mieheni pimahti äidilleni
3 lapsinen perhe ollaan ja nuorimman ristijäiset viikonloppuna. Äitini tuli 700km päästä toiselta puolen suomea meille viikko sitten, leipoo ja laittaa ristijäiset kokonaan minun kanssa. On joka päivä aamusta iltaan asti leikkinyt vanhempien 2v ja 5v kanssa, pukenut lapset ulos ja laittanut ruuan lautaselle. Näkee harvoin lapsen lapsiaan ja vaikka on kuin väsynyt jaksaa touhuta lasten kans. Tietenkin itse olen myös kotona ollut heidän kanssaan ja touhua riittänyt. Äitini on kiltti luonteeltaan ja ei koskaan hauku ketään, ostaa lapsille aina samanarvoiset lahjat ja synttäreillä laittavat isäni kans lapsille 100e tilille lahjan lisäksi. Meille osti jouluna samanarvoiset lahjat. Mieheni sai 60e lahjaksi synttäreillään, vaikka monesti sanotaan ettei meille tarvi antaa mitään. Haluavat antaa, joululahjaksi tuli mm. digiboxi ja nettikamera. Mieheni on nykyään niin kaikkitietävä, oli kysy vauvan hoidosta tai ihan mistä tahansa. Itse on töissä lasten parissa. Sen pitää joka asiaan saada sanottua viiminen sana ja väittää joka ikisen asian niin kauan että luovutan. Olen aivan kypsänä hänen touhuun, itse olen kotona 3 lapsen kans, ulkoilen , vien kerhoon, raahaan kauppatavat 3 kerrokseen, jossa ei hissiä, kannan 2 lasta siinä samalla, toinen huutaa ja rimpuilee samalla. Eilen sanoi illalla, kun tuli 22.30 töistä kotia, et lähen nyt nukkumaan että jaksan mennä aamulla töihin, lapselle 5v monta kertaa. Takuulla sen takia et mä kuulisin ja sanoisin jotai, kypsyneenä sanoin et kyllä mulla on ihan samanlainen työpäivä huomenne kun sulla. Sillä hetkellä molemmat lapset huuti äitiä, vauva ja 5v, joka ei ollut saanut unta. Sit se alkoi ihan tahallaan ärsyttää mua, mene vaan nukkuu, mä valvon et saat levätä, sulle on uni tärkeää. Sanoin et en ole väsynyt ja valvon vauvan kans, sanoi 7 kertaa tän lauseen. Tietää et en jaksa jankata asioita. Sit se meni huudoksi ja jankkas edelleen en mene sit töihin aamulla jne.. 5v itkee riitaa ja huutaa vieressä. Sit se äijä väittää ettei mua ärsytä tahallaan muka, vaan ajattelee mun parasta. Sit mun äiti tuli ja sano loppettakaa, lapsi huutaa vieressä!! Mieheni rupes huutaa kovalla äänellä äidilleni: miksi sä sekaannut meidän perheen asioihin ja tulet huutamaan mun kotiin, äitini ei vastannut, huusi saman lauseen varmaan 10 kertaa ja sano et äitini on pilannut hänen elämänsä täysin. Jankkas taas.
Äitini oli ihan järkyttynyt. Sit yritti pyytää anteeksi ja jankkas niin kauan et äitini sanoi antavansa anteeksi. Kello oli tällöin 3 yöllä ja lapseniki jo rupes näkee näkyjä kun oli niin poikki.
Äitini sanoi mulle tänään, et näin meidän kesken hän kertoo:
Olis hypänny yöjunaan tänään, jos ei ristijäiset. Kuukauden päästä jää eläkkeelle, sanoi, ettei pysty tulemaan meille ikinä ja ei tule ikinä tätä unohtamaan, mut nyt viikon esittää et välit ok. Mieheni pilas sit lastensa elämän ei näe mummoa ja pappaa enää kovin paljoa. Mun vanhemmilla on oma hieno asunto kivalla paikalla ja järven rannalla kesämökki, jossa lapsille kaikki tehty, hiekkalaatikot ym.. Mieheni suku umpi köyhää ja vähän laitapuolen kulkijaa. Oikeesti tuntuu et en jaksa tuota äijää yhtään, mitä teen. Haluan takuulla muuttaa aikanin kotiseudulleni. Mielipiteitä ja neuvoja?
