naapurikerrostalossa on lukuisia asuntoja joiden sädekaihtimet ei koskaan ole auki
Joten mielestäni olisi ihan ok, että on myös halpoja asuntoja joissa ei ole ikkunoita koska niitä ei selkeästi tarvita.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sädekaihdin?
Sellainen mikä vähentää UV-sätelyn pääsyn asuntoon
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sädekaihdin?
Kaihdin joka estää auringon säteitä tulemasta asuntoon.
Jos on valoherkät silmät, niin sälekaihtimia pitää vain raollaan, ei täysin auki. Niin minä teen, enkä piittaa pätkääkään jonkun kyttääjän mielipiteistä. Hanki paremmat kiikarit.
On paljon ihmisiä jotka tuijottaa ja selaa ja klikkailee omaa ja toisten elämää. Vaikeaa on saada katsekontaktiakaan heihin. Minä keskityn lapsiin ja koiriin. Ainakin he katsova kohti ja ovat läsnä.
Ehkä siellä asuvat näkivät välähdyksen aloittajan kiikarin linsseistä.
Minä oon miettiny tätä samaa. Saattaa olla tosi isot ikkunat ja luontoon tai puistoon päin. Ja lisäksi korkeammissa kerroksissa. Niin miksei ikinä pidä niitä verhoja auki?
Itse ainakin pidän kaihtimet kiinni aina kun katutasolla asun ja 10m päässä ikkunoista ravaa lenkkeilijöitä ympäri päivän.
Vierailija kirjoitti:
Jos on valoherkät silmät, niin sälekaihtimia pitää vain raollaan, ei täysin auki. Niin minä teen, enkä piittaa pätkääkään jonkun kyttääjän mielipiteistä. Hanki paremmat kiikarit.
Se on SÄDEkaihdin eikä mikään säle, en ole koskaan edes kuullukkaan mistään säleestä,
Nykyään rakennetaan niin tiheään, ettei ikkunoita voi pitää avoimina, joten aivan turhaa energian hukkaa rakentaa tällaisiin taloihin ikkunoita, tai ainakaan niihin suuntiin, joihin tulee ihan viereen vastapäinen talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on SÄDEkaihdin eikä mikään säle, en ole koskaan edes kuullukkaan mistään säleestä,
Sitä suurempi syy pitää ne kiinni. En halua tulla säteilytetyksi.
Biisisuositus ap:lle:
Tom Waits, What is he building in there
Vierailija kirjoitti:
Nykyään rakennetaan niin tiheään, ettei ikkunoita voi pitää avoimina, joten aivan turhaa energian hukkaa rakentaa tällaisiin taloihin ikkunoita, tai ainakaan niihin suuntiin, joihin tulee ihan viereen vastapäinen talo.
Siitä on ilmeisesti joku säädös, että 10% lattiapinta-alaan nähden täytyy olla ikkunaa tjsp.
Miksi suostumme tällaiseen vieri viereen rakentamiseen, kuka tämänkin on päättänyt, tai rahahan se taas tontin koon muodossa puhuu, itse tekisin toisin.
Luulisi, että valtaosa ei halua asua näin, joten näin ei tehtäisi, mutta toisaalta päättäjien ei itse tarvitse näin asuakaan, joten helppo laittaa toiset kärsimään ja ottaa itse rahat.
ps vaihtaisin myös tällaiset päättäjät ja uskon että se olisi demokratiaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sädekaihdin?
Liittynee vahvasti tähtisädetikkuihin ja raeruohoon.
Siellä asuu jotain rikollista porukkaa tai huumekämppä.
Tom Waits on ihana. Ei halua miellyttää kaikkia ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollo. :D Ne läpyskät siinä verhossa on säleitä, se on siis sälekahdin.
Harmittaako kun kyttääminen vaikeutui merkittävästi??