Kerron olevani eläkkeellä ja ihmiset suuttuvat
Pistänyt merkille sellaisen asian että kun netissä tutustun uusiin ihmisiin jotka vaikuttavat ensin asiallisilta niin sittenkun he kysyvät mitä teen töikseni ja kun vastaan että eläkkeellä niin yli puolet suuttuu heti tietämättä taustoja. Ja minunhan ei tarvitse sitä syytä kertoa edes kenellekkään jos en halua. Se on kelan ja lääkäreiden ja minun välinen asia. Mistä viha eläkeläisiä kohtaan johtuu? Muistutan että ennenkuin ihminen edes joutuu eläkkeelle pitää käydä työ- ja toimintakykyarvioissa yms, siihen vaikuttaa koko elämä. Toivon totisesti että noilta ihmisiltä jotka alkaa mäkättää, menisi se työkyky ja he eivät itse pääsisis eläkkeelle, kun he kerta ovat tuollaisia.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy kirjoittamaan AV:lle, niin pystyy ihan yhtä hyvin tekemään etätöitä tietokoneella.
Jos jaksaa kirjoittaa 1 tunnin muutamana päivänä viikossa satunnaisesti, arvaa ottaako kukaan töihin!
Ottaa jos tekee vaikka tunnin päivässä etätöitä. Nykyään on pätkätyöt in.
Elääkö sillä työllä? Kuka palkkaa pariksi tunniksi viikossa ja maksaa sellaista palkkaa ettei yhtäkään tukea tarvitse?
Työkyvytön eläkeläinen ei suututa. Mutta jos on vaikka näkövammainen, joka saa sokean eläkettä eikä siksi vaivaudu töihin vaikka on yliopistokoulutettu, niin kyllähän se ärsyttää.
Kyllä sokeiltakin pitäisi edellyttää työkyvyttömyyttä, ei myöntää eläkettä muuten vain!
Joku täällä kirjoitti, että makaa kotona. Itse en ainakaan makaa kotona: Kirjastoissa parin viikoin välein käyn lainaamassa luekmista, käyn uimassa ja museoissa koska eläkealnnukset. Kävely ja pyöräily että pysyy edes nykyinen liikuntakyky. Maakuntamatkailua kesäisin! Ei kaikki makaa kotona. Ja silloin jos makaa, on oikeutettu kuntoutukseen, esim. fysioterapiaan.
Minäpä olen eläkeputkessa ja kohta eläkkeellä eikä kukaan ole suuttunut tuon kuullessaan. Ovat olleet iloisia puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostunut hakeutumaan sairaseläkkeelle. Työterveyslääkäri ehdotti sitä. Voin tehdä istumatyötä. Olin silloin alle 50v.
Jos on työkykyinen, niin ei vakuutusyhtiö myönnä eläkettä vaikka työterveyslääkäri ehdottaa.
Osatyökykyinen, en voi enää tehdä entistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvytön eläkeläinen ei suututa. Mutta jos on vaikka näkövammainen, joka saa sokean eläkettä eikä siksi vaivaudu töihin vaikka on yliopistokoulutettu, niin kyllähän se ärsyttää.
Kyllä sokeiltakin pitäisi edellyttää työkyvyttömyyttä, ei myöntää eläkettä muuten vain!
Hyvin huomaa ettei sinulla ainakaan ole hajuakaan millaista on elää näkövammaisena tai sokeana. Puhkaisepa silmäsi niin saat kokemusta, vai eikö rohkeus riitä? "katsotaan" sitten riittääkö työkykyä?
Onneksi ei tarvitse elää muita kuin itseään varten. Tämäkin palsta todistaa sen, ettei muiden mieliksi kannata itseään rikkoa töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi.🤬
Arvaa vaan kuinka pistää vihaksi se että sairastuu eikä enää kelpaa työmarkkinoille.
Mutta tuon vihasi saat tunkea sinne mihin aurinko ei paista.
No nyt vasta vihastuinkin.🤬
Siitä vaan, itse sinä vihastasi kärsit.
Mie ihan kohta räjähdän.🤬💣💥💥💥
HILLITTE ITTES!!! 😱😱😱😱😱
No nyt mun pää sitten räjähti.💥💥💥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostunut hakeutumaan sairaseläkkeelle. Työterveyslääkäri ehdotti sitä. Voin tehdä istumatyötä. Olin silloin alle 50v.
Silloin et täytä tk-eläkkeen kriteerejäkään.
Kuka haluaa 54v. työntekijän jolla työkyky on 50-60%?
Kyllä sokeita on paljon työelämässäkin, nykyisin on ne tekstinlukuohjelmat, joten asiantuntijatyö on ihan mahdollista. Monet tekevät osa-aikatöitä, koska eläke ja eläkkeensaajan asumistuki ovat niin hyvät ettei kokoaikatyö kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin et täytä tk-eläkkeen kriteerejäkään.
Kuka haluaa 54v. työntekijän jolla työkyky on 50-60%?
Mene vaikka Kelalle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
No ei sulla kylläkään ole vaikeaa koska olet työkykyinen ja terve. Vaikea luonne ja kiittämätön ihminen kylläkin olet ja se tekee sinusta sietämättömän niin itsellesi kuin kaikille jotka on elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
AP, tuossa tyhjentävä selitys joltain marttyyriltä. Noin ne ajattelevat. "Kun minä kerran joudun paiskia töitä, niin sinunkin pitää. Kyllä minäkin mielummin LAISKOTTELISIN kuin raataisin ja maksaisin muitten elämisen." Eivät nämä olekaan kokeneet tarpeeksi kipua ja sairautta. Ihmettelen etteivät sitten hae sitä "todistusta" työvelvoitteesta vapautumiseen, jos on kerran niin helppoa. Vedotaan aina ylpeyteen ja työmoraaliin. Sopii yrittää työkyvyttömyyseläkkeelle, niin tietää että ei ole mikään ilmoitusluontoinen asia. Ei ihan väsymys ja masentelut riitä. Ja onhan moni eläkeläinenkin töitä tehnyt ja veroja maksanut.
Mua ei kyllä hiddujakaan kiinnosta muiden suuttumiset! Ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Asennevamma sinulla ainakin on, hanki apua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sokeita on paljon työelämässäkin, nykyisin on ne tekstinlukuohjelmat, joten asiantuntijatyö on ihan mahdollista. Monet tekevät osa-aikatöitä, koska eläke ja eläkkeensaajan asumistuki ovat niin hyvät ettei kokoaikatyö kannata.
Totuus kuitenkin on että aika moni ei halua sokeaa työntekijäksi. Vaikka olisi yliopistokoulutettu niin silti.
Vierailija kirjoitti:
Te työssäkäyvät olette mielisairas, fanaattinen kultti, joka palvoo työntekoa jonain epäjumalananne ja oikeutatte muiden vahingoittamisen uskontonne opinkappaleilla. 100% työllisyysastetta ei tule koskaan, hyväksy se. Sillä välin oikeusvaltion (jollaisesta Suomi uhkaa lipsua pois) tehtävä on pitää huolta niistä jotka väistämättä jo ihan matemaattisten tosiasioiden vuoksi jäävät ilman sitä ah niin ihanaa duunipaikkaa. Koko yhteiskunta häviää järjestelmässä, jossa kadunvarret alkavat täyttyä kodittomista. Nykyinen talouskriisi on sitä paitsi kokoomuslaisen taloudenpidon syytä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mene vaikka Kelalle töihin.
Ei ole sopivaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinulle tulee dementia tai joudut onnettomuuteen yms, muista mennä töihin. Sinähän menet töihin vaikka saattohoidossa.
Ei netistä kannata mitään kavereita edes haaveilla saavansa. Mee vaikka vapaa-ehtoistyöhön jos pystyt niin sieltä sitä seuraa voi löytyä. Jotkut työkyvyttömyyseläkeläiset tekevät osa-aikatöitä. Itsekin haaveilen siitä, mutten näillä rahkeilla pysty.
T. 43v. Työkyvyttömyyseläkeläinen