@@@TAMMENTERHOJEN TIISTAITURINAT@@@
Tuolta löytyy vauvauutiset ja maanantaiset murinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9276600&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
Eilen ja tänään heräilin taasen tuossa kuuden aikaan, ei kovin tyypillistä. KOvasti tuntuu mulla vaihtelevan nää heräämisajat, välillä koisin tyytyväisesti lähemmäs klo 11. Mutta mikäs tässä, aamu-tv auki ja koneella odottelen pinoutuvia...
Mä en tietääkseni vieläkään ole kokenut kunnon supistuksia. Kyllähän noita mahan kovaksi vetämisiä on ollut jo ikuisuuden, mut ei mitään sen kummempia. Muutoinkin kaikki ns " tuntemukset" alkaa vain hiipua ja usko synnytyksen lähenemiseen on koetuksella.. Ja muka ennen laskettua aikaa pitäisi tulla, pah. Ei enää " menkkajomotuksia" , ei harkkarisupistuksia yhtä tiuhaa jne... Jospa tänään pistäis vähän vauhtia kaupungilla kuljeskeluun, et jotain edes tapahtuisi.
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!! :)
Omppu 39+2
Mistähän se muuten johtuu, että monella tuntuu supistukset laantuvan viimeisillä viikoilla?! Mäkin olin 1,5 kk sairaslomalla viikolta 27 alkaen kun supisti monta tuntia putkeen 10 minuutin välein sarjoina ja nyt kun viikkoja on reilut 36, ei supista läheskään niin paljon kuin silloin! Saati sitten te 39-41 viikoilla kärvistelijät joilla ei ole mitään tuntemuksia enää kun oikein toivoisi. Mä nyt en vielä ihan just haluaisi synnyttämään, mutta parin viikon päästä olen varmaan to-della kärsimätön jo.
Gaviscon on huomattavasti tehokkaampi närästyslääke kuin rennie. Jee, sain nukutuksi paljon paremmin.
Luin jostain miehen mahdollisista sympatiaoireista ja havaitsin, että mun miehellä on sellaisia. Hän valittaa nykyään iltaisin että on huono olo ja kaiken huippu oli viime yönä kun hänellä veti suonta jalasta. En ole IKINÄ nähnyt että hänellä vetäis suonta. Mies on jotenkin hirmu huolestunut miten me sopeudutaan pitkästä aikaa vauvaelämään ja samalla odottaa kovasti nuorimmaistaan. Huutokiintiö tuli melko täyteen nyt 3,5-vuotiaamme koliikkiaikoina varsinkin miehellä. Mutta kyllähän huudostakin selvitään. Silloin oli kyllä tosi kireetä myös parisuhteessa ja se oli ehkä inhottavampaa kuin koliikkihuuto. Ristiäistenkin alla muistan vaan olleeni ihan tööt ja mies ärsytti mua suunnattomasti. Kuitenkin kun vauva kasvoi, kasvoi lempikin taas... Joten mua ei niinkään pelota vaikka aion olla vauvani kanssa ainakin 1,5 vuotta päivin öin.
Onko muiden miehillä sympatiaoireita/ huolta odotuksen lomassa?
Nyt valmistelemaan lapsia lähtöön, vien heidät ystävälle hoitoon kun meen ite ultraan ja painoarvioon, jännää...
Heinä 36+1
viime yö meni taas ens alkuun reilun tunnin vferran pyöries ja sit vasta oon nukahtanu. tänä aamuna en saanu sit ees nukkua pitkään kun olu pikku-ukolla lääkepäivä ja sen laittamiseen tarvitaan kaksi ja ison ukon piti olla töissä niin aikasin et oli pakko vaan raahautua sängystä ylös vaikka ois kuinka nikuttanu... nyt sit kaksi kuppia kahvia litkitty ja pikku hiljaa alkaa elämä voittaa.
mutta hei, onnittelut pikku prinssinsä lunastaneille, fable. sunmom ja taneli!!!!! toivottavasti en unohtanut ketään! täällä eilen päivällä oikealta puolen vatsaa tuntui siltä et vatsalihaksen repeää ja kesti varmaan viis minuuttia ennen kuin pystyin kääntää kylkeä saatikka nouseen sängystä, joten heti heräs epäily et nytkö se vaavi siellä mahas sit kääntyi ympäri. kovasti koitin kokeilla et missä se pää vois olla, mutta mulla ei kyl ittelläni oo mitään hajua et mikä kohta ois mitäkin. eli siis perjantaina vasta saan oikeasti tietää mikä tilanne. olishan se mahtavaa jos vaavi ois jo iteksiään kääntyny niin ei tarttis sitä perätilasynnytystä miettiä, mut sit taas alkaa v-ituttaa ihan kauheesti se tiedossa oleva yliaika, nytkin nää kolme viimeistä viikkoa tuntuu niin pitkiltä ku miehellä on vaikka minkä näköistä työreissua yms joten joudun oleen lasten kans paljon yksin kotona. ei oikein saa mun sydäntä innosta pomppimaan mahdollisuus olla vielä 5 viikkoa raskaana, vaikka tää viimonen raskaus pitäis mulle ollakin;(!!!
vai oli ihmejuom,an resepti sit eilen löytyny. mä luulen et otan kyl ohjeen talteen niin sit voi tammikuun lopus jo kokeilla oisko siitä mitään apua, tosin mä oon niin varma että jos herra vain on oikein päin tulos niin siinä ei vippaskonstit aut. siitäpä tulikin mieleeni et oliko se fable kun pojalla oli pipo 39cm?!? oliko poitsu tullu ihan normisti alakautta kun kuulosti toi mitta kyllä siltä että en minä ainakaan sais sellaista ittestäni ulos punnerrettua. tämä ei siis ole mitään kritiikkiä missään nimessä, jäin vain asiaa ihmettelemään.
tänään meinasin sit lähtee lasten kans vähän ostoksille kun ei oo muutakaan tekemistä, ei viitti koko päivää täs kotona pyöriä ja kun kerran on toi auto millä pääsee niin mitäs siinä sitten. mietin jo eilen et oisinko lähteny huomenna aamusta ajelee vaasaan kaverin luo pariksi yöksi kun se isäntä on tosiaan siellä oulussa reissussa, mutta eipä toi mun kaveri oo vielä vastannu mitään mun viestiin. toisaalta onhan se pitkä matka ajaa, mut eipä se ajaminen oo ennenkään mulle mitään supistuksia aiheuttanu ja täs on kuitenkin vielä 3 viikkoa laskettuun aikaan joten sen puolesta uskaltaisin lähtee. lapsetkin tykkäis kun ois vähn vaihtelua.
mut riittää jupinat tälle aamua, palailen taasen varmaan myöhemmin astialle;)
sapa 37+1
[color=darkviolet]( . ) hyvin nukuttu yö takana, joten mikäs tässä on ollessa.
Heti alkuun kysymystä -> [b]mitkä makeutusaineet on kiellettyjä[/b]? Ostin itelle Dietorelle pussukan ja sokerivapaita pastilleja lue korvikkeita :D mut aloin täs miettiin, ett passaako näitäkään imeskellä. .
Täällä on pääkallokeli. Pihat ja pikkutiet on tallusteltava tosi tarkkaan. Tossu meinas vähä luistaa autosta noustessa, niin heti tuntu jomotusta haaroissa. Jospa tuota pysyttäs kaikki tolpillaan.
[b]Tanelille ja perheelle [/b]lämpöiset onnittelut miehenalusta :) :)
[b]Ceciliah [/b]niin en tarkottanu sitä siten, ett p i t ä s luopua kynsistä. Mulla oli akkaa oottaessa vahvat kynnet, nyt on alkanu loppua kohti kynnet rapistuun :/ Muistaakseni joku mulle " fiksusti" sano akkaa oottaessa, ett kyllä sulla sitten kynnet lähtee, ku vahingossa raapaset vauvaa :O just. .
[b]Hermione [/b]hyvä, ett annot pöpölle kyytiä bd bd.
[b]Heinä [/b]ja sä sait närästyksen ajettua naapuriin ;) bd bd.
[b]Ukon huolista [/b]ainaki sellasia, ett erilailla on ollu mua tässä raskaudessa taluttelemassa, jos luikkaita. Ja mitä täs kerran ei löytäny mua heti niin luuli pökränneen johonki.
