@@@TAMMENTERHOJEN TIISTAITURINAT@@@
Tuolta löytyy vauvauutiset ja maanantaiset murinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9276600&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
heti alkuun emmalle onnen toivotukset pikkuprinssistä, onneksi kaikki meni lopulta hyvin vaikka itse synnytys olikin varmaan hurja tapahtuma.
sit omaa sapetusta, meinas nimittäin kyllä leuka taas lopsahtaa polviin kun justiisa huomasin uutisis et taas maidän lainankorko nousee, tällä kertaa jopa 0,4% kerralla. ei oo sit viimeisen 9kk sisään lainankorot noussukaan 1,5% yhteensä joten kohta sitä olaan vaan vuokralaisena pankille. en kyl minä enää uskaltais paljoa asuntoa ostella kun korot vaan nousee ja ihmetyttää mitenkä pärjää ne kellä sitä lainaa on sit oikeesti monta sataa tuhatta?!?
no mutta noille ei voi mitään, niin kauan kun ees jotain maksaa ittellesä niin kai se on parempi kuin asustella kokonaan vuokralla. saapahan samalla rahalla ainakin isomman asunnon, oman pihan ja saunan.
siihen galluppiin lasten määrästä, niin meillä on kans se tialnne, et ellei vahinkoa tapahdu niin tää jää meidän viimeiseksi muksuksi (ainakin näillä näkymin) kun mies ei missään nimessä halua enempää, on kuulemma ihan riittävästi näiden meidän kolmen klakaran kans tulevaisuudes. ja on se vähän meidän kohdalla turhan " vaativaa" siinäkin mieles et kaksi lääkittävää lasta nyt ehkä vielä meneekin ihan ok, mut jos kävis niin huono mäihä et tulis vielä kolmas niin se vois kyllä olla jo turhan raskasta. ehkä sit joskus 5 vuoden päästä vois ajatella vielä iltatähteä kun tää eka satsi ois jo suht omillaan toimeen tulevaa;).
kävin muuten tänään kattomas nitä kuvia siellä blogissa oli aivan ihania vauvoja ja kovin monennäköisiä masuja;). montun tytöllä oli tosiaan sitä tukkaa todella komeasti, meillä kun noi mukulat on aina ollu tosi pitkään kaljuja, syntyessään oli korkeintaan ihan ohutta nukkaa himppu päässä. nyt sitä tukkaa kyllä sit tuntuu riittävän kummallakin, kun sekä mulla että mun miehellä on kyllä tosi paljon hiuksia.
oli mulla olevinaan jotain järkevää sanottavaakin, mutta mitään ei tuu mieleen. sen muistan et nasulle varsinkin tsemppiä kun jaksaa jo kolmatta päivää öisin kiusaavia supistuksia, ja onnittelut kun koko päivän onnistui oleen huutamati lapsille. tiedän kyl fiilikset kun ittekin oon tosi herkkä ärjymään ihan kaikesta ja sit on kyl niin ihana mieli kun oon vaan itkettäny lapsi a ihan turhaan... mäkin olin kyl tänään tyytyväinen itteeni kun sain pidettyä naamavärkkini ihan siedettävällä volyymilla vaikka neiti 4-vee rikkoi uuden lamppunsa varjostimen saman tien ennen kuin sitä oli saatu edes seinälle.... tosin se oli itekin niin maansa myyny ja piilossa peiton alla että ois ollukin ihan turhaa ärjyä kun tilanne harmitti yhtälailla kumpaakiin. no onneks lamppu ei menny käyttöäkelvottomaksi, se pitää vaan laittaa sellaiseen paikaan että eivät polta sormiaan hiplaamalla kuuma lamppua.
mut nyt lähden kurkkaan onko kirkko jo kuumana, ollaan taas menos saunomaan kun ollaan miehen kans sellaisia himosaunojia, ja varsinkin kun ukko lähtee aamulla reissuun ja ei pääse kahteen päivään saunaan niin haluaa sit kylpeä " varastoon" ;)
huomasin muuten eilen vasta illalla kun sitä unta siinä odottelin, et tulipa eilen tehtyä kaikki kolem ässääkin, mutta kuten tunnettua, ei mitään vaikutusta missään. täytyy varmaan sitä ihmejuomaa kokeilla sit parin viikon päästä jos ja kun ei muuten mitään tapahdu:)!!!
nyt hyviä illanjatkoja kaikille, supistuksia, kunnon sellaisia, joka suuntaan ja kauniita unia niille joilla ei synnytys oo sit lähimaillakaan!!!!
sapa
[color=dodgerblue]Eilen tulikin jo onniteltua Tanelia, joten onnittelut vielä lopuille Poikaterhojen äideille eli [b]Fablelle, Tuiskualle, Sunmomille ja Emmalle![/b]. Emmalla tuntui olleen dramatiikkaa synnytyksessä, mutta onneksi kaikki on teillä ok.
[b]Mellum[/b], meillä oli just eilen neuvolassa juttua tuosta OYSin yliaikakontrollista. Terkka sanoi että ovat tosi tarkkoja siinä etteivät ota vastaan ennen kuin rv 42+0 on täynnä. Jos se täyttyy lauantaina (kuten mulla) ottavat perjantaina, mutta jos 42+0 täyttyy vasta sunnuntaina (kuten sulla?) eivät ota ennen kuin maanantaina vastaan. Ja th meinas että sittenkään ei käynnistetä, tsekataan vaan tilanne ja varataan aika sopivalle päivälle käynnistykseen... Mutta tsemppiä sulle että lähtis käynnistymään ittekseen, kun sulla on noita viikkojakin jo sen verran paljon.
[b]Zatu[/b], älä nyt kovin ittees näännytä tuolla sokerittomalla dieetillä, eikö se oo aika mahdotonta kasvattaa vauvaa omilla syömisillään jos ei oo diabetestä? Sun insuliinihan pilkkoo sokerin, ennen kuin ravinto menee vauvalle. Ainakin näin olen asian ymmärtänyt. Mä olen mättänyt " pelkkää sokeria" lähes koko rask.ajan ja vauvan painoarvio on silti max. 3500 g. Olehan varovainen niitten Dietorellien kanssa, mulla kans menee kaikista sokerittomista nameista maha ihan kuralle ja kamalat ilmavaivat. Ehkä sillä saisi taasen synnytyksen käyntiin... *hmmm* toimii mulla kuin risiniöljy ;D ;D
[b]Maria[/b], kiitos komennuksesta, nukuin kuin tukki!! Ja vielä päivällä 3 h päikkärit, luulen että en sitten saakaan ens yönä niin hyvin unta. Mutta mulla mottona tankata nyt unta päivin öin niin paljon kuin jaksaa, että on sitten energiaa synnyttää ja hoitaa vauvaa. Se on vielä helppoa kun ei oo muita lapsukaisia.... :)
[b]Miehen sympatia-G[/b], " oireita" ei kai oo ilmennyt miehelle, mutta kovin huolehtivaiseksi se on muuttunut, mitä en ikinä ois uskonut, kun ei oo hössöttävää tyyppiä sitten yhtään! Mm. tänään määräsi mut " kotiarestiin" , kun oli piha pelkkää jäätä ja vettä (hain kyllä " varkain" postin...) ja eilen oli puhetta pinnasängyn sijoittamisesta ja ei antanut millään laittaa mun puolelle sänkyä kun nukun seinän puolella. Kuulemma ikkunan tiivisteet vuotaa :) Vaihdamme sitten nukkumapuolia ja pinnis tulee mun ja sisäseinän väliin... Melko höpsö tuo mun mies ja niin ihana :)
[b]Myrtille[/b] tsemppiä parisuhdehuoliin, niitä on varmasti kaikilla. Meillä oli tosi myrskyisää tässä alkuraskaudessa, kun uusi tilanne vaikkakin toivottu. Nyt on taasen seesteistä ja ollaan kuin vastarakastuneet <3 Mutta kaiken a ja o on puhuminen, ettei mikään jää kaiveleen, siitä ne ongelmat kasaantuu.... Mutta tsemppiä siis!
Jee, mä saan huomiseksi nettiyhteyden tohon pöytäkoneeseenkin, toivottavasti pelaa sitten kans! Pääsen päivälläkin surffaileen, nyt on pitänyt olla täysin miehen työläppärin varassa (eli iltaisin vaan päässyt nettiin).
Mutta [b]~~~~~suppareita~~~~[/b] kaikille ja kärsivällistä mieltä viimeisille viikoille!!
(huomaa että on tullut nukuttua hyvin, ei niin paljon valitusta ja marinaa kuin yleensä...heh)
Ai niin, [u]oliko se niin että lapsilisää aletaan maksamaan vasta syntymää seuraavasta kuukaudesta?? Eli jos vauva syntyy esim. 1.2. klo: 00.01, niin se ei lapsilisää kuin vasta maaliskuusta lähtien eli maaliskuun lopussa ekan kerran?[/u] Siinä taas yksi syy jännätä ettei mene helmikuulle..... on se 100 euroa kuitenkin ihan tuntuva tässä budjetissa.
[b]
Sinda & Nipsuneiti rv 38+3[/b]
vielä tänään juomaan..jostain kumman syystä ei oikein houkuttele,se on niin julmettu se määrä.. Jossain muuten suositeltiin myös ihan inkiväärijuomaa (siis vettä kattilaan ja inkivääriä ja niitä keitellään sit kymmenkunta minuuttia..makuelämys vois olla ehkä hieman miedompi..)
Ihan ardisia kuullosti samanlaiselta jatkosuunnitelmat ja elämäntilanne..mulla itselläni ikää myös " vain" 28,mies vähän vanhempi 36v. Jotenkin tää kolmas raskaus on ollut TOSI rankka,vaikkei sinällänsä mitään kummempaa oo ollukkaan..
Miehellä alkaa huomenna aamuvuorot :( kyllä se kovasti tossa vieressä kannustaa että lähtisin tänään synnyttää niin sais vielä lomailla :)
Onnea kaikille tammipojan synnyttäneille :) Pitäsköhän tässä nyt elätellä toiveita että me myöhäsemmät sit tehään ne tytöt :D
Joopa,nyt iltatouhuja lasten kanssa ja sit juomaan :)
T:Isa ja pallo
tai no pari desiä siitä puolesta jäljellä. Saapa nähdä miten toimii mulla? Kaveri meinas, et käy ostaan suoraan peräruiske apteekista. Ois kyllä pitänyt, on tuo juom aniin pahanmakuista ja väkevää! *yök*
Tässä vaiheessa sitä kokeilee kaikki maholliset poppakonstit..
Tänään pitäis kokeilla sitä kivointa ässää vielä. Kaveri nimittäin meinas, että mun pitää nostaa jalat pystyyn ja maata puoli tuntia tyyny peffan alla, jotta siitä olis hyötyä! Hänellä kuulemma se toimi ja supistukset oli kipeitä ja kestivät useita tunteja sen jälkeen. Eli testaukseen... :D
SINDA: Minusta ovat tuolla Oys:ssa turhan tarkkoja käynnistyksestä. Mulla on just su:na 42+0, eli sain ajan vasta maanantaille 9.30. Toivottavasti verenpaine olis jo siihen mennessä korkeella (mulla nousee helposti jännittäessä mittausta), jotta käynnistäisivät! :)
ISA: Vai ei juoma tehonnut vielä kunnolla.. Toivottavasti ei tarvii juoda sitä puolta enää...........
EMMALLE lämpöiset onnittelut pienestä pojasta! Olipa dramaattinen sulla synnytys! Pitää itsekin pitää kirjaa noista liikkeistä, kun jo viikkojakin näinki paljon kasassa!
mutta sauna kutsuu..
mellum ja peukaloinen 41+2
[color=darkviolet]Onneksi teillä loppu hyvin kaikki hyvin, vaikka kuulosti tosi hurjalta menolta. Toivottavasti toivutte molemmat pian :)
[b]Ceciliah [/b]oravan karvat :D enpä oo moista sanontaa ennen kuullukkaa.
Neuvolantäti on kai aatellu sua ihan sinisilmäseksi ;)
[b]Lapsien määrästä [/b]raskaudet sinällään on ollu mulla ihania ja helppoja. Mitä nyt akalta oli se raskauskutina (toivottavasti ei nyt uusi). Ja viime vuonna olin jo luovuttaa keskenmenojen takia.
Mut siis suurperhettä en pysty perustaan enkä sellasista perusta (no olipas fiksu lause). Vähä on ollu ukon piuhojen katkasemisesta puhetta, ku mulle ei pillerit käy ja muutkaan ehkäsyt ei tuu oikeen kysymykseen. Ukko ei kyllä innostunu aineksien pakastuksesta ja samaa mieltä kyllä ollaan ettei kuullosta " oikeelta" raskautumiselta, jos se ei tapahu luonnollisesti. En halua tällä loukata ketään suin surminkaan.
Isoista autoista en myöskään perusta ja muutenki tuntuu, ett se kaks lasta ois hyvä määrä, mut mistä sitä koskaan tietää. Tosin että en osaa aatella yli 30vee olevani raskaana, mut sitäkään ei voi tietää satavarmasti.
