SUURLAKKO! / ! \ Suomi pysähtyy helmikuun alussa. / ! \ Aiotteko tekin jäädä lakkoon vai menettekö töihin?
Minä jään tietysti lakkoon.
Rikkurit kyllä pysäytetään.
Kommentit (493)
Suomessa on kaikilla asuntovelkaa, myös kaupan alalla, missä osa-aikatyötä tekee noin 60 %.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kaikilla asuntovelkaa, myös kaupan alalla, missä osa-aikatyötä tekee noin 60 %.
Kerrostalossa eläkeläinen on vastuussa noiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun soviteltua päivärahaa leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Varaudun lakon vaikutuksiin ostamalla etukäteen kaikkea tarpeellista varastoon, koska lakko kuitenkin tyhjentää kauppojen hyllyjä. Muuten vain tuhahdan kommarimielisille. Ennenkin on leikattu ja leikkaukset koskevat jokaista.
On ostettu jo. Viime hallituksen aikoihin meni elämä jo niin epävarmaksi, että laitoin kotivaran viimeisen päälle kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla, esim. minulla ei ole asuntolainaa.
Mä menen töihin, tekninen suunkittelu, pikkufirma. Lisäksi toimin bussikuskina, lapsella on lukiossa koeviikko.
Tuttu pariskunta on kaupan alalla ja rakensi talon. Takauksena on toisen vanhempien omakotitalo ja mökki.
Jestas millainen pankkikriisi on tulossa Suomeen, kun asuntolainat jää maksamatta.
Ehkä nostamme veroja.
Onneksi olen työtön, lakko tietäisi vain palkatonta vapaata. Entisessä työpaikassa ei oikein voinut ilmestyä töihin, koska töitä ei voi tehdä ilman tiettyjä avainhenkilöitä tekemässä omia töitään. Lisäksi työn luonteen takia kukaan ei saa tehdä töitä yksin tai ilman työnjohtoa. Myös lakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei se paljon auta.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja hallitus leikkaa asumistuet Helsingissä ja muualla Suomessa.
Taitaa vuokralaiset lähteä.
Onko sijoittajilla massia maksaa itse kaikki vai joutuvatko naapurit vastuuseen.
Asuntokauppa on jäässä.
Velkavipu, velkavipu 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudun lakon vaikutuksiin ostamalla etukäteen kaikkea tarpeellista varastoon, koska lakko kuitenkin tyhjentää kauppojen hyllyjä. Muuten vain tuhahdan kommarimielisille. Ennenkin on leikattu ja leikkaukset koskevat jokaista.
On ostettu jo. Viime hallituksen aikoihin meni elämä jo niin epävarmaksi, että laitoin kotivaran viimeisen päälle kuntoon.
Mitä pahaa viime hallituksen aikana tapahtui? Minä en huomannut mitään
Ihan normisti 100% etätöissä. Pitää varmaan ruuat hommata keskiviikkoon mennessä niin ei tarvi välittää lakosta.
Minäkin aion lakkoilla!!11 olen ollut kohta 10v työttömänä ja aion olla 2pv hakematta töitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei se paljon auta.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja hallitus leikkaa asumistuet Helsingissä ja muualla Suomessa.
Taitaa vuokralaiset lähteä.
Onko sijoittajilla massia maksaa itse kaikki vai joutuvatko naapurit vastuuseen.
Asuntokauppa on jäässä.
Velkavipu, velkavipu 😂😂😂😂😂
Katselin Helsingissä asuntoa jonka vuokra oli 800.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ansiosidonnaista 700 netto kuukaudessa.
Erosin jo liitosta. En mene poliittiseen lakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Erosin jo liitosta. En mene poliittiseen lakkoon.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Ek on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedän turpaan lakkovahteja jos estävät töihin menon.
Pääset eka putkaan ja sitten käräjille. Ei taida kannattaa.
Niin pääsevät lakkovahditkin, jos estävät väkivalloin työhaluisten töihin menon.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa.
Ja takuueläke 970 netto
Hyi en
se lakkoilu on turhaa ja epäeettistä tässä taloustilanteessa
konkursseja ennätysmäärin
Kun ihmiset eroavat liitoista niin silloin saa poistaa vuorolisät.
Hoitaja voi irtisanoutua, mutta kun ei ole enää liittoja niin ei ole ansiosidonnaista.
On työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot.
Koskee myös eläkeläisiä.
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.