Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehillä on velvollisuus käydä armeija, naisilla taas on vain oikeuksia. Tähän täytyy saada muutos!

Vierailija
13.01.2024 |

On aivan jäätävän väärin ja epäreilua tämä nykytilanne. Onneksi suurin osa presidentinkandidaateista ovat kutsuntojen uudistamisesta sitä mieltä, että jatkossa pakollista myös naisille. Voivat sitten valita, menevätkö armeijaan vai sivariin vuodeksi.

Kommentit (589)

Vierailija
81/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla meillä on kuitenkin maanpuolustusvelvollisuus. Se on lakiin kirjattu ja se koskee naisia, miehiä ja kaikkia muitakin sukupuolia. ELi kyllä naisetkin osansa saavat sitten.

"Maanpuolustusvelvollisuus on Suomen perustuslain 127. pykälässä määritelty velvollisuus, jonka mukaan jokaisella kansalaisella on velvollisuus osallistua isänmaan puolustukseen tai avustaa sitä lain tarkemmin määräämällä tavalla."

Paitsi että on laitonta puolustaa maataan näiltä tunkeutujilta. Jopa kriittisesti puhuminen voi johtaa toimenpiteisiin. Se siitä "puolustusvelvollisuudesta".

Mihin toimenpiteisiin?

Vierailija
82/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisodan henki elää edelleen vahvana suomalaisissa.

Ei se pojat oikeasti naisen fysiikka kestä samoin, kuin miesten ja uskoakseni tätä valitusta siitä, että on niin epäreilua, kun miehet joutuvat käymään armeijan tai siviilipalveluksen ja verrataan siihen, ettei kaikkia nuoria naisia pakoteta siihen.

Sitä on käyty iät ajat.

Ymmärrän, että miehet haluaisivat saada arvostusta uhrauksestaan yhteiskunnan hyväksi, mutta ei ajatella yhtään, että se armeijan nuorena käynyt nainen muuttuu fyysisesti kuitenkin heikommaksi synnytysten ja iänkin lisääntyessä. Sitten, kun kutsu käy tämä äiti saattaa olla taaperoikäisten äiti. On hieman eri asia maissa, joissa on väkeä ottaa.

Täällä se synnyttäminen jää sitten ilmeisesti somalinaisten ja muiden ulkomaalaisten harteille.

Kauanko hekään jaksavat sellaista valtiota, vaikka sitkeitä ovatkin.

Jonkun on jäätävä hoitamaan niitä lapsia ja vanhuksiakin ja tehtaatkin täytyy pitää pyörimässä. Kaikkia tarvitaan myös niitä rintamalottiakin, se voitaisiin polkaista uudestaan tulille, kun ei ole enää neuvostoliittoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei synnytä, naiset synnyttää. Eikä armeija tai synnytys ole kumpikaan pakollisia.

Synnyttävätkö he vakilatuomion uhalla? Mitä oikein sekoilet?

Armeijaan meneminen on täysin vapaaehtoista. Ei siitä nyt sentään vankilaan joudu jos ei käy armeijaa. Huh huh mitä luuloja joillakin on.

Huomaa kyllä että osa kommenteista tulee Venäjältä. Eivät siellä oikein tunne Suomen käytäntöjä.

Googleta totaalikieltäytyminen.

Tiesit varmaan, että mielenterveysongelmaiset eivät pääse armeijaan vaikka haluaisivat. He saavat automaattisesti vapautuksen. Eikä tarvitse käydä edes sivaria. Kuulostat sen verran ahdistuneelta, että tä

Miten se tähän liittyy? Suurin osa ei oo mt-ongelmaisia. Totaalikieltäytyjät ovat aina suorittaneet asepalveluksensa vankilassa.

Vierailija
84/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina sitä mieltä että naiset jotka ei lapsia tee pitäisi määrä armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa.

Tämä lisäisi tasa-arvoa ja tämä luultavasti nostaisi syntyvyyttä.

Eli haluatte 45-vuotiaat naiset armeijaan? Sopii minulle.

Vierailija
85/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu heti kun miehet synnyttävät. Palataan sen jälkeen asiaan.

Suoritin asepalveluksen JA sen lisäksi olen synnyttänyt. Kyllä se onnistuu, ei ollut edes vaikeaa.

Vierailija
86/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mites ne naiset jotka eivät synnytä? Armeijaan siitä!

Nyt alko veetuttaa kun voit joutua rätti päiden kanssa taistelemaan :D ei ne naiset sinne sun puolesta mene :D 

Heh, sota ja armeija on kaksi eri asiaa, hyvä neiti.

Et tajunnu pointtia, toi vaihe tulee sitten sen armeijan jälkeen ;) 

Vierailija
87/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina sitä mieltä että naiset jotka ei lapsia tee pitäisi määrä armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa.

Minullekin. Nam. Yhteistupaan.  T. Anneli 43 v.

Vierailija
88/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, kuka ei lapsia tee tai saa? Vaihdevuosien jälkeenkö sinne armeijaan sitten mentäisiin?

Vierailija
89/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Menen heti armeijaan,kun naisten palkka on sama ,kuin miehillä. Muuten en mene.

Tämä! 

Vierailija
90/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö ainakin joskus sanoi, että tulisi liian kalliiksi jos naisetkin käy armeijan. Mutta jos nämä kaikenmaailman sekopääfeministit saa tahtonsa läpi, että mitään sukupuolia ei ole olemassakaan (ja silti vain naiset synnyttää) niin pakkohan kaikki on sinne armeijaan lopulta laittaa. 

Se ei kuitenkaan lisääntymiseen vaikuta mitenkään, ehkä jopa negatiivisesti. Enkä minä velana aio synnyttää kuitenkaan. Armeija sen sijaan olisi minulle hyödyllistä itsepuolustuksen opettelua.

Vierailija
91/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei synnytä, naiset synnyttää. Eikä armeija tai synnytys ole kumpikaan pakollisia.

Synnyttävätkö he vakilatuomion uhalla? Mitä oikein sekoilet?

Varmaan ajatus on siinä, että jos tulee sota, niin miehiä voidaan yhteiskunnan näkökulmasta menettää paljon isompi määrä kuin naisia, jotta kansakunnan geenipooli voidaan pitää elinkelpoisena. Joten siis loogisesti naisia ei kannata tapattaa samaa määrää kuin miehiä, jos halutaan varmistaa syntyvyys.

Se nyt on ihan sama kuo leeko vaikka kaikki omat miehet sodassa kun ei niistä lapsista ehdi kuitenkaan sen sodan aikana kasvaa uusia sotilaita ja sitten tulee valtaajamiehet ja tuikkaa naisiin omat geeninsä.

Vierailija
92/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä ihana välivuosi töistä!

Vierailija
93/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että tässä maassa maanpuolustustahto on historian alhaisimmilla tasolla. Älkää luottako "kyselyihin", niihin vastataan mitä halutaan vastata. 

Yksikään mies tai nainen, joka vastustaa hallituksen politiikkaa, ei maata puolusta.

Jos otetaan äänestyskäyttäytymisestä kuka puolustaa maata niin Kokoomusta äänestäneet jäävät puolustamaan kun muut katselevat vierestä.

Kyllä! Miksi puolustaa jotain maata jonka arvot ovat jotain muuta kuin omani?

En puolusta jos syttyy sota. Menen mieluummin vankilaan kuin tätä multikulttia puolustaisin. se on täysin vastoin periaatteitani.

Mun periaatteisiin taas kuuluu hakata rynkyn perällä sun kaltaisia niin kauan, että naamasta ei enää erota nenää 

Taisi mennä ihon alle. Olet yhtä seko boltsi kuin Venäjän sota rikolli set. Tsemppiä! 👍

Vierailija
94/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kyllä mahtavia.

Ensin kieltävät naisilta armeijan, koska eivät halua naisia sinne. Ja sitten itkevät että on epäreilua kun naiset eivät käy armeijaa. Syyllistävät naisia omista päätöksistään.

Vaikka en usko, että kukaan oikea mies niin pöljä olisi että itkee tuommoisen tähden.

Vierailija
95/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Namnam yhteistupaan! T. Terttu 65v. 

Vierailija
96/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille voisi olla pakollinen se 2-3kk alkuaika armeijassa, jolloin opitaan sotilaan perustaidot, aseenkäyttö ja huolto jne. Sitten olisi edes sitä peruskoulutusta sotatilannetta varten.

Vierailija
97/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille pakollinen vuosi bordellissa!

Oletko aikuinen?

Miksi et voisi keskustella edes joskus järkevästi?

Ei tämä maailma ole mitään miehet vastaan naiset taistelua lapsi hyvä.

Kuuntele äläkä sekaannu aikuisten puheisiin noilla törkykommenteillasi, jos sinulla ei ole mitään muuta annettavaa.

Vierailija
98/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mites ne naiset jotka eivät synnytä? Armeijaan siitä!

Nyt alko veetuttaa kun voit joutua rätti päiden kanssa taistelemaan :D ei ne naiset sinne sun puolesta mene :D 

Heh, sota ja armeija on kaksi eri asiaa, hyvä neiti.

Et tajunnu pointtia, toi vaihe tulee sitten sen armeijan jälkeen ;) 

Miehet täällä puhuvat todellakin armeijasta ikään kuin se olisi itsetarkoitus. Kyllä se sotaa varten käydään.

Vierailija
99/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on kyllä mahtavia.

Ensin kieltävät naisilta armeijan, koska eivät halua naisia sinne. Ja sitten itkevät että on epäreilua kun naiset eivät käy armeijaa. Syyllistävät naisia omista päätöksistään.

Vaikka en usko, että kukaan oikea mies niin pöljä olisi että itkee tuommoisen tähden.

Niitä pitää ymmärtää. On se sodan syttyminen tällä hetkellä pelottava ajatus. Armeijasta kun pääsevät niin ei tiedä mikä odottaa poikia. 

Vierailija
100/589 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Namnam yhteistupaan! T. Terttu 65v. 

Ihan sen takia ryhtyisin kyllä velaksi. Pääsisi heiluttamaan peittoa 18-vuotiaiden timmien nuorukaisten kanssa. Slurps! T. Kaarina