Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä jätti 8-vuotiaan yksin kotiin 4 h, ja meni treffeille naisystävänsä kanssa

Vierailija
15.01.2024 |

Poikani (8 v) kertoi tänään, että oli lauantaina yksin kotona ja pelasi kännykällään neljä tuntia, kun isänsä oli treffeillä naisystävänsä kanssa. Onko tämä mielestänne ok?

Poika asuu vuoroviikoin minun luona ja isällään. Itse olen sitä mieltä, että treffailut voi hoitaa vapaaviikolla ja lapsen kanssa viettää aikaa silloin, kun on sen aika. Oon vihainen!

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman on nyt ylireagointia! Minä olenkahden lapsen yh-äiti. Lasten isä on kuollut. Mun pitää käydä töissä ja lapset ovat keskenään sitten kun eivät ole enää iltapäiväkerho-ikäisiä. Ei se lapsi siitä riki mene ja aina ei ole vaihtoehtoja (kuten mulla!). 

Se lapsi ei nyt ainakaan sen takia mitään traumoja saa, että isä oli lauantaina treffeillä KERRAN 4 ajan. Eikö lapsen äiti muka koskaan tee mitään lapsiviikollaan? Kai se nyt on sama onko se äiti töissä, harrastuksessaan vai kauppareissulla? Eli syy on tosiaan tässä se, että isä oli treffeillä eikä esim. kuntoilemassa. Se ärsyttää nyt äitiä eniten. 

Vierailija
162/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo muuta kerro kun miehen prioriteetit elämässä.

Jaa mies ei voi käydä viikonloppuna kertaluontoisesti treffeillä?

Lapsen äiti on vaa katkera, kun kyseessä oli treffit naisen kanssa. 

Nimenomaan. Tämä kuultaa läpi monissa viesteissä, että jopa toiset naiset ovat katkeria ap:n puolesta. Miksi muuten satelisi kehotuksia yrittää pilata miehen treffit eri tavoin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää sitä, että lapsi olisi jotenkin vaarassa tai heitteillä. Varmasti pärjää, ja halutessaan saa varmaankin myös yhteyden isäänsä puhelimella. Minua vihastuttaa tässä se, että isänsä priorisoi ajankäyttönsä lapsiviikollaan näin. Ja vielä viikonloppuna, kun olisi aikaa kunnolla olla yhdessä.

Ja toki mietin miten asian ottaa puheeksi hänen kanssaan. Ainakaan en halua, että pojalleen on tästä juoruamisesta vihainen. Sekin on mahdollista, ja siksi pohdin, puhunko tästä hänelle mitään.

Ap

No parempi kai viikonloppuna kuin arkena työpäivän jälkeen, etenkin jos lapsi pärjää?!? Vois kyllä isä järjestää lapselle vaikka kaverin treffiensä ajaksi, mutta eihän sitä tiedä vaikka treffit onnistuvat kohta isän kotona. 

Vierailija
164/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, että vanhempi on töissä, jonka vuoksi 8-vuotias on yksin sen 4h koulun jälkeen vs vanhempi on vapaa-ajallaan pois treffeillä 4h eikä vietä aikaa lapsensa kanssa, kun treffit voisi hoitaa aina sillä viikolla kun lapsi ei ole kyseisen vanhemman luona tai treffit voisivat olla lyhemmät. 

Vierailija
165/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo jätti useasti tunniksi pariksi lapset keskenään, että pääsi uuden miehen kanssa lenkille tai harrastamaan. Lapset 4 ja 6. Nelivuotias hyvin vauhdikas ja tapaturma altis. Leikki esim tulitikuilla yms. Jäivät kuulemma nukkumaan, sanoi ex. Naapuri oli kyllä aivan eri mieltä. Useasti kuulemma ikkunasta näki, että lapset liikkuivat asunnossa.

Vierailija
166/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia, että vanhempi on töissä, jonka vuoksi 8-vuotias on yksin sen 4h koulun jälkeen vs vanhempi on vapaa-ajallaan pois treffeillä 4h eikä vietä aikaa lapsensa kanssa, kun treffit voisi hoitaa aina sillä viikolla kun lapsi ei ole kyseisen vanhemman luona tai treffit voisivat olla lyhemmät. 

Entä jos treffinaisella on vielä pienemmät lapset ja hänelle ei vaan sopinu muut ajat? 

Vierailija
167/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ihan ok ole. Isällä taisi olla seksuaalinen hätätila. 

120 peukuttaa tätä. Hassua eikö? Jos nainen sanoisi, että teki munaa mieli, niin peukuttaisitko silloinkin urakalla? Mikset?

168/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten ne yksinhuoltajat, jotka tekevät vuorotyötä, hoitavat lapsensa? Jos on ammatiltaan vaikka poliisi ja on 8-vuotiaan lapsen yh, niin mitä ne tekevät kun lapsi joutuu olemaan koko illan kotona yksin?

Vierailija
169/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman on nyt ylireagointia! Minä olenkahden lapsen yh-äiti. Lasten isä on kuollut. Mun pitää käydä töissä ja lapset ovat keskenään sitten kun eivät ole enää iltapäiväkerho-ikäisiä. Ei se lapsi siitä riki mene ja aina ei ole vaihtoehtoja (kuten mulla!). 

Se lapsi ei nyt ainakaan sen takia mitään traumoja saa, että isä oli lauantaina treffeillä KERRAN 4 ajan. Eikö lapsen äiti muka koskaan tee mitään lapsiviikollaan? Kai se nyt on sama onko se äiti töissä, harrastuksessaan vai kauppareissulla? Eli syy on tosiaan tässä se, että isä oli treffeillä eikä esim. kuntoilemassa. Se ärsyttää nyt äitiä eniten. 

Mistä päättelet, että tämä on tapahtunut vain KERRAN? Ja äiti voisi olla ihan yhtä ärsyyntynyt, vaikka olisi kyse jostain muusta, ei-pakottavasta menosta, kuten treffeistä.

Vierailija
170/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa.

Vierailija
171/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo 7 vuotiaana pidempään yksin kotona, kun oli pakko isä töissä ja äiti sairaalassa, ei ole jäänyt traumoja 

Vierailija
172/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok. Mitä tahansa pahaa voisi sattua tuossa ajassa. Itse en jättäisi noin pientä yksinää! 

Vierailija
173/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa muuta kuin äidit on hysteerisiä.

Vierailija
174/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap hoidat esim. oman liikkumisen lapsi viikolla? Kyllähän esim. salikäynti viikonloppuna helposti tuon saman ajan vie matkoineen? 

Vierailija
175/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mites sitten ne yksinhuoltajat, jotka tekevät vuorotyötä, hoitavat lapsensa? Jos on ammatiltaan vaikka poliisi ja on 8-vuotiaan lapsen yh, niin mitä ne tekevät kun lapsi joutuu olemaan koko illan kotona yksin?

Tämä! Minä tosiaan se lasteni totaali-yh. Lapset hieman isompia kuin 8 v, mutta lapsia ovat silti edelleen. Minulla ei ole kuin satunnaisesti lasten isovanhemmat apuna (toiselta puolelta kuolleet). Lasten isä siis myös kuollut. Töissä on käytävä. Ei mahda mitään. Joskus on kiva myös käydä lenkillä tai ruokakaupassa tai tapaamassa ystäviä tai ajatella, ehkä jopa treffeillä jos ei halua loppuikäänsä yksin viettää.. Siksi minusta on ylireagointia, jos lapsella kuitenkin on molemmat vanhemmat, jotka pääsääntöisesti viettävät lapsensa kanssa ne viikot, jolloin on lapsiviikko. Kyllä aikuisella silti saa olla omaakin elämää edes joskus. Onko se sitten hyvä, että tämmöiset totaaliyh:t ovat kohta vielä päänsä kanssa jossain suljetulla osastolla, jos koko elämä on samaan tahtiin hengittämistä lapsen kanssa joka jo oletettavasti muutaman tunnin pärjäilee silloin tällöin yksinään? Montako vanhempaa lapselle silloin jää? Niinpä.

Vierailija
176/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarillahan tuo oli ok, mutta oon käsittänyt että nykyään ei. Nytkö se sitten yhtäkkiä onkin? 

Vierailija
177/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Veikkaan, että kovin montaa yksinhuoltajaa ei ole iltatöissä. Tietenkään. 

Vierailija
178/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo muuta kerro kun miehen prioriteetit elämässä.

Jaa mies ei voi käydä viikonloppuna kertaluontoisesti treffeillä?

Lapsen äiti on vaa katkera, kun kyseessä oli treffit naisen kanssa. 

En minä äitinä kävisi omalla viikollani treffeillä, paitsi jos saisin sovittua niin, että lapsi menee kavereille siksi aikaa, ettei tarvitse olla yksin kotona. 

Lapsille kehittyy eroperheissä todella herkästi tunne, ettei heistä välitetä tai heitä rakasteta. Siksi on tärkeää, ettei tosissaan jätetä pitkiksi ajoiksi yksin kotiin. 

Minusta 4h on loppujen lopuksi aika lyhyt aika olla yksin kotona. Oma tokaluokkalaiseni joutui viimeksi joululoman aikaan olemaan koko työpäivieni ajan yksin, kun en saanut töistä vapaata loppiaisviikolle.

Vierailija
179/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap hoidat esim. oman liikkumisen lapsi viikolla? Kyllähän esim. salikäynti viikonloppuna helposti tuon saman ajan vie matkoineen? 

Pääsääntöisesti liikutaan yhdessä, nyt talvella esim. luistelu, pulkkamäki yms. Tai sitten ajoitan menoni hetkeen, kun poika on omissa harrastuksissaan tai esim. kavereillaan. Enkä tarkoita ollenkaan, että pitäisi olla yhdessä 24/7, mutta tuo 4 h lauantaina on minun mielestäni vain turhan pitkä aika. Varsinkin, kun kyse on tässä tapauksessa priorisoinnista, eikä pakottavasta menosta. Vaikka pakottaisikin. 

Ap

Vierailija
180/267 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyrkimys on pitää hengissä, on ok. Jos tarkoitus olla isä ja viettää aikaa lapsen kanssa, kun hän on kerran ISÄÄ TAPAAMAAN vaivautunut, niin ei ole ok. 

Ei vuoroviikoilla olla mitään vanhempaa tapaamassa, vaan lapsi on toisessa kahdesta kodistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän