Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkallinen vapaapäivä kun täyttää 50/60v

Vierailija
11.01.2024 |

Ainakin meillä tällainen ja kyllä, kysyn pomolta kunhan tulee lomalta.

Mutta onko siis ihan vaan ilmoitusluontoinen asia? Että täytän tuolloin 50 ja haluan vapaan.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla ainakin näin. Merkkipäivä oli merkattu tilinauhaan vihkipäivälle ja 50v pidetyille vapaa päivälle. En pitänyt oikeana päivänä vaan perjantaina, oli ihan sovittavissa.

Vierailija
2/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on hyvä esihenkilölle ilmoittaa, jos erillisiä työvuorolistoja teillä tehdään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täytyy sattua työpäiväksi, että saa palkallisen vapaan. Jos on normaalisti töissä vain arkena ja syntymäpäivä on viikonloppuna, silloin on muutenkin vapaata. Tietysti, jos on höyli pomo, niin kuin minulla oli, hän voi merkitä syntymäpäivän työpäiväksi milloin vain. 

Vierailija
4/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se siis osuu työpäivälle ja siksi sen haluankin vapaaksi kun kerran on oikeus. Ei ole työvuorolistoja. Pitää sitten odotella että pomo tulee töihin ja ilmoittaa asia sitten.

Vierailija
5/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ilmoitusluontoinen asia ja täytyy vain osua arkipäivälle. Niin ja semin sitten se nimenomainen ja kyseinen arkipäivä eli ei voi ilmoittaa/pyytää vapaaksi vaikkapa ma tai pe-päivää ajatuksella, että "saan pidemmän vkonlopun".

Vierailija
6/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko kultakellon ja ansiomitallin myös kun täytätte 50 ja 60 vuotta? 

Vierailija
7/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä sitten vuorotyössä kuuluu mennä? Miehen työpaikalla piti olla noin, mutta käytännössä se tosiaan piti osua työpäivälle että sen saisi vapaaksi ja sitten taas, jos syntymäpäivälle OLISI tullut työvuoro niin sitä ei enää olisi saanut vapaaksi kun se listassa luki. Eli käytännössä tekemätön paikka, siitä ei saanut palkallista vapaata.

Vierailija
8/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin että sen vapaan voi pitää haluamanaan päivänä vuoden aikana synttäreistä. Eli ei ole pakko pitää sinä päivänä kun täyttää 50, ja vapaan saa myös vaikka varsinainen syntymäpäivä osuisi vapaapäivän tai loman aikaan. Eli käytännössä itse ilmoittaa esihenkilölle että minä päivänä sen haluaa pitää. Moni ottaa esim talviloman yhteyteen niin saa päivän pidemmän loman.

Vierailija
9/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listasta saa valita lahjan. Kello vain yksi vaihtoehto.

Vierailija
10/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkasin järjestelmään että syntymäpäivän takia vapaa. Meni tiedoksi palkanlaskentaan. 

Vierailija
11/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kaikilla työpaikoilla olisi kuten nro 8 kertoi! Itse teen keskeytymätöntä vuorotyötä, mutta en saanut vapaata, kun 50-vuotispäivä osui lauantaille. Ymmärrän tuollaisen käytännön jotenkin vielä virka-aikaa tekevillä, mutta meillä siis lauantaina ollaan harvemmin vapaalla kuin töissä.

Vierailija
12/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa kaikilla työpaikoilla olisi kuten nro 8 kertoi! Itse teen keskeytymätöntä vuorotyötä, mutta en saanut vapaata, kun 50-vuotispäivä osui lauantaille. Ymmärrän tuollaisen käytännön jotenkin vielä virka-aikaa tekevillä, mutta meillä siis lauantaina ollaan harvemmin vapaalla kuin töissä.

No juuri sama kuin vuorotyössä olevalla miehelläni eli syntymäpäivä osui arkipäivälle. Joka sattui olemaan vapaa, ja jos se olisi ollut työpäiväkin, niin ei siitä olisi palkallista vapaata saanut. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
13/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palkallinen vapaapäivä on vain 50-vuotiaille ja 60-vuotiaille? Se tulisi laajentaa koskemaan myös työntekijän 20-, 30-, ja 40-vuotissyntymäpäivää! Sekä tulevaisuudessa myös 70-vuotissyntymäpäivää, jos eläkeikä nousee seiskalla alkavaksi.

Vierailija
14/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkallinen vapaapäivä on vain 50-vuotiaille ja 60-vuotiaille? Se tulisi laajentaa koskemaan myös työntekijän 20-, 30-, ja 40-vuotissyntymäpäivää! Sekä tulevaisuudessa myös 70-vuotissyntymäpäivää, jos eläkeikä nousee seiskalla alkavaksi.

Kyllä useimmat psrikymppisetkin täyttää joskus 50. Jaksaajaksaavaanodottaa 😀

Vierailija
15/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä täytyy sattua työpäiväksi, että saa palkallisen vapaan. Jos on normaalisti töissä vain arkena ja syntymäpäivä on viikonloppuna, silloin on muutenkin vapaata. Tietysti, jos on höyli pomo, niin kuin minulla oli, hän voi merkitä syntymäpäivän työpäiväksi milloin vain. 

Ai, meinaatko että epätasa-arvoinen kohtelu olisi normi? Tietenkin kaikki saavat vapaapäivän osui varsinainen juhlapäivä arkeen tai pyhään. Vapaapäivä pidetään, kun hetki on sopiva. Voi, jessus näitä asiantuntijoita höpö-höpö-väitteineen. 

Vierailija
16/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebon kyllä 20-40 v ei oo vielä niin suuria juhlia että tulisi suku käymään 

Vierailija
17/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaatko että epätasa-arvoinen kohtelu olisi normi? Tietenkin kaikki saavat vapaapäivän osui varsinainen juhlapäivä arkeen tai pyhään. Vapaapäivä pidetään, kun hetki on sopiva. Voi, jessus näitä asiantuntijoita höpö-höpö-väitteineen. 

Meilläkin se kyllä lukee ihan mustaa valkoisella että osuttava työpäivälle. Minä en saisi vapaapäivää jos synttärit osuisi lauantaille, koska meillä se ei ole työpäivä.

Eri

Vierailija
18/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain timanttikorvakorut 50v-päivänä ja kultakellon sain puoli vuotta aiemmin kun tuli 10v täyteen.

60v täyttäessäni olin eri työnantajan palveluksessa ja sain 100€ S-ryhmän lahjakortin.

Vierailija
19/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin se kyllä lukee ihan mustaa valkoisella että osuttava työpäivälle. Minä en saisi vapaapäivää jos synttärit osuisi lauantaille, koska meillä se ei ole työpäivä.

Eri

No, nostakaa meteli. Joku saa vapaapäivän ja joku ei. Miettikää nyt vähän, mihin te oikein suostutte työpaikoissanne! Työntekijöitä on kohdeltava tasapuolisesti. Joko kaikille vapaa tai ei kenellekään. 

Vierailija
20/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työehtosopimusta noudatetaan, että onko merkkipäivä palkallinen vai ei.

Meillä (teknologiateollisuuden tes) merkkipäivän saa kyllä vapaaksi, mutta jos siitä haluaa rahaa, siihen käytetään pekkanen tai sisääntehtyjä pankkitunteja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi