Kerron olevani eläkkeellä ja ihmiset suuttuvat
Pistänyt merkille sellaisen asian että kun netissä tutustun uusiin ihmisiin jotka vaikuttavat ensin asiallisilta niin sittenkun he kysyvät mitä teen töikseni ja kun vastaan että eläkkeellä niin yli puolet suuttuu heti tietämättä taustoja. Ja minunhan ei tarvitse sitä syytä kertoa edes kenellekkään jos en halua. Se on kelan ja lääkäreiden ja minun välinen asia. Mistä viha eläkeläisiä kohtaan johtuu? Muistutan että ennenkuin ihminen edes joutuu eläkkeelle pitää käydä työ- ja toimintakykyarvioissa yms, siihen vaikuttaa koko elämä. Toivon totisesti että noilta ihmisiltä jotka alkaa mäkättää, menisi se työkyky ja he eivät itse pääsisis eläkkeelle, kun he kerta ovat tuollaisia.
Kommentit (246)
Jos on kateellinen sokealle ms-tautiselle epileptikolle eläkkeestä, niin silloin haluaa olla sokea ms-tautinen epileptikko itsekin.
Minulle suututtiin pelkästään siitä, kun olin vuoden sairaslomalla, jotta voisin palautua työelämään.
Tunnen erään ms-potilaan joka sai yläkouluikäisiltä huuteluja sairaudestaan. Nykyisinhän kuvataan jopa nettiin pilkkamielessä.
Minä myös haluan eläkkeelle ja olen miettinyt kuinka pääsisin eläkkeelle. Haluan eläkkeelle koska työelämä on surkeaa, siellä on surkeita ihmisiä liikaa pilaamassa työnteon, työelämä ei ole reilua ja palkat on surkeita.
Kuinka helposti pääsee mt ongelmien takia eläkkeelle?
M32
Moni ilmeisesti kuvittele, että 100% invaliditeetti valitaan itse tai että eläkkäälle pääsee pyytämällä.
Älä niistä piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös haluan eläkkeelle ja olen miettinyt kuinka pääsisin eläkkeelle. Haluan eläkkeelle koska työelämä on surkeaa, siellä on surkeita ihmisiä liikaa pilaamassa työnteon, työelämä ei ole reilua ja palkat on surkeita.
M32
Ei onneksi nykyisin kovin helposti.
Olen ollut eläkkeellä kohta 11 vuotta. Sairaus ei näy päälle joten tiedän kyllä, miten muiden kateus voi ilmetä.
Kaipa useimmat vaihtaisivat osia kanssani, mutta he eivät tiedä, mitä tämä sairaus tuo mukanaan. Eivät he sairauttani huolisi, etuudet vain.
Kyllä minuakin suututtaa raataa töissä, kun jotkut eivät pistä tikkua ristiin. Muualla maailmassa olisi pakko tehdä jotain elantonsa eteen tai päätyä tunkiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Ei onneksi nykyisin kovin helposti.
Niin suomessa halutaan kiusata ihmisiä ja pidetään niitä väkisin työelämässä mukana.
Työelämä on sairasta suomessa, suomessa palkkoja ei makseta osamiisen tai työn vaativuuden mukaan edes.
Tuntuu kuin nämä "mene töihin"-tyypit kuvittelisi olevansa jotenkin parempia ihmisiä. Päinvastoin tuollainen huutelu kannustaa vain enemmän siihen ettei halua töihin.
Vierailija kirjoitti:
M32
Ei pääse helposti. Pitää olla pitkä sairaushistoria ja kaikki hoidot kokeiltu. Itselläni vei 10 vuotta ja sen ajan olin sairauslomalla.
Taidat olla yksinkertainen kun kuvittelet, että teeskentely onnistuu erikoislääkärien seurannassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin suututtaa raataa töissä, kun jotkut eivät pistä tikkua ristiin. Muualla maailmassa olisi pakko tehdä jotain elantonsa eteen tai päätyä tunkiolle.
Anna töitä neliraajahalvaantuneelle, työllistä se. Sano joku ammatti mihin neliraajahalvaantunut voi mennä joka ei kykene edes puhumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Ei pääse helposti. Pitää olla pitkä sairaushistoria ja kaikki hoidot kokeiltu. Itselläni vei 10 vuotta ja sen ajan olin sairauslomalla.
Taidat olla yksinkertainen kun kuvittelet, että teeskentely onnistuu erikoislääkärien seurannassa.
Aha eli ainut keino on tappaa itseni jotta pääsen pois työelämästä? Työelämässä on pellejä ihan liikaa ja työelämä on sairasta. Eli narua kaulaan ja jakkaralle seisomaan on ainoa keino keino saada helpostusta?
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Aha eli ainut keino on tappaa itseni jotta pääsen pois työelämästä? Työelämässä on pellejä ihan liikaa ja työelämä on sairasta. Eli narua kaulaan ja jakkaralle seisomaan on ainoa keino keino saada helpostusta?
M32
Sinun tapauksessa kyllä.
Valitettavasti tällä hetkellä vallitsee paljon tunteita työttömiä vastaan.
Ja valitettavasti se koskee myös ihmisiä, jotka eivät voi työskennellä sairauden vuoksi.
Minusta se on häpeällistä, jokaisen on kysyttävä itseltään: haluaisinko olla työtön? Haluaisinko olla niin sairas, etten voi tehdä töitä?
Tiedän naisen, joka jäi eläkkeelle 35-vuotiaana. Hän on vakavasti mielisairas. Sitä ei voi nähdä ulkoisesti, ja siellä on joitain huonoja sanoja.
Mutta en usko, että kukaan haluaisi elää niin: masennus kuukausia, suljettu klinikka, vähän rahaa. Kaunis elämä??
Muut näkevät vasta kun nainen on hyvässä vaiheessa ja lähtee ulos juhlimaan
Naurattaa nuo palstatrollit jotka työkyvyttömälle huutelevat että mene töihin :D
Olivatkohan vanhempansa sisaruksia keskenään kun kakaroistaan tuli noin tyhmiä...
Miksi kerrot? Ei mun läheisillä ihmisillä ainakaan oo mitään ongelmaa mun työkyvyttömyyseläkkeen kanssa. Sinne pääsemiseksi piti yrittää itsemurhaa, yrittää kuntoutua ilman tuloksia vuosia, olla sekaisin kuin seinäkello pakkohoidossa ynnä muuta. En kerro kellekään tuntemattomille kehen en luota työkyvyttömyyseläkkeestäni.
Eiköhän lähes jokainen jäisi eläkkeelle heti vaan jos se olisi mahdollista. Itse ainakin jäisin heti eläkkeelle jos se olisi mahdollista, nyt kituullen ja kiisaan itseäni käymällä töissä. Varmasti tästä masennus tai mielenterveysongelmat puhkeaa jossakin vaiheessa kun töissä pitää käydä. Suomi on paskamaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot? Ei mun läheisillä ihmisillä ainakaan oo mitään ongelmaa mun työkyvyttömyyseläkkeen kanssa. Sinne pääsemiseksi piti yrittää itsemurhaa, yrittää kuntoutua ilman tuloksia vuosia, olla sekaisin kuin seinäkello pakkohoidossa ynnä muuta. En kerro kellekään tuntemattomille kehen en luota työkyvyttömyyseläkkeestäni.
Nykyisin teen töitä toisinaan mutta ei se tee minusta työkykyistä jos pystyn joskus tekemään vuoron, työkyky katsotaan prosenttiosuuksina. Elämäni on kaaosta suurelta osin. Hyvä kun jaksan suihkussa käydä. Mietin itsaria päivät pitkät ja tuntuu niin kuin elämä on ohi ynnä muita ajatuksia on harvase päivä.
Minulle lääkäri haki tietämättäni eläkettä, mikä sitten myönnettiinkin. En ollut itse valmis ajatukseen, olisin halunnut kyetä jatkamaan työelämässä vanhuuseläkkeelle saakka.
Lääkäri oli viisas ja toimi oikein, ei minusta olisi ollut jatkamaan töissä. Silti se tuntui pahalta. Aivan kuin olisi joutunut yhteiskunnan ulkopuolelle. Sopeutuminen siihen, että "pääsi" eläkkeelle vain jonkinverran yli 40-vuotiaana oli raskas tie.
Tänä päivänä työkyvyttömyyseläkkeelle "pääsemisestä" voi vain haaveilla. On järkyttävää, kuinka sairaita ihmisiä roikotetaan löyhässä hirressä vuodesta toiseen, vaikka olisi useamman erikoislääkärin lausunto työkyvyttömyydestä.
Tähän kun vertaan, olinkin aikoinaan todella onnekas.