@@@TAMMENTERHOJEN TIISTAITURINAT@@@
Tuolta löytyy vauvauutiset ja maanantaiset murinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9276600&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (58)
En nukahtanut yöllä kesken kaiken koneelle, niin kuin Hermione arveli :) Olisinkin.. Nukahdin illalla sohvalle pariksi tunniksi, siitä hiivin sänkyyn puoli yhden aikaan. Eihän se uni tullut ku vasta n. 6.30 aikaan aamulla.. Levottomat jalat vaivas taas. Aamulla nukahdin loppujen lopuksi kontilleni ison tyynyläjän päälle. Pikkusen pakotti polvilumpioita, kun siitä heräsin ja vaihdoin asentoa. Katoin yöllä sen lottaleffan, Lupaus. Tykkäsin kovasti, ootteko muut nähneet? Ei ehkä paras vaihtoehto raskaana olevalle unettomalle, seuraavaksi romanttista hömppää. Onko ehdotuksia?
Ja voi kauhia kun on huono omatunto, kun tytöt(4ja5v) oli aamulla täällä täysin omatoimisesti kattoneet Barbie-leffan ja syöneet muroja aamupalaksi. Olivat mullekin kaatannet maidon valmiiksi murokulhoon..
Pukeneetkin ovat ja leikit on täydessä vauhdissa. Ai miten niin huono äiti-fiilis? :(
Kylläpä tosiaan on poikavoittoista terhojen joukko. Tytötkö syntyy puolenkuun jälkeen? Greyn anatomian viime jaksossa mainittiin, että pojan odotus vaatii 11% enemmän energiaa kuin tyttövauvan massukasvatus. Mahtaakohan tuossa olla mitään perää? Omalta osaltani voisin kyllä uskoa, että näin on, on sen verran raato olo ollut aika ajoin.
Isan G: 4 lapsesta oon haaveillu, mutta kyllä tämä loppuraskaus on ollut sen verran raskasta ja vaivasta, että saas nähdä jääkö tämä prinssi perheen kuopukseksi.. Toivottavasti ei, en tahtoisa ajatella, että se raskausajan ihanuus ja mystisyys on mun osalta koettu. Sopivaa lapsentekoikää on onneksi ainakin 5 vuoden verran jäljellä, joten saa nähdä. Never say never :)
(.) jo tulikin. Alkaa jo riittää tätä lajia. Oon aikaslailla romuna.
Ihanaista päivää ja varokaa liukkaita!
L
[color=darkviolet]Täällä käryyttelen lättyjä. Kipasta postilaatikolla ja sit paneutua päiväteelle :)
[b]Musta kissa[/b] kiitos infosta :)
Pähkäilin tuossa peipin kotiutumiskamppeita. Lähetin tuleen kuvia. Joten oisin kiitollinen kommenteista onko liikaa/liian vähän puettavaa. [b]Käykää kommentoimassa, kiitos. [/b]
Kun syöt itse maitohappobakteereja, vauvakin saa niitä. Onko sulla muuten kantoliinaa käytössä? Meillä helpotti vatsavaivoja. Komeasti on neidit röyhtäilleet ja piereskelleet liinakyydissä :) Niin ja Cuplatoniahan voi antaa pikkuvauvalle ilmavaivoihin. Ihanalta kuulostaa tuo vauva-arki, pieruineen päivineen :) Toivottavasti pikkuisen vaivat helpottaa pian.
Huh mitä pinoja täällä. Ei oikein enää ehdi lueskella samaan tahtiin ja heti putoaa kärryiltä kun on päivän poissa palstalta :-) Esikoinen lähti miehen kanssa luistelemaan ja pikkumies on unten mailla, ehtii äiti vähän koneellekin. Yritän kirjoittaa synnytyskertomuksen nyt ja laittaa sen tuonne synnytyspuolelle.
[color=darkblue]Onnittelut Fable, Sunmom ja Taneli pikkuprinssien johdosta!
[color=darkbrown]Tsemppiä taas kaikille raskauteen kypsyneille! Koittakaa jaksaa vielä vähän, kyllä se lopputulos sitten palkitsee :-).
Beijaflor - ei täälläkään nukuta kun n. 2 tuntia kerrallaan vaikka Albert ihan täysaikainen onkin. Viime yönä oli juhlaa kun nukkui 2,5 tuntia ja sitten loppuyön kainalossa välillä imutellen. On olo taas melkein normaali :-). Meillä esikoinen nukkui enemmän, piti ihan herätellä syömään neljän tunnin välein, mutta eiköhän se jossain vaiheessa näilläkin pitene... Muista vaan itse nukkua kun Onni nukkuu.
Sulina - ihan normaalille kyllä kuulostaa. Noilla pienillä on myös käsittääkseni tankkaushetki öisin, sitä hormonia erittyy silloin parhaiten ja maidon määrä lisääntyy. Anna vaan syödä silloin kun syö se rytmi tasaantuu myöhemmin (toivottavasti :-). Meillä viime yö meni mukavasti kun heräsi syömään joskus yhdeltä ja otin viereeni. Yöllä heräsin kun kitisi ja ei muuta kun tissiä peliin ja unta kaaliin, välillä kyljen vaihto :-) Esikoisen kanssa opin kyllä syöttämään yöllä makuultaan vasta kun poitsu oli jotain 3 kk, mutta nyt on jo vähän kokemusta. Kaikille ei tietty sovi, mutta voihan sitä kokeilla.
Pistetään vaan pinoa pystyyn sinne vauvapuolelle.
Nyt täytyykin keitellä kahvit. Saiskos sitä ihan rauhassa ne juodakin :-)
t. Mirabella ja Albert 1vko 4pv
sain esittelykierroksella sellaisen kuvan, että kaikki salit täysiä jatkuvasti ja ukon kanssa saat yksin ponnistella vauvaa (kun kätilöitä 3 ja saleja 5?) että siellä synnytysvastaanoton puolella voi joutua synnyttelemään myös.. ja aikas tympeän oloinen oli kätilö joka piti esittelyä. kiva jos sattuu just sellainen kätilö omaan synnytykseen. :(
ne pisti paikat sulkuun just 2.1. synnytysvastaanotto ja salit on paikallaan, mutta vo on sädesairaalassa.
vierailijoista oli gallupia ja just eilen äitini soitteli ja sanoi tulevansa katsomaan sitten sairaalaan meitä ja kielsin heti vierailuaikeet. eikös siellä tutustuta uuteen vauvaan ja odotella maidon nousua? minä ainakin ajattelin rauhassa palautua ja eihän siellä olla kun pari päivää jos kaikki on kunnossa. sanon kyllä huonekaver(e)ille, että saa ottaa vastaan vieraansa sos.tiloissa. (miestä ja lapsia en tarkoita tällä). mielestäni en ole kohtuuton tässä asiassa..
ihan kun olisin ollu beijaflor ystäväsi kanssa samalla kierrolla? oliko ennen joulua käymässä? oliko häl rastat ja la tammikuun alusta?? no, aikas kaukaa haettua.. niitähän esittelyjä on joka ke ja to.
zatu: ei mullakaan omat kynnet olis pitkät, ellei niitten päällä olis acryylit.. ja näillä ei saa raapimajälkiä yrittämälläkään :) ovat sellaset tylpät päistä. omilla kynsillä sais kyllä naarmutettua. taisin heittää heti oravan karvat pystyyn aiheetta! saan päivittäin kommenttia, miten leikkaan/viilaan kynteni ennen la. :)
eilen neuvolassa oli supistus päällä ja täti vatsaa painattaessa tokas -no niin " cecilia" , tämä on supistus mikä sinulla on menossa :D vähänkö meinasin revetä! kai nyt itse sen tunsin..
jeps, nyt taas autokauppoihin jatkamaan etsintää..
37+3
KAIKILLE OMAN NYYTIN SAANEILLE KETÄ EN OO VIEL ONNITELLU!!! TAISIVAT KAIKKI OLLA POIKIA.
Nyt alkaa kunto kestää jo koneelle tulon =)
Elikkäs meidän tammis näki maailman 2.1 kello 17.08. Alku oli dramaattinen. Lähdin liikehälytyksenä sairaalaan ja kirjauduttiin kello 16 sisään. Sydänäänet oli monotoniset ja liikkeitä ei saatu lainkaan. 16.20 puhkaistiin kalvot ja vesi oli vihreää, ja sen jälkeen sali oli täynnä väkeä yksi kiskoi vaatteita pois, toinen tuuppasi kanyylia paikalleen ja seuraavalle pedille ja leikkaussaliin, jossa nopsaan unten maille ja tosiaan 17.08 on pojan syntymäaika. Napanuora oli kaulan ja mahan ympäri, joten tämä lienee syynä liikkumattomuuteen ja muuhun.
Herralla oli mittaa 49 cm, painoa 3.6 kg ja pipo 36. Ensimmäiset päivät hän vietti teholla, sokereiden ja infektioepäilyn takia. Sunnuntaina pääsi vierihoitoon ja huomiseksi, jos mitään yllättävää ei tapahdu on annettu kotiutumislupa.
Imetys on lähtenyt loistavasti käyntiin, kun vertaa siihen mitä neitin kanssa oli.
Minulta poistettiin tänään tikit, ja nyt olen aivan varma että suolet valuu kohta pihalle =) Vakuuttivat kyllä että tämä ei ole mahdollista =)
Että sellaista täällä suunnalla, mutta loppu näyttäisi nyt olevan hyvin.
[color=blue][size=3]Hurjasti onnea kaikille futisjoukkeemme kasvattajille; TUISKUA, SUNMOM, TANELI ja EMMA!
Hui kun kuulosti pahalta tuo Emman vauvan liikkumattomuus ja maailmaan tuleminen. Toivottavasti pikkuherra pääsee pian kotiin ja kaikki sujuu nyt jatkossa paremmin... Pitää itsekin ruveta vähän tarkemmin varmaan seuraamaan liikkeitä, mun mielestä kun tää oma masuasukki on ollut aina aika säännöllisen laiska liikkumaan, mutta sentään jotain aina tuntuu jossain vaiheessa päivää/iltaa. Nykyään lähinnä vääntelemistä, mutta nyt eilen ja tänään ollut vähän vähemmän.... onneksi huomenna on taas neuvola!
Synnytyksen käynnistymiseen taas yksi uusi vinkki - pienois peräruiske! Heh... en tiedä onko tällä mitään perää (olipa osuvasti) mutta tämän kuulin anopilta, joka puolestaan oli kuullut vinkin suomessa pitkään työskennelleesltä kätilöltä. Eli varmaan aika samaan perustuu kuin tuo juomakin....
Mä kävin kaupungilla kiertelemässä ja olo on hyvä, liian hyvä. Kävelin pitkästä aikaa kunnon vauhtia, en lyllertänyt, enkä vaappunut ja vauvelikaan ei vihlonut tai painanut mistään..... Outoa, menee ihan takapakkia tää raskaus nyt. Ostin ukkelille uuden paidan alesta ja vauvaliikkeestä aivan ihanan valkoisen apinapuvun. Itselle vain kahvin ja pullan, mitä sitä nyt vaatteita tässä vaiheessa katselemaankaan...
Semmosta taasen, seuraavalle vuoro :)
39+2 & Omppu
Onnittelut poikavauvoista sunmomille, tanelille, tuiskualle ja Emmalle:):) Emman synnytys kuulosti kyllä todellakin dramaattiselta, onneksi vauva voi ilmeisen hyvin. Meillä esikolla oli napanuora kerran kaulan ympärillä ja myös vihreä lapsivesi. Onneksi napanuora ei ollut tiukasti kaulan ympärillä. Mutta kyllähän se nytkin vähän pelottaa, mitä jos on taaskin, ja pahemmin.. Mutta eipä sitä voi tietää, kun ei ole " ikkunaa" tuonne kohtuun.
Zatu: Niinhän oli kyllä miullakin ne ihanat sairaalan sukat jalassa synnyttäessä.. Pöh, olis ollut hauska vilautella kauniita varpaankynsiä;)
Ceciliah: Miulla on sama linja sairaalan vierailujen suhteen. En halua sinne vieraita. Haluan sen ajan käyttää vauvaan tutustumiseen ja lepäilyyn, kotona kun alkaa se kunnon hässäkkä sitten. Meillä vierailukielto on helppo toteuttaa, sukulaisia ei ole lähellä. Viimeksi kävivät vain miun vanhemmat pikaisesti, ja toki heidät otan vastaan jos tulevat, mutta en usko. Ja veljeni saa myös tulla vauvaa katsomaan, kun tulee pitkästä matkasta lapsenlikaksi synnytyksen ajaksi. Esikon aikaan oli niin kiva, kun jo sairaalassa tultiin niin tutuiksi ja hoitaminen ja imetys lähti hyvin käyntiin ja uskon sen liittyvän myös siihen, että meillä oli aikaa ja tilaa ihmetellä toisiamme:)
LapsilukuG: Alustavasti ollaan mietitty, että tämä olisi viimeinen lapsi eli meidän lapsiluku jäisi kahteen... Ei meillä mitään ihmeellisiä perusteluja ole ollut, ehkä tuo kaksi on vaan tuntunut meille sopivalta määrältä. Mutta mitään lopullista ei olla sovittu, joten eihän sitä koskaan tiedä... Tosin ei kyllä ihan heti olla kolmatta missään tapauksessa tekemässä eikä sitten nelikymppisenä ehkä enää jaksa lähteä taas tähän leikkiin. Joten voi olla, että aikakin loppuu kesken, mie olen kuitenkin jo 32 ja mies 36v...
Haikea olo todellakin välillä iskee, kun miettii että saatan olla nyt elämäni viimeisiä päiviä raskaana.. Pitäisi oikein pysähtyä rauhoittumaan ja nauttimaan siis näistä päivistä eikä hötkyillä eteenpäin ajatuksissa..
Mitäs muuta? Eilen illalla oli menkkamaista jomotusta masussa, muttei supistuksia. Yö oli täälläkin levoton, juoksin koko ajan vessassa!! Luulen tulevan synnytyksen pyörivän nyt siihen malliin mielessä, että sekin vaikuttaa nyt nukkumiseen.. Äsken otin päikkärit, olen päättänyt olla virkeänä ja pirteänä synnytyksessä, kun ekassa en todellakaan ollut!!!!
tikru 38+4
Tosiaan, futisjoukkue senkun kasvaa!
ONNITTELUT MYÖS TUISKUA & EMMA POIKATERHOISTA!
Ehkä me " peränpitäjät" kasvatetaan sitten niitä tyttöfutaajia vastukseksi poikajoukkueelle ;)
TIKRU mulla sama pelko tuon napanuoran suhteen, en tiedä mistä saanut päähäni sen, kaipa se kuuluu tähän loppuraskauteen...
Tai sitten oon vaan niin pessimisti että kun en ikimaailmassa uskonut edes tulevani raskaaksi, saati sitten että selvinnyt näinkin pitkälle niin jotenkin sitä ajattelee ettei kaikki voi mennä näin hyvin loppuun asti....
Anteeksi nää synkät ajatukset, haluaisin vaan niiiiiin kovasti jo vauvan syliin ja todeta että kaikki on hyvin....kuten varmasti jokainen meistä!
Tänään ollut taas tasaisen harmaa päivä, pakollinen happihyppy käytiin koiran kanssa, rivakasti yritin kävellä jos jotain sais aikaan, sitten leivoin satsin lihapasteijoita kun tuo mies on aika kiitettävään tahtiin niitä tuolta pakkasesta tyhjennellyt.... :)
Jos sais itteensä niskasta kiinni ja käytäis tänäiltana hakemassa veljeltä lainaks se turvakaukalo, vois sitä sitten sovitella autoon valmiiks (ettei ruveta synnärillä treenaamaan...) ! Miehellä tosin kokemusta enempi niistä, mulla ei!
Meillä on kyllä yks vanhempi kaukalo tuolla vauvan huoneessa, mutta sen on systeri ostanut käytettynä n. 3 v. sitten eikä varmaa tietoa kuinka vanha se on tai onko ollut kolarissa tms. Joten lainataan broidin uutta sillä se käyttöikähän ei kovin pitkä ole, hekin joutuivat ostamaan turvaistuimen jo 4 kk ikäiselle poitsulleen kun se kasvoi siitä kaukalosta ulos!
Nyt jatkan pasteijoiden tekoa, taikina loppui kesken ja täytettä jäi mutta löysin pakkasesta lisää taikinaa, jospa se olis jo sulanut!
Ai niin, ZATU, lähetäpäs piuhoja pitkin muutama lätty tännekin, rupes ihan kuola valumaan pelkästä ajatuksesta...;' )
Päivänjatkoja!
Pupina
Kaikki näyttävät saavan poikia, perästä tullaan...
G: Meillä miehen mielestä ehdottomasti 2 lasta hyvä lapsiluku, itse vähän haaveilen iltatähtityttärestä sitten joskus...
Täällä vaihteeksi tunnin verran napakoita suppareita suht säännöllisesti alavatsalla... Hmmm... Muistelen että ekassa synnytyksessä ne oli lähinnä ylävatsan puolella ainakin aluksi....? Nyt kyllä tiukempaa toimintaa kun kertaakaan ennen, tekee ihan kipeää! Yöllä tuli nuha ja kurkkukipukin, joka on kyllä aika ikävää, jos tässä nyt pääsis tositoimiin. No, jos nyt joskus pääsis, vaikka pää kainalossa. Kaipa ne siellä auttaa, jos voimat loppuu....
G 41+0
Kyllä vaan, ystävälläni on rastat, joten juuri häneen olet törmännyt sairaalakierroksella. Meidän piti mennä kimpassa, mutta mä sainki kierroksen ihan tosi tilanteessa... :)
onpa jyväskylä pieni...
Beijaflor
Ensiksi:ONNEA KOVASTI sunmomille, tanelille, tuiskualle ja Emmalle pienistä pojista :)!!!!!!
Hirveä määrä poikia meillä kyllä täällä :) kyllä niitä tyttöjä varmasti vielä tulee myös paljon...
En olekaan pitkään aikaan tänne kirjotellut. Lukenut olen kyllä lähes päivittäin, ainakin jotain. Jotenki sitä ei muka kerkee kirjottaa ... On olevinaan niin paljon tekemistä aina.
Nyt syön makaroni laatikkoa ja tää on tosi hyvää :) Tein tätä aamulla miehelle, ku se lähti iltavuoroon...
Eilen illalla, tai oikeastaan yöllä otettiin yhteen oikeen kunnolla. Vähän on paha mieli siitä vielä :(
Aihehan riitaan oli, että mä en saa tarpeeks huomiota...
Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia miestensä suhteen, ettei sais tarpeeks huomiota, ja ettei yhteistä aikaa olis riittävästi...?
Jotenkin tuntuu vaan ku tää on meidän ensimmäinen lapsi, että haluais näistä viimeisistä hetkistä ottaa kaiken irti, ku ollaan vielä ihan kahden. Enää ikinä ei tuu sellasta tilannetta, että oltais kahden, lapsi tulee aina olemaan meidän elämässä.
Sen vuoks tälläsia tuntemuksia...
Välillä on hetkiä, että synnytys pelottaa siis aivan älyttömästi. Välillä taas tuntuu, että voi ku se alkais jo. En mä tiedä miten se voi niin paljon pelottaa ja jännittää sillon ku se tunne tulee. Pysyis vaan pelot poissa ja osais olla avoin sen suhteen. Ei siihen kuolla voi, ainakaan kovin todennäkösesti.
Kun osais ottaa sen vaan hienona ja ainutlaatuisena kokemuksena. Mut en tiedä osaanko. Luulen et jännityn ihan jäykäks kovien supistusten aikaa, eikä synnytys etene siitä mihinkään...
Väsyttää, vaikka nukuin ties kuin myöhään. Kai se yöllinen riitely vaatii veronsa:(
Ajattelin piirtää käyrän mun raskauden aikasesta olosta. Et muistais sit seuraavan kerran että millai mitäkin meni. Et esim. vasta raskaus viikolla 16 paha olo loppui. Sit alkoi mennä taas paremmin. Nyt tässä onkin sitten taas menty vähän alaspäin. Eli hirveesti ei voimia enää oo. Alkaa olla jo aika väsy.
Toi vaakatasossa olo on kyllä ihan lempparein :)
No mutta nyt taidan hakee jälkkäriks vähän hedelmäsalaattia :) Sitä tein eilen ....
Hyvää tiistaita kaikille isomahoille :)
myrtti-rv37+1
Todellakin täällä taas tuulee, ihan meinas viedä pikkumiehen mennessään äsken kun tultiin pihaan. No, poika vaan nauroi, että taitaa olla hauskoja noi tuulenpuuskat =) Otin aamulla taas kolmen tunnin päikkärit sen jälkeen kun vein pojan hoitoon, näin unta että äityli sai tytön ja myrtti pojan (eli päinvastoin mitä " povattu" , eikös?)
Onnea TUISKUA & EMMA poikien johdosta!!!
Zatu: saitkin jo vastaukset makeutusainekysymykseesi. Toivottavasti letut maistuivat hyviltä ilman niitä pakollisiakin (siis sokrua ja hilloo). Niin, se parketti oli vähän pikkupakko laittaa sittenkin. Se vanha puulattia oli paikoin niin huonossa kunnossa valitettavasti, sekä yksi pätkä oli erilaista puuta. Ei ois tullut kiva. No, äkkiä tuohon tammiparkettiin tottuu. Ensi viikonloppuna tapetointi edessä sitten.
ISA: Miten menee? Onko alkanut suppaileen enemmänkin?
HEINÄ: täällä aivan samaa pähkäilen.. Eli olen ollut saikulla rv19 lähtien ennenaikaisten supistelujen vuoksi. Nyt kun niitä kaipailee, niin on hiljaista. Eli kaikki varominen aivan turhaa?!?!?
BEIJAFLOR: Jaksuja vauva-arkeen! Taitaa olla niin, että Onni kasvattelee itseensä ja ei sen takia malta nukkua. Mutta usko vaan, kyllä se rytmi sieltä löytyy!! Mun esikoinen nukkui puoli vuotta parin tunnin pätkissä, sen jälkeen ei ole valvottanut. Kakkonen nukkui ekan puoli vuotta kuin unelma, sen jälkeen onkin sitten valvottanut mm. sairastelujensa vuoksi. Että molempi parempi.. :/
LYDI@: kuulostipas tutulta teidän tyttöjen aamupuuhastelut.. =) Mä olen jo tottunut, että esikoinen (kohta herra 6v) herää aiemmin kuin muu perhe ja _hiippailee_ alakertaan aamutouhuihinsa. Kerran heräsin kahvin tuoksuun, oli poika ajatellut yllättää mamman & papan. Silloin tehtiin rajat hyvin selviksi: herätä saa, aamupalaa saa ottaa (typ muroja/jogurttia) mutta sähkölaitteisiin _ei_ kosketa. Poikkeuksena tv:n katselu. Poika on kyllä ikäisekseen hyvin fiksu ja rauhallinen, että luotan siihen, ettei keksi tyhmyyksiä. Ihan ok tapa harjoitella yksin olemista, kun vanhemmat on kuitenkin lähettyvillä vaikka tavallaan muilla (unten)mailla ovatkin.
Viimeinen lapsiG: Meillä edessä sama tilanne kuin teillä Isa, eli mies menee luultavasti sterilisaatioon. Jonot sinne kuitenkin pitkät, että eihän sitä ikinä tiedä, mitä tapahtuu tuossa odotusaikana. Mäkin haluaisin spermapankkiin jotain varastoon, mutta eip olla siitä vielä keskusteltu. Mullekaan ei oikein sovi hormonaalinen ehkäisy ja perherauhan pitämiseksi on parempi, etten niitä ees aloita =) Meilläkin harkinnassa sijaisperhe/tukiperhetoiminta tulevaisuudessa, että tämä päätös viimeisestä raskaudesta ei nyt niin kovalta tunnu. Eiköhän meidän perheessä/talossa tule olemaan ihan tarpeeksi elämää seuraavat 20 vuotta ilman enimpiä biolapsia. Mutta mulla ikää vasta 26v, että tässä on aikaa vielä miettiä. Mutta raskaana en mielelläni enää ole, tää on ollut jotain ihan kauheata tämä kolmas raskausaika..
MYRTTI: Muistan noi huomiontarvetunteet esikoisen odotusajalta.. Ihan normaalia käydä läpi tuollaisia tunteita ja ihan normaalia, ettei niitä tunteita ei- raskaana olevat miehet ymmärrä :) Meillä ainaskin tilanne laukes pian esikoisen syntymän jälkeen. Sain ihan kauheesti huomiota esikoisen isältä, se oli niin onnessaan lapsestaan ja siitä että MINÄ (*röyhistää rintaansa*) olin sen kantanut ja synnyttänyt, lahjoja sateli taivaalta ja suukkoja ja haleja. Ja niin, siitähän kehkeytyi sitten seuraava kriisi: Miksen minä huomaa muita kuin vauvaa?!? Että tätä tää " suhteilu" on, ylös mennään alas mennään ja aina tulee uusia ongelmia. Niistä on vaan opittava ja lutvittava läpi jotenkin. Tsemppiä!!
Nyt ruuan laittoon.. tekee mieli pekonipastaa... :/ Aja-baja...
Voikaahan hyvin
/Ardisia 38+1
Ei pitäis nyt varmaankaan roikkua tässä koneella, vaan maata sängyllä jalat taivasta kohti :)
Mies lähti nimittäin kauppaan ja vei neljä muksua mukanaan ystäväperheeseen leikkimään ;) He pyysivät omille lapsilleen seuraa illaksi, ja meiltä tuota seuraa kyllä saa jos kerran haluaa! ;) Ihanan rauhallista ja hiljaista :)
Tämä päivä oli hyvä - siis lasten kurinpidollisesti :) Päätin eilen illalla, että en saa menettää hermojani, vaikka lapset olisi kuinka kiukkuisia tai muuten vaan " testailevia" äidin suhteen... Alkaa itsellä jo olla niin paha mieli, kun tulee niin korotettua ääntä lapsille. Ja oma huono olotila ja paha mieli sen kuin yltyy, kun huutaa :( Nostan itselleni lippistä ja korkealle tämän päiväisestä saavutuksesta - en kertaakaan menettänyt hermojani neljälle termiitille!!! :)
Viime yö meni taas supistuksia laskiessa. Heräsin kolmelta tosi kipeään suppariin, ja sen jälkeen kellotin niitä 5-10min välein kymmenisen kappaletta, mutta siihenpä ne taas sitten jäikin :( Harmittaa menettää noiden " turhuuksien" takia yöunensa joka yö, nyt jo kolmas yö peräkkäin. Sitten päivällä väsyttää kamalasti, eikä tahdo jaksaa lasten kanssa millään...
No, joskus tämäkin lysti loppuu ja se vauva on mahan toisella puolella, joten malttia vaan, Nasu! :)
Jakselemisia kaikille terhoille - sekä vauvautuneille että meille mahakkaille!
Nasu 40+3
Hurjan kuuloinen synntystapahtuma teillä. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin!
LapsilukuG: mies on sitä mieltä, että nyt ois täynnä, mutta mie en ole niinkään varma. Tosin heti synnytyksen jälkeen vannotin miestä muistuttamaan, miten kauhea ja kipeä kokemus synnyttäminen on, jos joskus alan taas vonkaamaan kolmatta vauvaa. Noh, yllättäen synnytyksen kauhut ovat jo haalistuneet... Mutta ikinä ei pie mennä vannomaan suuntaan tai toiseen, se kuitenkin kostautuu. ;)
Beijaflorille jaksamisia vauvan kanssa. Meidän esikoinen oli aika samanlainen pätkänukkuja, jossain vaiheessa nukkui vain 45 min päiväunia. Tää toinen nukkuu kans aika lyhyitä pätkiä 2-3 tuntia. Viime yö oli aika rankaa, kun neiti valvotti ja tankkas kahteen asti ja sit heräs vielä sen jälkeen pari kertaa syömään. Onneksi mies on kotona ja hoitaa/viihdyttää esikoista aamupäivisin, niin myö saahaan pikkuisen kans nukkua vähän pitempään aamuisin. Mitenkähän sitä pärjätään, kun mies lähtee töihin parin viikon päästä? Hirvittää jo nyt. Tosin ollaan päätetty, että tyttö menee päiväkotiin kolme päivää viikossa, niin jos siinä kerkeis vähän lepäämään.
Mahakkaille supparisäteitä ~~~~~>~~~~~>
T: Monttu
[b][color=#7093DB][size=4]Onnea Emma Pikku Prinssistä!
edelleen ollaan yhtenä kappaleena,sais jo syntyä,mut kaikille ketkä ovat jo saaneet nyyttinsä,paljon onnea teille!!kovasti kyllä on iltasin ja päivisin supistellut mutta sitten ne lopahtaa,ei kyllä tekis mieli mitää jättiläistä synnyttää..Jenna ja Janettekin syntyivät jo viikoilla 40+3 ja 40+4 mut tää näyttää viihtyvän masussa tosi pitkään..
mansemamma ja vauva rv 40+5
Piti tulla teitä tervehtimään... kyllä pitää kiirettä vauva-arjessa, sillä ei enää edes päivittäin ehdi lukemaan pinojanne. No yritän kuitenkin pitää itseni ajantasalla siitä, ketkä Terhoista ovat jakaantuneet ja ketkä vielä palstailevat yhtenä kappaleena :)
ONNEA vauvansa jo maailmaan saattaneille; tuoreimpina Fable, Sunmom, Taneli, Tuiskua oliko muita??? :)
Meillä menee ihan hyvin. Poika syö kuin hevonen, välillä tuntuu ettei mikään riitä. Ongelma on siinä, että poika yleensä syödessä nukahtaa tissille, eikä herää herättelemällä takaisin syömään. Siinä vaiheessa nostan pojan yleensä omaan sänkyynsä nukkumaan, jossa kuitenkin herää hetken päästä ja nälkäisenä kitisee taas ruokaa. Masuvaivoja on myös jonkin verran. Tietääkö joku voiko tämänikäiselle vauvalle (1,5 viikkoa) kokeilla Rela-maitohappobakteereja??? Poika myös ajoittain yöllä rauhoittuu tosi huonosti omaan sänkyynsä nukkumaan. Viime yönäkin kitisi kolmisen tuntia. Vain sylissä oli hyvä olla eikä mikään vaivannut.
Beijaflor: Meillä ei ainakaan nukuta kuin korkeintaan 3,5 tuntia kerralla, vaikka meillä onkin täysiaikainen vauva. Innolla odotan sitä, että saisin itsekin nukkua enemmän kuin 3 tuntia kerralla. Pitäiskös meidän perustaa sinne vauvapuolelle pino, jospas muut seuraavat, kun ehtivät?
Ahaa, poju alkaa taas heräilemään...
Sulina + poju 11vrk