naapurikerrostalossa on lukuisia asuntoja joiden sädekaihtimet ei koskaan ole auki
Joten mielestäni olisi ihan ok, että on myös halpoja asuntoja joissa ei ole ikkunoita koska niitä ei selkeästi tarvita.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on valoherkät silmät, niin sälekaihtimia pitää vain raollaan, ei täysin auki. Niin minä teen, enkä piittaa pätkääkään jonkun kyttääjän mielipiteistä. Hanki paremmat kiikarit.
Se on SÄDEkaihdin eikä mikään säle, en ole koskaan edes kuullukkaan mistään säleestä,
Minä en ole aiemmin kuullut sädekaihtimista, se on sälekaihdin. Kokeile vaikka googlata, jos et muuten usko
Asun 6 kerroksessa ja säleverhot on aina auki. Sillä tavalla auki, että ulos näkee hyvin, mutta ulkoa näyttää päiväsaikaan kuin ne olisi umpikiinni. Ei ole täysin kiinni kuin pimeällä. Päivisin voin hyvin vaikka kyylätä kaikki kulkijat.
Siellä paneskelee homomiehet ja polttavat pilveä tai vetävät viivaa.
En nosta sälevehoja kokonaan ylös kuin ikkunoita pestessä. Saattavat jonkun kyttääjän mielestä näyttää kiinni olevilta, vaikka valoa tulee sisälle ja itse näkee ulos. Tästä on myös se hyöty, että linnut eivät törmäile ikkunoihin.
Meillä on vuosia sälekaihtimet kiinni. Isosiskoltani 14v tippui kaikki hiukset kolmessa viikossa eivätkä ikinä kasvaneet takaisin. Hän ei jaksanut pitää peruukkia kotonaankin, koska se hiosti. Ehkä voi olla joku syy, mikä ei sinulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ole mikään avointen ikkunoiden fani, mutta olen pannut merkille saman kuin aloittaja. Todella monessa asunnossa on sälekaihtimet tai verhot ikkunoiden edessä 24/7. Eikö näissä asu ketään? Ovat valoherkkiä? Aineiden käyttäjiä? Tottuneet vaan käyttämään aina keinovaloa kotona?
Tietyillä alueilla talot ovat liian lähellä toisiaan ja todellakin on pakko pitää verhot edessä koska ihmiset kyyläävät toisten asuntoihin. Oliko tässä muka jotain uutta? Suurin osa ovat ihan normaaleja ihmisiä mutteivät tahdo olla asunnossaan joku ilmainen ohjelmanumero naapurille, onko vaikea käsittää?
Miksi ihmiset alunperin edes muuttavat asuntoon, jossa ei voi pitää verhoja auki?
Joskus tuntuu että ikkunat pitäisi peittää. Aina joku pahoittaa mielensä ja luulee että kyttää sitä kun katselet ikkunasta ulos. Huoh nämä naapurien kyttääjät pahoittaa mieliään kun eivät näe asuntoihin sisälle. Eikä siinä vielä kaikki. Joku haukkui täällä naapurinsa laiskaksi kun hän ei koko päivänä liikkunut mihinkään. Joo ei liikkunut kyyläkään kun oli koko päivän katsonut.
Eikö se ole SÄLEkaihdin? Sillähän estetään se ettei aurinko pääse porottamaan sisälle, ja varmaan toiset ei halua että naapurit ja muut näe sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun kyttääminen vaikeutui merkittävästi??
Taidat olla Timo tirkistelijä
Meilläkin on aina kiinni, kun mies niin haluaa, hänelle yksityisyys tärkeää, minulle sopisi että olisi ainakin osa auki päivällä ja välillä onkin, mutta lapsetkin sellaisia, että laittavat aina kiinni, jos satun avaamaan
Vierailija kirjoitti:
Minä oon miettiny tätä samaa. Saattaa olla tosi isot ikkunat ja luontoon tai puistoon päin. Ja lisäksi korkeammissa kerroksissa. Niin miksei ikinä pidä niitä verhoja auki?
Ai miksiköhän? No siellä puistorunkkarit pimeällä kyttäävät ja vatkaavat jormaansa. Nykyään ammattikyttääjät taitavat jo dronella kuvata ikkunoiden takana eli siksikin verhot aina kiinni.
Kaihtimet on just sen takia kiinni koska sinä kyttäät meitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaihtimet on just sen takia kiinni koska sinä kyttäät meitä.
Amen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä mystisempää mulle on, että miksi on ostanut omakotitalon isoilla ikkunoilla ja sälekaihtimet on aina kiinni.
Miksi mietiskelet toisten asioita? Ei sen kummallisempaa pitää kiinni oli sitten omakotitalo tai mikä muu tahansa, lopettakaa kyttääminen
Vierailija kirjoitti:
Minä oon miettiny tätä samaa. Saattaa olla tosi isot ikkunat ja luontoon tai puistoon päin. Ja lisäksi korkeammissa kerroksissa. Niin miksei ikinä pidä niitä verhoja auki?
Miksi kyttäätte sieltä puistosta tai luonnosta onko ihmisillä kaihtimet kiinni vai auki. Minä pidä kesällä kaihtimet kiinni jos aurinko paistaa, siinäpä mietitti. Ja kun olin vuorotöissä niin oli kaihtimet kiinni ja vielä verhot ikkunoiden edessä koko päivän ja yön vaikken ollut edes kotona
Minulla on käytännössä aina kiinni koska pienessä kämpässä on jokaisella seinällä joku huonekalu, mukaanlukien ikkunoitten edessä.Tuuletusikkuna on ainoa jonka edessä ei ole mitään.
Nykyään älylampuilla voi säätää niin hyvin haluamansa värin sekä värilämpötilan että ei ole mielestäni mitään syytä miksi ikkunoita käyttäisi sisätilojen valaistukseen. Lamput ovat parempia ja luotettavampia.
Mielenvikaisuuden merkki pitää yötä päivää kaihtimet kiinni. Usein tällaisilla tyypeillä on myös likaista ja ummehtunut haju sisällä.
Mun toinen koira reagoi ikkunasta näkyviin hahmoihin. Siksi kaihtimet yleensä kiinni, koska en halua sisällä haukahteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ole mikään avointen ikkunoiden fani, mutta olen pannut merkille saman kuin aloittaja. Todella monessa asunnossa on sälekaihtimet tai verhot ikkunoiden edessä 24/7. Eikö näissä asu ketään? Ovat valoherkkiä? Aineiden käyttäjiä? Tottuneet vaan käyttämään aina keinovaloa kotona?
Tietyillä alueilla talot ovat liian lähellä toisiaan ja todellakin on pakko pitää verhot edessä koska ihmiset kyyläävät toisten asuntoihin. Oliko tässä muka jotain uutta? Suurin osa ovat ihan normaaleja ihmisiä mutteivät tahdo olla asunnossaan joku ilmainen ohjelmanumero naapurille, onko vaikea käsittää?
Miksi ihmiset alunperin edes muuttavat asuntoon, jossa ei voi pitää verhoja auki?
Olisi aika moni kt-lähiö tyhjillään, samoin rivitalot ja ok-talot. Missä sinä asut?
Moniko edes tietää, että SÄLEkaihtimet kannattaa lämpötalouden kannalta pitää talvella säleet "alaspäin" ja kesällä "ylöspäin"?