Koko päivän särkenyt toispuoleisesti päätä. En koskaan kärsi päänsärystä. Onko minulla joku tukos?
Oksettaa ja päätä särkee.
En ole lyönyt mihinkään, en ole juonut alkoholia enkä muutenkaan tehnyt mitään poikkeavaa.
Kuvotusta kyllä on jatkunut jo pidempään, nykyään sitä on liian usein.
Päätä ei särje oikeastaan koskaan. Hyvin harvoin.
Tänään on särkenyt ja väsyttää niin kovin taas Päänsärky, kuvotus ja väsymys. Mistä kyse?
Vettä juon aina tarpeeksi.
Kommentit (16)
Ihmisillä on ollut nyt paljon kuvotusta ja outoja pään tuntemuksia. Mitähän on menossa. Uusia oieita. Ilmassa jotain?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on ollut nyt paljon kuvotusta ja outoja pään tuntemuksia. Mitähän on menossa. Uusia oieita. Ilmassa jotain?
Ai on?
Juu kuvottaa kyllä ja usein. En ole raskaana.
Päänsäryn kanssa tämä on inhottavaa. Tekisi mieli oksentaa ja vain olla silmät kiinni päätä painaen.
Outoa..
Kyllä minua välillä pelottaa että jos jotain rokotehaittoija on tullut. Toivottavasti tämä nyt on jotain ihan muuta.
Ap
Alkava aivoverenvuoto. Äkkiä lääkäriin.
Meillä sukuvika, 7 kuollut joten olemme tietoisia oireista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on?
Päänsäryn kanssa tämä on inhottavaa. Tekisi mieli oksentaa ja vain olla silmät kiinni päätä painaen.Outoa..
Kyllä minua välillä pelottaa että jos jotain rokotehaittoija on tullut. Toivottavasti tämä nyt on jotain ihan muuta.
Ap
Kuulostaa migreeniltä. Käypä lääkärillä, niin voisit kokeilla jotain lääkitystä.
Koronan jälkeen tuo oire tuli minulle.
Rokotteista ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on?
Päänsäryn kanssa tämä on inhottavaa. Tekisi mieli oksentaa ja vain olla silmät kiinni päätä painaen.Outoa..
ApMinulla ei ole koskaan ollut migreeniä.
Oksettaa vain ja päätä särkee. Voisiko tämä nyt johtua siitä kun kaksi päivää sitten vedin kovan treenin? Olen aloittelija ja meni ehkä vähän yli.
En tiedä. On vaan outo olo. Valonarkuutta ei ole vaikka tekisikin mieli laittaa silmät kiinni mutta vain siksi että lepäisin ja olo menisi ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on?
ApMinulla ei ole koskaan ollut migreeniä.
Oksettaa vain ja päätä särkee. Voisiko tämä nyt johtua siitä kun kaksi päivää sitten vedin kovan treenin? Olen aloittelija ja meni ehkä vähän yli.
En tiedä. On vaan outo olo. Valonarkuutta ei ole vaikka tekisikin mieli laittaa silmät kiinni mutta vain siksi että lepäisin ja olo menisi ohi.
ApJos nuo ovat uusia oireita, eikä migreeniä ole kohdallasi vielä diagnosoitu, niin nuo oireet ovat syy ottaa yhteyttä päivystykseen. Itsellä nuo kuvailemasi oireet ovat erittäin tyyppillisiä migreenioireita, mutta olenkin kärsinyt näistä monta vuotta ja diagnoosini on varmistunut. Sinullakin on saattanut vain puhjeta migreeni nyt vasta aikuisiällä, mutta muutkin syyt on poissuljettava. Soita päivystysnumeroon!
Parempi soittaa päivystyksen puhelinpalveluun samantien ja kysyä. Tai jos sellaista ei ole, niin lähteä paikan päälle. Tuo voi olla ihan vain migreeni, mutta voi olla myös vakavampaa. Ei kannata jäädä odottelemaan.
Kastele pyyheliina kylmässä vedessä, taittele kääreeksi ja pidä kipeällä puolella myös silmillä.
Vierailija kirjoitti:
Tein tämän itselleni ja kaikki ok.
Ehkäpä olen saanut vain auringonpistoksen eilen tms.
Katson vielä jos tulee näköhäiriöitä niin lähden päivystykseen.
Edelleen kuvottaa, päänsärky hieman lievempää kai. Tosin se on tänään tullut ja mennyt.
No, eiköhän tämä ohi mene. Kuvotusta on ollut aikaisemminkin. Ihmettelin miten väsynyt myös olen ollut. Olen nukkunut ihan päiväuniakin tämän viikon. Tänään en ole jaksanut tehdä mitään.
Ap
Soita nyt sinne päivystykseen! Aikuisella ilmenevä kova päänsärky uutena oireena on syy lääkärikäyntiin.
Migreeni. Itselläni juuri tuollaista toispuoleista kovaa päänsärkyä ja kuvottava olo. Joskus mukana on näköhäiriöitä ja ihan oksennankin. Nukkumaan, verhot kiinni, kylmä kääre otsalle, särkylääkettä. Näillä menee ohi 3-5h aikana. Sen jälkeen on tokkurainen olo, mutta kohtausoireet helpottaa.
Se rokote otetaan!