Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on skitsofrenia ja olen ollut 5v eläkkeellä. Olen 29-vuotias. Mistä saan töitä?

Vierailija
16.01.2024 |

Olen 29-vuotias ja ollut eläkkeellä (määräaikainen) 5v. Kaksi kertaa kokeiltu työtä, ekan kerran 15h/vko ruokakaupassa, kestin 2,5kk ja kävi liian rankaksi.

Tokan kerran kokeilin kokoaikatyötä finanssialalla ja kestin 2 viikkoa kunnes lopetin.

nyt edessä ehkä työkokeilu, josta saa 9€/päivä. Toivottavasti voi tehdä vähemmän kun 15h/vko.

mistä saisin kivan osa-aikatyön jota jaksaisin? Skitsofreenikoista vain 7% on töissä avoimilla työmarkkinoilla. Esimerkiksi lastenhoitajaksi olen harkinnut kouluttautuvani, pulaa on ja lapset ovat kivoja.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastenhoitajaksi haluta hulluja.

Vierailija
2/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi k*sipää! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan pysyä eläkkeellä

Vierailija
4/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksanut olla ruokakaupassa töissä, et kyllä jaksa olla varhaiskasvatuksessakaan. 

Vierailija
5/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vuokratyötä ruokakaupassa vaikka Eezyn kautta. Siinä voit itse valita vuorosi. Vuokratyö on loistava vaihtoehto nimenomaan vajaatyökykyisille.

Vierailija
6/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa on aika rankkaa. 

Vierailija
7/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vuokratyötä ruokakaupassa vaikka Eezyn kautta. Siinä voit itse valita vuorosi. Vuokratyö on loistava vaihtoehto nimenomaan vajaatyökykyisille.

En tykkää että paikka aina vaihtuu. T ap. 

Vierailija
8/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää että paikka aina vaihtuu. T ap. 

Voit ottaa vuoroja aina samasta kaupasta, tai korkeintaan kahdesta eri kaupasta. Silloin paikka ei vaihdu. Ainakin isommissa kaupungeissa tämä on ihan mahdollista. 

Vierailija
9/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli skitsofreenikko ihan valtion toimistohommissa työkaverina. Kokeile kunnan virastoa jos pääset sinne työkokeiluun. Toimistossa voi vaikuttaa siihen työympäristöön itse.

Vierailija
10/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet työtä vaikka olet eläkkeellä? Viet vain työn sitä oikeasti tarvitsevalta.

Vierailija
11/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mikä koulutus? Mikä sua kiinnostaa? Vai löytyisikö harrastuksesta se mielekkyys?

Vierailija
12/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat erittäin mukavalta ja täysjärkiseltä henkilöltä. :) 

Vierailija
13/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haet työtä vaikka olet eläkkeellä? Viet vain työn sitä oikeasti tarvitsevalta.

Eläke on 980€/kk ja minulla on tylsää. Uskon että pieni puuhastelu ja lisäraha olisi tarpeen.

Vierailija
14/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka joku lounasravintola tai työpaikkaruokala? 

Vierailija
15/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen ratkaissut tuon ongelman itseltäni sillä, että teen kotonani musiikkia. Oikeisiin töihin minulla ei ollut mitään asiaa. Vuosia sitten kun noita työkokeiluita minullakin oli, tein vajaata työpäivää muutamana päivänä viikossa ja sekin oli minulle liian raskasta. 

t:diagnoosina skitsofrenia

Vierailija
16/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten skitsofrenia nykyään todetaan?

Paras ystäväni sairastui tuohon tautiin, (oli 19 v) eikä enää koskaan ollut työkykyinen.

Tämä tapahtui 20 vuotta sitten, onko lääkitys ja hoito paremmalla tolalla?

Vierailija
17/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä ollaan näin tylyjä? 

Ap. Voit hyvinkin kouluttautua varhaiskasvatukseen. Sinun ei täydy ottaa kokoaikatyötä, voit pysyä keikkailijana. Sinun tilanteessa se varmasti paras ratkaisu. 2-4 krt viikossa töitä voisi olla sopiva. 😊

Äläkä vaan anna muiden lannistaa sinua. Jos koet sen mieluisaksi, niin sitten opiskelemaan vaan! Jos se ei sopisikaan sinulle, niin aina voi kokeilla jotain muuta. 

Kannattaa myös mennä nollasopimukselle moneen firmaan. Sitten voit itse päättää mitä teen ja milloin.

Vierailija
18/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat erittäin mukavalta ja täysjärkiseltä henkilöltä. :) 

Herkälle ihmiselle varoitukseksi: päiväkodit ovat naisvaltaista alaa. Siellä voi olla todella ilkeitä naisia töissä

Vierailija
19/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten skitsofrenia nykyään todetaan?

Paras ystäväni sairastui tuohon tautiin, (oli 19 v) eikä enää koskaan ollut työkykyinen.

Tämä tapahtui 20 vuotta sitten, onko lääkitys ja hoito paremmalla tolalla?

Ei hajuakaan miten silloin, mutta minä asun itse. Tukiasuntoja on yhä vähemmän, osastojaksot ovat lyhyitä. Yritä siinä sitten pärjätä miten parhaaksi taidat

Vierailija
20/69 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten puoletoimisto on sinun paikkasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi