Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea

Vierailija
17.01.2024 |

Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!

Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!

Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!

Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?

Auttakaa! Mitä teen?

Kommentit (204)

Vierailija
161/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Sinulla on isostikin vaikeuksia tajuta asiaa. Kysehän ei ole mielipideasiasta, vaan tämän voi ihan laskea. Tässä sinulle pelkistetty versio avuksi:

Jormalla on sähkösopimus hinnalla 20c/kwh. Jorma käyttää sähköä 100kwh. Pertillä on sopimus hinnalla 10c/kwh ja hän käyttää sähköä 1000kwh. 

Kummalla on mielestäsi suurempi sähkölasku, kalliimmalla sähkösopimuksella (Jorma) vai suuremmalla kulutuksella (Pertti)?"

Herttinen sentään. 

Se on yhäkin mielipideasia, että minusta Kelan pitäisi määritellä asia toisin. Jankkaamisesi ei vaikuta mielipiteeseeni. Mitään vaikeuksia minulla ei ole tajuta asiaa. 

Mutta nyt ei puhuttu sinun mielipiteistäsi, vaan siitä onko kalliimpi sähkösopimus aina sähkölaskun loppusumman osalta kallimpi. Sinähän väitit, että on j

Sinähän se jankkaat :D Ja puhut yksin ihan muusta kuin kaikki muut kirjoittajat. PELLE!

Vierailija
162/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

harva toimeentuloasiakas asuu sähkölämmitteisessä talossa

Mistähän tuon luulet tietäväsi?

No kun ei lämmityssähköön riitä se 45 e. 

Lämmitysmenoihin on omat rajansa. Tuo 45 euroa on taloussähkön raja yhdelle henkilölle, joka asuu asunnossa, jossa lämmitysmenot kuuluu vuokraan. 

Ei ole. Ei ainakaan joitain vuosia sitten ollut. Vaan sanottiin, että lämmityskuluja ei makseta lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat ylimenevän osan siitä perusosasta niin kuin kaikki muutkin, joilla on ylihintainen sähkö, vuokra tms. 

EI OLE VARAA MAKSAA, MITEN ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ??

Kannattaa jättää jotain turhaa ostamatta niin riittää raha maksaa laskut

Vierailija
164/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa ap.

Pelkkä sähkökulutus laskusi ei voi olla 75 €.

Itselläni oli viime vuonna pahimmillaan kwh 0,27 €, eikä ykskään,lasku ollut 75 €.

Kerrostalissa yksin asuva,j ja kaukolämmössä, ei edes kykene kuluttamaan tuon suuruisen hinnan määrää såhköå.

Huomaa myös, että laskussa on siirtomaksu, sähkövero ja kuukausimaksu.

Mihin helvettiin muka olisit kuluttanut sähköä noin paljon?

Aloitus on keksitty provo.

Siinä on tietysti sähkönkulutus ja siirto kun molemmat tulee oomilta...

240kwh kulutus per kk

ap

Meillä oli joulukuun kulutus 164kwh. Ja meitä oli siis kotona 2 aikuista ihmistä lähes koko ajan, pestiin paljon vauvapyykkiä, tehtiin paljon jouluruokia ja muita ruokia valmiiksi pakkaseen, eikä mitenkään säästelty missään sähköä. Kasvilamput palavat viherkasveilla 12h vuorokaudessa jne... 

Taidat oikeesti olla ahkera saunoja ja kuluttaa sähköä muutenkin erikoisen paljon. Ja olet tottunut maksattamaan sen Kelalla.

Vierailija
165/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo kyllästyttää tämänkaltaiset aloitukset. Miksi yhteiskunta ei maksa sitä, miksi yhteiskunta ei maksa tätä. Ennen sain rahaa niin ja niin paljon, miksi en enää saa. Teille jotka olette eläneet uutispimennossa: valtion rahat ovat loppumassa. Säästäkää sähköä ja käykää ruoka-avuissa, jos ei kelpaa elättää itseään vaan maksattaa elonsa meillä työssäkäyvillä.

Juuri näin. Hyvä kommentti teitiltä. Mihin on Suomi menossa? Voiko tästä enää alemmas mennä? Voi toki ja paljonkin.

Vierailija
166/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, ettet ole törmännyt. Siinä kun voi käydä huonosti, jos törmää kerrostaloon. 

En ole ikinä törmännyt kerrostaloon, jossa olisi sähkölämmitys. Luhtitaloja tiedän useitakin.

Se on hyvä? Se? No, onhan se, kun ei muuhunkaan kykene, muttas sen paikka on housussa. Lahkeen saat itse valita. Käydä huonosti? Muista kunnon hiivat, niin kyllä se käy!

Vierailija
167/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa ap.

Pelkkä sähkökulutus laskusi ei voi olla 75 €.

Itselläni oli viime vuonna pahimmillaan kwh 0,27 €, eikä ykskään,lasku ollut 75 €.

Kerrostalissa yksin asuva,j ja kaukolämmössä, ei edes kykene kuluttamaan tuon suuruisen hinnan määrää såhköå.

Huomaa myös, että laskussa on siirtomaksu, sähkövero ja kuukausimaksu.

Mihin helvettiin muka olisit kuluttanut sähköä noin paljon?

Aloitus on keksitty provo.

Omasta kerrostaloasumisesta on todella kauan ja nyt on pakko kysyä teiltä muilta, että voiko kerrostalossa olla sähköpatterit? Joo, saatte nauraa meikäläiselle. Vesikiertoiset patterit oli kaikissa, joissa minä olen asunut. Opiskeluaikana asuin uudessa talossa. Ei kai siinäkään ollut s

En ole ikinä törmännyt kerrostaloon, jossa olisi sähkölämmitys. Luhtitaloja tiedän useitakin.

Naisystäväni kuitenkin asuu sellaisessa Tampereella. Talo on rakennettu 1940-luvulla. Olkkarissa on kakluuni, keittiössä sähköpatteri ja ahtaassa pesuhuoneessa sähkölattialämmitys.

Vierailija
168/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole saunaa

ap

Vierailija
169/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sähkölaskut vissiin menneet suoraan Kelaan jo pidemmän aikaa eikä oo ite edes nähnyt niitå. Vantaan Energia on nimittäin ollut Oomi jo useamman vuoden

Vierailija
170/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Sossu avustaa?

ap

Vierailija
171/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Sossu avustaa?

ap

Voi ohjata sinut vuokra-asunnosta asuntolaan. Antaa kämppäsi maksukykyiselle.

Vierailija
172/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa maksaa niin et silloin käytä sitä sähköä, saatanan urpo.

Vierailija
173/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon pruukannu maksaa omat laskuni ite enkä loisia veronmaksajien lompakolla. Hiivatin hyvä että noilla tukiaisilla on ees jotain rajaa. Veetuttaa kun muut saa ilmasiks ne minkä vuoksi ite raataa paskaduunia paskapalkalla. Miksi meidän pitäisi sun sähkölaskut maksaa? Maksa ite tai oo ilman sähköä, ei siihen kuole.

Vierailija
174/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas heikkolahjainen aloitus

Vierailija
175/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun, nukkumaan ja töihin. Muuta neuvoa ei ole.

Vierailija
176/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten varmaan tämä on jo kerrottu.

Mutta 1) jos sulla on määräaikainen sopimus josta et pääse eroon, kerro se kelaan ja laita sopimus liitteeksi. 2) jos pääset eroon sopimuksesta niin kilpailuta se, ja kerro Kelaan, että olet nyt vaihtanut halvempaan sopimukseen. 3) jos sun kulutus on suurta niin selvitä miksi ja tee asialle jotain 

Vierailija
177/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo kyllästyttää tämänkaltaiset aloitukset. Miksi yhteiskunta ei maksa sitä, miksi yhteiskunta ei maksa tätä. Ennen sain rahaa niin ja niin paljon, miksi en enää saa. Teille jotka olette eläneet uutispimennossa: valtion rahat ovat loppumassa. Säästäkää sähköä ja käykää ruoka-avuissa, jos ei kelpaa elättää itseään vaan maksattaa elonsa meillä työssäkäyvillä.

Juuri näin. Hyvä kommentti teitiltä. Mihin on Suomi menossa? Voiko tästä enää alemmas mennä? Voi toki ja paljonkin.

Itsehän te vasurit sitä hyvinvointivaltiota tuputatte joka ongelman ratkaisuksi, samoin kuin verojen ja kustannusten nostoa jokaisen budjettivajeen korjaukseksi. Nyt poliitikot nostaa sähköyhtiöissä hinnat taivaaseen poliittisista syistä ja sitten käskee kelan ruveva mielivaltaisesti säästämään siinä mitä maksetaan kaikkein köyhimpien sähköstä.

Vasurin hyvinvointivaltio on selvästikin vain ja ainoastaan riittävän varakkaita (eli vasureita itseään) varten.

Kokoomus ei tuota sähkön hintaa nostanut jättikorkealle kun katsoo esim. helsinkiä ja vantaata jossa vasemmisto pitää hallussaan valtuuston ja sähköyhtiöiden valtaa. 

Vierailija
178/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvät unohtaa sujuvasti myös sen, että syödään töissä, joka säästää jo aika lailla ruoanlaittosähköä, samoin kodin laitteet ei ole käytössä päiväsaikaan kun ollaan töissä, ja kulutus on vaan illalla ja ruoanlaittokin pääasiassa aamukahvit ja iltapala + viikonloput.

Köyhä voisi toki lopettaa ruoanvalmistuksen hellalla ja uunissa ja säästyisi muutama kilowatti päivässä, mutta sitten tulisi kustannuksia lisää kun pitäisi ostaa kaikki kaupan eineksinä joita voi lämmittää esim. mikrossa. 

Vierailija
179/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa maksaa niin et silloin käytä sitä sähköä, saatanan urpo.

Tämä kämppä käyttää sähköä vaikka olisin pois täältä, olen testannut.

ap

Vierailija
180/204 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, joten varmaan tämä on jo kerrottu.

Mutta 1) jos sulla on määräaikainen sopimus josta et pääse eroon, kerro se kelaan ja laita sopimus liitteeksi. 2) jos pääset eroon sopimuksesta niin kilpailuta se, ja kerro Kelaan, että olet nyt vaihtanut halvempaan sopimukseen. 3) jos sun kulutus on suurta niin selvitä miksi ja tee asialle jotain 

EDELLEENKIN MUN KULUTUS EI OLE SUURTA, VAAN SÄHKÖN HINTA ON NOUSSUT!!!

MUN KULUTUS ON PYSYNYT VUOSIA SAMANA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä