Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea
Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!
Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!
Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!
Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?
Auttakaa! Mitä teen?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat on mennyt jos ei ole 30e maksaa sähkölaskua?
Kaljaa, röökiin, Netflixiin jne. Eli kaikkeen olennaiseen.
ap
Haarat auki vartiksi niin on sähkölaskun hinta tienattuna.
Katso ap joku halpa vuokramökki ja muuta sinne. Miksi työttömänä asut pääkaupunkiseudulla?
Ei ne voi nostaa määräaikaisen sopimuksen hintaa kesken sopimuksen jos sulle on myyty sopimus 8c hinnalla. Yhteys sähköyhtiöön nyt.
Eihän sähköyhtiö kesken sopimuskauden nosta hintoja? Juurikin sain tiedon, että kahden vuoden määräaikainen sopimus päättyy helmikuussa ja tarjous uudesta sopimuksesta, 9,45 snt. Ja jonka hyväksyin ja vahvistus tuli sähköpostiin. Sama rumba mökillä.
Olisiko ap:n sähkösopimus jatkettu uudella hinnalla, jos ap ei ole ottanut yhteyttä sopimuskauden loputtua? Eli ei ole reagoinut tarjoukseen? Sitten ihmetellään, kun Kela ei maksa kaikkea.
Maksan itse sähkölaskut enkä saa asumistukeakaan.
Terveisin eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi nostaa määräaikaisen sopimuksen hintaa kesken sopimuksen jos sulle on myyty sopimus 8c hinnalla. Yhteys sähköyhtiöön nyt.
Kyllä ne vaan voi. Ap vain on niin pösilö, ettei ole tajunnut hyväksyneensä korotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n ulosannista päätellen tämä ei taida auttaa. Vastassa lienee sen tason rysä, että AP joutunee maksamaan, että saa siihen jonkun tähtääjän paikalle.
Aina löytyy joku inceli, joka on valmis maksamaan huonommastakin tavarasta, kun ei muuta saa.
Hommaat aurinkopaneelit ja invertterin sekä akuston.
Entä jos ei halvempaa löydy, sitäpaitsi suurin osa laskusta on varmasti siirtomaksua jota ei voi "vaihtaa halvempaan".
Eikä siinäkään vielä kaikki, vaikka ei kuluttaisi sähköä yhtään, yhtiöt nylkevät kallista perusmaksua energiasta ja varsinkin siirrosta, joten säästämällä ei pysty juuri laskun suuruuteen vaikuttamaan, menee vaan elämä vaikeaksi jos ei pysty enää edes valoja pitämään asunnossa tai tekemään ruokaa.
Suomi on saanut huomautuksia ihan aiheesta liian matalista sosiaalituista. Valitettavasti Suomi ei ole korjannut ongelmaa, joten täytyisi siirtyä kovempiin otteisiin, huomautukset eivät ole vaikuttaneet mitään.
Itse olen työtön eikä KELA ole koskaan maksanut mun sähkölaskua, jos rahat tiukalla niin soitan sähköyhtiöön ja sanon että maksan erissä, aina onnistunut jos ei ole eräpäivä mennyt.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaihda sähköyhtiötä??? En usko että olet tehnyt määräaikaista sopimusta noilla hinnoilla?
No ap on ajatellut, että mitä väliä, kun kela maksaa. Onneksi ei maksa, vaan vähän pakottaa ap:tä ajattelemaan itsekin.
niinpä. Meillä on ihmisiä, jotka lämmittää kylpyhuonetta pitämällä kiukaan koko ajan päällä. Kun ei itse maksa laskua niin mitä välii, lämmin kylppäri on mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n ulosannista päätellen tämä ei taida auttaa. Vastassa lienee sen tason rysä, että AP joutunee maksamaan, että saa siihen jonkun tähtääjän paikalle.
Aina löytyy joku inceli, joka on valmis maksamaan huonommastakin tavarasta, kun ei muuta saa.
Mi'svihaajakin eksy paikalle ja onnistui jotenkin vääntämään tällaisen täysin asiaan kuulumattoman kommentin...melkoinen vapiseva luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mi'svihaajakin eksy paikalle ja onnistui jotenkin vääntämään tällaisen täysin asiaan kuulumattoman kommentin...melkoinen vapiseva luuseri
Kyllä se ihan asiaan kuului. Ap kysyi, mitä hänen pitäisi tehdä ja minä annoin yhden vaihtoehdon. Turhaan sinä siitä hiekkaa pimsalooraasi vedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.
Se on mahdonta kun rahat ei siihen riitä, ymmärrätkö?
ap
Jos rahat ei riitä mene v iŧun id ootti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan asiaan kuului. Ap kysyi, mitä hänen pitäisi tehdä ja minä annoin yhden vaihtoehdon. Turhaan sinä siitä hiekkaa pimsalooraasi vedät.
Sinä vedit mukaan "incelin joka ei muuta saa".
Taidat olla läski ja ruma, vanha ja katkera
Kyllähän tuo asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan, että Kela ei määrittele korvattavaa sähköä kulutuksen, vaan hinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihan asiaan kuului. Ap kysyi, mitä hänen pitäisi tehdä ja minä annoin yhden vaihtoehdon. Turhaan sinä siitä hiekkaa pimsalooraasi vedät. <
Noinko koville otti, kun sinut mainittiin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.
Se on mahdonta kun rahat ei siihen riitä, ymmärrätkö?
apJos rahat ei riitä mene v iŧun id ootti töihin.
Tarjoat siis töitä? Okei, menen heti. Anna lisätiedot tästä työpaikasta
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, persusaastaääliöille kelpaa hehtaaribillukin ei ne muuta saa.
NO MIKSI ET OLE VAIHTANUT HALVEMPAA SÄHKÖYHTIÖÖN AJOISSA?
Kun joutuu itse maksamaan sähkölaskun, niin kummasti tarkkailee hintoja, eli jos on tiedossa, että esim. määräaikainen loppuu päivänä x, niin 3 kuukautta ennen voi jo seurata tarjouksia ja hintoja ja hoitaa itselleen edullisempi sopimus alkamaan kun edellinen päättyy. Näin toimii sellainen, joka itse maksaa laskunsa.