Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli omasta ulkonäöstä

Vierailija
19.01.2024 |

Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok. 

Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.

Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti. 

Kommentit (189)

Vierailija
161/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ko. piirre mahdollista korjata ta jotenkin häivyttää lievemmäksi? Kun se kuitenkin aiheuttaa pahaa mieltä niin itse ainakin jos olisi varaa siihen niin yrittäisin korjauttaa.

Minulla on itselläni hiukan vino suu. Kun en naura niin se ei paljon näy, mutta nauraessa tai hymyillessäkin näkyy ikävästi. Se on vaivannut minua, olisi pitänyt aikaisemmin korjauttaa, mutten ole ollut siihen aktiivinen. Mutta nyt kun olen jo vanha ihminen niin en enää menisikään, mutta kadun kun en nuorena mennyt. Tosin ei olisi ehkä ollut varaa ja mahdollisuuksia silloin. Varoin tilanteita joissa esimerkiksi kuvattiin ja piti nauraa. Muitenkin jouduin varomaan nauramista, se oli kurjaa. Ymmärrän aloittajaa. Minullekin joskus sanottiin, että vinosuu. 

Vierailija
162/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty ihmistyyppi sanoo sellaisille, joista vaistoaa, että toinen loukkaantuu. Sellainen ihmistyyppi sanoo vaikka toinen olisi minkä näköinen. Sanoo niille joille uskaltaa sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, miten miehet tuijottaa naisia, jotka ovat heidän mielestään epäviehättäviä. En niin kuin mitenkään tajua sellaista asiaa.

Johtuneeko siitä, että sitä kaunista on useimpien miehien ihan turha tuijottaa? Sieltä kun tulisi samanlainen lause heitä kohtaan, mitä he itse sanovat rumista naisista.

Vierailija
164/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut aikuisen ulkonäköa haukuttavan noin. Taitaa olla höpöjuttua taas trollin ketju. Tai sitten on oikeasti tosi ruma..?

Et siis ole huomannut palstallakaan tätä jatkuvaa ihmisten ulkonäön arvostelua? Et ole huomannut kuinka esim Jussi Halla-ahon ulkonäköä ilkutaan ja pilkataan? Tai vastaavasti kuinka Sanna Marinin ulkonäköä ylistetään?

Tämä sama koulukiusaaja- ihmistyyppi haukkuu herkästi ihmisiä ja pilkkaa muiden ulkonäköä livenä, koska heille ihmisen arvon määrittää ensisijaisesti tämän ulkonäkö. Kaunis ihminen on näille arvokkaampi ja parempi mikä heidän mielestään ei-niin-kaunis. 

Osa tuollaisista ihmisistä jopa kuvittelee, että kauniilla on herkemmät tunteetkin kuin ei-niin-kauniilla joten sillä ei ole edes siksi niin väliä vaikka sille ei-niin-kauniille sanoisi pahasti ja rumastikin. Eihän se tunnu niin pahalta kuin kauniimmasta ja vaikka tuntuisikin niin mitä väliä, koska sehän on ruma. Ei sellaisilla ole väliä.

Vierailija
165/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en nyt tiedä. Olen keski-ikäinen ja samassa ikäpolvessa miehiä, joilla ei ole perhettä.

En tykkää, että ylipainoisia naisia arvostellaan. Olen 170 cm ja en edes ylipainoisena alkaisi seurustelemaan itseä lyhyemmän miehen kanssa eli miehet ei kelpaa edes ylipainoisille naisille, jos ne on lyhyempiä kuin nainen. Salilla käyntikään ei vaikuta. 

Vierailija
166/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin kerran siskon ja kavereiden kanssa, jotka kaikki mun ja muiden silmään erittäin kauniita. Heistä jokainen oli vuosien varrella saanut aivan järkyttäviä kommentteja ulkonäöstään. Siis ihan törkeitä ja jopa sairaita kommentteja. Päätelmä: osa ihmisistä on valitettavasti tosi ilkeitä tai jopa täysin pahoja. Pahat ihmiset pystyy sanomaan toisille mitä vaan törkyä. Suojautua voi sillä, että tiedostaa mistä on kyse - pahuudesta ja halusta alistaa ja satuttaa. Kateus saa ihmiset toimimaan usein myös satuttavasti tai passiivis agressiivisesti. 

Vierailija
167/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut aikuisen ulkonäköa haukuttavan noin. Taitaa olla höpöjuttua taas trollin ketju. Tai sitten on oikeasti tosi ruma..?

Et siis ole huomannut palstallakaan tätä jatkuvaa ihmisten ulkonäön arvostelua? Et ole huomannut kuinka esim Jussi Halla-ahon ulkonäköä ilkutaan ja pilkataan? Tai vastaavasti kuinka Sanna Marinin ulkonäköä ylistetään?

Tämä sama koulukiusaaja- ihmistyyppi haukkuu herkästi ihmisiä ja pilkkaa muiden ulkonäköä livenä, koska heille ihmisen arvon määrittää ensisijaisesti tämän ulkonäkö. Kaunis ihminen on näille arvokkaampi ja parempi mikä heidän mielestään ei-niin-kaunis. 

Osa tuollaisista ihmisistä jopa kuvittelee, että kauniilla on herkemmät tunteetkin kuin ei-niin-kauniilla joten sillä ei ole edes siksi niin väliä vaikka sille ei-niin-kauniille sanoisi pahasti

Heh. Itse olen kyllä lukenut Marinin haukkumista ties miksi! 

Vierailija
168/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en nyt tiedä. Olen keski-ikäinen ja samassa ikäpolvessa miehiä, joilla ei ole perhettä.

En tykkää, että ylipainoisia naisia arvostellaan. Olen 170 cm ja en edes ylipainoisena alkaisi seurustelemaan itseä lyhyemmän miehen kanssa eli miehet ei kelpaa edes ylipainoisille naisille, jos ne on lyhyempiä kuin nainen. Salilla käyntikään ei vaikuta. 

Naista ei siis saa arvostella rumasta ulkonäöstä, joka johtuu huonoista elämäntapavalinnoista eikä luonnollisista ominaisuuksista, mutta lyhyttä miestä, joka ei pituudelleen mitään mahda, saa arvostella. Tässä naisten logiikka pähkinänkuoressa.

Vierailija
169/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just just. Naapurissa asuu nippanappa 170 cm mies, jolla on 3 lasta, kaunis vaimo ja hänkin on tosi komea, vaikka lyhyt onkin. 

Vierailija
170/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista ei siis saa arvostella rumasta ulkonäöstä, joka johtuu huonoista elämäntapavalinnoista eikä luonnollisista ominaisuuksista, mutta lyhyttä miestä, joka ei pituudelleen mitään mahda, saa arvostella. Tässä naisten logiikka pähkinänkuoressa.

Kyllä kokonaisuus vaikuttaa. Omassa lähipiirissä lyhyehköjä miehiä, joilla kaikilla kumppani. 

Vierailija
171/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kokonaisuus vaikuttaa. Omassa lähipiirissä lyhyehköjä miehiä, joilla kaikilla kumppani. 

Lyhyillä miehillä on myös usein tosi hyvä kroppa! Ehkä se lyhyys kannustaa pitämään itsestään hyvää huolta, kun pituudella ei voi "voittaa"? 

Vierailija
172/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kutsuilla ja isäntämies sanoi paheksien: Sinulla on värjätyt hiukset. Siihen sävyyn (!) kuin kyse olisi jostakin suurestakin mokasta ja rikoksesta. Hän selvästi halusi jotenkin loukata.

Itse olen aina ajatellut, että kampaamokäynnit kuuluvat asiaan niin kuin aika suurellsa osalla naisista. Itse pidän sitä pikemminkin merkkinä siitä, että haluaa olla huoliteltu. Jos ei koe tarvitsevansa kampaajaa, se on minulle okei. Jokainen päättää itse.

Mutta olin todella pöllämystynyt enkä saanut sanaa suustani.

Vierailija
173/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, miten miehet tuijottaa naisia, jotka ovat heidän mielestään epäviehättäviä. En niin kuin mitenkään tajua sellaista asiaa.

Johtuneeko siitä, että sitä kaunista on useimpien miehien ihan turha tuijottaa? Sieltä kun tulisi samanlainen lause heitä kohtaan, mitä he itse sanovat rumista naisista.

Minä voin tavallisen näköisenä naisena katsoa komeita miehiä ihan vapaasti ja sumeilematta. Mutta en koskaan katsoisi sen kummemmin miehiä, joissa ei ole mitään silminnähden kiinnostavaa ulkoisesti. Jos huomaan, että joku tavallisen näköinen nuori mies vaikuttaa jotenkin alakuloiselta tai huonon itsetunnon omaavalta, saatan ystävällisesti katsoa häntä ja hymyillä, että hänen itsetuntonsa kohenisi.

Vastatkaa nyt, miehet, miksi te tuijotatte niitä epäviehättäviä naisia? Vain haukkuaksenne?

Vierailija
174/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sanoja on varmaan itse satumaisen komea? Anna mä veikkaan: ei. 

Vierailija
175/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuja on surullinen tapaus. Hän ei pidä itsestään. Ei voi samanaikaisesti olla tyytyväinen itseensä ja kierrellä ympäriinsä nähden toisissa jotain rumaa ja arvosteltavaa. Se on häiriintynyttä.

Vierailija
176/189 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat ja media ovat opettaneet pienestä pitäen, että pahikset ovat jotenkin "rumia" tai epämuodostuneita, ja että heidän persoonassa pitäisi siten olla myös jotain vikaa. Voi olla, että kauniit ihmiset ovat saaneet parempaa kohtelua kun heidän kykyihin on uskottu paremmin ja he saavat oikeudenmukaisempaa kohtelua keskimäärin, mutta eihän rumuus todellisuudessa pitäisi vaikuttaa mitenkään ihmisen persoonaan ja arvoihin. 

Vierailija
177/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tuollaisista ihmisistä jopa kuvittelee, että kauniilla on herkemmät tunteetkin kuin ei-niin-kauniilla joten sillä ei ole edes siksi niin väliä vaikka sille ei-niin-kauniille sanoisi pahasti

Tämä on surullisen totta. Olen huomannut sen että kaunis nainen saa käyttäytyä ihan miten vain ja sanoa ihan mitä tahansa. Jos kaunis nainen pilkkaa julkisesti tai sosiaalisessa mediassa kommentoi toisen naisen ulkonäköä, ja tämä toinen nainen puolustautuu ja sanoo takaisin, yhtäkkiä miehet (ja muut kauniit naiset) välittömästi puolustavat kaunista naista.

Ei heille ole väliä vaikka ruma sanoisikin miten satuttaa kuulla pilkkaa omasta ulkonäöstä. Toki kaikki kauniit ihmiset eivät käyttäydy miten sattuu, mutta ne jotka haukkuvat toisen ulkonäköä ja saavat puolustusta muilta kauniilta ihmisiltä, saa aikaan paljon pahaa mieltä.

Omaa luokkaansa ovat nekin ihmiset, jotka valitsevat ystäväpiirinsä ulkonäön perusteella. Siinä esimerkiksi kumppanin ruma tai epäviehättävä äiti tai sisko on heille pelkkää ilmaa ja kauniit ihmiset pitävät sitten kaukana nämä rumat ihmiset heidän elämästään.

Vierailija
178/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että tuo kommentoija on satavarmasti luonnehäiriöinen, ihan oikea narsisti esim. 

Vierailija
179/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just just. Naapurissa asuu nippanappa 170 cm mies, jolla on 3 lasta, kaunis vaimo ja hänkin on tosi komea, vaikka lyhyt onkin. 

Onko miehellä miten paljon varallisuutta sitten? 

Vierailija
180/189 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehillä on tapana arvostella noin rumasti naisten ulkonäköä päin naamaa? Varsin yleistäkin joidenkin junttien keskuudessa. Harvemmin naiset töksäyttävät tuollaista toisille naisille tai miehille.

Miehillä? Ei minulla ainakaan.

-MIES.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi