naapurikerrostalossa on lukuisia asuntoja joiden sädekaihtimet ei koskaan ole auki
Joten mielestäni olisi ihan ok, että on myös halpoja asuntoja joissa ei ole ikkunoita koska niitä ei selkeästi tarvita.
Kommentit (139)
Ne varmaan on auki, mutta säädetty niin ettei ulkoa näy sisälle. Niin ainakin minulla, kun asuin katutasossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon miettiny tätä samaa. Saattaa olla tosi isot ikkunat ja luontoon tai puistoon päin. Ja lisäksi korkeammissa kerroksissa. Niin miksei ikinä pidä niitä verhoja auki?
Asunnossani on valtavat ikkunat ja niissä on verhot edessä lähes koko ajan, koska en siedä jatkuvaa valoa. Myös parvekkeen olen peittänyt heijastavilla peitteillä vähentääkseni valon pääsyä asuntooni.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Eikö ihmiset kaipaa luonnonvaloa päivällä sisään? Kaihtimet kiinni!asennossa, sehän on kuin yö tai ei ikkunoita lainkaan. Minua ah distais moinen.
En todellakaan kaipaa enempää valoa, koska työskentelen ulkona ja joudun olemaan valossa niin paljon. Mukavaa olla kotona hämärässä.
Mulla on rivarissa alakerran kaihtimet aina kiinni kun sinne näkyy pihalta ja jalkakäytävältä. Yläkerrassa auki paitsi jos aurinko paistaa niin osittain kiinni koska en halua että aurinko porottaa telkkariini tai tietokoneeseeni. Miksi se on sulle ongelma?
Kylmillä säillä pidän kaihtimet kiinni, koska vähentävät edes hieman sitä vetoa, joka ikkunoista käy.
Toisekseen aurinko paistaa paistaessaan ikkunoihini koko päivän, ja jos kaihtimet ovat auki, asuntoni on nopeasti sietämätön sauna, jossa on tuskaista olla.
En itsekään ole mikään avointen ikkunoiden fani, mutta olen pannut merkille saman kuin aloittaja. Todella monessa asunnossa on sälekaihtimet tai verhot ikkunoiden edessä 24/7. Eikö näissä asu ketään? Ovat valoherkkiä? Aineiden käyttäjiä? Tottuneet vaan käyttämään aina keinovaloa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on valoherkät silmät, niin sälekaihtimia pitää vain raollaan, ei täysin auki. Niin minä teen, enkä piittaa pätkääkään jonkun kyttääjän mielipiteistä. Hanki paremmat kiikarit.
Se on SÄDEkaihdin eikä mikään säle, en ole koskaan edes kuullukkaan mistään säleestä,
🤣🤣🤣👍
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ole mikään avointen ikkunoiden fani, mutta olen pannut merkille saman kuin aloittaja. Todella monessa asunnossa on sälekaihtimet tai verhot ikkunoiden edessä 24/7. Eikö näissä asu ketään? Ovat valoherkkiä? Aineiden käyttäjiä? Tottuneet vaan käyttämään aina keinovaloa kotona?
Tietyillä alueilla talot ovat liian lähellä toisiaan ja todellakin on pakko pitää verhot edessä koska ihmiset kyyläävät toisten asuntoihin. Oliko tässä muka jotain uutta? Suurin osa ovat ihan normaaleja ihmisiä mutteivät tahdo olla asunnossaan joku ilmainen ohjelmanumero naapurille, onko vaikea käsittää?
Ne sädekaihtimet suojaa säteilyltä. Muuten joutuisi käyttämään suojapukua.
Vierailija kirjoitti:
Ne sädekaihtimet suojaa säteilyltä. Muuten joutuisi käyttämään suojapukua.
Miksi ihmiset rynnistivät ostamaan joditabletteja silloin kun Zaporižžjan ydinvoimalasta uutisoitiin, vaikka sädekaihtimet estävät kaikki säteilyhaitat?
Avaruussäteily voi olla vaarallista, eikö vaan?
Kaikkeen tekin kiinnitätte huomiota. Menkää töihin tai tehkää kotona jotain järkevää, älkääkä kyylätkö naapureita.
Minäkin olen ihmetellyt miten niin moni tuntuu pitävän kaihtimia kiinni. Varsinkin päiväsaikaan olisi varmaan kiva saada luonnonvaloa sisään ja eipä silloin kauheasti näy sisään kun ulkonakin on valoisaa ja jos sisällä ei ole valoja. Illalla ymmärrän kaihdinten käytön. Meillä on kaihtimet melkein aina auki, tai oikeastaan ollaan hilattu ne ylös eli pois käytöstä koska tykkään että koti on valoisa. Illalla lasketaan osa kaihtimista alas esim makkarissa jossa vaihdetaan vaatteet jne.
Näkyykö ikkunoista edes sisälle päivällä, jos ei pidä valoja päällä? Eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö ikkunoista edes sisälle päivällä, jos ei pidä valoja päällä? Eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota. 🤔
Ei näy vaikka pitäisi valoja päällä, sädekaihtimet auki asennossakin imee autingonsäteet voimakkaan valkoisiksi lasin pinnalla, joten ei näy ellet ole ihan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miten niin moni tuntuu pitävän kaihtimia kiinni. Varsinkin päiväsaikaan olisi varmaan kiva saada luonnonvaloa sisään ja eipä silloin kauheasti näy sisään kun ulkonakin on valoisaa ja jos sisällä ei ole valoja. Illalla ymmärrän kaihdinten käytön. Meillä on kaihtimet melkein aina auki, tai oikeastaan ollaan hilattu ne ylös eli pois käytöstä koska tykkään että koti on valoisa. Illalla lasketaan osa kaihtimista alas esim makkarissa jossa vaihdetaan vaatteet jne.
Sälekaihtimet saa sellaisiin asentoihin, joissa ne näyttävät olevan kiinni ulkoa katsottuna, mutta valoa tulee runsaasti sisään.
Vierailija kirjoitti:
No ne on varmaan siellä edessä 24/7 kun sinä olet siellä tuijottamassa niitä 24/7. Mistä muuten tiedät, että ne siellä olisi 24/7 edessä?
Vierailija kirjoitti:
Minä oon miettiny tätä samaa. Saattaa olla tosi isot ikkunat ja luontoon tai puistoon päin. Ja lisäksi korkeammissa kerroksissa. Niin miksei ikinä pidä niitä verhoja auki?
Auringonvalo häikäisee, ei haluta katsella betonitaloja, olis auki, jos näkyis luonnonmaisemia vain :)
Kestääkö kuuppasi muita vastoinkäymisiäkin hyvin huonosti jos noin pienestä tulet hulluksi?