymmärrän kyllä koska olen perus-suomalainen ja aina tiennyt olevani selkeästi mies. Jotta muut rauhoittuu myönnän että suomessa on rasismia. Valkoisia vastaan kin.
ja ainakin, jos on persu. Mun kirjoituksia ei täälläkään julkaista useinkaan. Koska olen sos-dem- vih-vas-hom*-prid* vastaan