Kommentit (44)
sitten rupee marttyyrina vaahtoamaan, että hänpä lähtisi saman tien pois eikä enää takaisin tulisi, kun hänelle nyt noin huudetaan. Ihan syystä miehesi hermostui hänelle!
Monestihan sellainen henkilö, jolla on paljon stressiä, mutta ei halua näyttää sitä muille, pyrkii pätemään kaikin tavoin. Ja jos luonteesta löytyy vielä itsekkyyttä, niin silloinhan tuollainen tilanne on oikein otollinen. Valitettavasti. Toivottavasti saatte välinne paremmiksi!
Itsekkin olemme sortuneet huutamaan lapsen kuullen ja myöskin katuneet sitä kovasti, mutta eihän se enää myöhemmin auta. Äitisi välitti ainakin aidosti sekä teistä että lapsistanne!!!
verrattuna miehesi sukuun. Ehkä olet maininnut tämän miehellesikin muutaman kerran ja miehelläsi on anopin vierailun aikana pinna kiristynyt vähän turhan paljon? Ja ehkä mies on varsinkin anopin läsnäollessa huomaamattaan nähnyt tarpeelliseksi painottaa omiakin kasvattajan kykyjään?
Miehellä on siellä täydellinen marttyyri-pikkuvaimo ja täydellinen marttyyri-anoppi niskan päällä painamassa. Koko ap:n kirjoitus oikein tihkui sellaista naisen passiivista aggressiivisuutta, että yökötti.
Ap:n tekstistä näkee, etteivät asiat ole tänäkään iltana tolallaan. Älkää viitsikö moittia ap:ta, kun ette asioista enempää tiedä.
Toivottavasti saatte asianne paremmalle mallille. Tavalla tai toisella. Itse suosittelen parisuhdeterapiaa.
Myötätuntoa ruinaa ja marttyyrin kruunua kiillottaa. Että ihan 60 euroa ja hissittömän talon kolmanteen kerrokseen.
heidät puhumaan asiat selviksi asiallisesti ja avoimesti. En tarkoita että alkaisitte kaivelemaan vanhoja asioita, se johtaa helposti uusiin riitoihin.
Oma äitini on täysi sekopää ja on pitänyt huutamista ja jankkaamista viimeiset 37 vuotta. Se on järkyttävän stressaantunut ja syyttää jatkuvasti muita omasta pahasta olostaan siksi kun ei osaa itse hellittää. Pyörii kokoajan itsensä ympärillä ja kuinka se tekee kaiken ja sillä on vaikeaa ja muut saa liian helposti ja hän ei koskaan jne... Silloin kun se jankkaa se on ihan kuin omassa maailmassaan jonne ei muiden ääni kuulu. Joten sen kanssa on mahdoton keskustella. Ja kuinka se syyttääkään isäni äitiä elämänsä pilaamisesta ja vaikka mistä. Ihan kuin niin hupakko ihminen pystyisi pilaamaan yhtään mitään.
Niin, että terapiian sun ukkos
lastenkasvatuksesta ja lueteltiin kummankin panoksia perheen eteen, kun kuopus oli vauva. Umpiväsyneenä tuli puhuttua - ja huudettua -ihan höpöjä.
Viimeinen mitä minä siinä olisin katsonut olisi ollut sekaantuva anoppi!
(siis jos äiti saapui jo viikko sitten ja meinaa vielä viikon esittää, niin kuin ap kirjoitti - mahtaa siellä olla hermot kireällä).
sano että sinulla on pahamieli kaikkien takia
äitini ei ole ikinä antanut kasvattajan neuvoja, päinvastoin.
Miehen suvussa on paljon alkoholisteja ja hänen äitinsä hoiti meidän lapsia, vetäen pillereitä ja viinaa, kun tulimme kotiin makasi keskellä olohuoneen lattiaa ja lapset onneksi nukkuivat. En tosiaan ollut tiennyt sen pillereiden käytöstä ja alkoholin käytöstä. Pysty salaamaan 6vuotta. Miehen veljen lapset otettiin jouluna pikaisesti huostaan, et ihan turha kehuskella hänen sukuaan. mun äidin on aika hankala vaan lapsia hakea 700km päähän. oma äitini on kaupan kassa ja isini ei sen lukeneempi.
äidilläni sattuu olemaan aika kiltti luonne ja itkee nyt täällä ja yrittää pidätellä sitä.
Koettakaa sopia riita. Aikuiset puhuu ja selvittää asiat ja elämä jatkuu.
Ei tarvitse panna välejä poikki tuon takia.
Teillä on nyt kaikilla pinna kireällä ja mummoa on loukattu aiheetta.
Pahoittele miehesi käytöstä äidillesi sen lisäksi että miehesi pyytää häneltä anteeksi. Oli oikein että tuli sanomaan että lopettakaa mutta en ymmärrä että tuntikausia vatvotaan väsyneenä asioita ja ne ei muutu paremmiksi ennen kuin on nukuttu saatu etäisyyttä asiaan ja tunteet ovat tasaantuneet.
Hoitakaa nyt kunnialla ne ristiäisjutut. Jos miehelläsi rupeaa tuo isopyörä heittää samaa jatkossa riitaa ja jauhamista niin eihän sitä tarvitse sietää. Menet lapsinesi sinne kotikonnuillesi ja se siitä. Onko psyyke miehelläs kunnossa, käyttääkö aineita ????
hän on saanut yöt nukkua, ei ole väsynyt. EI välitä mun pahasta olosta, vaan omasta ja lasten voinnista. Olen varmaantäys paska hänen silmissä. Ei ole suostunut seksiinkään sen jälkeen kun tulin raskaaksi. Itse se haluaa aina lähteä kesälomax mun vanhempien luo ja mökille, et ollaan ennenkin oltu pitempiä aikoja hyvässä sovussa vanhempieni kanssa, äitini sannoi et antaa anteeksi, mut ei voi unohtaa koskaan. ap
mieheni ei edes juo koskaan, äitini sanoi et olis ymmärtänyt känniläisen puhetta, ei selväpäisen. Olen yrittänyt antaa asiat periksi, mut kun aina saan tuntea kuin paska olen, en jaksa enää!ap
mikään muu kuin oma napa. Lapsellinen äiti, joka nimittää omaa isäänsä " isiksi" . Yöks.
Ihmettelen taas tätä ryöppyä, mitä täältä niskaansa voi saada.
Miehesi käytös oli todella törkeää. Vaikuttaa (päinvastoin kuin monet täällä väittävät) siltä, että miehesi on itsekeskeinen paskiainen. Ilmeisesti hänellä on jonkinlainen alemmuuskompleksi.
Tuo jankuttaminen erityisesti kiinnitti huomioni. Itse olen ollut parisuhteessa miehen kanssa, joka osoittautui luonnevikaiseksi. Hänellä oli taipumus tehdä kärpäsestä härkänen ja saada noita jankutuskohtauksia. Ei terve ihminen hoe kymmentä kertaa samaa lausetta!
Äitisi on aiheesta järkyttynyt. Mikä syy oli nostaa yöllä tuollainen kohtaus anopin ja LASTEN kuullen. Järkyttävää itsekekskeisyyttä!
Lapsellista suuttua tuollaisesta ja laittaa välejä poikki. Ovat aikuisia ihmisiä molemmat, pitäisi ajatella muitakin.
Meillä oli mun miehellä ja isällä yksi kesä tosi iso riita. eivät puhuneet toisilleen moneen viikkoon ja näytti siltä, että meidän kaikkien elämä menee sekaisin, lapsetkaan eivät oikein voineet tavata isovanhempiaan, kun oli niin kireää. sitten yhtenä iltana puhuimme asiat halki. Minä ja äitini olimme mukana, jotta eivät saisi riitaa suurenemaan entisestään.
Nykyisin ovat hyvät kaverit taas ja tulevat toimeen keskenään. Miellipide-eroja tietysti tulee, koska ovat niin erilaiset ihmiset, mutta mitään isompaa riitaa ei ole ollut. Arvostavat myös toinen toistaan ihmisenä.