Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin, mies tykkää "lasten ruoista"

Vierailija
06.06.2025 |

Olen aina ollut perheemme kokki. Pidän ruoanlaitosta ja olen tottunut tekemään useampaa ruokaa samanaikaisesti mieltymykset ja ruokavaliot huomioiden. Vaativatkin reseptit ovat ok.

Nykyisin lapset ja minä pidämme samanlaisesta ruoasta. Mies syö sitä (=monipuolosta kasvisruokaa) joskus, mutta olen tarjoutunut tekemään hänelle myös hänen mielensä mukaista (liha) ruokaa. 

Olen yllättynyt. Mies toivoo viikosta toiseen samoja, minun mielestäni tylsiä ruokia. Kyse ei ole helppudesta, vaan mies ihan oikeasti tykkää syödä (mikrossa lämmitettyjä) nakkeja ja makaronia, jauhelihaa ja makaronia, kaupan lihapullia ja makaronia. Mä olen niin yllättynyt. Pitääkö monikin aikuinen noista viikosta toiseen? Mies on kuitenkin 20 v syönyt monipuolisempia ruokia ja nyt kuulen, että kaupan lihapullat, makroni ja ketsuppi on se suurin herkku. Ja mä olen luullut, että tykkää kokkailuistani. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs sitten, mitä se sun ahterias pakottaa, anna olla

Vierailija
2/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänelle on tullut jokin nostalginen kaipuu lapsuuden lempiruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kokkailut nyt vaan ei ole niin hyviä. Nakitkin on parempia, aika paha. 

Vierailija
4/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Vierailija
5/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko kaupan lihapulla oikeassa uunissa toisenlaiseksi lihapullaksi, mutta mikroaaltouunissa pysyy kaupan lihapullana?

Vierailija
6/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä se, että kun lapset olivat pieniä, he olivat aika nirsoja ja saatoin tehdä heille ruoaksi makaronia ja maustamatonta jauhelihaa. Miehelle ja itselleni tein sitten milestäni maukkaampaa ruokaa. Oikeasti mies olisi tykännyt enemmän siitä lasten ruoasta ja mä olisin voinut syödä vaikka kasvisruokaa. 

Eli se pakottaa ahteria, että mies ei 20 v sanonut, että söisi mieluummin mikronakkeja.

Ap

Vierailija
7/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei vaan pidä sinun kuvottavista rehusörsseleistäsi.

Vierailija
8/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olen ja tykkään kokkailla, pidän itseäni osaavanakin ja tahdon tarjota herkkuja vieraille. Yksin ollessani syön kuitenkin jotain kaurahiutalemössöä marjojen kanssa, tai mainitsemaasi jauhelihakastiketta ja makaronia. Kananmunia. Joskus saatan vain ottaa huikkaa öljypullosta tai syödä leipää. Koen syömisen olevan välillä sosiaalinen juttu, toisinaan energiantarvetta. Kasviksia syön paljonkin, mutta soseena, jota teen kerrallaan suuren määrän, mutta en tarjoaisi mössöä kenellekään.

Vierailija
9/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei vaan pidä sinun kuvottavista rehusörsseleistäsi.

Ei pidäkään. Siksi teen usein hänelle liharuokaa.

Ap

Vierailija
10/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä makuaisti ei kehity koskaan vaan jää sinne 6-vuotiaan tasolle 😂

Älä välitä, helpommallahan sä pääset kun laitat kaupan nakit mikroon ukollesi. 

Vierailija
11/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuissakin voi olla erilaisia kausia. Hemmottele miestäsi nyt näillä perusjutuilla. Ei ne mitenkään erityisesti lasten ruokia ainakaan meillä ole, ihan aikuisten eväiksi kutsutaan kun niitä syödään. Ja kukkarokin kiittää yksinkertaisemmista sapuskoista.

Vierailija
12/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toisen maku on sun ongelma. Syököön vaikka siskonmakkarakeittoa mitä se sulle kuuluu. Jos sun viherpöperöt ei maistu niin ehkä vika on sun tuputuksessa.

Vierailija
13/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki-Piltti on hyvää. Mikä versio miehesi suosikki on?

Vierailija
14/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies ihan oikeasti tykkää syödä (mikrossa lämmitettyjä) nakkeja ja makaronia

Mikrossa lämmitetty makaroni rahisee kivasti pureskellessa. Hiukan ketchupia sekaan, niin ihan bueno.

Vierailija
15/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän lihava tai muulla tavoin raihnas? Yleensä raihnaat syövät tuommoisia ruokia. Tai ainakin jos hän jatkaa tuolla linjalla hän todennäköisesti muuttuu raihnaaksi.

Vierailija
16/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä edes myytäisi jossei niistä pidettäisi

Vierailija
17/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetinkö väliä sillä on millä sen ruuan lämmittää :D ihme päähänpinttymiä että mikrolla tulisi jotenkin huonoa lasten ruokaa mutta mmmmhhh uunissa heti parasta kotigourmeeta vaikka olis sama roiskeläppä kyseessä.

Vierailija
18/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä se, että kun lapset olivat pieniä, he olivat aika nirsoja ja saatoin tehdä heille ruoaksi makaronia ja maustamatonta jauhelihaa. Miehelle ja itselleni tein sitten milestäni maukkaampaa ruokaa. Oikeasti mies olisi tykännyt enemmän siitä lasten ruoasta ja mä olisin voinut syödä vaikka kasvisruokaa. 

Eli se pakottaa ahteria, että mies ei 20 v sanonut, että söisi mieluummin mikronakkeja.

Ap

Jos olit herkästi suuttuvaa, mykkäkouluilevaa sorttia. Nyt se voi olla miehelle ihan sama, kiukuttele, mitä kiukuttelet, hän syö mitä haluaa.

Vierailija
19/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä, että puntisalin tai metsän hätäruoka on Piltti tai Bona!"

Vierailija
20/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pitävät ihan perusmauista. Poikani on yhdeltä koulutukseltaan kokki. Kun hän on kavereiden kanssa mökillä, on yhtenä ruokana aina jauhelihakastiketta, ihan perusruskeaakastiketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi