Kerron olevani eläkkeellä ja ihmiset suuttuvat
Pistänyt merkille sellaisen asian että kun netissä tutustun uusiin ihmisiin jotka vaikuttavat ensin asiallisilta niin sittenkun he kysyvät mitä teen töikseni ja kun vastaan että eläkkeellä niin yli puolet suuttuu heti tietämättä taustoja. Ja minunhan ei tarvitse sitä syytä kertoa edes kenellekkään jos en halua. Se on kelan ja lääkäreiden ja minun välinen asia. Mistä viha eläkeläisiä kohtaan johtuu? Muistutan että ennenkuin ihminen edes joutuu eläkkeelle pitää käydä työ- ja toimintakykyarvioissa yms, siihen vaikuttaa koko elämä. Toivon totisesti että noilta ihmisiltä jotka alkaa mäkättää, menisi se työkyky ja he eivät itse pääsisis eläkkeelle, kun he kerta ovat tuollaisia.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
Minä olen 30v ja eläkkeellä mutta en velttoile päiviä kotona vaan käyn aktiivisesti työtoiminnassa ja harrastuksissa
Olet loinen. Toki, jos on joku ihan oikea syy, esimerkiksi olet tosi pahasti kehitysvammainen, niin ymmärrettävää. Laiskuus ei ole pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Teitpä tai jätitpä tekemättä aina se on jonkun mielestä väärin.
Tämä!
Välillä hyvin huvittavaakin seurata miten tuntemattomat ihmiset suuttuvat aivan uskomattomista asioista. Siis aivan kaikesta!
Mitkä on sellaisia sairauksia että MIKÄÄN työ ei onnistu? Skitsofrenia varmaan on sellainen, mutta mitkä muut? Aina voi kouluttautua uudelleen, etsiä työtä mihin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
Ap:n kaltaisia? Ja sinähän siis tiedät miksi ap -ja kaltaisensa, mitä ikinä tarkoitatkaan- ovat eläkkeellä?
Kuule, ei masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeelle pääse. Siihen ei oikeuta edes vaikea kaksisuuntainen. Ainut mielenterveysongelma, jonka vuoksi voi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle on todella vaikea skitsofrenia, jossa psykoosijaksot puhkeavat toinen toisensa perään tai muu äärimmäisen vaikea psykoosisairaus. Veljeni on työkyvyttömyyseläkkeellä koko ikänsä saatuaan lapsena aivoverenvuodon. Ei käy kateeksi.
Kehitysvammaisten on vielä nykyisin hyvin hankala saada palkkatöitä. Samaan aikaan moni ihmettelee miksi he eivät edes mieti töitä.