Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ymmärrettävää, että puoliso ei halua lasta talouden vuoksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ongelma on siis se, että itse haluaisin kovasti ensimmäisen lapsen, mutta mies ei vielä. Olemme seurustelleet kolme vuotta, kihloissa ja asuneet yhdessä pari vuotta. Hän perustelee kantaansa sillä, että minä olen opiskelija ja siksi talous on epävarmaa. Että vauvan syntymän jälkeen olisimme hänen palkkansa varassa, eikä hän halua sellaista elämää. En ymmärrä miksi emme tulisi toimeen, koska eihän vauva kuluta paljon rahaa. Saisin kuitenkin noin tuhat euroa kuussa vanhempainrahaa, jolla olisi myös hyvä opiskella. Lisäksi miehellä on aika hyvä palkka. 

Onko miehen kanta teistä ymmärrettävä? Olen 29-vuotias ja minulla on lääkäreiden mukaan huono ennuste hedelmällisyydessä (endometrioosi). Sen takia tilanne ahdistaa äärimmäisen paljon. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lasta kanssasi. Se on todellinen syy. Vaikka odottaisit viisi vuotta ja olisit siinä ajassa saanut vakityöpaikan ja maksaisit kaikesta puolet, mies ei siltikään haluaisi lasta kanssasi. Ja siinä vaiheessa olisit todennäköisesti jo hedelmätön muutenkin.

Etsi toinen mies. Nykyisen kanssa et tule perhettä saamaan.

Vierailija
42/45 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tuossa on se että mies ei halua lapsia nyt ja voi saada niitä sitten myöhemmin, ehkä jonkun toisen kanssa. Sinun endometrioositaustasi aiheuttaa sen, että lapsen saanti myöhäisemmässä vaiheessa on hankalaa tai mahdotonta. Punnitse itse mitä pidät tärkeänä ja tuo se esille miehellesi. Jos haluat lapsia ja miehesi ei, vaihda miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää tai ei, niin paras mahdollisuus hyvää lapselliseen tai lapsettomaan perhe-elämään on se, että molemmat haluavat samaa. Jos yhteistä säveltä ei löydy, niin ei sekään toimi että jompi kumpi pakottaa itsensä toisen tahtoon.

Jos toinen ei halua lasta juuri nyt, niin ei ole varmaa, että haluaa tulevaisuudessakaan. Ihmisten mieli voi muuttua sanovat nyt mitä tahansa, joten mieti kuinka tärkeä asia sinulle on. Ihan kauhean pitkään ei kannata toista odottaa, koska silloin riskeeraa sen ettei oma toive tule koskaan toteen.

Vierailija
44/45 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko suunnitelmissasi siis vauvatehtailu? Että mies vain käy töissä ja sinä tienaat pelkästään parin vuoden välein lapsia synnyttämällä? Suurperheen äiteily alkaa ikuisuus opiskelujen keskeyttämisenä. 

Ei ihme ettei miestä kiinnosta. 

Endometrioosin kanssa ei tehtailla vauvoja.

-ohis

Vierailija
45/45 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tuo leivän tullessaan! 

Eikä tuo! Lopeta nuo hössötyksesi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi