Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa

Vierailija
11.01.2024 |

Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin. 

Kommentit (420)

161/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vanhempien on osallistuttava. ei se niin mene, että jos toinen käy töissä, hänen ei tarvitse tehdä muuta. Ainakin parina yönä viikossa tulisi sinun saada nukkua kunnolla, mies voi antaa vauvalle pumpattua maitoa tai korviketta pullosta, mikäli pulloruokinta onnistuu. Toki hankalampi homma, jos pulloa ei vauva huoli. Sitten ei auta kuin sinun ottaa vauva tissille ja koittaa siinä nukkua., Mutta joka tapauksessa miehen on osallistuttava kokonaisuuteen niin, että sinäkin pääset säännöllisesti lepäämään kunnolla ja nukkumaan pidemmän pätkän putkeen.

Vierailija
162/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Molempien vanhempien on osallistuttava. ei se niin mene, että jos toinen käy töissä, hänen ei tarvitse tehdä muuta. Ainakin parina yönä viikossa tulisi sinun saada nukkua kunnolla, mies voi antaa vauvalle pumpattua maitoa tai korviketta pullosta, mikäli pulloruokinta onnistuu. Toki hankalampi homma, jos pulloa ei vauva huoli. Sitten ei auta kuin sinun ottaa vauva tissille ja koittaa siinä nukkua., Mutta joka tapauksessa miehen on osallistuttava kokonaisuuteen niin, että sinäkin pääset säännöllisesti lepäämään kunnolla ja nukkumaan pidemmän pätkän putkeen.

Yksi vaihtoehto tietty on, että se työssäkäyvä palkkaa kotiin esim. mml:stä lastenhoitajan, joka vie vauvan vaikka tunnin-parin vaunulenkille, jonka aikana äiti saa nukkua pois univelkaa.

Oikeasti, jokainen arvostelija voi vaikka heti ensi yöstä aloittaa kokeilun, että nukut seuraavan vuoden verran max 5h yössä ja nekin max tunnin pätkissä.

Palataan sitten asiaan, kun teillä on tästä kokemusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hirveän paljon porukkaa, jotka nukahtavat ihan heti kun vauva nukahtaa ja heräävät vähän ennen kuin vauva herää. Esikoisen ollessa vauva olisin antanut toisen munuaiseni tuosta taidosta. Päivällä nukkuminen ei onnistunut vaikka olin väsynyt. Jos sitten nukahdin, heräsi vauva. Herääminen kesken kaiken syvästä unesta aiheutti ihan fyysistä kipua. Lopulta aloin pelätä nukahtamista, kun tiesin, että kohta tulee herääminen. Minulla kesti tuosta toipuminen pitkään, osansa oli vauvamasennuksella.

Vierailija
164/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on useampi lapsi, joista yksikin nukkuu todella huonosti, niin kyllä se vaan on 24/7. En minäkään olisi uskonut kaksosia saavani tokasta raskaudesta, mutta niinpä vain tuli. 10kk ikäisestä tappelivat keskenään päivät ja huusivat yöt. Tai no yöt olivat huutaneet jo synnäriltä asti. Siihen vielä 3-4v isompi mukaan. Oli päiviä, jolloin vain makasin patjalla olkkarin lattialla ja itkin. Nukahtelin jopa kävellessä. En tiennyt sellaisen edes olevan mahdollista. Kaupungilta sai apua ehkä yhtenä päivänä kuukaudessa ja kohta ei silloinkaan, koska oltiin liian tavallinen perhe ja heillä oli oikeita ongelmaperheitä liikaa.

Miksi puoliso ei hoitanut silloin päivällä/illalla kun oli kotona?

No olethan sinä lukenut tästäkin ketjusta, miksi puoliso/mies ei auta. Kun mies tarvitsee koko loppujan vuorokaudesta toipuakseen 8h työpäivästä. Naisen kuuluu yksin hoitaa koti ja lapset,että mies jaksaa käydä töissä 8h vuorokausi.

Näin sen kuuleman luonnollisesti täytyy olla.

Vierailija
165/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Se puoliso voi hoitaa sitä lasta muulloin, kuin yöllä. Ei töissä olla 24/7. Täällä ei porukka selvästikään ole koskaan käynyt töissä vähillä yöunilla. Olen siis nainen, enkä todellakaan vaatinut miestä valvomaan ja menemään töihin. Minä olen ennen vauvaa kärsinyt pahasta unettomuudesta ja voin sanoa, että oli töissä melkoista sekoilua. Lasten kanssa kotona se väsymys on erilaista.

Vierailija
166/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene, että toinen vanhemmista saa nukkua kaikki yöt rauhassa ja toinen herätetään tiheään joka ikinen yö (tunnettu ja suosittu kidutusmetodi) kunnes romahtaa.

On seki melkosta kidutusta valvoa yöt ja mennä aamulla töihin. Ei tullu mieleenkään, että miehen pitäisi yöllä valvoa.

Ei kukaan ole sanonut että pitäisi valvoa yöt vaan heräillä muutaman kerran. 

Kyllä minä siihen miehenä kykenin ihan hyvin että vaimo sai välillä nukkua kunnon yöunet. Mikä mies se sellainen on joka tarvitsee aina "kauneusunensa" että jaksaa mitään?

Vierailija
167/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä ei porukka selvästikään ole koskaan käynyt töissä vähillä yöunilla. "

No tietenkin on. Ja sitten vain jaksetaan. Me miehet kehuskelemme aina inttijutuissakin miten silloin leirillä valvottiin kolme vuorokautta putkeen mutta äkkiä kun ollaan isiä niin onkin mahdotonta herätä pari kertaa yössä.

Ihan normaalia minusta ja kyllä sitä töissä jaksaa jos muutamana yönä viikossa joutuu vähän heräilemäänkin.

Vierailija
168/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hirveän paljon porukkaa, jotka nukahtavat ihan heti kun vauva nukahtaa ja heräävät vähän ennen kuin vauva herää. Esikoisen ollessa vauva olisin antanut toisen munuaiseni tuosta taidosta. Päivällä nukkuminen ei onnistunut vaikka olin väsynyt. Jos sitten nukahdin, heräsi vauva. Herääminen kesken kaiken syvästä unesta aiheutti ihan fyysistä kipua. Lopulta aloin pelätä nukahtamista, kun tiesin, että kohta tulee herääminen. Minulla kesti tuosta toipuminen pitkään, osansa oli vauvamasennuksella.

Mulla sama. Entinen hyvän nukkuja, joka nukahti ja nukkui koko yön kertaakaan heräämättä, meni toisen lapsen myötä niin systeemit sekaisin, etten osannut nukkua ollenkaan. Lapsi heräsi valehtelematta 30 minuutin välein yölläkin  ja päiväunet kesti 15 minuuttia. En tiedä miten vauva saattoi olla sellainen. Esikoinen oli nukkunut paljon paremmin.

En käytännässä nukkunut koskaan, mies ei ottanut mitään vastuuta ja olin niin väsynyt,etten uskaltanut istua vauva sylissä,etten nukahtaisi ja pudottaisi lasta. 

Aamuisin, kuin hiekkapaperia silmissäja valtava väsymys. Ainoa ajatus oli,että tulisi ilta ja pääsisi nukkumaan, vaikka tiesi, ettei silloinkaan saa nukkua.

Tuosta ajasta minulla on vain hämäriä muistikuvia. Onneksi kumpikin lapsista säilyi hengissä.

Vierailija
169/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei tajua, että nainen muistaa vauva-ajan huonon kohtelun lopun ikäänsä. Vaikka eroa ei tulisikaan, niin se kyllä tekee ison kolhun parisuhteeseen.

Se vie myös naisen seksihalut, koska sen verran matematiikkaa sitä osaa pahassa univajeessakin.

Vierailija
170/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo ei ole ihan helppoa. Helposti käy myös niin, että päiväunien aikaan on itsellä se hetki, kun pääsee vaikka suihkuun. Jos sitten koettaa vielä mennä nukkumaan, helposti käy niin, että vauva herää juuri kun itse olisi nukahtamassa.

Vierailija
171/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei tajua, että nainen muistaa vauva-ajan huonon kohtelun lopun ikäänsä. Vaikka eroa ei tulisikaan, niin se kyllä tekee ison kolhun parisuhteeseen.

Se vie myös naisen seksihalut, koska sen verran matematiikkaa sitä osaa pahassa univajeessakin.

Kyllä, Kaikki nämä "vaimo lopetti seksin kun lapisluku oli täynnä" miehet voisivat katsella peiliin että miten paljon sitä tulikaan panostettua sen vaimon hyvinvointiin silloin aikanaan.

Vierailija
172/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Entinen hyvän nukkuja, joka nukahti ja nukkui koko yön kertaakaan heräämättä, meni toisen lapsen myötä niin systeemit sekaisin, etten osannut nukkua ollenkaan. Lapsi heräsi valehtelematta 30 minuutin välein yölläkin  ja päiväunet kesti 15 minuuttia. En tiedä miten vauva saattoi olla sellainen. Esikoinen oli nukkunut paljon paremmin.

Paljonkohan syntyvyys nousisi, jos saisi oikeasti jotain tukea tuohon raskaimpaan vaiheeseen sen sijaan,  että jokapuolella vähätellään "semmosta se nyt vaan on".

Vierailija
173/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä hoidin vauvan ja mies kävi töissä eli hänelle oli tärkeämpää nukkua. Itse nukuin päivisin kun vauvakin nukkui. Tosin vauva ei yölläkään herännyt kuin kerran syömään. Mies kyllä osallistui töiden jälkeen hoitamiseen.

No eipä sulla sitten mitään hätää ole ollutkaan ja olet saanut nukkua ihan normaalisti. Yksi heräämine yöllä on vähän ja siihen päiväunet päälle.

Nyt puhutaan tilanteesta, jossa vauva  herättää useammin ja yöunet jää muutamaan tuntiin, eikä läheskään kaikki pysty päivällä nukkumaan, tai vauva nukkuu päikkärit pienissä pätkissä, joiden aikan aikuinen ei  ehdi edes nukahtaa saatika nukkua.

Ja monella on kotona vauvan lisäksi isompi lapsi, jolloin päivälläet nuku ja jos vauva herättää 5-6 x yössä olet kusessa, jos mies ei suostu välillä heräilemään öisin hoitmaan vauvaa.

Vierailija
174/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene, että toinen vanhemmista saa nukkua kaikki yöt rauhassa ja toinen herätetään tiheään joka ikinen yö (tunnettu ja suosittu kidutusmetodi) kunnes romahtaa.

On seki melkosta kidutusta valvoa yöt ja mennä aamulla töihin. Ei tullu mieleenkään, että miehen pitäisi yöllä valvoa.

Ei kukaan ole sanonut että pitäisi valvoa yöt vaan heräillä muutaman kerran. 

Kyllä minä siihen miehenä kykenin ihan hyvin että vaimo sai välillä nukkua kunnon yöunet. Mikä mies se sellainen on joka tarvitsee aina "kauneusunensa" että jaksaa mitään?

Kaikille se  uudelleen nukahtaminen ei ole helppoa kun herää keskellä yötä. Tosi kiva, jos tuolla teillä ajelee rekkakuskeja, jotka ovat joutuneet heräilemään yöllä. Toinen voi ja pitää osallistua silloin aamulla, päivällä tai illalla, milloin nyt onkaan vapaata.

Vierailija
175/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullava kirjoitti:

Se puoliso voi hoitaa sitä lasta muulloin, kuin yöllä. Ei töissä olla 24/7. Täällä ei porukka selvästikään ole koskaan käynyt töissä vähillä yöunilla. Olen siis nainen, enkä todellakaan vaatinut miestä valvomaan ja menemään töihin. Minä olen ennen vauvaa kärsinyt pahasta unettomuudesta ja voin s

Täällä vaikka kuinka monet jo ehdottanut sitä, oletko hölmö vai laiska kun et ole sen vertaa lukenut? 

Vierailija
176/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä nykyajan miehistä ole edes maata puolustamaan. No Nato kouluttaa. 

Vierailija
177/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietysti myös ihan biologinen fakta, että imettävän naisen on helpompi herätä imettämään kuin miehen nousta ylös, lämmittämään pulloa, olla siellä jalkeilla, ja sitten nukahtaa uudestaan. Tähän on fysiologiset syyt, naisen keho on virittynyt siihen yöheräämiseen, ja nainen herääkin nopeammin vauvan itkuun. Mutta rajansa kaikella, ja jos ei yöllä, niin ainakin välillä naisen on saatava nukkua. Ja niitä kotitöitä ei nainen välttämättä kovin paljon ehdi tehdä samaan aikaan kun vauva on ihan pieni, vaikka onkin kotona. Jos kerran päiväunien aikaan pitää nukkua. Silloin on ihan turha miehen tulla ärripurrina kotiin, kun koti on sotkuinen eikä ole valmista ruokaa, vaikka nainen vain "makaa kotona".

Vierailija
178/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaikka kuinka monet jo ehdottanut sitä, oletko hölmö vai laiska kun et ole sen vertaa lukenut? 

Täällä vaan jankataan tuosta yöheräämisestä.

Vierailija
179/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään viikonloppuisin saat nukkua? Minä imetin yöt noin 10 kk ikään saakka, mutta mies kyllä piti alusta alkaen huolen, että saan esimerkiksi viikonloppuna nukkua niin pitkään kuin nukutti ja hän otti vauvan. Se on aika rankkaa herätä jopa 10 x yössä ja olla jatkuvassa valmiudessa... PAKKO saada nukkua.

Jos mies saa nukkua töiden takia joka yö kunnolla, niin viikonloput sitten antaa äidin nukkua! 

Vierailija
180/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni äiti ei selkeästi halua hoitaa omaa lastaan. Huomaa ettei asiaa ihan mietitty loppuun asti.

Ei se ole vain äidin tehtävä hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän