Nettideittailun ongelma
Onko teillä muilla sitä ongelmaa että ette pysty kiinnostumaan netin kautta ihmisistä? Vieraalle ihmiselle ei jaksa alkaa kertoilla itsestään ja homma tuntuu raskaalta työhaastattelulta ja sitten kun tavataan niin mitään kemiaa ei ole. Itse petyn joka kerta kun tapaan nettideitin vaikka hän ihan kiva olisikin. Ja olen vuosien aikana tavannut useamman kymmentä. Ihastun vain oikeassa elämässä tavattuihin ihmisiin mutta saan aina torjuvan vastaanoton.
Kommentit (237)
Joo, ei sovi itselleni nettideittailu.
Sain tinderissä ollessani oikeastaan lähes kaikkien miesten kanssa matchin. Ei se tuntunut todelliselta vaan siltä että miehille kelpaa kuka tahansa.
Kävin joillakin treffeillä. Yleensä käytiin kävelyllä. Miehet olisivat halunneet tavata uudestaan. Mutta itse en oikein olisi jaksanut. Tuntui ajanhukalta itselleni. Monesti treffit olivat väkinäistä keskustelua. Kaikkien kanssa ei vaan klikkaa.
Luotan siihen että oikeassa elämässä tulee sitten vastaan jos tulee. Ja jos ei tule niin olen sinkkuna vaikka loppuelämäni. Sekin on ihan ok. Tuli ainakin kokeiltua se tinderi ja annettua sille mahdollisuus. Ei se kaikille sovi ja se on ok.
Suosittelen sinulle prepaid-liittymän hankkimista ja sillä käyt miesten kanssa WhatApp-puheluita. Siinä oppii tuntemaan toisen hyvin ja se auttaa tuohon väkinäiseen keskusteluun. Sitten vain kotiin treffeille/kävelylle ja jättää kahvilassa käkkimiset kokonaan väliin. Se on täysin turha vaihe treffauksessa.
Hyvinhän tuo on toiminut. Välillä kyllä tulee vastaan naisia, joiden kanssa juttelu tuntuu yhtä raskaalta kuin olisi surkeassa työssä. En tiedä olisiko näistä saatavissa jotain irti, jos tapaisi hieman nopeammin, tuskin. Paljon kuitenkin löytyy keskustelukykyisiä naisia, joiden kanssa sitten homma luistaa myös tavatessa. Mitä nopeammin sänkyyn, niin sitä varmemmin homma jatkuu. Saa hoidettua sen ekan kerran pois alta nopeasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Joo en kanssa jaksa innostua. Useiden suomalaisten miesten kommunikaatio viestittelyssä on niin surkeaa ettei kiinnosta edes tavata. Moi mitä kuuluu(sitten kun vastataan niin vaan joku ok ja keskustelu loppuu), ekana kysymyksenä millasesta seksistä pidät, tai jopa suora seksiehdotus, tai sitten vastaus kaikkiin omiin kysymuksiin tai kertomuksiin vaan joku jaa, juu, niinniin jne. Ja keskustelu loppuu. Ja nämä samat tyypit vuosia palvelussa enkä ihmettele miksi.
Täällä on tapana yleistää miehiä tästä asiasta, kyllä te naisetkin osaatte olla mykkiä ja tylyjä ilman mitään käytöstapoja, se on suurin ongelma itselleni deitti alustoilla miksi ei tärppää, täältä kyllä tulee asiallista viestiä ja treffi ehdotuksia !
M53
Luettuani juttuja tulin siihen päätelmään, että nainen kannattaa viedä stadin keskustaan ja ottaa reppuselkään. Kierretään sitten empire-keskusta, jossa esittelen rakennuksia. Jos nainen ei ole tuonut termarissa kaakaota tai kahvia, se on sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Luettuani juttuja tulin siihen päätelmään, että nainen kannattaa viedä stadin keskustaan ja ottaa reppuselkään. Kierretään sitten empire-keskusta, jossa esittelen rakennuksia. Jos nainen ei ole tuonut termarissa kaakaota tai kahvia, se on sitten siinä.
Tuossa vaiheessa mies sanoo naiselle, että lähdetään minun asunnolle. Voin tarjota sumpit kotona.
Nettideittailu on haastavaa. Naiset jotka tulevat treffeille, eivät vastaa lainkaa valokuvia. On bakkelia, kuvakulmia joissa läskit piilotettu. Mykkiä, vuorovaikutustaidottomia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi saat oikeassa elämässä aina torjuvan vastaanoton? Missä olet tehnyt aloitteet ja mitä on tapahtunut?
Eihän naiset tee alotteita, siinäon se perustavanlaatuinen syy.
No, aina löytyy niitä naisia, jotka on torjuttu pari kertaa "kun ovat yrittäneet lähestyä miestä" ja kun mies ei olekaan innostunut, niin ovat lopettaneet yritykset ja jättäneet senkin homman miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saat oikeassa elämässä aina torjuvan vastaanoton? Missä olet tehnyt aloitteet ja mitä on tapahtunut?
Eihän naiset tee alotteita, siinäon se perustavanlaatuinen syy.
No, aina löytyy niitä naisia, jotka on torjuttu pari kertaa "kun ovat yrittäneet lähestyä miestä" ja kun mies ei olekaan innostunut, niin ovat lopettaneet yritykset ja jättäneet senkin homman miehille.
Tekee, mutta ne aloitteet menevät aivan poikkeuksellisen hyvännäköisille ja maskuliinisille miehille. Eli niille, jotka näyttävät malleilta tai Hollywood-tähdiltä. Mutta jos olet huomiotaherättämätön suomalainen mies, niin yksikään nainen ei tee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhää porukkaa, kun joku kahvi on noin iso ongelma. Mä en tapaisi toiste itaraa miestä, ne on itaria myös tunteissa. Maksan itse, mutta ellei toinen edes tarjoudu, niin iso red flag.
Laittaa ensin sen elämän kuntoon niin ettei joku kahvi ole ongelma, sitten vasta miettii suhteita.
Rahan käyttäminen kahvilaan on niin järjetöntä touhua kuin olla ja voi. 3€:n kahvikupilla saa paketin kahvia kaupasta, jonka voi juoda paljon mukavammassa ilmapiirissä kotona.
Ai että. Mies kutsuu naisen kotiinsa juomaan kupin kahvia. Kahvikupin hinnaksi jää jotain10 senttiä ja mies kuvittelee ostavansa tällä seksiä, koska sitähän se kotiin kutsuminen yleensä tarkoittaa. On se varmaan miehen mielestä mukava ilmapiiri, kun pääsee (luulee pääsevänsä) mahdollisimman vähällä panostuksella toisen housuihin. Naiselle se 'mukava ilmapiiri' tarkoittaa seksinvonkauskutsua pihin miehen luokse, jossa saa sen kahvikupin ja hikisen kuolaajan kylkeensä kiinni. Ja jos ei irtoa, niin tämä hunksi todennäköisesti vielä nillittää, kun joutui tarjoamaan kallista kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhää porukkaa, kun joku kahvi on noin iso ongelma. Mä en tapaisi toiste itaraa miestä, ne on itaria myös tunteissa. Maksan itse, mutta ellei toinen edes tarjoudu, niin iso red flag.
Laittaa ensin sen elämän kuntoon niin ettei joku kahvi ole ongelma, sitten vasta miettii suhteita.
Rahan käyttäminen kahvilaan on niin järjetöntä touhua kuin olla ja voi. 3€:n kahvikupilla saa paketin kahvia kaupasta, jonka voi juoda paljon mukavammassa ilmapiirissä kotona.
Ai että. Mies kutsuu naisen kotiinsa juomaan kupin kahvia. Kahvikupin hinnaksi jää jotain10 senttiä ja mies kuvittelee ostavansa tällä seksiä, koska sitähän se kotiin kutsuminen yleensä tarkoittaa. On se varmaan miehen mielestä mukava ilmapiiri, kun pääsee (luulee pääsevänsä) mahdollisimman vähällä panostuksella t
Kotitreffit tulevat miehelle kalliimmaksi, koska miehen pitää ostaa myös hyvälaatuista ruokaa ja juomaa naiselle. Pitää olla varalla viiniä, olutta, siideriä ja lonkeroa. Mutta kotitreffeillä on huomattavasti suurempi mahdollisuus saada seksiä naiselta, koska nainen luottaa jo mieheen. Muuten nainen ei olisi tullut kotitreffeille. Kahvilatreffeillä nainen ei luota vielä yhtään mieheen ja siksi ne treffit ovatkin kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Köyhää porukkaa, kun joku kahvi on noin iso ongelma. Mä en tapaisi toiste itaraa miestä, ne on itaria myös tunteissa. Maksan itse, mutta ellei toinen edes tarjoudu, niin iso red flag.
Ei ole olemassa ilmaisia lounaita.
Et sitten erota kahvia ja lounasta? Ei ihme että olet sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja kaikki miesystävät ovatki olleet joitain tutun tuttuja puolituttuja...
Nettitreffeille kun lähtee siinä mielessä, että katsoo kiinnostaako, niin eihän se kiinnosta.. mutta muuten kun tapaa ihmisiä silleen vapaamuotoisesti voi ihastuakin..
Sama homma. Tuntuu että nettideiteissä pyörii vuodesta toiseen samat naamat muutenkin.
Aivan kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo en kanssa jaksa innostua. Useiden suomalaisten miesten kommunikaatio viestittelyssä on niin surkeaa ettei kiinnosta edes tavata. Moi mitä kuuluu(sitten kun vastataan niin vaan joku ok ja keskustelu loppuu), ekana kysymyksenä millasesta seksistä pidät, tai jopa suora seksiehdotus, tai sitten vastaus kaikkiin omiin kysymuksiin tai kertomuksiin vaan joku jaa, juu, niinniin jne. Ja keskustelu loppuu. Ja nämä samat tyypit vuosia palvelussa enkä ihmettele miksi.
Ja niinpä olet sinäkin enkä ihmettele miksi.
Vierailija kirjoitti:
"Miten mulla tulee noista ratikoista, kävelystä ja pyöräilyistä mieleen, että ensinnäkin yritetään viedä daamia johonkin vähän syrjemmäs ja toiseksi ettei kiinnosta jutella? "
Kahvilassa ei koskaan ole niin rentoa ilmapiiriä, että siellä voisi keskustella täysin vapautuneesti. Keskustelut kahviloissa on enemmän virallista puhetta. Ehkä joku ammattinäyttelijä tai todella kokenut treffaaja pystyy kertomaan ensitreffeillä hauskoja tarinoita.
Tästä tulee mieleen että jonkun kertaa todistanut kahvilassa viereisen pöydän ensitreffejä ja onhan se aika kiusallista touhua. Harva pystyy täydessä kahvilassa vieraan ihmisen kanssa jutustelemaan vapautuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei tunnu nykyään edes seksi kiinnostavan. Taitaa ylipaino viedä viimeisetkin teston rippeet...
Jep, nimittäin naisen ylipaino.
T. terve mies
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailun ongelma on se, että ihmiset toimivat ihan omituisella logiikalla. Tämän takia on tullut tuhlattua tolkuttomasti aikaa ihmisiin, jotka alunperinkään ei olleet sopivia minulle ja päinvastoin. Tämä taas vie ns. takin tyhjäksi ja saa koko deittailun tuntumaan ajanhukalta. Jos sitten tulee välillä se yksi asiallinen ja kiva tyyppi vastaan, niin nämä muut on jo vieneet kaikki mehut ja homma ei lähde etenemään jo oman tympääntymisen takia.
Ja se omituinen logiikka...Yleisin on varmaan, että jätetään kokonaan huomiotta se, mitä toisen profiilissa lukee. Ihan sama miten olet rautalangasta siihen profiiliin vääntänyt, että mitä ehdottomasti haluat tai et halua. Tai sitten ollaan sitä mieltä, että se toinen on väärässä, ja neuvomalla tai vaatimalla saadaan kyllä toinen tekemään niinkuin halutaan. Tästä toiminnasta on toisen arvostaminen kaukana (ja kyllä, senkin olen laittanut profiiliin, että toisen arvostaminen on tärkeää
Ei taas koko lainaus näy, mutta olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Takkini tosin tyhjentää pikemminkin juuri ne normaalit naiset joiden kanssa voi yrittää tosissaan. Käytte syvällisiä keskusteluja ja avaudutte raskaistakin asioistanne, ihastutte, teette suunnitelmia, ehkä jopa rakastut. Alkuhuuman jälkeen he muuttavatkin mielensä ja koko rumba pitäisi aloittaa taas alusta. Aivan äärimmäisen kuluttavaa!
Kaikenlaisten viirapäiden kanssa pääsee paljon helpommalla, kun jo ensitapaamisilla selviää ettei tästä tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä profiiliin kannattaisi kirjoittaa, jotta löytäisi aitoja ja mukavia ihmisiä eikä mitään vonkaajia?
Kirjoitat aidosti ja mukavalla tyylillä. Itse kerroin vain rehellisesti itsestäni ja kiinnostuksenkohteistani. Naiselle en asettanut vaatimuksia, vaan toivoin kaltaiseni löytyvän ihan oman kuvaukseni perusteella.
Sainkin viestejä ainoastaan ns. potentiaalisilta kumppaniehdokkailta joista yhden kanssa päädyinkin yhteen. En nyt mitään viestitulvaa saanut ja muutamasta selvisi parin viestin jälkeen, ettei kuitenkaan aivan kohdannut, mutta asiattomia viestejä en saanut lainkaan.
Tietenkin naisilla voi olla toinen tilanne, mutta itsellä näin. Siitä ei olisi tullut mitään, jos minä olisin lähtenyt tekemään aloitteita naisten lähes tyhjiin profiileihin ja lähtenyt kyselemään perusasioista lähtien kaikki. Ei toimi minulla niin, vaan hyvä kuvaus itsestäni profiiliin ja jos joku kiinnostuu minusta omana itsenäni, niin hän kyllä ottaa yhteyttä. Niin ja ne treffit sitten nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten mulla tulee noista ratikoista, kävelystä ja pyöräilyistä mieleen, että ensinnäkin yritetään viedä daamia johonkin vähän syrjemmäs ja toiseksi ettei kiinnosta jutella? "
Kahvilassa ei koskaan ole niin rentoa ilmapiiriä, että siellä voisi keskustella täysin vapautuneesti. Keskustelut kahviloissa on enemmän virallista puhetta. Ehkä joku ammattinäyttelijä tai todella kokenut treffaaja pystyy kertomaan ensitreffeillä hauskoja tarinoita.
Tästä tulee mieleen että jonkun kertaa todistanut kahvilassa viereisen pöydän ensitreffejä ja onhan se aika kiusallista touhua. Harva pystyy täydessä kahvilassa vieraan ihmisen kanssa jutustelemaan vapautuneesti.
Mikä siinä siis on vaikeaa? Minä en ole edes mikään supetsosiaalinen ekstrovertti, mutta pystyn keskustelemaan vapautuneesti käytännössä millaisessa ympäristössä vain - jon toisen kanssa synkkaa. Minulle on ihan uutta, että kahvilat olisivat suurimmalle osalle niin "vaikeita", että vain harva pystyisi olemaan siellä luontevasti. Aikuiset ihniset! Miten tällaiaet aikuiset pärjäävät muissa tilanteissa, kuten töissä, virastoissa, koulun vanhempainilloissa, sukujuhlissa, yms?
En ole kokeillut nettideittailua. Tinderistä tulee mieleen ihmisten lihakauppa. Vain paras kelpaa. Perus ulkonäkö + seksiehdotukset suurin syy miksi olen pysynyt poissa. Mitä vastaisin "moi mitä kuuluu" miehille?
Menneisyydessä ihastunut mieheen livenä. Joko varattu toiselle naiselle tai ei tykkää minusta. Olen kyllästynyt yksipuoliseen ihastumiseen. Haluan tehdä aloitteen tulevaisuudessakin. Pelkään olevani liian miehekäs, kun naisen pitäisi olla passiivinen ja miehen katseltavana. N29
Sen verran pakko kommentoida (naisena), että ei treffien romantiikka siitä treffipaikasta synny. Ainakin minulle romantiikka syntyy siitä, jos toisen kanssa on kemiaa ja vetovoimaa - ja sitä taas ei mikään treffiympäristö synnytä. Ja ei se Kiasma tai museo tylsä paikka ole sellaiselle, joka tykkää taiteesta tai museon esittelemästä teemasta.