Ukko ite asiassa viime viikolla kysy kumpaa toivon ja tuli siihen mm. sanottua, ett jos nyt tulee pikku-akka nro kaks niin en tiiä tekeekö mieli vielä joskus sitä poikaa. .mut enpä nyt sanos, ett tuo määräis lapsien määrää.
Katotaan miten peipi nyt tulee tähän perheeseen. .
[b]Pupina [/b]voin lähettää lättyjä *ojentaa* ;) mut laitas sie tulemaan niitä pasteijoita :b Nuo lätyt oli tooosi valjuja ilman sokuria :/
[b]Göögle [/b]nuohan vois olla alkavia Oireita tai kuten äiti tänään kyseli " joko on nipistelly" .
[b]Myrtti [/b]ilmaa pitää puhistaa. Hyvä ku asioista voi sanoo ääneen, vaikkaki se tietäs vähä ovien paukuttelua. Mutta jos noita asioita ei pura ja käy läpi niin - no sillon voi varmasti pahimmillaan tiet erota.
Toivottavasti ootte jo sopineet :)
[b]Ardisia [/b]mukavalta kuulostaa tuo teiän remppa :) tulee ihania muistoja mieleen oman mökin rakentamisesta.
[b]Nasu [/b]jospa sulla rentoutus auttas ja pääsisit kohta Hommiin bd bd.
[b]Mansemamma [/b]aattelin sun olevan jo laitoksella kunnei oo vähään aikaan näkyny. Jospa suppariin tulee pian tehoja ~~~~~~
[b]Sapa [/b]piti tuossa ukolta kysyä miten meillä korko lainassa sahaa. Kuulemma on sellanen sopimus, ett kerran vuodessa se tarkistetaan. Ja sillon ku on se tarkistus niin se muuttuu sen mukaan mikä just sillon on korko. Eli vuoden pysyy samana. Selitinkö tarpeeks sekavasti :D
[b]Sinda [/b]ukko kans tänään meinas, ett kuihutan itteni, ku käskin sen ottaa sokerittomia lättyjä :D Niin en oikeen enää tiiä, ku geenit kai ne suurimmalta osin peipin koon tekee. Anoppi tänään kysy onko mulla pakkasessa pullaa! No eip oo ja sen tekemät pullat on h y v i ä :b
Akka kattelee ihmeissään tuota lapsityranni ohjelmaa vai mikä tuo nyt onkaan nimeltään. Kysyy, ett miksi tuo lapsi tekee noin :O
Tänään on ollukki fiksuja kysymyksiä. Kuorin pottuja niin akka kysyy lättyä mussuttaessa " mikä on vahva neliveto" . Siinä sitten käytiin läpi meiän autoja ja ukon porukoitten ja kerroin mitkä renkaat vetää :D ei ehkä ymmärtäny siten ku aikuset, mut hyväksy asian.
Jahas, mitäs hemmottelua meillä on. Ukko antaa akalle kaakaota! Mulle kans *möks*. Eilen akka oli ihan onnessaan, ku sai liikennematon. On kuulemma sellasta toivonukki, mut eipä oo koskaan kyllä sanonu. Ukon pyysin käymään pinnasänkymaali ostoksilla. Kuulemma ei viime viikolla kerenny akan kans oleen niin paljo niin " lahjo" sitä sitten. .
Mun mielestä se on kyllä ollu, mut kai ajo takaa sitä, ku alotti autorempan.
Äiti tänään soitteli ja kuuli heti, ett sitä jo polttelee mun puolesta. Kyseli onko nipistelly. Mä en tiiä vieläkään miltä vois tuntua hyvissä ajoin tuntemukset alkavasta synnytyksestä. Vaikkakin tää raskaus on menny hyvin tähän asti ja haluaisin sen vaan jatkuvan. Synnytyspelon takia, koska tottakai ootan peipiä syliin ja meiän perheeseen välillä malttamattomana jo.
Tänään tilasin kirjoja ja niistä yks on jo peipille :) kirjakerholla oli alennuksia niin piti pitkästä aikaa shoppailla.
Nyt tää könötys ei enää kovin hyvältä tunnu, joten katotaan myöhemmin.
pitää viel selventää. .[color=darkviolet]ett siis anoppi sano leiponeensa, ett sen pakkasesta sais hakee pullaa. Ja just olin sanonu sille etten herkuttele. Mut se tarkotti, ett ennemmin söis pullia ku karkkia ;)
Emmallahan olikin dramaattisia käänteitä, hui sentään! Mutta pääasia että loppu hyvin :)
Täällä tuntuu vaan flunssa pahenevan, pää ihan täys räkää... Edellisestä kunnon flunssasta taitaa olla kohta kaks vuotta aikaa ja sen seurauksena syntyi tuo pieni jääräpää-neiti :) Kova yskä käynnisti synnytyksen, joten siinä kans vinkkiä kaikille. Tosin kipeänä synnyttäminen ei todellakaan ole kovin hohdokasta, että tällä kertaa en toivo samaa lopputulosta. Plus että mies lähtee huomenna kolmeksi päiväksi työreissuun ja mulla on aika orpo olo asian suhteen. Ei onneksi kaukana ole, mut on se silti kurja olla yöt yksin, jos alkaiskin jotain tapahtumaan.
Lapsiluku: Luulen, että nää kaksi riittää ainakin vähäksi aikaa, kun tosiaan suht pienellä ikäerolla tulevat ja mitä ilmeisemmin on sitten molempia sukupuoliakin. Mut kyllä mä ainakin olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, että en sitten tiedä... Eipä tässä tietty ihan loputtomiin voi odotellakaan, kun 30 paukahtaa ens kesänä mittariin! Mies täyttää ens kuussa 33.
Tein taas tunnin lenkin tuolla kaatosateessa. Jostain syystä liitoskivut on loppuneet ja urheilla voi taas aika hyvin, mitä nyt pientä kömpelyyttä alkaa olla ilmassa :)
ariella 37+3
Joo, eikös se niin ole, että syntymäkuukautta seuraavasta kuusta aletaan maksaa. Eli kyllä se on jollain konstilla jakaannuttava sitten tammikuun puolella... :)
ariella
Hui, kun Emmalla dramaattiset hetket! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin. Tuntuu tosiaan aika ryppäissä syntyvän nämä Terhot ja kovasti poikavoittoista, vielä ainakin.
Lapsilukug: tämä kolmas kun saadaan kunnialla ulos niin lapset on tehty! Tietty koskaan ei pidä sanoa ei koskaan! Tämä raskaus on ollut niin hankala, vaivainen ja raskas etten kyllä jaksa enää. Ja toisekseen neljäs lapsi vaatisi jo niin paljon lisäinvestointejakin (auto, isompi asunto yms)... Pitäis osata nauttia tästä viimeisestä muhkeasta mahasta mut kyllä tahtoisin päästä jo normaaliolotilaan!!!!
Neuvolassa tuli käytyä tänään ja paino se jatkaa tasaista vajaan kilon nousua, vieläkin. Nyt kyllä menee suurimmaksi osaksi lisääntyneen turvotuksen piikkiin. Reilusti yli 20kg on nyt kertynyt, en edes pysy ite laskuissa mukana. Kaikki oli ok, ei edes ottanut enää sf-mittaa tai hemoglobiinia. Ens viikolla sitten taas uudestaan... :(
Katsoitteko tuon neloselta tulleen dokumentin jenkkisynnytyksistä? Huh, aika makaamista! Kuten oli se ranskalainenkin synnytys pari viikkoa sitten.
Parisuhteesta: täällä on nyt pinna tosi kireällä sekä mulla että miehellä. Kumpikin odottaa vaan et milloin syntyy.. Ihan älyttömästä asiasta tuli tänäänkin riita. Kohtahan tuo tulee iltavuorosta kotiin et katotaan vieläkö mökötetään! :/
Muuten mies kyllä huomioinu kivasti koko raskausajan, tekee kotihommia ja antaa mun nukkua päikkäreitä rauhassa viemällä lapset jonnekin yms. Mitään myötäraskausoireita ei hänessä ole kyllä koskaan ollut.
Mitäs vielä piti kirjoittaa... Rasdem vaivaa täällä. No, jospa lösähtäis takas sohvalle kattoo 24t...
Suppareita kaikille meille niitä toivoville!!
t. H
Olipas hurjaa nähdä tuo synnytys tossa neloselta tulleessa ohjelmassa.. Ihan alkoi itkettään. Onneks sain yksin täällä tunteilla kotona, kun miehen sit hain vasta kymmenen maissa töistä...
se on jo niin lähellä.... se synnytys siis...
Mites niillä, ketkä odottaa toista, kolmatta tai vieläkin useampaa lasta, eikö teitä jännitä se synnytys? Tai pelota oikeastaan? Kun tietää, että mitä kipua ja kaikkee siinä onkaan. Vai onko se niin että kun tietää, miten homma menee, ei enää se pelotakaan niin kovasti?
mä oon sitä yrittänyt miettiä, että mitä mä siinä oikein pelkään, enkä ole sitä oikein itelleni saanut selvitettyä. Ehkä sitä avuttomuutta, toisten armoilla olemista, tai en tiedä...???
ardisia:Niin, sitähän tää suhteessa eläminen on. Varsinkin uusien asioiden edessä sitä usein tulee kaikenlaista. Kun molempia jännittää, niin sitten se laukee semmosella riitelyllä...
Mutta nyt on kaikki jo hyvin. Riidat sovittu ja kaikilla hyvä mieli :)
sinda75: Ei meilläkään juuri tätä ennen ole ollut mitään riitoja, mitä nyt välillä jotain pientä. Esim. muuton yhteydessä oli molemmilla pinna kireellä...Mutta nyt on kaikki siis jo hyvin. Riita aina kummasti puhdistaa ilmaa. Vaikkakin tekee myös väsyneeksi. Varsinkin tollaset puol yötä kestävät riidat :)
ihanaa, että te olette ku vastarakastuneet. Siihen on sitten vauvankin mukava syntyä :)
Zatu: Juu ollaan sovittu jo. Niin pitääkin aina puhua, jos on jotain mielessä... Ei se oo kivaa, jos on jostain asiasta huono mieli ja pitää sen itellään niin sitten tulee ihan katkeraks akaks lopulta:)
Ja sitähän ei kukaan halua...
Nyt me mennään saunaan, taas ;) ollaankin oltu tässä nyt joka päivä. Joku ihme saunainnostus päällä :)
Huomenna aamulla neuvolaan. Ja viikon päästä kokoarvioon. Olis kyllä kiva ku sitä ennen putkahtais maailmaan, niin ei tarvis sitä kokoakaan sitten siellä ihmetellä ens maanantaina...
HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE!!! NUKKUKAA HYVIN JA NÄHKÄÄ KAUNIITA UNIA :)
myrtti-rv37+1
Kyllä se musta helpottaa. Mä en tykkää kauheesti lutrata suihkussa, joten tuo lämmitetty pussi on mulle " siistimpi ja kuivempi" vaihtoehto. Lämpö kuitenkin rentouttaa lihaksia.
Itse asiassa olen tuon pussin ommellut aikanaan hartioita varten äiti-lapsi -kerhossa. En muista onko siellä kaura- vai vehnänoras tms. jyviä sisällä.
Joka tapauksessa suosittelen.
Nyt sohvalle!
t. H
Mä siis odotan ensimmäistä, mutta ainakin mussa taas tuo dokkarin synnytysosuus käynnisti jännityksen - vai pitäisikö sanoa pelon tunteet. Kaikki kun on edessä, mitään ihmeellisiä kipuja ei ole vielä tuntunut, niin tuo kaiken kestäminen tuntuu vain niin luonnottomalta!! Odotan toki, että vauva lähtisi pian syntymään, mutta samalla kyllä pelkään todella paljon... mies yrittää lohduttaa, että varmasti olen " hyvä synnyttämään" , hän vain uskoo niin. Just... Noh, ihana että edes yrittää.
Pelottaako teitä muita!????
SynnytysjännitysG:Mua ei ihan kamalasti tää kolmannen (eikä tokankaan) synnytys jännitä,eka oli kaikista jännin kun ei yhtään tiennyt mitä tuleman piti,joka tilanne oli uusi. Nyt on jotenkin ollut tosi seesteinen olo viime päivät synnytyksen suhteen,odotan sitä ehkä hieman kaihomielinkin jo ihan siksi että luultavasti viimeinen synnytys..
Verenpaineet ollu tosi korkeella koko päivän (ennakoikohan synnytystä :P) 145/95-150/100..
Ai ai ai kun söpöjä massuja blogissa.. aika jännä nähä kuinka erimuotosia ja kokosia voikaan olla :)
Mies tossa äsken sano että älä nyt sit vaan lähe synnyttämään kun ulkona on kauhia myrskyinen sää ja kamala ajokeli.. toivotaan että ei-toivominen auttaus ja käynnistäis synnytyksen!
Nyt sänkyyn katsomaan minkälaiseksi tämä uni yö osoittautuu.
T:Isa
Hyvät yöt kaikille!
Myrtti: Kyselit tuosta synnytyspelosta... Meillä siis viides tulossa, eikä kyllä rehellisesti sanottuna pelota tippaakaan. Oikeestaan sitä synnytystä vaan odottaa :) Just miehelleni yhtenä iltana puhelin, että vähän ihmettelen niitä naisia, jotka näin viime metreillä pelkäävät synnytystä: eikö siitä mahasta jo haluaisi eroon, kaikesta huolimatta?! :) Ja tää ihmettely ei todellakaan ole negatiivista tai semmosta, että jotenkin " halventaisin" toisten pelkoa asiaa kohtaan, vaan koska itselleni synnytys ei oo koskaan ollut pelottava asia, niin siksi kai sitä on vaikea käsittää... Monella tutulla (mm. veljeni vaimolla, 7 lasta) on synnytyspelko niin voimakkaana, että joka lapselta pitää käydä pelkopolilla jne. ihan vaan siksi, kun pelottaa. Vaikka kaiken kokisi monennenkin kerran jo, siltkin sen voi pelottaa...
Itse sitä oikeastaan vaan odottaa että pääsis tositoimiin. En tiedä olenko kummajainen, mutta en oo koskaan pelännyt synnytystä. En edes esikoista odottaessani, enkä toistakaan (joka siis ensimmäinen alatiesynnytys)... Aina ollut vaan semmonen, voisko sanoa, intohimoinen odotus päällä, että kun vaan nyt pääsis sinne! :) Ehkä se synnytyspelko on juuri tuota, kuten sanoitkin, pelkoa siitä mitä ei tiedä edessä olevan, tai sitten useamman synnyttäneellä sitä, että tietää mitä kaikkea siihen liittyy, ja sitten pelkää sitä... Hmmm...
Toivon kaikille synnytystä pelkääville paljon voimia ja uskallusta tulevaan koitokseen! Kyllä se hyvin menee... Tosin jos pelottaa niin sitten pelottaa, eikä siihen välttämättä auta mikään.
Isabelluska: Juuri samaa tässä miehen kanssa puheltiin, että toivottavasti ei nyt synny, kun on niin älyttömän kamala keli! :) Ei olis kiva tuossa myräkässä lapsia herätellä ja raahata hoitoon :( Mutta jospa tää päinvastainen ajattelu tosiaan auttais ja päästäiskin tositoimiin ;) Olis niin kiva!
Nyt nukkumaan, minäkin, jos vaan saan unen...
Nasu
[color=darkviolet].meinaan retkahus ;) vetäsin tuossa huiviin tuoreen tortun ja niitä ootellessa yhen piparin. Että kauan sitä kesti lakkoo.
Hyvää oli :b jospa ei peipi oo kohta ihan sokerihumalassa.
Tänne tuli myräkkä. Räntää tulee tuulen kera. No - eipä oo enää kartano ja kuja pääkallolla.
Ariella jospa sulla tuo lentsupöpö enteilee h-hetkeä?
Dokumentista niin jätin kattomatta. Vähä katoin, pelasin akan kans välillä ja ku synnytys hommia näytettiin niin en halunnu rääkätä itteeni. Tästä sulavasti jatkan. .
ett pelottaa synnytys. Akan synnytystä en osannu pelätä ja ku lapsiveet meni niin olin rauhallinen enkä hätäilly. Nyt varmaan tuun meneen jonku asteiseen paniikkiin.
En sitä kipua sinällään pelkää, mut sitä mitä voi sattua. Koska itellä ei helpomman kaavan kautta menty, ku kaikkinensa n. 20 tuntia helahoito kesti ja siihen luetaan sektio lopuksi.
Oon kateellinen niille, jotka vaan menee ja poks synnyttää.
Myrtti hienoa, että teillä on jo välit kunnossa bd bd.
Alan oleen sen verran tööt, ett kipasen hampaittenpesulle ja peiton alle.
Nukkukaahan hyvin ja rentoutukaa :)
p.s. piti sit vielä sekoilla tälle päivää. Taisin ite tulla sokerihumalaan :D
Anna tänne mullekin vähän sun rohkeuttas synnytyksen suhteen, edes ihan pikkiriikkisen :)
Eikö sua sitten yhtään se kipu pelota? Vai osaatko jotenkin järkevästi ajatella sen hirveen kärsimyksen, ja sitä kautta saada voimaa ??
Ainiin, Ardisialle unohdin aiemmin sanoa, että joo, kyllä on meille tyttö tulossa, tai ainakin siinä uskossa olen ollut tähän saakka :)
Se oliskin hauska kun sun unes kävis toteen, ja sieltä sitten poika pamahtais... :) ei siinä just muuta ku että kovasti oon noihin tyttöjen vaatteisiin panostanut :)
Mutta kyllä se on silti ihan sama kumpi sieltä sitten tulee. Kumpi vaan on enemmän kun tervetullut!!!
Omppu-80: Kyllä se just tollasta nähdessä käy mielessä, että miten sitä kipua voi edes kestää. Mitä jos siinä vaikka taju lähtee? Jotenkin ku se on varmasti NIIN kovaa kipua, ettei sitä ole ennen kokenutkaan
:(
Mutta eiköhän me siitä selvitä :)
Ainiin, ja sit sellasta kysyisin kanssa, että ne joilla on kissoja, tai jotka kissoista tietää, niin mitä ihmettä mä teen ku meillä on kolme kissaa, ja yks kakkailee aina astian viereen(sillä on vähän sellasta suolistovaivaa) ja sit se on muutenkin sellanen kova mun perään, on ku koira. Että jos mä en huomioi niin sitten tekee tuhojaan. Sitten on poikakissa, joka tod. näk. merkkailee matoille. En ole saanut kiinni kolttosista, mut luulisin, et se olis se poikakissa.
Ollaan laitettu kissan karkotetta ja valkopippuria. No hetken se auttaa, sit taas matot haisee.
Just tuolla suihkussa yhden maton harjasin puhtaaks. Aika ärsyttävää...
Eli osaisko joku sanoa jotain hyvää neuvoa ??
no mutta nyt yritän poistua, että jaksan huomenna herätä neuvolaan :)
Hyvää yötä toistamiseen!!!
myrtti-
Voi että, tässäpä sulle tulee virtuaalisesti sitä synnytysvoimaa! ;) Ei vaan oikeesti, en tiiä miksi mulla ei ollenkaan pelota. Ei oo koskaan pelottanutkaan synnytys... Ehkä sitä vaan ajattelee, että se kipu kuuluu asiaan, eikä siihen nykyään enää kuole. Ja minusta eräs kätilö kerran antoi hyvän vinkin kivun karkottamiseksi: " Kun supistus tulee, ajattele positiivisesti: jokainen supistus vie sinua lähemmäksi vauvaa!" :) Ja mulla kai on sitten onnistunut puudutukset (epiduraali) aina niin hyvin, että siksikin jäänyt hyvä mieli synnytyksistä. Tosin kakkosen synnytys (eka alatie siis) oli aikas kamala, makasin avautumisvaiheen (koko sen 17 tuntia ja risat) sängyssä ja olin kyllä TOSI kipeä... Mutta ei siitäkään sitten sen kummempaa pelkoa jäänyt. Toki jokaisen synnytyksen loppumetreillä olen miehelleni jossain vaiheessa tokaissut, että " Ei sitten koskaan enää!!" :) Mutta sitten kun se pieni on maailmassa, kaikki kivut unohtuu ja se pieni vie koko sydämen mukanaan! Ja sitten niitä vauvoja haluaa vaan lisää... :)
Öitä!
Nasu, joka nyt vihdoin raahaa ison ruhonsa sänkyyn ja koittaa saada nukutuksi kolmen valvotun yön jälkeen...
Kuinka te pystytte juomaan tätä?!? Mulla on kurkku ihan tulessa:-P No, aukeepahan ainakin nenä joka on ihan tukossa.. *pyörittää päätään ja jupisee* parasta olis sit tepsiä...!!
Sain tänään ajan torstaille äpolin lääkärille. Kolmatta iltaa nyt tulee tosi napakoita harjoitussuppareita, mutta tosiaan aina vaan näin iltaa kohden ja eilen ei kyllä ollut mitään säännöllistä toimintaa, eikä kyllä vielä tänäänkään.. Olin päivällä ulkona tytön kanssa 2 tuntia, mistä sain palkaksi järkyttävän selkä kivun ja häntäluusäryn, mutta muuten oli kivaa pitkästä aikaa olla kunnolla happihyppelyllä. Täällä on ollut niin kurjat ilmat et ei ole tehnyt mieli mennä pihalle, mutta tänään paistoi aurinko ja oli ei-ihan-kauheen-märkää, heh. (hyh, tää on pahaa tää litku...yäks...)
Nyt löhöömään, supistuksia kaikille!
Lounis rv 38+2