Minulla on skitsofrenia ja olen ollut 5v eläkkeellä. Olen 29-vuotias. Mistä saan töitä?
Olen 29-vuotias ja ollut eläkkeellä (määräaikainen) 5v. Kaksi kertaa kokeiltu työtä, ekan kerran 15h/vko ruokakaupassa, kestin 2,5kk ja kävi liian rankaksi.
Tokan kerran kokeilin kokoaikatyötä finanssialalla ja kestin 2 viikkoa kunnes lopetin.
nyt edessä ehkä työkokeilu, josta saa 9€/päivä. Toivottavasti voi tehdä vähemmän kun 15h/vko.
mistä saisin kivan osa-aikatyön jota jaksaisin? Skitsofreenikoista vain 7% on töissä avoimilla työmarkkinoilla. Esimerkiksi lastenhoitajaksi olen harkinnut kouluttautuvani, pulaa on ja lapset ovat kivoja.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ei lastenhoitajaksi haluta hulluja.
Moi k*sipää!
Jos et jaksanut olla ruokakaupassa töissä, et kyllä jaksa olla varhaiskasvatuksessakaan.
Kokeile vuokratyötä ruokakaupassa vaikka Eezyn kautta. Siinä voit itse valita vuorosi. Vuokratyö on loistava vaihtoehto nimenomaan vajaatyökykyisille.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vuokratyötä ruokakaupassa vaikka Eezyn kautta. Siinä voit itse valita vuorosi. Vuokratyö on loistava vaihtoehto nimenomaan vajaatyökykyisille.
En tykkää että paikka aina vaihtuu. T ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää että paikka aina vaihtuu. T ap.
Voit ottaa vuoroja aina samasta kaupasta, tai korkeintaan kahdesta eri kaupasta. Silloin paikka ei vaihdu. Ainakin isommissa kaupungeissa tämä on ihan mahdollista.
Mulla oli skitsofreenikko ihan valtion toimistohommissa työkaverina. Kokeile kunnan virastoa jos pääset sinne työkokeiluun. Toimistossa voi vaikuttaa siihen työympäristöön itse.
Miksi haet työtä vaikka olet eläkkeellä? Viet vain työn sitä oikeasti tarvitsevalta.
Onko sulla mikä koulutus? Mikä sua kiinnostaa? Vai löytyisikö harrastuksesta se mielekkyys?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat erittäin mukavalta ja täysjärkiseltä henkilöltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet työtä vaikka olet eläkkeellä? Viet vain työn sitä oikeasti tarvitsevalta.
Eläke on 980€/kk ja minulla on tylsää. Uskon että pieni puuhastelu ja lisäraha olisi tarpeen.
Miten olisi vaikka joku lounasravintola tai työpaikkaruokala?
En tiedä. Olen ratkaissut tuon ongelman itseltäni sillä, että teen kotonani musiikkia. Oikeisiin töihin minulla ei ollut mitään asiaa. Vuosia sitten kun noita työkokeiluita minullakin oli, tein vajaata työpäivää muutamana päivänä viikossa ja sekin oli minulle liian raskasta.
t:diagnoosina skitsofrenia
Miten skitsofrenia nykyään todetaan?
Paras ystäväni sairastui tuohon tautiin, (oli 19 v) eikä enää koskaan ollut työkykyinen.
Tämä tapahtui 20 vuotta sitten, onko lääkitys ja hoito paremmalla tolalla?
En ymmärrä miksi täällä ollaan näin tylyjä?
Ap. Voit hyvinkin kouluttautua varhaiskasvatukseen. Sinun ei täydy ottaa kokoaikatyötä, voit pysyä keikkailijana. Sinun tilanteessa se varmasti paras ratkaisu. 2-4 krt viikossa töitä voisi olla sopiva. 😊
Äläkä vaan anna muiden lannistaa sinua. Jos koet sen mieluisaksi, niin sitten opiskelemaan vaan! Jos se ei sopisikaan sinulle, niin aina voi kokeilla jotain muuta.
Kannattaa myös mennä nollasopimukselle moneen firmaan. Sitten voit itse päättää mitä teen ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat erittäin mukavalta ja täysjärkiseltä henkilöltä. :)
Herkälle ihmiselle varoitukseksi: päiväkodit ovat naisvaltaista alaa. Siellä voi olla todella ilkeitä naisia töissä
Vierailija kirjoitti:
Miten skitsofrenia nykyään todetaan?
Paras ystäväni sairastui tuohon tautiin, (oli 19 v) eikä enää koskaan ollut työkykyinen.
Tämä tapahtui 20 vuotta sitten, onko lääkitys ja hoito paremmalla tolalla?
Ei hajuakaan miten silloin, mutta minä asun itse. Tukiasuntoja on yhä vähemmän, osastojaksot ovat lyhyitä. Yritä siinä sitten pärjätä miten parhaaksi taidat
Perussuomalaisten puoletoimisto on sinun paikkasi.