Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...

Vierailija
12.01.2024 |

...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3

Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.

Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!

Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.

Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.

Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.

Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?

Kommentit (426)

Vierailija
121/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään hoikka/normaalipainoinen ei ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut ensiapupolia.  Olet oikeassa.   Ihan kuin hekin jotka ovat varmoja etteivät koskaan sairastu tai kuole koska eivät ottaneet tuota rokotusta   tai ovat hoikkia ja kauniita ja lahjakkaita.

Kuulostat aika katkeralta. 

Tietenkin hoikatkin ovat liukastelleet, mutta kyllä se tasapainon pitäminen on ainakin minulle nyt paljon helpompaa kuin 50 kg sitten. Jos jalka lipeää, saa paljon helpommin jalan alle ja pystyy vielä pysäyttämään kaatumisliikkeen. Ja jos liukastuukin (niinkuin kävin esim. tänä aamuna), niin se on huomattavasti pehmeämpi rysäys. 

Kuulostaa siltä että olet ollut lihavuusleikkauksessa, 50 kg laihduttaneena. Nyt jakelet elämäntapaohjeita ylipainoisille?

Vierailija
122/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa noin viiden vuoden kuluttua tänne kertomaan, vieläkö olet hoikka. Uskomattoman monet palaavat entisiin ruokailutottumuksiin, kun ovat saavuttaneet tavoitteensa laihtua tietyn määrä kiloja. Ja valitettavasti ne kilotkin hiipivät kuin huomaamatta takaisin. Tästä syystä ei lehtien pitäisi hehkutella, miten Liisa tai Kalle on onnistunut pudottamaan niin ja niin monta kiloa. Ennen ja jälkeen kuvat ovat tietenkin mukana. Aina olen ajatellut, että tulkaa vasta viiden vuoden päästä kertomaan juttunne. Minulla on useita työkavereita ja tuttavia, jotka laihduttivat esim. Painonvartijoiden avulla, mutta eivät ymmärtäneet, että vanhaan ei ole palaamista. Kaikki lihoivat takaisin ennemmin tai myöhemmin.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBBE ja OMAD. Tehtaan takuu.

Vierailija
124/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvapalstalle tyypillistä omien hankalien tunteiden käsittely kirjoittamalla niistä katkerasti kuin itsellä olisi valtaa muihin? Vai onko painonhallintaan liittyvän keskustelu, jonka ajattelisi olevan aika sivuseikka palstalla, keskeinen asia näille kanta-asiakkaille ?

Vierailija
125/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laihdutan normaalipainon sisällä. Jo siinä huomaa huikean eron. Esim. kuukautisiin liittyvät oireet loppuivat kuin seinään. Minulla oli runsaat, kivuliaat kuukautiset ollessani normaalipainon ylärajalla. Nyt ovat paljon siedettävämmät eikä esim. vuotoa ole niin paljon. Myös oma-oireet ovat paljon miedommat. Vatsa toimii nykyisin paljon paremmin ja säännöllisemmin. Nukun ja jaksan paremmin. Iho on paremmassa kunnossa eikä ole kummallisia ihottumia tai finnejä. On helpompaa olla ketterä ja jaksaa myös liikkua aivan eri tavalla kuin ennen.

Ja tosiaan, päivääkään en ole ylipainoinen elämässäni ollut. Silti laihduttamisesta on ollut noin paljon terveydellisiä hyötyjä 

Tuskin johtuu painosta, todennäköisempää on että ruokavalion muutos ja lisääntynyt liikunta vaikutti (nuo voivat kuitenkin olla kunnossa myös sillä normipainon yläpäässä olevalla). En ole kuullut, että painon määrä normaalipainon sisällä aiheuttaisi itsessään finnejä tms.

Vierailija
126/426 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä estää nuo hyvät puolet. Laihduttamisen jälkeen kilot tulevat takaisin korkojen kera, ja on entistäkin kurjempaa. 

Bonuksena vielä joku laihduttaessa tullut plantaarifaskiitti tai muu vamma, joka pilaa liikkumisenkin.

Vierailija
127/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap ja muut onnistuneet laihduttajat. Olen iloinen puolestanne. Kysyisinkin, että missä vaiheessa huomasitte virkeyden ja energisyyden lisääntyneen? Kauanko olitte siinä vaiheessa laihduttaneet?

Itselläni suurin ongelma painon hallinnassa on juuri se, miten paljon se vie jaksamista ja energiaa. Enkä tarkoita mitään kitudieettejä, vaan väsyn ja sairastelen paljon myös yrittäessäni laihduttaa "järkevästi" (paljon kasviksia, kalaa, hyviä rasvoja, sopivasti täysjyvää, järkevä määrä liikuntaa, ateriaryrmi kunnossa) rauhallista 0,5 kilon viikkovauhtia. Viimeistään jossain parin-kolmen kuukauden vaiheilla on tullut joku elämäntilanne, että on kerta kaikkiaan ollut pakko jaksaa enemmän, ja sitten olen vähentänyt liikuntaa (en sentään nolliin) ja lisännyt ruokamääriä. Energisyys on lisääntynyt ja paino on pian taas entisessä pisteessä. Minulla on kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkityksen pitäisi olla ihan ok, ettei sen pi

Jätä kaikki leivät,viljat, riisi, pasta, sokeri pois

Vierailija
128/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo ängetä takasin ne kilot, kun on laihduttanut   :(

Vierailija
129/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLAAAA

Vierailija
130/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhuksena, mieluummin olen tälläinen vähän pullerompi ja pää kunnossa kuin nuo laihat vanhat rouvat jotka ovat olleet jo 10 vuotta suljetuilla dementiaosastoilla.

Ei tietenkään heillä eikä minulla oma valinta aivojen/verenkierton terveys.  

Kyllä ne tuolla minun osastollani ne dementiapotilaat ovat hyvin ylipainoisia. Hoikat voivat paljon paremmin. 

Vierailija
131/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhuksena, mieluummin olen tälläinen vähän pullerompi ja pää kunnossa kuin nuo laihat vanhat rouvat jotka ovat olleet jo 10 vuotta suljetuilla dementiaosastoilla.

Ei tietenkään heillä eikä minulla oma valinta aivojen/verenkierton terveys.  

Ja näin se paha mieli tuli. 

No voi, toivottavasti menee ohi. Jaxuhaleja sulle.

Vierailija
132/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi keksitty tarina..samaa sarjaa, kun saamaton mies ja vauva, jotka valvottavat.

Miksi hssa aina joku täällä palstalla luulee että että joku toinen tarina on keksitty? Ap tarina on ihan uskottava.

Vierailija
133/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavampi olla älykäs kun tyhmä, sivistynyt kuin sivistymätön. Painon kyttääminen on aika pinnallista ja sivistymätöntä.

Vierailija
134/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään hoikka/normaalipainoinen ei ole koskaan kaatunut eikä tarvinnut ensiapupolia.  Olet oikeassa.   Ihan kuin hekin jotka ovat varmoja etteivät koskaan sairastu tai kuole koska eivät ottaneet tuota rokotusta   tai ovat hoikkia ja kauniita ja lahjakkaita.

Kuulostat aika katkeralta. 

Tietenkin hoikatkin ovat liukastelleet, mutta kyllä se tasapainon pitäminen on ainakin minulle nyt paljon helpompaa kuin 50 kg sitten. Jos jalka lipeää, saa paljon helpommin jalan alle ja pystyy vielä pysäyttämään kaatumisliikkeen. Ja jos liukastuukin (niinkuin kävin esim. tänä aamuna), niin se on huomattavasti pehmeämpi rysäys. 

Kuulostaa siltä että olet ollut lihavuusleikkauksessa, 50 kg laihduttaneena. Nyt jakelet elämäntapaohjeita ylipainoisille?

Ylipainoiset taas katkerana onnistujille. Ottakaahan vaatteet pois ja menkää peilin eteen. 

Vierailija
135/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi keksitty tarina..samaa sarjaa, kun saamaton mies ja vauva, jotka valvottavat.

Miksi hssa aina joku täällä palstalla luulee että että joku toinen tarina on keksitty? Ap tarina on ihan uskottava.

Ihminen, joka on oikeasti ollut ylipainoinen, ei suhtautuisi noin alentuvasti ylipainoisiin kuin ap tekee. Selvä trolli, 0/5.

Vierailija
136/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Ikääntyneellä lievä ylipaino ei ole haitallista

Lihavuus aikuisiällä vähentää elinvuosia, mutta ikääntyessä lihavuuden haitallinen vaikutus heikkenee. Siksi ylipainon raja ikääntyneillä on sallivampi. Nuoremman aikuisen normaali painoindeksin alue on 18,525, mutta ikääntyneillä se on 2329. Painoindeksin voi määrittää laskurilla.

Painoindeksi 25:n ja 28:n välinen ero merkitsee, että esimerkiksi 170 cm pituinen ikääntynyt voi olla yhdeksän kiloa painavampi kuin nuorempi aikuinen, ennen kuin ylipainon raja tulee vastaan."

Miten määritellään ikääntynyt? onko se +70v?

Mä olen viisikymppinen ja mietin hankkivani vähän lisää painoa. Normaalipainoinen olen vielä, aina ollutkin, mutta muutamat kilot voisi silottaa vähän kasvoja ja tehdä paremman näköiseksi. Toivottavasti kaikki ei tulisi vyötärölle!

Jos nyt ryhdyt lihottamaan itseäsi, niin todennäköisesti ne kilot tuleva ensimmäiseksi vatsaan ja kasvoissakin leukaan. Pullea keskivartalo ja kaksoisleuka vanhentavat. Jos ihminen on hoikka terveiden elintapojen vuoksi, ei hän ole muita ryppyisempi. Erittäin ryppyisiä ovat tupakoitsijat. 

Vierailija
137/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ilmeisesti ollut todella lihava ja huonokuntoinen ja syönyt mitä sattuu. Itsellä BMI 30, teen fyysistä työtä ja harrastan liikuntaa lähes päivittäin. Kävin juuri verikokeissa ja kaikki arvot olivat viitearvoissa ja viime vuonna en ollut päivääkään sairaana. Vaatteetkaan ei ole mitään lakanoita, löydän kyllä ihan normaalista kaupasta päällepantavaa.

Vierailija
138/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka on oikeasti ollut ylipainoinen, ei suhtautuisi noin alentuvasti ylipainoisiin kuin ap tekee. Selvä trolli, 0/5.

Kyllähän nämä ns. parannuksen tehneet ovat kaikkein tuomitsevimpia. Esimerkkinä vaikka entiset alkoholistit, jotka julistavat ja vaativat alkoholin poistamista kaikkialta. 

Vierailija
139/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nämä ns. parannuksen tehneet ovat kaikkein tuomitsevimpia. Esimerkkinä vaikka entiset alkoholistit, jotka julistavat ja vaativat alkoholin poistamista kaikkialta. 

Tämä aloitus kyllä tuli palstan päivystävältä fatsheimaajalta. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä hänen koulutustasonsa on. Elämämkoulu? Kehon hoikkuudella pätee, kun muut meriitit on vähissä.

Vierailija
140/426 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto-rouva omalla nimellään pitämällään julkisella fb -sivullaan käy raivokasta taistelua lihavia vastaan inhoten.  Käynyt jossain tilaisuudessa jossa ahdistunut lihavista.   Kau neljä päivitystä eilen ja tänään.   Siellä saa läskit häneltä ja kavereiltaan ilkeää kyytiä.  Piikit on nyr väistyneet mielestä.  Injek  tio pii ki blogistin sisar.