mieheni pimahti äidilleni
3 lapsinen perhe ollaan ja nuorimman ristijäiset viikonloppuna. Äitini tuli 700km päästä toiselta puolen suomea meille viikko sitten, leipoo ja laittaa ristijäiset kokonaan minun kanssa. On joka päivä aamusta iltaan asti leikkinyt vanhempien 2v ja 5v kanssa, pukenut lapset ulos ja laittanut ruuan lautaselle. Näkee harvoin lapsen lapsiaan ja vaikka on kuin väsynyt jaksaa touhuta lasten kans. Tietenkin itse olen myös kotona ollut heidän kanssaan ja touhua riittänyt. Äitini on kiltti luonteeltaan ja ei koskaan hauku ketään, ostaa lapsille aina samanarvoiset lahjat ja synttäreillä laittavat isäni kans lapsille 100e tilille lahjan lisäksi. Meille osti jouluna samanarvoiset lahjat. Mieheni sai 60e lahjaksi synttäreillään, vaikka monesti sanotaan ettei meille tarvi antaa mitään. Haluavat antaa, joululahjaksi tuli mm. digiboxi ja nettikamera. Mieheni on nykyään niin kaikkitietävä, oli kysy vauvan hoidosta tai ihan mistä tahansa. Itse on töissä lasten parissa. Sen pitää joka asiaan saada sanottua viiminen sana ja väittää joka ikisen asian niin kauan että luovutan. Olen aivan kypsänä hänen touhuun, itse olen kotona 3 lapsen kans, ulkoilen , vien kerhoon, raahaan kauppatavat 3 kerrokseen, jossa ei hissiä, kannan 2 lasta siinä samalla, toinen huutaa ja rimpuilee samalla. Eilen sanoi illalla, kun tuli 22.30 töistä kotia, et lähen nyt nukkumaan että jaksan mennä aamulla töihin, lapselle 5v monta kertaa. Takuulla sen takia et mä kuulisin ja sanoisin jotai, kypsyneenä sanoin et kyllä mulla on ihan samanlainen työpäivä huomenne kun sulla. Sillä hetkellä molemmat lapset huuti äitiä, vauva ja 5v, joka ei ollut saanut unta. Sit se alkoi ihan tahallaan ärsyttää mua, mene vaan nukkuu, mä valvon et saat levätä, sulle on uni tärkeää. Sanoin et en ole väsynyt ja valvon vauvan kans, sanoi 7 kertaa tän lauseen. Tietää et en jaksa jankata asioita. Sit se meni huudoksi ja jankkas edelleen en mene sit töihin aamulla jne.. 5v itkee riitaa ja huutaa vieressä. Sit se äijä väittää ettei mua ärsytä tahallaan muka, vaan ajattelee mun parasta. Sit mun äiti tuli ja sano loppettakaa, lapsi huutaa vieressä!! Mieheni rupes huutaa kovalla äänellä äidilleni: miksi sä sekaannut meidän perheen asioihin ja tulet huutamaan mun kotiin, äitini ei vastannut, huusi saman lauseen varmaan 10 kertaa ja sano et äitini on pilannut hänen elämänsä täysin. Jankkas taas.
Äitini oli ihan järkyttynyt. Sit yritti pyytää anteeksi ja jankkas niin kauan et äitini sanoi antavansa anteeksi. Kello oli tällöin 3 yöllä ja lapseniki jo rupes näkee näkyjä kun oli niin poikki.
Äitini sanoi mulle tänään, et näin meidän kesken hän kertoo:
Olis hypänny yöjunaan tänään, jos ei ristijäiset. Kuukauden päästä jää eläkkeelle, sanoi, ettei pysty tulemaan meille ikinä ja ei tule ikinä tätä unohtamaan, mut nyt viikon esittää et välit ok. Mieheni pilas sit lastensa elämän ei näe mummoa ja pappaa enää kovin paljoa. Mun vanhemmilla on oma hieno asunto kivalla paikalla ja järven rannalla kesämökki, jossa lapsille kaikki tehty, hiekkalaatikot ym.. Mieheni suku umpi köyhää ja vähän laitapuolen kulkijaa. Oikeesti tuntuu et en jaksa tuota äijää yhtään, mitä teen. Haluan takuulla muuttaa aikanin kotiseudulleni. Mielipiteitä ja neuvoja?
Kommentit (44)
kuin mitä eilen kerroit. Tulit vain kerjäämään täältä sympatiapisteitä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
Inhottavan väheksyvästi puhut miehesi suvusta! Vaikka olisivatkin mitä alkoholisteja tms. niin he ovat miehesi ainoa suku ja hän välittää heistä huolimatta siitä minkälaisia ihmisiä ovat. Kuulostaa siltä, että väheksyt miestäsi ja hänen juuriaan.
Tosi kurja juttu lapsemme kannalta, mutta minä en voi aikuisia ihmisiä pakottaa sopimaan!
Ihan oikein miehes sanoi mummolle. Ja pyysihän se anteeksi ja mummo jankkaamisen jälkeen armollisesti antoi anteeksi. Minä olisin sanonut ihan samalla tavalla anopilleni. Jos ap on avusta huolimatta noin uupunut mene lääkäriin, tunnut olevan masentunut.
Miksi rikkoa perhe ja riistää isä lapsiltaan (700 km päähän ei lapsia kauhean useasti tulla katsomaan) ilman, että tekee kaikkensa ensin parisuhteen pelastamiseksi? Suosittelen, että harkitsette ihan vakavasti parisuhdeterapiaa ja ehkä myös yksilöterapiaa ennen kuin vihoissanne päätätte erota.
kun hänen mielestään hänen äitinsä kielen käyttöon sopimatonta. Oli kertonut lapsillemme et nalle puh on hahmoja ja et joulupukkia ei ole olemassa, ne jankkaavat, sit hänen äitinsä aina tottelee miestäni, mutta hänkin on alkanut jankkaamaan muiden kans. Jos isä sanoo että toisella puolen suomea ei ole hänelle mitään, niin hän ei ajattele pätkääkään omia lapsia, ei sitten tippaakaan ja jokatapauksessa oltais koko perhe sinne parin vuoden päästä muutettu, mies on hakenut töitäkin sieltä. Ei kenenkään ihmisen tarvi tollasta sietää ja hän jankkaa joka helvetin asian saadakseen kaikki periksi, niin ei tässä enää jaksa antaa periksi. Sille ei voi pitää mykkäkoulua edes minuttia, kun hän alkaa uhkailla että jos ei oo välit normaalit ja jos en anna heti anteeksi, sanoo ettei lähde aamulla töihin ja kertoo samantien lapsille, että äiti inhoaa isiä ja haluaa että isi muuttaa pois, kaiken äiti haluaa ja siksi näin tapahtuu. Sillä ei sais hetkeäkään olla paha mieli ja mulla saa olla vaikka kokoajan.
mieheni pimahti äidilleni
3 lapsinen perhe ollaan ja nuorimman ristijäiset viikonloppuna. Äitini tuli 700km päästä toiselta puolen suomea meille viikko sitten, leipoo ja laittaa ristijäiset kokonaan minun kanssa. On joka päivä aamusta iltaan asti leikkinyt vanhempien 2v ja 5v kanssa, pukenut lapset ulos ja laittanut ruuan lautaselle. Näkee harvoin lapsen lapsiaan ja vaikka on kuin väsynyt jaksaa touhuta lasten kans. Tietenkin itse olen myös kotona ollut heidän kanssaan ja touhua riittänyt. Äitini on kiltti luonteeltaan ja ei koskaan hauku ketään, ostaa lapsille aina samanarvoiset lahjat ja synttäreillä laittavat isäni kans lapsille 100e tilille lahjan lisäksi. Meille osti jouluna samanarvoiset lahjat. Mieheni sai 60e lahjaksi synttäreillään, vaikka monesti sanotaan ettei meille tarvi antaa mitään. Haluavat antaa, joululahjaksi tuli mm. digiboxi ja nettikamera.
***Miehellesi on takuulla tosi raskasta, kun äitisi on noin pitkään teillä ja hössöttää kodissanne aamusta iltaan. Miestäsi varmasti rassaa myös kalliit lahjat, jos hänen suvustaan ei paljoa lahjoja tule. Hän saattaa tuntea ihan huonommuuttakin sen vuoksi***
Äitini oli ihan järkyttynyt. Sit yritti pyytää anteeksi ja jankkas niin kauan et äitini sanoi antavansa anteeksi. Kello oli tällöin 3 yöllä ja lapseniki jo rupes näkee näkyjä kun oli niin poikki.
Äitini sanoi mulle tänään, et näin meidän kesken hän kertoo:
Olis hypänny yöjunaan tänään, jos ei ristijäiset. Kuukauden päästä jää eläkkeelle, sanoi, ettei pysty tulemaan meille ikinä ja ei tule ikinä tätä unohtamaan, mut nyt viikon esittää et välit ok. Mieheni pilas sit lastensa elämän ei näe mummoa ja pappaa enää kovin paljoa. Mun vanhemmilla on oma hieno asunto kivalla paikalla ja järven rannalla kesämökki, jossa lapsille kaikki tehty, hiekkalaatikot ym.. Mieheni suku umpi köyhää ja vähän laitapuolen kulkijaa. Oikeesti tuntuu et en jaksa tuota äijää yhtään, mitä teen. Haluan takuulla muuttaa aikanin kotiseudulleni. Mielipiteitä ja neuvoja?
***Äidilläsi on täysi oikeus olla järkyttynyt. Kuka tahansa olisi tuollaisten sanojen jälkeen. Äitisi tarvitsee aikaa, mutta aikuisena ihmisenä varmasti käsittelee asiaa ja tulee toisiinkin ajatuksiin. Oletko päässyt kunnolla irti lapsuudenkodistasi? Sinulla on oma elämä toisaalla, mies, pienet lapset ja sinä vain haaveilet muuttavasi kotiseudullesi sitten joskus. Keskity perheeseesi, yritä elää tässä ja nyt. Katso asioita miehesi kannalta!***
Minulla on tuttavapiirissä pari naista, joiden äidit ovat paljon tyttäriensä kodeissa tekemässä kaikkia " apuhommia" (lue:kaikkea muuta, mutta eivät ehkä sentään rakastele tyttären miehen kanssa). Avustavat myös paljon rahallisesti, ainakin kalliiden lahjojen muodossa. Poikkeuksetta nämä miehet tuomitsevat tyttäriensä äitien käytöksen, kokevat sen tunkeilevana ja ahdistavana puuttumisena. Oman mieheni tuntien tiedän, että hänkään ei sietäisi sellaista minun äidiltäni...
hän kohtelisi sinua rakastamanaan vaimona!
Jankuttamalla hän kerjää riitaa, koska tietää sinun ärsyyntyvän siitä.
Jos mun mieheni sanoisi, että " hän voi erota vaikka heti" niin pakkaisin heti lapset ja tavarat ja lähtisin. Eihän KUKAAN puolisoaan oikeasti rakastava voi sanoa tuollaista suustaan!
Miksi siis olet valmis kestämään tuollaista arvosi alentamista? Maailma on pullollaan kunnon miehiä, ja sinullekin kyllä sellainen löytyy! SINUN täytyy tehdän päätös; haluatko,että arki jatkuu samana VAI haluatko itsellesi elämän (ja ehkä uuden kumppanin) joka kunnioittaa ja rakastaa ja kohtelee sinua arvostaen.
mieheni on erittäin tyytyväinen että vanhempani avustavat, kysyi yx ilta voiskohan äitini tarjota pitsat kun on rahaton ja takuulla maksan puolet menoista ja ostan lasten vaatteet ja kaiken lapsilleni. En mäkään jaksa ruokkia joka päivä mieheni äitiä, asuu melkeen naapurissa ja tulee melkeen joka päivä kysymään, voiko syödä meillä lämpimän ruuan ja vetää 3 lautasellista ja nykyisin ei edes kysy, ottaa vaan ja juo päiväkahvit ja lähtee, ap
Rasittavaa lukea tuollaista yhteen pötköön kirjoitettua litaniaa.
Käytä ap kappalejakoja, please!
että lapsen ristiäisen aikoihin perheen tunnelmat on! Onko meno siis muuttunut radikaalisti 9 - 10 kuukaudessa vai miksi on pitänyt tuohon vielä hankkia kolmas lapsi??
En tiedä voidaanko kertakaikkiaan saada asioita kuntoon, kun ollaan sopimassa, toinen sanoo lopuksi kuitenkin tosi pahasti
Mene nyt itseesi. Sinulla on kolme lasta. Pitäisi olla AIKUINEN, for gods sake!
Mutta mies ja oma äiti tuntuvat olevan samaa sarjaa. Jospa äitisi kyky käsitellä asioita ja ajatella järkevästi (jää eläkkeelle kaupan kassana) ja miehesi vätysmäisyys & yksinkertainen käytös ovat erittäin huono yhdistelmä?
Ihmettelen kovasti miksi olette hankkineet kolme lasta! Ja miksi ristiäisten valmistelu kestää viikkotolkulla. Pyöräytin hyvät tarjoilu (keiittoa, itsetehtyä leipää, piiraita, kakkua, pikkuleipiä ja leivoksia) muutamass päivässä yksin. Väsytti vähän, mutta kyllä sen pari päivää jaksoi. En voisi kuvitella vaivaavani äitiäni moisella viikkotolkulla!
Jos nyt tuollaisesta järkyttyy, niin onpa vanhaksi elänyt noin heikkotekoinen. Pienten lasten vanhemmat on väsyneitä, niin olette tekin. Jospas nyt vaan yrittäisitte saada molemmat nukuttua, vaikka vuorotellen, ja äitisikin laskeutuisi sieltä korkeuksistaan ja muistelisi, millaista sinunkin vauva-aikanasi oli.
Teillä on perusteellisen keskustelun paikka miehesi kanssa käytöstavoista, suhteellisuudentajusta ja keskustelutaidoista.
ja on tullut lauottua ajattelemattomia asioita. Ei siitä äitisi tarvitisi pahastua ihan noin lopullisesti, ajattelisi lapsiakin.
Toivottavasti äitisi laittaa typerän käytöksen väsymyksen piikkiin, eikä anna sinun ja lasten kärsiä typerästä miehestä.
ja yrittää lieventää tunnelmaa. Miten tulee tunne, ettet kerro kaikkea? Urputat niin tottuneesi miehestäsi, että epäilen vahvasti sinun urputtaneen hänestä äidillesi koko äidin vierailun ajan jo ja äitisi ryntäsi paikalle sen yllyttämänä?
Mieheni ei voi varmasti olla yhtä väsynyt kun minä, koska hän saa nukkua. Minä en paljoakaan nuku ja hänellä on tunnin taukoja välillä työpäivän ja voi olla esim. shoppailemassa itelle vaatteita. Ilmoitti tänään et voidaan hänen puolesta erota ja mä voin muuttaa kotikunnalleni lasten kans, hän ei kuulema muuta sinne koska hänellä ei ole siellä mitään. Täällä on hänen sukulaiset, joita on muutama ja ne alkoholisteja ja vetää pillereitä. Oltais koko perhe melkovarmasti joskus sinne muutettu muutenkin ja mieheni on asunut siellä ennenkin usean vuoden.