Ay-liikkeet kitisevät kuinka ensimmäinen palkaton sairauspäivä on työntekijää vastaan mutta...
En minä ainakaan haluaisi että porukka lusmuilee krapulassa maanantaina kun ne työt tulevat sitten minulle. Onneksi minun työni pystyy tämän välttämään. Isäni on usein maanantaina poissa, mutta onneksi voimme veljeni kanssa hoitaa hommat.
Kommentit (4)
Joo, kiva olla töissä sitten esimerkiksi päiväkodissa, jossa vanhemmat tuovat sairaita lapsiaan hoitoon pokkana. Arvatkaapa tarttuvatko tartuntataudit? Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiva olla töissä sitten esimerkiksi päiväkodissa, jossa vanhemmat tuovat sairaita lapsiaan hoitoon pokkana. Arvatkaapa tarttuvatko tartuntataudit? Kyllä.
Se on oma häpeä jos tartuttaa muihin tauteja. Jos ei ilman yhden päivän palkkaa pärjää, silloin kannattaa tutkiskella omaa rahankäyttöä eikä tartuttaa muihin tauteja.
Oletteko ikinä yhtään miettineet mitä ne sairaspäivät maksavat yrittäjälle? Kaikki yritykset eivät ole monikansallisia mammutteja vaan suurimman osan muodostavat yritykset jotka henkilöityvät yhteen yrittäjään.
Turhat poissaolot täytyy kitkeä pois jo ihan tästä syystä. Perjantai / maanantai saikuttelijaa kun ei tuosta syystä saa edes irtisanoa vaikka tilanne olisi päivänselvä 🙄
Riippuu hirveästi siitä asemasta missä itse on. Varmasti moni ajattelee juuri kuten sinä. Toisaalta pienipalkkaiselle se yhden päivän palkaton voi olla ratkaiseva - ja silloin palkaton sairaspäivä pitäisi tietysti näkyä suurempana kuukausipalkkana, jotta työntekijän palkka olisi sama kuin ennen lakia.
Itselläni ei ole vahvaa mielipidettä aiheeseen. Itselleni sopisi palkaton eka sairaspäivä ja arvostaisin tosiaan sitä, jos se kitkee näitä krapula- ja bilesaikuttelijoita. Toisaalta pystyn hyväksymään myös nykyisen käytännön.