Paha mieli omasta ulkonäöstä
Olen nelikymppinen nainen ja kulkenut pitkän tien itseni ja piirteideni hyväksymisessä. Minulla on hallitseva kasvonpiirre jonka kyllä saa piiloon, mutta aina en niin jaksa tehdä. Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa ja muutenkin elämässä menee ihan ok.
Muutama viikko sitten iljettävä sukulaismies kysyi humalassa kuulteni puolisoltani, kuinka tämä voi olla "noin v***n ruman ajan kanssa". Puolisoni toki hermostui tästä, mutta tuo kommentti taisi repiä auki jotain haavoja ja esim. äsken lähdin kaupasta kesken ostosten pois kun henkeä alkoi ahdistaa se, kuinka rumana muut oikein minut näkevät. Mieleeni putkahtelee asioita, joita ihmiset ovat mulle sanoneet.. Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista. Eräs miespuolinen tuttu kerran kuvaili etsivänsä treenaavaa ja laittautuvaa naista, silmäili sitten minua ja lisäsi "eikä tuollaista". En myöskään ikinä, koskaan, saa kehuja ulkonäöstäni, korkeintaan jostain vaatteestani.
Miten tästä pahasta mielestä pääsee yli? Ihan kuin olisi heitetty hyinen rätti naamaan, enkä halua oikein enää edes poistua kotoa. :( Tiedän että tää on pikkumurhe, mutta silti.
Kommentit (189)
Nuorempana ihailin missityylisiä, nukkemaisia naisia. Iän myötä huomaan arvostavani enemmän persoonallisen näköisiä ihmisiä. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, hänestä säteilee jotain jännää karismaa. Persoonallisen näköinen on kiinnostavampi, eikä todellakaan tarvitse olla söpöliini. Jos joku vielä töksäyttää jotain törkeää sinulle, mieti vastaus valmiiksi. Esimerkiksi: "se on sinun mielipiteesi. Mutta sinä olet typerä moukka. Ehkä joku päivä tajuat sen ja älyät hävetä sanojasi." Silloin olet voittaja, koska annoit äänesi kuulua. Sinun ei tarvitse nöyristellä ja musertua idioottien sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Annatko kuitenkin laittaa kakkoseen?
Sä oot tullu sieltä äitis kakkosesta 🖕
Voimia ap, olet varmasti hyvä sellaisena kuin olet, mutta tiedän ettei tuollaista ole helppoa sivuuttaa ja unohtaa.Olin 19 v kun yksi naispuolinen uusi kaverini sai illanvietossa raivarin oltuani eri mieltä hänen kanssaan jostain jatkoille lähtemisestä tmv. ei mitään vakavaa, hän oli kännissä. Hän huusi ja raivosi minulle että menisit sinäkin ja katsoisit peiliiin kun olet niin saatanan ruma. Järkytyin aika tavalla kun olin ollut epävarma ulkonäöstäni muutenkin, itku tuli eikä se ihan heti loppunutkaan. Hyvin pian tämän tapahtuman jälkeen minulle puhkesi aika hankala atooppinen ihottuma, olen varma että tuo tilanne sai aikaan sairauden puhkeamisen, ihosairauksissa psyykellä on vaikutuksensa. En ole koskaan unohtqut asiaa ja pidän itseäni edelleenkin rumana, jotenkin laitettuna voin olla ok. Nykyään ole sinut sen kanssa, elämäni ja onnellisuuteni ei perustu siihen miltä näytän vaan siihen mitä teen ja teen asioita joista nautin.
Vierailija kirjoitti:
Voimia ap, olet varmasti hyvä sellaisena kuin olet, mutta tiedän ettei tuollaista ole helppoa sivuuttaa ja unohtaa.Olin 19 v kun yksi naispuolinen uusi kaverini sai illanvietossa raivarin oltuani eri mieltä hänen kanssaan jostain jatkoille lähtemisestä tmv. ei mitään vakavaa, hän oli kännissä. Hän huusi ja raivosi minulle että menisit sinäkin ja katsoisit peiliiin kun olet niin saatanan ruma. Järkytyin aika tavalla kun olin ollut epävarma ulkonäöstäni muutenkin, itku tuli eikä se ihan heti loppunutkaan. Hyvin pian tämän tapahtuman jälkeen minulle puhkesi aika hankala atooppinen ihottuma, olen varma että tuo tilanne sai aikaan sairauden puhkeamisen, ihosairauksissa psyykellä on vaikutuksensa. En ole koskaan unohtqut asiaa ja pidän itseäni edelleenkin rumana, jotenkin laitettuna voin olla ok. Nykyään ole sinut sen kanssa, elämäni ja onnellisuuteni ei perustu siihen miltä näytän vaan siihen mitä teen ja teen asioita joista nautin.
Ja tuosta on tosiaan jo yli 30 vuotta. Moukkia on olemassa, niin miehissä kuin naisissa. Omie kokemustan tskia olen aina ollut hyvin varobmvainen kommentoimaan mitään kenenkään ulkonäöstä, minuata se on niin henkilökohtainen asia eikä se määritä personaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.
Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.
Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan
Voi kuule, kerronpa sinulle omia kokemuksiani. Olin nuorempana harvinaisen ruma ja sain kuulla siitä päivittäin missä hyvänsä liikuinkin. Hyi v....minkä näköinen sanoivat tosi monet vastaantulevat miehet kadulla. Jotkut sylkivät, tytöt räjähtivät nauruun kun olivat ensin tuijottaneet minua hetken aikaa, yök, miten ruma...jne...tämä ei todellakaan ollut satunnaista vaan sain kuulla sitä joka puolelta. Kyllä tällaisia ihmisiä on todella paljon. Olen sen valitettavasti saanut kokea. Voitte vaan kuvitella miten yksinäinen ja hirveä nuoruuteni oli.
Mä oon persoonallisen näköinen ja kuullut elämäni aikana olevani sekä taivaallisen kaunis että helvetillisen ruma. Siitä ei ole kovin kauaa kun kuulin miesystävän kaverin haukkuvan kännipäissään ulkonäköäni (nenä). Tuntuu joskus siltä ettei haukuilta saa olla KOSKAAN rauhassa, aina joku jossain kommentoi. Olen jo lähes 40 ja tuntuu siltä ettei tämä kommentointi lopu koskaan...
Suomalainen ei yleensä ole mikään nätti tai kivannäköinen. Pyöreät naamat ilman leukaa, pottunenät ja lyhyet jalat. Ei ne sun moittijatkaan varmaan ole olleet ilona silmälle. Unohda tuollaiset hölmöt kommentit.
Hienoa, että uskallat kuitenkin etsiä parisuhdetta. Itse pidän silmiäni niin rumina, että siitä huolimatta en voi etsiä parisuhdetta, vaikka muuten olisin varmaan hyvää parisuhdemateriaalia. Kiva työ, ei lapsia, ei exiä, hauska ja hyvä kokki esim. Kavereita on ja töissä olen tosi sosiaalinen. Mutta tosiaan yksi kasvonpiirre saa mut ajattelemaan, että ei mua kukaan huolis kun mies vois saada nätimmänkin. Kaikilla muilla ihmisillä on niin kauniit silmät :(
Huh huh miten ilkeästi aikuiset ihmiset puhuvat!
" Esim. yksi kaveri sanoi että mun kanssani on mukava käydä baarissa kun hän saa niin paljon miehiltä huomiota, erään toisen (huomattavan laittautuvan) kaverin kanssa miehet iskevät vain tuota toista."
Valehtelet! Eivät naiset halua huomiota miehiltä. Ja laittautuvat vain itseään varten.
Käyttäjä1973 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut että kukaan sanoisi mitään noin rumaa kenellekään päin naamaa.
Ehkäpä olet tulkinnut jonkin katseen noin ja nyt vetelet värikynää tänne säälin toivossa.
Kuten eskariope aikoinaan sanoin, kiusatuksi voi tulla ihan itse omalla toimillaan ja ajatuksillaan
Voi kuule, kerronpa sinulle omia kokemuksiani. Olin nuorempana harvinaisen ruma ja sain kuulla siitä päivittäin missä hyvänsä liikuinkin. Hyi v....minkä näköinen sanoivat tosi monet vastaantulevat miehet kadulla. Jotkut sylkivät, tytöt räjähtivät nauruun kun olivat ensin tuijottaneet minua hetken aikaa, yök, miten ruma...jne...tämä ei todellakaan ollut satunnaista vaan sain kuulla sitä joka puolelta. Kyllä tällaisia ihmisiä on todella paljon. Olen sen valitettavasti saanut kokea. Voitte vaan kuvitella miten yksinäinen ja hirveä nuoruuteni oli.
On siis muitakin, en ole ainut joka tälläistä on kokenut. Vaikka niin olen varmaan kuvitellut. Monta asiaa on jäänyt elämässä varmaan saavuttamatta kun olen ajatellut olevani ruma.
Olen 47-v. ja häpeän ulkonäköäni. Minulla on kivan väriset hiukset, nätin siniset silmät (olkoonkin niin tavanomaiset suomalaisilla) ja hampaat suorassa, mutta muuten voisin peittää kasvoni säkillä. Korona-rajoituksien aikaan oli helppoa, kun sai peittää maskilla kasvot. Häpeän ulkonäköäni niin että välttelen katsekontaktia toisiin ihmisiin ja peiliin katson vain pakon edestä.
Ruman naisen kohtalo on karu. Sitä ei voi edes kompensoida mitenkään kuten miehet voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvien välissä vikaa typerien kommenttien sanojilla.
Epäilemättä, mutta ei se silti ikävien niiden sanojen satuttavuutta poista. Toisekseen ne lohduttaviksikin tarkoitetut sanat "älä välitä!" sisältää taas tietynlaisen moitteen, koska olisi pitänyt antaa mennä korvasta sisään ja toisesta ulos eikä noteerata solvausta mitenkään.
Miksi aina neuvotaan uhria toimimaan jotenkin toisin jatkossa? Miksi sen sijaan ei vain tuomita suorasanaisesti moisten törkimysten käytöstä ja ignoorata niitä jatkossa aivan kaikesta sosiaalisesta kanssakäymisestä? Mölisköön yksinään kun ei kerran osaa eikä halua kohdella muita arvostaen ja nätisti.
Koska Suomessa on orjamainen kulttuuri jossa salaa ihaillaan törkimyksiä eikä aina niin salaakaan.
Onko jotain mitä sä itsekin haluaisit muuttaa ulkonäöstäsi ja minkä tunnistat omasta mielestäsikin ns. rumuutta aiheuttavaksi? Jos ihosi on huono, hanki siihen apua ihotautilääkäriltä. Jos hiukset roikkuvat, käy kampaajalla ja muuta tyyliä. Jos omasta mielestäsi olet väärän painoinen, tee asialle sen vaatimat asiat. Jos hampaat ovat huonot, mene hammaslääkäriin. Jos ryhti on huono, jumppaa se kuntoon. Jos vaatteet eivät istu päälle, mene vaateostoksille. Jos nämä aiheuttavat itsellesi rumuuden tunnetta, hoida ne kuntoon itsesi takia. Kenenkään muun takia sun ei näitä tarvitse hoitaa. Jos joku häiritsee itseäsi, tee asialle jotain. Sä olet kaunis sellaisena kuin itse hyväksyt itsesi. Jos mikään ei itseäsi häiritse, ole ylpeä itsestäsi ja opettele olemaan armollinen itsellesi. Jätä muiden mielipiteet omaan arvoonsa. Sukulaismies voi mädäntyä sisäisesti omien happamien kommenttiensa kanssa. Sielun rumuus se sitä rumuutta vasta onkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut aikuisen ulkonäköa haukuttavan noin. Taitaa olla höpöjuttua taas trollin ketju. Tai sitten on oikeasti tosi ruma..?
Olen huomannut, että kateutta herättävät ihmiset saavat haukkuja osakseen. Jos olet todella kaunis, todella fiksu tai todella mukava, joku katkera tyyppi aina välillä alkaa haukkumaan ja piikittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut aikuisen ulkonäköa haukuttavan noin. Taitaa olla höpöjuttua taas trollin ketju. Tai sitten on oikeasti tosi ruma..?
Olen huomannut, että kateutta herättävät ihmiset saavat haukkuja osakseen. Jos olet todella kaunis, todella fiksu tai todella mukava, joku katkera tyyppi aina välillä alkaa haukkumaan ja piikittelemään.
Voi itseään noinkin lohduttaa. Mulla on etenevä sairaus ja lääkitys, joka turvottaa ajoittain esimerkiksi kasvot. Ihan aikuiselta mieheltä olen kuullut tästä kuittia - hän vielä tiesi sairaudestani ja lääkityksestäni. Ja ei, kuse ei ollut kateudesta, vaan silkasta pahuudesta ja sadismista kun sellaiselle tilaisuus koitti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon persoonallisen näköinen ja kuullut elämäni aikana olevani sekä taivaallisen kaunis että helvetillisen ruma. Siitä ei ole kovin kauaa kun kuulin miesystävän kaverin haukkuvan kännipäissään ulkonäköäni (nenä). Tuntuu joskus siltä ettei haukuilta saa olla KOSKAAN rauhassa, aina joku jossain kommentoi. Olen jo lähes 40 ja tuntuu siltä ettei tämä kommentointi lopu koskaan...
Mä tykkään persoonallisen näköisistä, eli täältä ääni sille, että olet upean kaunis! Miksi kaikkien pitäisi näyttää joltain Kardashianien tyylisiltä muovinukeilta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ei yleensä ole mikään nätti tai kivannäköinen. Pyöreät naamat ilman leukaa, pottunenät ja lyhyet jalat. Ei ne sun moittijatkaan varmaan ole olleet ilona silmälle. Unohda tuollaiset hölmöt kommentit.
Pyöreä naama on suloinen ja enkelimäinen. Paljon kivempi kuin joku puikulaisen pitkä ja rujon näköinen hevosnaama. Näteimpiä on ihmiset joilla on pyöreät kasvot ja suuret silmät, jotka on melko kaukana toisistaan. Esim. Miranda Kerr. Rumimpia on kolhot hevosnaamat, joiden silmät on lähellä toisiaan.