Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ovat itse joskus olleet lapsia, mutta silti osa inhoaa lapsia syvästi

Vierailija
19.01.2024 |

Otsikossa ilmaistua asiaa minun on vaikea ymmärtää. Jokainen ihminen on joskus ollut lapsi. Aikuiseksi kasvaessaan osa alkaa suunnattomasti inhota lapsia. Minun on vaikea käsittää, miten ihmiset inhoavat jotain sellaista, mitä itsekin ovat olleet?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei itse pyydä eikä päätä syntyä. Olen sanomattoman iloinen, että lapsuus ja varsinkin teini-ikä ovat ikuisesti takanapäin. Varsinkin jälkimmäinen paskinta aikaa elämästä.

Noin 40 vuotta elämästäni jouduin teeskentelemään, että siedän lapsia, koska sisarusten lapset ja kummius, josta en vieraskoreuttani kehdannut nuorena kieltäytyä. Nyt en enää jaksa. Vältän jouluvierailuja ja ihan jokaista tilaisuutta missä joudun olemaan pikkulasten kanssa samassa tilassa.

Vierailija
22/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ettei pidä mölyävistä tyhmistä ihmisistä joilla on vielä ärsyttävän kime ääni ja yksinkertaiset jutut. Eihän kukaan pidä tuollaisista aikuisistakaan!

Se että itse on käynyt kakalla ei tarkoita sitä että ei inhoaisi seistä jonkun toisen vieressä paskahuussissa toimitusta seuraamassa. Ja ettei ihoaisi sitä toista jonka ulosteenkäryä on pakko haistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voi myös vaikuttaa luonne, jos on ollut hiljainen ja kiltti, niin saattaa hyvinkin inhota lapsia jotka ovat eläväisiä, äänekkäitä, villejä ja tottelemattomia.

Minä inhosin lapsia jo lapsena. Tai lähinnä lasten arvaamatonta ja levotonta käytöstä, hypähtelyä, riekkumista ja juoksentelua, kovaa ääntä, tungettelevia kysymyksiä ja rajattomuutta. Sellaista yleistä hääräämistä, jossa saa pelätä koko ajan, että joku kaatuu ja kolauttaa päänsä tai jalkapallo rysähtää ikkunasta läpi.

Vierailija
24/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti on mainittu, että lapsia ei inhota, vaan ajattelemattomia ja huonosti kasvattavia vanhempia.

Moni myös ilmoittaa inhoavansa esim. itkeviä vauvoja bussissa. Kasvatuksestako se on kiinni? Pitäisikö äidin lukittautua kotiin vuosiksi? Useamman vikkkaan lapsen lauman kasassa pitäminen voi joskus olla myös hivenen haastavaa, vaikka kasvatuksessa ei olisi mitään vikaa.

No ei sitä itkevää toukkaa tarvitse lähteä huudattamaan kaupungille vain siksi, ettei kestä olla sen kanssa yksin neljän seinän sisällä. Mammat voisivat vähän miettiä muitakin ihmisiä. Kotona peruskäytöstavat haltuun ja sitten vasta kaupungille. Vaunutoukan kanssa voi asioida päiväunien aikaan, niin se pysyy hiljaa kopassaan.

Vierailija
25/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta muut lapset oli jo lapsena vähän ällöjä. Olin itse tosi tarkka hygieniasta ja mua yökötti kun joku puri hiuksiaan, kypärälakkia, hupparin nauhoja yms.  sisälle tullessa ei pesty käsiä ja yskittiin suu auki ja naamassa oli likaa ja täit oli mun pahin pelko. Mun oli pakko pestä aina kädet kun pääsin sisälle, vaatteet pyykkiin aina jostain tullessa. Nyt tuo tunne on moninkertaistunut, kun tajuaa miten likaisia lapset oikeasti on. 

Vierailija
26/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut humalassa, mutta silti inhoan humalaisia. Mikä tuon ymmärtämisessä on vaikeaa?

Järjettömän huono vertaus. Lapsuus on normaali elämänvaihe, humala itse hankittu tila. Onko hyväksyttyä paheksua vanhuksia siitä, että he ovat vanhoja? Vaikka tietysti jotkut niin tekevät. 

Vierailija
27/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten pettämätön logiikka: Joku ärsyyntyi kun sai kuunnella 2tunnin bussimatkan minun lapseni itkua, joku ärsyyntyi kun sai ravintola päivällisen ajan kuunnella ja katsella lasteni kirkumista ja juoksentelua=ihmiset vihaavat lapsia. Näistä jutuista huomaa miten monet vanhemmat taantuu itse sinne lasten tasolle.

Vierailija
28/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mitä merkitystä sillä on, että lapsia inhoavatkin ovat olleet itse lapsia? Ei kaikesta voi ja tarvitsekaan tykätä.

Vierailija
29/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voi myös vaikuttaa luonne, jos on ollut hiljainen ja kiltti, niin saattaa hyvinkin inhota lapsia jotka ovat eläväisiä, äänekkäitä, villejä ja tottelemattomia.

Joillain ihmisillä on aina joku ryhmä jota inhotaan tai vihataan. Milloin se on työttömät, eläkeläiset, ulkomaalaiset, tummaihoiset, valkoihoiset, rikkaat, köyhät, naapurit, koiran ulkoiluttajat tai mikä ikinä.

Olin lapsena ja nuorena juuri ns. kiltti ja hiljainen. Olin paljon omissa oloissani, luin ja askartelin. Kuitenkaan en vihaa tai inhoa lapsia. Ne on ihania aina. Lasten vihaajalta kannattaisi kysyä miksi moinen asenne.

Vierailija
30/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut humalassa, mutta silti inhoan humalaisia. Mikä tuon ymmärtämisessä on vaikeaa?

Järjettömän huono vertaus. Lapsuus on normaali elämänvaihe, humala itse hankittu tila. Onko hyväksyttyä paheksua vanhuksia siitä, että he ovat vanhoja? Vaikka tietysti jotkut niin tekevät. 

En tykkää kuukautisista enkä tisseistäni vaikka murrosikä on ihan normaali elämänvaihe. 

Vierailija
31/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti on mainittu, että lapsia ei inhota, vaan ajattelemattomia ja huonosti kasvattavia vanhempia.

Moni myös ilmoittaa inhoavansa esim. itkeviä vauvoja bussissa. Kasvatuksestako se on kiinni? Pitäisikö äidin lukittautua kotiin vuosiksi? Useamman vikkkaan lapsen lauman kasassa pitäminen voi joskus olla myös hivenen haastavaa, vaikka kasvatuksessa ei olisi mitään vikaa.

Vauvan itku on stressaavaa ja sitä sen kuuluukin olla, että vauvan hätään ja itkuun reagoitaisiin. 

Vierailija
32/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka vihaa lapsia vihaavat ihmisiä. 

Vierailija
33/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä itkevää toukkaa tarvitse lähteä huudattamaan kaupungille vain siksi, ettei kestä olla sen kanssa yksin neljän seinän sisällä. Mammat voisivat vähän miettiä muitakin ihmisiä. Kotona peruskäytöstavat haltuun ja sitten vasta kaupungille. Vaunutoukan kanssa voi asioida päiväunien aikaan, niin se pysyy hiljaa kopassaan.

Eli ei tarvitse käydä neuvolassa, lääkärissä tai ylipäätään missään? Minulla oli vauva, joka nukkui 15 min päikkärit vaunuissa. Ihan siinä aikaikkunassa olisi ollut vaikeaa ehtiä neuvolaan, kun ei se aika ikinä edes ollut päikkäriaikaan. Jaj os  mentiin bussiin, niin heräsi välittömästi. Sinusta minun olisi pitänyt istua vuosi neljän seinän sisällä?  

Bussilla oli myös pakko kuljettaa se uhmaikäinen 3v. päiväkotiin ja takaisin. Olisiko työnantaja ymmärtänyt, että en voi tulla töihin, koska en voi poistua kotoa uhmiksen takia?

Vierailija
34/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin sulle ole opetettu vielä sellaista sanaa kuin itseinho? Ja miten sinä voit inhota toisia ihmisiä, sinäkin olet sellainen! 

Vierailija
35/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olin minäkin lapsena varmasti ärsyttävä, mutta opin tavoille aikuistuttuani.

En minä lapsia heidän ikänsä vuoksi välttele, vaan käyttäytymisen. En tykkää ihmisistä, jotka meuhkaavat, huutavat, sotkevat ja kerjäävät huomiota, eivätkä osaa hillitä tunteitaan ja impulssejaan. Näitä löytyy joka ikäryhmästä, mutta erityisesti lapsista.

Kun sanotaan että joku käyttäytyy kuin lapsi, se ei ole koskaan kehu.

Olen tästäkin huolimatta kiva ja reilu lapsille, mutta se on ihan vain kohteliaisuutta/esittämistä.

Vierailija
36/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin jo lapsena muita lapsia. En halunnut koskaan leikkiä kenenkään kanssa. Vetäydyin omiin oloihin, niin olen tehnyt aina. 

Olen introvertti ja en kaipaa kenenkään seuraa ikinä. N45 

Vierailija
37/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset ryhmänä ole inhottavia. Vapaan kasvatukset helmet ovat inhottavia. Harvalla on mitään hyväkäytöksistä lasta kohtaan. Valitettavasti se ryhmä on vaan koko ajan pienenemässä tässä minäkeskeisessä maailmassa.

Vierailija
38/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko,että jos ei voi saada/tee lapsia,automaattisesti sitten vaan inhoaa lapsia? Eli sinä vain itse ajattelet toisista ihmisistä niin? Aika putkiaivoista ajattelua,eli veikkaisin,että aloitus on miehen kynästä.

Vierailija
39/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset ovat lapsena joutuneet kärsimään jotain niin ikävää, että syyttävät yleisesti lapseutta kaikesta. Vähän kuin miehet jotka vihaavat kaikkia naisia, tai päinvastoin.

Se on ihan psyykkinen vaiva.

Vierailija
40/161 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella paikalla kaikki häiriökäyttäytyjät "ärsyttävät", oli kyseessä sitten itseaiheutettu humalatila, luonnollinen lapsuus tai murheellinen mielisairaus. Nämä edellämainitut eivät ihmisinä ole vihattavia enkä toivo heille mitään pahaa. On kuitenkin ikävää, että oma rentouttava ravintola kerta menee kitinää tai rähinää kuunnellessa tai ahdistavaan paikkaan bussilla matkatessa ei pääse mielessään meditoimaan.

Lapsen kohdalla vastuu häiriökäyttäytymisen ennaltaehkäisemisessä on vanhemmilla, mikä voi tarkoittaa esimerkiksi ulkotiloihin siirtymistä. Muiden häiriökäyttäytyjien kohdalla yhteiskuntavastuu (mikä valitettavan persiillään nykyään on).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän