Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa
Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Me jaettiin vanhempainvapaat 50/50 ja todellakin minäkin äitinä nukuin korvatulpat korvissa toisessa huoneessa, kun olin töissä. Myös vapaapäivinä. Luonnollisesti hoidin yöheräämiset kokonaan, kun olin vanhempainvapaalla. Olenko minäkin nyt sitten paska äiti ja puoliso? 😃
Jos olisit unenpuutteessa ollut vaarallinen vauvalle, niin kai sinä olisit pyytänyt puolisoltasi apua?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä minä tein sijassasi? Minä otin vauvan mukaani ja muutin pois. Takaisin en ottanut ja sain järjestettyä tapaamiskiellon lapsen kanssa. On väkivaltaa lasta kohtaan se, että hoito jää toisen vanhemman vastuulle. Sitä niittää mitä kylvää. Ei enää väkivaltaa.
Mieleltään epävakaa ja agressiivinen onkin parempi. Voi lapsi parkaa.
suurimmaksi osaksi me kaikki käymme töissä jossain vaiheessa elämäämmeja jaksamme kyllä tehdä töitten päälle yhtä sun toista. nyt kuitenkin miehet väittää, että töiden päälle ei jaksa hoitaa omaan vauvaa, koska se ilmeisestion sitten hyvin rankkaa puuhaa. Mikä saanämä miehet sitten luulemaan,että se nainen jaksaa tätä ylirankkaa hommaatekmään yksin 24/7?
JOs taas miesten mielestä lastenhoito on lasten leikkiä, kevyttä ja helppoa, niin kyllähän nyt raavas mies jaksaa lastaan hoitaa töiden päällesen 8h, kun eihän se työstä käy, vaan on lepoa,ettniin vaimo saa sitten levätä. Miehelle jää sitten vielä 8h yöuntakin ja nainen jaksaa hoitaa lasta sitten seuraavat 16 h.
Ei mies tarvitse 16h unta ja lepoa siihen, että jaksaa käydä 8h töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me jaettiin vanhempainvapaat 50/50 ja todellakin minäkin äitinä nukuin korvatulpat korvissa toisessa huoneessa, kun olin töissä. Myös vapaapäivinä. Luonnollisesti hoidin yöheräämiset kokonaan, kun olin vanhempainvapaalla. Olenko minäkin nyt sitten paska äiti ja puoliso? 😃
Jos olisit unenpuutteessa ollut vaarallinen vauvalle, niin kai sinä olisit pyytänyt puolisoltasi apua?
Päässä kyllä on pahasti jo valmiiksi jotain vialla, jos niin pahasti flippaa. Kyllä siihen valvomiseen pitää valmistautua henkisesti jo ennen lapsen hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.
Mies käy töissä ja tuo rahan taloon, hoitaa käytännön asiat.
Lapsi on sitten pääasiassa naisen vastuulla.
Niin se menee, luonnollisesti.
Lopeta jo tuo "luonnollisesti" hokeminen. Luonnollisesti se EI mene niin, että mies käy 8h vuorokaudessa töissä ja lepää lopun ajan, että jaksaa taa mennä töihin. Hevonpaskat.
naisen pitää jaksaa lapsen kanssa 24/7 ja se muka on luonnollista. Jos perheessä on toinenkin lapsi, ei nukkuminen päivällä onnistu. Mies ei ole mikään eteerin höyhenen kosketuksestä rikki menevä perhonen vaan raavas ja voimakas miea joka jaksaa valvoa aina silloin tällöin oman vauvanasa kanssa öitä, onhan se ja
Ei yksikään vauva vaadi hoitoa 24 tuntia vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
suurimmaksi osaksi me kaikki käymme töissä jossain vaiheessa elämäämmeja jaksamme kyllä tehdä töitten päälle yhtä sun toista. nyt kuitenkin miehet väittää, että töiden päälle ei jaksa hoitaa omaan vauvaa, koska se ilmeisestion sitten hyvin rankkaa puuhaa. Mikä saanämä miehet sitten luulemaan,että se nainen jaksaa tätä ylirankkaa hommaatekmään yksin 24/7?
JOs taas miesten mielestä lastenhoito on lasten leikkiä, kevyttä ja helppoa, niin kyllähän nyt raavas mies jaksaa lastaan hoitaa töiden päällesen 8h, kun eihän se työstä käy, vaan on lepoa,ettniin vaimo saa sitten levätä. Miehelle jää sitten vielä 8h yöuntakin ja nainen jaksaa hoitaa lasta sitten seuraavat 16 h.
Ei mies tarvitse 16h unta ja lepoa siihen, että jaksaa käydä 8h töissä.
Kyllä töiden päälle moni mies jaksaa lasta hoitaa. Meillä mies hoiti vauvaa paljon muulloin, kuin yöllä.
Ei se mies tule viereesi nukkumaan jos seksielämä ei pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.
No, minä hoidin joka toisen yön, jotta vaimo saisi nukkua. Vaikka olin vaativassa työssä ja vaimo kotona. Nukkumavuorossa oleva nukkui saunassa pelttarit korvilla ja tulpat alla.
Nuorempi lapsi nukkui vartin pätkissä ja hirveä huuto herätessä ( tutkittiin kaikki mahdollinen, mutta syytä ei löytynyt. Kokeiltiin myös kaikki some niksit). Vanhempi lapsi oli energinen päivällä, joten eipä siinä päiväunia nukuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päässä kyllä on pahasti jo valmiiksi jotain vialla, jos niin pahasti flippaa. Kyllä siihen valvomiseen pitää valmistautua henkisesti jo ennen lapsen hankkimista.
Et sitten ole koskaan nukahtanut seisaaltasi vauva sylissä? Miksi sitten valvottamista käytetään kidutuskeinona, jos siitä ei ole mitään haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole koskaan nukahtanut seisaaltasi vauva sylissä? Miksi sitten valvottamista käytetään kidutuskeinona, jos siitä ei ole mitään haittaa?
No en nukahtanut kun nukuin päivällä/illalla, jolloin mies hoiti vauvaa. Miehen aamuvuoron jälkeen siinä oli tuntikausia aikaa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Lopeta jo tuo "luonnollisesti" hokeminen. Luonnollisesti se EI mene niin, että mies käy 8h vuorokaudessa töissä ja lepää lopun ajan, että jaksaa taa mennä töihin. Hevonpaskat.
naisen pitää jaksaa lapsen kanssa 24/7 ja se muka on luonnollista. Jos perheessä on toinenkin lapsi, ei nukkuminen päivällä onnistu. Mies ei ole mikään eteerin höyhenen kosketuksestä rikki menevä perhonen vaan raavas ja voimakas miea joka jaksaa valvoa aina silloin
Jos on useampi lapsi, joista yksikin nukkuu todella huonosti, niin kyllä se vaan on 24/7. En minäkään olisi uskonut kaksosia saavani tokasta raskaudesta, mutta niinpä vain tuli. 10kk ikäisestä tappelivat keskenään päivät ja huusivat yöt. Tai no yöt olivat huutaneet jo synnäriltä asti. Siihen vielä 3-4v isompi mukaan. Oli päiviä, jolloin vain makasin patjalla olkkarin lattialla ja itkin. Nukahtelin jopa kävellessä. En tiennyt sellaisen edes olevan mahdollista. Kaupungilta sai apua ehkä yhtenä päivänä kuukaudessa ja kohta ei silloinkaan, koska oltiin liian tavallinen perhe ja heillä oli oikeita ongelmaperheitä liikaa.
Jos on useampi lapsi, joista yksikin nukkuu todella huonosti, niin kyllä se vaan on 24/7. En minäkään olisi uskonut kaksosia saavani tokasta raskaudesta, mutta niinpä vain tuli. 10kk ikäisestä tappelivat keskenään päivät ja huusivat yöt. Tai no yöt olivat huutaneet jo synnäriltä asti. Siihen vielä 3-4v isompi mukaan. Oli päiviä, jolloin vain makasin patjalla olkkarin lattialla ja itkin. Nukahtelin jopa kävellessä. En tiennyt sellaisen edes olevan mahdollista. Kaupungilta sai apua ehkä yhtenä päivänä kuukaudessa ja kohta ei silloinkaan, koska oltiin liian tavallinen perhe ja heillä oli oikeita ongelmaperheitä liikaa.
Miksi puoliso ei hoitanut silloin päivällä/illalla kun oli kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tein vauvan paskan jännä miehen kanssa. Eivät ne auta lapsen hoidossa koskaan. Olisit vaan valinnut kiltin miehen kumppaniksi niin saisit apua mutta nyt joudut valvomaan ja selviämään yksin.
Tein lapsen kiltin kanssa ja samalla tavoin se kieltäytyi auttamasta kun väsymyksestä olin sekaisin enkä enää pysynyt pystyssä. Ei teissä ole eroa.
Kyllä se puolison on autettava ja annettava nukkumisrauha päivittäin. Minä en vaatinut yöllä valvomaan, mutta töiden jälkeen ja vapaapäivinä sanoin vain meneväni nukkumaan ja mies kyllä mukisematta hoiti aina vauvan. En itsekään jaksaisi öitäni valvoa ja mennä töihin, joten en vaatinut sitä mieheltä.
Jos vauvaa ei imetetä, pitäisi kyllä molempien osallistua maidon lämmittämiseen ja yösyöttöihin ja heräämisiin. Omakin vauvani heräilee välillä tiheään ja jos en imettäisi, olisin varmasti yöheräilyyn todella väsynyt.
Monilla miehillä on kyllä todella helppoa, elämä ei muutu miksikään. Myös minun mieheni menee ja tulee miten haluaa, kun taas minun jokainen menoni pitää neuvotella etukäteen. Enkä oikeastaan edes käy missään. Mies saa nukkua joka aamu pitkään, ei herää koskaan lasten kanssa ennen minua. Puhumattakaan kaikista kehon jumeista, selkäkivuista ja raskauden tuomista muutoksista, jotka vain nainen käy lävitse. Mies tässä yksi päivä ilmoitti haluavansa vielä yhden lapsen. Helppo haluta, kun ainoa tehtävä on siittäminen ja myöhemmin sitten vauvan pitäminen sylissä aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso ei hoitanut silloin päivällä/illalla kun oli kotona?
En tiedä, kun mulla ei ole paljon muistikuvia siitä ajasta. Todennäköisesti keksi aina jotain hoidettavia hommia pihan/auton/rempan kanssa tai hoiti sitten sen aikaa, että saan ruuan tehtyä ja kaupassa käytyä. En oikeasti muista mitään muuta kuin väsymyksen ja kaksostenrattaiden työntämisen sisällä ja ulkona, koska vain rattaissa olivat hetken hiljaa ja nukkuivat (paitsi yöllä ei niissäkään).
Meillä tehtiin vauva-aikana niin, että vaihdettiin aamuyöllä hoitovuoroa. Mies meni aikaisemmin nukkumaan ja noin aamuneljästä alkaen oli vahtivuorossa, nousi hoitamaan jos vauva heräsi. Jääkaapissa oli aina tuoretta pumpattua rintamaitoa, lämmitti sitä vauvalle. Minä nukuin tulpat korvissa ja viikonloppuisin sain nukkua pidempään kun ei tarvinnut herätä päästämään miestä töihin. Kumpaakin väsytti, mutta saatiin nukkua kuitenkin sen verran että elämä oli ihan siedettävää.
Mies ymmärsi ihan itse ettei lapsen syntymän jälkeen voi enää elää kuin lapsettomana, ajankäytöstä täytyy neuvotella yhdessä ja kumpikin tekee parhaansa jotta toinen saa levätä ja viettää välillä ihan omaakin aikaa. Perhe tulee ensin, ei puhettakaan että töiden jälkeen tai vapaapäivinä voi vain häipyä omiin harrastuksiinsa ja muihin menoihinsa ja tulla kotiin lähinnä nukkumaan ja lojua loput ajasta koneella tai sohvalla ja vältellä kaikkea vastuuta.
Miehet ei tajua, että nainen muistaa vauva-ajan huonon kohtelun lopun ikäänsä. Vaikka eroa ei tulisikaan, niin se kyllä tekee ison kolhun parisuhteeseen.
Mene sinä ensi yöksi nukkumaan kellariin. Saatko oven lukkoon?
Ai niin, mutta ethän sinä tietenkään voi . Se mies voi vaikka suuttua ja miten se vauvaraukka isänsä kanssa pärjää. Etkä sinä kuitenkaan saisi unta, kun miettisit, mitä siellä tapahtuu.
No sitten perjantaina ja lauantaina, jos miehen ei tarvitse lähteä viikonloppuna töihin. Aika harva vauva nukkuu päivällä niin paljon, että sillä voi korvata yöunet.