Paino sillä on ehkä vähän noussu, joten en tiiä onko se symppis raskautta :D Niin ja huolehtinu ääneen ainaki, ett mitenhän mä jaksan valvottujen öitten takia kahen kanssa.
Taian laittaa lättytaikinan turpoon ja ei en aio repsahtaa sokeriin. Ei ehkä maistu kovin hääville kunnen taikinaankaa aatellu laittaa ripausta, mut onpa jottai kahvin kera ;)
Ihan ekaks ONNITTELUT FABLE, SUNMOM & TANELI POIKATERHOISTA!
Taas saatiin lisää pikku-ukkoja joukkoon, saas nähdä mikä tilanne on kuhan kaikki ovat nyyttinsä lunastaneet...:)
Täällä ei ainakaan MARIAN käsky nukkua hyvin tehonnut, olin vielä klo:4 hereillä, kuuntelin mieletöntä myrskytuulta joka taas melkein irrotti katon ja luin kirjaa....
Siirryin alakerran sohvalle jossain vaiheessa että mies sais nukkua kun meni aamuvuoroon, taisin ite sitten nukahtaa just ennenku miehen kello soi puol viideltä....
Syynä oli kyllä taas parin tunnin päikkärit klo: 16-18 ku mieskin nukahti niin siinä sivussa minäkin.... Tänään kyllä pidän itteni kaukana päikkäreistä että sais ens yönä nukuttua! Tuli siinä samalla valvoessa mietittyä tulevaa synnytystä, kai sekin tuolla alitajunnassa häiritsee unta jossain määrin....
Huomenna miehellä on vapaapäivä ja ajattelin pyytää " shoppailu kaveriks" (siitähän innostuu....) ku en viitsis hirveesti enää yksin lähteä kaupoille jos jotain vaikka tapahtuis ja pääsis tositoimiin!
Torstaina olis sitten neuvola, luulin etten sinne enää menis ku seuraavan kerran vauva kainalossa...:)
Nyt painun kattomaan eilisiä sarjoja nauhalta, palailen myöhemmin!
Mukavaa päivää & voikaahan hyvin!
Pupina 39+4
zatulle vielä:
Makeutusaineista vain syklamaatti ja sakariini on kiellettyjä. Kuitenkaan mitään keinotekoisia en käyttäisi hirmu määriä. Oon ns. erikoistunut makean korvikkeisiin... Aspartamiinia käytän jonkin verran ja muitakin paitsi noita ässällä alkavia (vaikka onhan renniessäkin sakariinia!). Mulla ainakin sokerin kanssa samalla viivalla on valkoiset jauhot, valkonen riisi ja makaronit, yhtä lailla nostattavat sokereita. Mutta voihan lettutaikinankin tehä ainakin puoliksi hiivaleipäjauhoista. Tummaa jauhoa ja ilman sokeria ja vähän rasvaa, tosi herkkulettuja! Siis no joo, en nyt tiedä. Meneehän ne paremman puutteessa!
Ystäväni joka hoitaa lapsiani iltapäivän, laittoi just viestiä että tulkaa syömään heille ennenku lähden sinne polille. Jee, hoita lapseni ja tekee ruuan myös MULLE. Tosin mäkin hoidin viime viikolla hänen lapsia kahtena päivänä ja eilen vielä ulkoilutin 1-vuotiastaan kun isommat oli kerhossa. Moni kurkkas kylillä vaunuun ja katseli mahaani sillä silmällä että on vähän jäänyt tuota masua vaikka vauvaa jo työntelee... Perjantaina on vielä yksi ystävän hoitovuoro kun pääsen vihdoin kampaajalle. Sekin on tietysti ruoka-aikaan (itsestäni riippumattomista syistä). Mutta ei nolota, koska itekin toimin samoin. Nyt tuo ystävä tosin on aloittanut työt ja on vain silloin tällöin arkena vapaalla (vuorotyössä).
... ne makeutusaineet aiheuttaa tosi herkästi ilmavaivoja, etenkin dietorellet. Ostin niitä joskus töihin pussillisen ja huomaamattani söin aika monta. Sitten jännitin iltapäivän pienessä toimistohuoneessa, tuleeko sinne joku ennenku ehdin avata ikkunan.,, VAROKAA makeutusaineita jos on vähänkin löystyneet paikat.
Kivaa päästä aina kurkkimaan kuka on jo jakautunut:) Millos meinaatte perustaa vauva-puolelle pinoa? Aattelin et mustakin olis kiva kirjotella siellä teidän kanssa, vaikka Onni täyttikin sunnuntaina jo kuukauden. Eilen ois ollu laskettu aika...
Meillä taas järkyttävä yö takana, mut en jaksa enää edes niistä valittaa, kun täällä monet jo kipeästi odottavat omaa nyyttiä ja varmasti vaihtaisivat raskauden jo yövalvomisiin:)
Oliko se Nenn kenen vauva oli nukkunut jo 6h putkeen? Mä olin vähän kateellinen ja purskahdin ihan itkuun :) Siinä oli mies ja anoppi hämmentyneinä. Lohduttelivat sitten että taitaa olla täysaikanen vauva...ehkä meilläkin kohta nukutaan pidempään kun 2 h kerralla.
Hmm..tsemppiä että tuo ihmejuoma toimisi..pitää käydä katsomassa että onko se teillä tehonnut jotka sitä joi.
Isabelluska: Joo ne osastot siirtyy sädesairaalaan, mut ymmärtääkseni se äitipoli on samalla paikalla..oli ollu kiva sairaalakierros kavereilla kun ekaks oltiin sanottu että saattaa joutuu synnyttää sellasessa salissa jossa ei voi saada kivunlievitystä (mitä lie toiki tarkottaa..) tai sit sitä ei vaan ehitä antaa kun on niin vähän henkilökuntaa..Kaverit sanoivat että jäävätpä innolla odottamaan synnytystä sen sairaalakierroksen jälkeen. Ja sen takia en saanut Onnia rinnalle synnytyksen jälkeen kun sali piti saada tyhjäks ja lastenlääkärillä oli kiire, et sellasta meininkiä täällä jyväskylässä..
Onni ähisee tuolla sängyssä hereillä, mutta kun oon sylitelly sitä koko aamun niin saa nyt hetken pärjäillä..äh..ehkä pitää mennä kumminki..
Toivottavasti moni pääsis synnärille jo tänään!!
Beijaflor ja Onni
Googlasin tuossa ihan omankin muistin virkistämiseksi nuo kielletyt makeutusaineet , ku en koskaan muista oliko ne S:llä vai A:lla alkavat niitä kiellettyjä....
Eli KIELLETYT : Sakariini ja syklamaatti
SALLITUT : Aspartaami ja asesulfaami
(Tän tiedon nappasin jonkun " kielletyt ruoka-aineet" listalta joltain keskustelupalstalta!)
Lykkyä tykö sokerittomuuden kanssa, olen itekin " yrittänyt" vähentää, mutta minkäs voit , herkkuperse mikä herkkuperse....:0
Neuvolassa taas saa " tuomion" ....
Lähetäs niitä lettuja tännekin, oon jo kauan katellut jääkaapin ovessa ohjetta ja tekis mieli, en vaan jaksa käryttää ja paistaa niitä, ja sit ne pitäis syödäkin, kaikki....ja hillon kera mieluiten :)
Pupina
[color=darkviolet]Yritin kyllä muka ite googlettaa mutten löytäny mittää :O Tosin vähä tokkurainen oon ollu tänä aamuna. Huomasin sen tuolla huoltsikalla käyessä.
Mä en oo oikeestaan, ku ruisleipää jyrsinä ja muutaman omatekosen sämpylän näinä " paasto" päivinä, joten aattelin ettei se ny paljo voi painaa lättytaikinan teko vehnäjauhoista.
[b]Beijaflorille[/b] hirmusesti voimia vauva-arkeen. On itekki tullu jo mietittyä, ett ku sitä niiiin toivoo jo peipin syliin, että miten sitä kummiski sitten jaksaa yövalvomisien kanssa. Ristiriitasta.
Koska kyllä ne " oikeaan" aikaanki syntyneet osaa valvottaa. Yhellä kaverilla oli ainaki sellanen vauveli mikä tykkäs jotai tunnin välein herätä.
Saiskohan tuota aikaseksi tänään käytyä kirpparilla. Se kyllä tietää vähä autolla köröttelyä. Muuten voi tulla aika hiljanen päivä, ku uloskaan ei pääse.
Täällä sataa vettä ja yöllä kauhee myrsky! Lumet sulas pois, tai no pelloilla vielä vähän, mutta meidän piha ihan mullalla (keskeneräinen piha vielä). Ei kyllä tee mieli ulos!
Pitää kyllä ehdottomasti tänään kokeilla tuota ihmejuomaa.. ei muuta ku kaupan kautta ostaa puuttuvia aineita!
Tänään aateltiin mennä käymään kummipojan synttäreillä. Vaihteeks jotain muuta, kun tätä odottamista..
( . ) Eilen oli pientä menkkamaista kipua illalla ja mahan kovettumisia, mutta ei OIKEITA supistuksia. Tai pari sellaista, että alapäässä tuntui, mutta ei ne oo niitä supistuksia, että synnyttään pääsis! Tällä menolla ollaan maanantaina vielä yhessä koossa.....jolloin on se käynnistysarviointi. *pettynyt ja erittäin kiukkuinen*
Yön sain nukuttua ihan hyvin muuten, jos ei oteta valvomista mukaan 4.30-6.00. Kuopus tuli herättään äidin ja en sit saanut unenpäästä kiinni ennen kuutta. Tein maitokaakaon ja jyrsin näkkäriä. (mun syömiset yöllä jos ei nukuta) :D
TANELILLE oikein ISOT Onnittelut pienestä pojasta!
aika omanapaista jälleen.........
mellum ja peukaloinen 41+2
EN siis muista milloin olisin nukkunut näin huonosti silmät on kyllä niin ristissä kun vain ihmisellä voi olla... Ja jotenkin tuntuu että ei tää vauvakaan synny ikinä... juu tiedetään että ei sinne kukaan vielä ole jäänykään mutta silti ;) Täytyy kokeilla tuota ihmejuomaa, olen meinaa valmis tekemään melkein mitä vain että pääsen näistä vaivoista joista en jaksa enää edes valittaa :(
Liekö Maria itse nukkunut hyvin kun ei vielä näy?
Onnea muuten TANELI, SUNMOM JA FABLE pojista. Koitetaas tytöt pukata niitä tyttöjäkin vähän joukkoon :)
äh mutta nyt väsyttää niin pirusti että taidan mennä köllimään kun tyttökin on mummillansa tämän päivän! hmmm.. olis siis hyvä tilaisuus lähteä synnyttämään... :)mutta epäilen..
äityli ja melkein puoliksi ulkona oleva rinsessa 37+6 ;)
[color=darkblue]Tuiskualta uutisia:
Poika syntynyt rytinällä viime yönä kello 00.53. Mitat 3680g ja 52,5 cm. Kaikki mennyt hyvin ja molemmat voivat hyvin.
t. Mirabella
[color=#856363][b]Mä _heräsin_ just![/b] No,oon kyllä menny nukkuu pual yks, heränny aamulla puoli seiskalta,vieny lapset kouluun 8:si,mutta kun tultii siltä reissulta juniorin kanssa,me paiskattii maate meitin sänkyy ja leikitii ja ollaan nukahdettu,tätä ei oo sattunu kyllä IKINÄ!
Heräsin sitte tuas äskeen kymmeneltä,ehdin sopivasti keittää kaffit ja yödä pari leipää,kun tuo Juniori just tätä kun aloin kirjoittaa heräs kans.. :)
[color=#8E2323]Toivotaan että nää [b]värit[/b] toimii,sillä tuo mun yleensä käyttämä värilinkki ei nyt toiminukkaa??!!
[color=#8E236B]en tiiä,oon vielä senverta sekaasin,että koetan heräillä ja mennä kattoo Juniorille syötävää kans..se vaati heti herättyään vaan : haaart roook (hard rock) Eli kuuntelee isoveljen huoneessa lordia!
[color=#6F4242][b]Maria ja himpula 39+2[/b]
Hermionelle lisää supistuksia kiitos :) Pitäsköhän käydä kaurapussi ostoksilla,ootko tuntenu että siitä olis apua,supistus yms. tuntemuksiin?
Nää unijutut tuntuu menevät jaksoittain ainakin täällä,nyt oon taas kaks yötä nukkunu kun tukki ja en millään oo meinannu päästä ylös ja sit tulee taas yötä että tuntuu et ois valvonu koko yön ja silti on aamulla pirtee kun peipponen....
Ei kuullostanu kovni hyvältä toi jyväskylän sairaalan synnytysosaston tilanne :( Ei ainakaan uskalla suunnitella mitään synnytysjuttuja (tosin eihän niistä muutenkaan taida kovin paljoa hyötyä olla niistä suunnitelmista) Toiveissa olis kyllä ollu amme ja suihku..
Puoli vrk:ta kulunut ihmejuoman juomisesta,maha on löysä (hyvä juttu!) ja yöllä ei janottanut yhtään,eikä supistellutkaan,äsken tuli yksi supistus,katsotaan josko ne siitä jatkuis.. ei kyllä ihan hirveesti innostais tänään juoda loppuosaa juomasta :)
Mietin tässä että tammikuisissa taitaa nyt olla aika monta kenellä on nyt viimeinen raskaus,pistetäänpä vähän galluppia aiheesta.
G:Miksi ajattelette tämän olevan viimeinen raskaus ja onko lopullinen päätös asiasta tehty?
Meillä mies menossa sterilisaatioon tämän raskauden jälkeen (tosin spermapankin kautta...sen verran mä oon epävarma) Mä en halua käyttää mitään hormonaalisia ehkäisy keinoja ja koska seuraava raskaus ei olisi toivottu ainakaan miehen puolelta niin koettiin että tää no oikea ratkaisu meille,enkä kyllä itsekkään tällä hetkellä haluis enää tulla raskaaksi,mun mieli tosin saattaa olla muuttuvainen,tiedättehän sen kamalan kammottavan vauvakuumeen :P Tukiperhe toiminnassa ollaan mukana ja ajatuksena on ollut jossain vaiheessa ryhtyä myös sijaisvanhemmaksi,kun kuitenkin sielläkin on paljon kotia kaipaavia lapsia :)
Nyt kokkaamaan jotain..
T:Isa ja masukki 38+2 (hmm.. taisin eilenkin kuvitella olevani samoissa viikoissa ja päivissä :)
Beijaflor toivotaan että onni alkaa pian nukkua pitempiä aikoja,eikös hän nyt ala olla täysaikanen? Vaatiihan se niin paljon enemmän energiaa kasvaa pikkuruisesta ihmeestä isoksi pojaksi :) Edelleen kovasti voimia teille!
[color=#38B0DE][b][size=4]Onnea TUISKUAlle Prinssistä !
aspartaami on sallittua ja ite oon kettuset tehny canderel nimiseen pulveriin,toimii samalla tavalla ku sokerikii...meillä rakastuttiin dietorelleen,ihmeen hyviä sokerittomiks,melkeinpä parempiakii(sannoo meiän isäntä).joku mekeutus aine ol " kielletty" mutten muista mikä.aspartaami on yleisin ja eniten tutkittu.tietääksein..korjatkoon joku jos oon väärässä.
ainii siihen Canderell pulveriin voi tehä muitakii sokerittomia makeita herkkuja.
T:Musta_kissa 37+3
Lämpimät onnittelut poikasista Sunmom, Taneli ja Tuiskua! :)
Minäkö täällä ekana kirjoittelemassa?! Onko Lyyti nuukahtanu kesken koneelle?!
Puoli viis heränneenä (mikähän aika se on muuten mulla, kun tosi monena aamuna siihen aikaan herään) kaurapussia pariin kertaan lämmittäneenä ja panadolia napsineena. Tulessa koko alakerta (menkkajomotus) mutta muutama hassu supistus vaan... Lisää suppareita,pls!
Neuvola olis tänään ohjelmassa aamupäivällä ja mä niin toivoin ettei siellä tarttis enää rampata punnituksissa... Vatsapöpö näyttää olevan ohi, onneks oli pikasorttia tällä kertaa!
Onnea TANELI75 ja NIT vauvoista!
Aamupuuro odottaa syöjää tuolla, joten palailen...
t. H ja Iines 39+3