Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni pimahti äidilleni

Vierailija
08.01.2007 |

3 lapsinen perhe ollaan ja nuorimman ristijäiset viikonloppuna. Äitini tuli 700km päästä toiselta puolen suomea meille viikko sitten, leipoo ja laittaa ristijäiset kokonaan minun kanssa. On joka päivä aamusta iltaan asti leikkinyt vanhempien 2v ja 5v kanssa, pukenut lapset ulos ja laittanut ruuan lautaselle. Näkee harvoin lapsen lapsiaan ja vaikka on kuin väsynyt jaksaa touhuta lasten kans. Tietenkin itse olen myös kotona ollut heidän kanssaan ja touhua riittänyt. Äitini on kiltti luonteeltaan ja ei koskaan hauku ketään, ostaa lapsille aina samanarvoiset lahjat ja synttäreillä laittavat isäni kans lapsille 100e tilille lahjan lisäksi. Meille osti jouluna samanarvoiset lahjat. Mieheni sai 60e lahjaksi synttäreillään, vaikka monesti sanotaan ettei meille tarvi antaa mitään. Haluavat antaa, joululahjaksi tuli mm. digiboxi ja nettikamera. Mieheni on nykyään niin kaikkitietävä, oli kysy vauvan hoidosta tai ihan mistä tahansa. Itse on töissä lasten parissa. Sen pitää joka asiaan saada sanottua viiminen sana ja väittää joka ikisen asian niin kauan että luovutan. Olen aivan kypsänä hänen touhuun, itse olen kotona 3 lapsen kans, ulkoilen , vien kerhoon, raahaan kauppatavat 3 kerrokseen, jossa ei hissiä, kannan 2 lasta siinä samalla, toinen huutaa ja rimpuilee samalla. Eilen sanoi illalla, kun tuli 22.30 töistä kotia, et lähen nyt nukkumaan että jaksan mennä aamulla töihin, lapselle 5v monta kertaa. Takuulla sen takia et mä kuulisin ja sanoisin jotai, kypsyneenä sanoin et kyllä mulla on ihan samanlainen työpäivä huomenne kun sulla. Sillä hetkellä molemmat lapset huuti äitiä, vauva ja 5v, joka ei ollut saanut unta. Sit se alkoi ihan tahallaan ärsyttää mua, mene vaan nukkuu, mä valvon et saat levätä, sulle on uni tärkeää. Sanoin et en ole väsynyt ja valvon vauvan kans, sanoi 7 kertaa tän lauseen. Tietää et en jaksa jankata asioita. Sit se meni huudoksi ja jankkas edelleen en mene sit töihin aamulla jne.. 5v itkee riitaa ja huutaa vieressä. Sit se äijä väittää ettei mua ärsytä tahallaan muka, vaan ajattelee mun parasta. Sit mun äiti tuli ja sano loppettakaa, lapsi huutaa vieressä!! Mieheni rupes huutaa kovalla äänellä äidilleni: miksi sä sekaannut meidän perheen asioihin ja tulet huutamaan mun kotiin, äitini ei vastannut, huusi saman lauseen varmaan 10 kertaa ja sano et äitini on pilannut hänen elämänsä täysin. Jankkas taas.

Äitini oli ihan järkyttynyt. Sit yritti pyytää anteeksi ja jankkas niin kauan et äitini sanoi antavansa anteeksi. Kello oli tällöin 3 yöllä ja lapseniki jo rupes näkee näkyjä kun oli niin poikki.

Äitini sanoi mulle tänään, et näin meidän kesken hän kertoo:

Olis hypänny yöjunaan tänään, jos ei ristijäiset. Kuukauden päästä jää eläkkeelle, sanoi, ettei pysty tulemaan meille ikinä ja ei tule ikinä tätä unohtamaan, mut nyt viikon esittää et välit ok. Mieheni pilas sit lastensa elämän ei näe mummoa ja pappaa enää kovin paljoa. Mun vanhemmilla on oma hieno asunto kivalla paikalla ja järven rannalla kesämökki, jossa lapsille kaikki tehty, hiekkalaatikot ym.. Mieheni suku umpi köyhää ja vähän laitapuolen kulkijaa. Oikeesti tuntuu et en jaksa tuota äijää yhtään, mitä teen. Haluan takuulla muuttaa aikanin kotiseudulleni. Mielipiteitä ja neuvoja?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen ei pätkääkään kuuntele. Ja onko meillä muuta kuin ap:n selostus riidan kulusta? Riitaan tarvitaan AINA kaksi.

Vierailija
42/44 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa riitelyyn riittää taatusti YKSI. Tiedoksi vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tuli sitä kauemmin jankuttaminen kestää. Neljäkin tuntia olen kuunnellut jankuttamista. Sama levy vaan soi tunnista toiseen. Ihan kuin hän jäisi jumiin siihen ajatukseen eikä hänellä olisi kykyä ajatella asiaa eteenpäin. Koska hän ei osaa ratkaista ongelmia ja siirtyä niin samat asiat tulee esille aina vaan uudestaan ja eivät etene tuntien jankaamisesta huolimatta minnekään. Hän jäikin sitten eläkkeelle 48 vuotiaana mielenterveydellisten syiden vuoksi.

22

Vierailija:

Tuo jankuttaminen erityisesti kiinnitti huomioni. Itse olen ollut parisuhteessa miehen kanssa, joka osoittautui luonnevikaiseksi. Hänellä oli taipumus tehdä kärpäsestä härkänen ja saada noita jankutuskohtauksia. Ei terve ihminen hoe kymmentä kertaa samaa lausetta!

Vierailija
44/44 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja miehesi riita kuulostaa siltä, että molemmissa on vikaa. Veikkaan, että riitanne kulkevat aina tätä samaa rataa, ettekö pääse irti vanhasta kaavasta. Sinun ja miehsi pitää selvittää riidat keskenänne, eikä äitisi kuulu puuttua siihen. Äitisi ei tarkoittanut pahaa, mutta on myös ymmärrettävää, että väsynyt miehesi hermstui tilanteessa.

Myös miehesi on saanut kolmannen lapsensa alle 2 kk sitten, myös hän on väsynyt! Sinulla on ollut äitisi apuna hoitamassa lapsia, mutta kuka on auttanut miestäsi jaksamaan työpäivän?

Pariterapia voisi olla järkevintä. Ja jos miehesi tarvitsee " hoitoa" , niin ehkäpä hänen silmänsä avautuisivat pariterapiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä