Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kela valittaa et mulla on liian iso sähkölasku, ja uhkaavat jättää osan maksamatta...Saan siis perutoimeentulotukea

Vierailija
17.01.2024 |

Mulla on Vantaan Energian sopimus ja ennen heidän sähkö maksoi 8 senttiä kwh, mutta nyt ovat nostaneet sen 20c hintaan, eli 2.5x!!!

Sen takia mun sähkölasku on 75e/kk, ja nyt Kela uhkaa että ei maksa enää kuin 45e/kk, vaikka mun kulutus on edelleen sama mikä se on ollut aina!

Iso sähkölasku johtuu vaan vantaan energian hinnankorotuksesta, en voi siihen vaikuttaa!

Itsellänikään ei ole varaa maksaa ylimenevää osuuttaa...Joudunko kohta olemaan ilman sähköä?

Auttakaa! Mitä teen?

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin ja maksa ite niin kuin me muutkin. 

Vierailija
2/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä sähköä. Niin me muutkin tehdään ja maksetaan silti suuret sähkölaskumme itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit niin vaihdat yhtiötä. 

Vierailija
4/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaihda sähköyhtiötä??? En usko että olet tehnyt määräaikaista sopimusta noilla hinnoilla?

Vierailija
5/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin??

Vierailija
6/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mihin??

Tee vertailuja kilpailutussivustoilla. Itse tein juuri eilen, enimmäkseen n. 9 sentin hintoja tarjosivat

Vierailija
7/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.

Vierailija
8/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon työtön ja silti maksan oman sähkölaskuni kokonaan. Tee sääkin niin. Voit sitte kulkea ihmisten ilmoilla pää pystyssä etkä tukiaisloisena nöyristellen.

Se on mahdonta kun rahat ei siihen riitä, ymmärrätkö?

ap

Vierailija
9/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön myynti on nykyään laillistettua ryöstöä!!

Vierailija
10/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Vantaan energiaan ja kerro että laskevat hintaa ja tarjoavat uuden sopimuksen , koska kela ei hyväksy suurta sähkölaskua . Jos heille ei sovi niin sanot että joudut vaihtamaan sähköyhtiötä asian  vuoksi . Sitten kilpailutat sähkön . 

Vierailija
11/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat ylimenevän osan siitä perusosasta niin kuin kaikki muutkin, joilla on ylihintainen sähkö, vuokra tms. 

Vierailija
12/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että on asiat vaikeita jos on noin avuton. Suurin osa maksaa ihan omat laskunsa. Vaihda halvempaan sähköyhtiöön. Mene nettiin selaamaan läpi ja vertaile hintoja. Ei ole vaikeaa. Ihan itse joudut sen tehdä.

Vierailija
13/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat ylimenevän osan siitä perusosasta niin kuin kaikki muutkin, joilla on ylihintainen sähkö, vuokra tms. 

EI OLE VARAA MAKSAA, MITEN ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ??

Vierailija
14/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ostat pari askia vähemmän röökiä niin saat laskusi maksettua. 

Vierailija
15/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaihda sähköyhtiötä??? En usko että olet tehnyt määräaikaista sopimusta noilla hinnoilla?

No ap on ajatellut, että mitä väliä, kun kela maksaa. Onneksi ei maksa, vaan vähän pakottaa ap:tä ajattelemaan itsekin.

Vierailija
16/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

EN POLTA RÖÖKIÄ

Vierailija
17/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI OLE VARAA MAKSAA, MITEN ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ??

KYLLÄ ON! Niin on kaikilla muillakin. Elämä on valintoja ja sinä valitset nyt maksatko sähkön vai oletko ilman sähköä. 

Vierailija
18/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai se hinta ilmoittamatta noussut? Olisi ollut aikaa vaihtaa halvempaan sopimukseen tai kokonaan toiseen yhtiöön. Nyt maksat kiltisti tuon sähkölaskun ja etsit äkkiä halvemman sopimuksen. Yleensä kaksi viikkoa on irtisanomisaika, jos vaihtaa yhtiöitä, mutta yhtiön sisällä sopimuksesta toiseen voi onnistua saman päivän aikana. Toivottavasti tuo ei ole määräaikainen, niistä ei pääse eroon kuin muuttamalla. Ota vaikka pörssisähkö, jos et kiinteähintaista löydä alle 10snt/kWh hinnalla.

Vierailija
19/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun rahat on mennyt jos ei ole 30e maksaa sähkölaskua?

Vierailija
20/204 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

EN POLTA RÖÖKIÄ

Älä huuda, penikka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi