Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän mielestä väärin viedä lapsi päiväkotiin, vaikka olen itse kotona sairaana?

Vierailija
09.01.2007 |

Alan olla jo suht hyvässä kunnossa eli jaksan olla pystyssä, mutta yskän ja kurkkukivun takia pitäisi puhua mahdollisimman vähän. Eilisen päivän olin puhumatta, mutta illalla juttelin lapsen ja miehen kanssa normaalisti ja ääni meni uudestaan.

Lapsi on vasta 2-vuotias ja tuntui kyllä tosi pahalta jättää lapsi hoitoon, kun se oli hänelle loman jälkeen muutenkin vaikeaa. Ihan tylsä fiilis.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ne hoitotädit muka hoitais lapsia sairaana? Ovatko he ammattikunta, jotka eivät saa sairastaa vai mitä oikein tarkoitit?

Vierailija
22/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vienyt lapset hoitoon, jos olisivat terveitä, mutta ovat sairaana hekin. Yleensä toivun flunssasta yhdessä, kahdessa päivässä, mutta nyt, kun en pysty lepäämään yhtään (tällä hetkellä lapset ovat päiväunilla - joskin vain pölöttävät sängyissään eli en pysty nytkään nukkumaan itse) on tauti jo pitkittynyt. Eli jos oletetaan, että lapseni olisivat terveitä ja pitäisin heidät kotona sairastaessani, tulisi sairaslomapäiviä paljon enemmän kuin jos saisin kaksi päivää maata vällyjen alla. Jokainen voi päätellä, kumpi vaihtoehto on työnantajalle edullisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä, mitä iloa se lapsi siitä saa, että sinä olet tuppisuuna.

Ja jos on niin kipeä, että petiin pitää kaatua, niin ei siinä lasta pysty hoitamaan, lapselle on silloin parempi tarhassa. Kuumeessa oleva äiti tai isä ei paljon pysty lapsen kanssa leikkimään, kun pitäisi nukkua ja hoitaa tauti pois. Muuten tauti pitkittyy ja siitähän työnantaja ilahtuu...Mun nähdäkseni sairasloma ei ole lastenhoitolomaa.

Vierailija
24/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on sellaisessa kunnossa, että pystyy hoitelemaan kaikki normaalit arkihommelit, niin silloin en veisi.

Vierailija
25/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moralisoikaa vaan, en ollut hoitajakunnossa.

Äiti 30 lapsi 2

Vierailija
26/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meillä lapset onki kotona jos minä tai mieheni sairaslomalla!

Vierailija
27/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina vienyt lapsen hoitoon jos itse oon ollut niinkipee etten jaksanu muuta kun maata, jos oon kurkkukivun tms takia pois töistä...harvoin..niin en vie

Vierailija
28/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta minulla on myös etäopiskelupäiviä, tai oikeammin tunteja, jolloin olen kotona tekemässä hommia ja lapsi tarhassa

Vierailija
29/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap saa koskaan äänensä takaisin, jos leikkii päivät pitkät lapsen kanssa puolikuntoisena kotona. Eiköhän se ole kaikkien etu, että vanhemmat sairastaa kerralla itsensä kuntoon.

t. Puolikuntoisena töihin mennyt ja sydänlihastulehduksen saanut

Vierailija
30/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen kanssa kyllä voi olla hiljaa kotona koko päivää.

Vierailija
31/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hoidosta sinä maksat. Lapsi saa siellä virikkeitä ja saa leikkiä muiden kanssa. Itse tuskin jaksaisit viettää aikaa lapsesi kanssa, niin paljon kuin pitäisi. Hoida itsesi kuntoon rauhassa.

Vierailija
32/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni menee ihan jatkuvasti ja puhuminen sattuu. Lääkäri määräsi täksi viikoksi lomalle, jotta ääni palautuu. Kehotti olemaan mahdollisimman hiljakseen eli puhumatta.

ap

Vierailija
33/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairauden vakavuudesta. Olen pitänyt tyttäreni kotona kanssani esim. flunssan tms. yhteydessä. Mutta kun minulla oli munuaisaltaan tulehdus ja influnssa (ei samaan aikaan:)), niin mieheni kyllä vei tytön päiväkotiin, että sain levätä ihan rauhassa. En kyllä juuri jaksanutkaan olla paljoa pystyssä tuolloin.

Vierailija
34/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????????

Miksi pitäisi jaksaa istua luennolla?

Vierailija
35/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet lapsenhoitokunnossa ja silti kotona.

Vierailija
36/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan lapsen kanssa nukuttua päikkäritkin kesken päivän.

Silti suosittelen viemään sen lapsen hoitoon, jotta itse paranet varmasti.

Vierailija
37/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka opiskelen yliopistolla, meillä on pakollinen läsnäolo melkein joka hommassa. siis pienryhmäopetusta. ja lentää pihalle aika nopsaa, vaikka olis syykin olla pois. eli jos olen kotona, olen tosissaan pipi ja sillon ei lapsenhoitokan onnistu

Vierailija
38/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiesa tuli kyllä sellanen olo, että jotkut ei tosiaan pysty huolehtimaan lapsistaan esim. kuumeessa. Entäs sitten me kotiäidit?? Itselläni kyllä on aika paljo läheisiä joita voin pyytää huolehtimaan lapsista ja saan hoitoon myös päivällä, koska isäni on eläkkeellä. mutta kyllä aika monet joutuvat huolehtimaan lapsistaan myös sairaana.

Mutta mun mielstä ap:n tilanteessa oli hyvä idea viedä lapsi hoitoon. Voihan sitten vaikka hakea vähän normaali aiemmin.

Vierailija
39/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan nää mitään väärää siinä että jos itse kipeä niin lapsi hoidossa.

KENEN ETUA SE PALVELEE, tulkaa oikeasti joku kertomaan joka sitä mieltä että lapsi kotiin jos itse sairaana!

Itsellä tauti pitkittyy kun ei saa sairastaa rauhassa. Kenen etu?

Lapsella hajoo pää kun pitää olla sisällä eikä äiti/isä jaksa leikkiäkään. Kenen etu?