Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkallinen vapaapäivä kun täyttää 50/60v

Vierailija
11.01.2024 |

Ainakin meillä tällainen ja kyllä, kysyn pomolta kunhan tulee lomalta.

Mutta onko siis ihan vaan ilmoitusluontoinen asia? Että täytän tuolloin 50 ja haluan vapaan.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatteko kultakellon ja ansiomitallin myös kun täytätte 50 ja 60 vuotta? 

Että oikein mitaLLi. Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen. 

Vierailija
22/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 50-vuotispäivä on sunnuntai eli ohi menee sekin vapaapäivä. Ei ihan mene tasa-arvoisesti tuo vapaapäivän antaminen, kun omaan syntymäpäivään ei voi vaikuttaa, niin osa hyötyy ja osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä täytyy sattua työpäiväksi, että saa palkallisen vapaan. Jos on normaalisti töissä vain arkena ja syntymäpäivä on viikonloppuna, silloin on muutenkin vapaata. Tietysti, jos on höyli pomo, niin kuin minulla oli, hän voi merkitä syntymäpäivän työpäiväksi milloin vain. 

Ai, meinaatko että epätasa-arvoinen kohtelu olisi normi? Tietenkin kaikki saavat vapaapäivän osui varsinainen juhlapäivä arkeen tai pyhään. Vapaapäivä pidetään, kun hetki on sopiva. Voi, jessus näitä asiantuntijoita höpö-höpö-väitteineen. 

Meillä se on palkallinen vapaa, mikäli osuu arkipäivälle. Jos on viikonloppuna, ei saa mitään. Pankkiala kyseessä. 

Vierailija
24/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä täytyy sattua työpäiväksi, että saa palkallisen vapaan. Jos on normaalisti töissä vain arkena ja syntymäpäivä on viikonloppuna, silloin on muutenkin vapaata. Tietysti, jos on höyli pomo, niin kuin minulla oli, hän voi merkitä syntymäpäivän työpäiväksi milloin vain. 

Ai, meinaatko että epätasa-arvoinen kohtelu olisi normi? Tietenkin kaikki saavat vapaapäivän osui varsinainen juhlapäivä arkeen tai pyhään. Vapaapäivä pidetään, kun hetki on sopiva. Voi, jessus näitä asiantuntijoita höpö-höpö-väitteineen. 

40 vuoden ura minulla kaupungilla, vapaapäivän sai, jos synttäri oli arkena, viikonloppusynttäreistä ei vapaapäivää saanut. 

Vierailija
25/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 50-vuotispäivä on sunnuntai eli ohi menee sekin vapaapäivä. Ei ihan mene tasa-arvoisesti tuo vapaapäivän antaminen, kun omaan syntymäpäivään ei voi vaikuttaa, niin osa hyötyy ja osa ei.

Voi hyvänen aika, jo on huolet sinulla. 

Vierailija
26/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siksi on työehtosopimukset ja työpaikoilla luottamusmiehet. Toimikaa älkääkä alistuko väärään kohteluun. Tasapuolinen kohtelu kuuluu kaikille.

Vierailija
27/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 vuoden ura minulla kaupungilla, vapaapäivän sai, jos synttäri oli arkena, viikonloppusynttäreistä ei vapaapäivää saanut. 

Sama meillä. Se vapaa on jäänne ajoilta, jolloin ihmiset vielä juhli isosti synttäreitä. 

Vierailija
28/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin että sen vapaan voi pitää haluamanaan päivänä vuoden aikana synttäreistä. Eli ei ole pakko pitää sinä päivänä kun täyttää 50, ja vapaan saa myös vaikka varsinainen syntymäpäivä osuisi vapaapäivän tai loman aikaan. Eli käytännössä itse ilmoittaa esihenkilölle että minä päivänä sen haluaa pitää. Moni ottaa esim talviloman yhteyteen niin saa päivän pidemmän loman.

Luulin, että se on kaikkialla näin. Muutenhan jouluaattona syntynyt ei saisi mitään tuollaista.

Vierailija
29/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 50-vuotispäiväni osui sunnuntaiksi, joka nyt mulla on aina muutenkin vapaapäivä. 

Söimme syntymäpäivän jälkeisellä viikolla kiireettömän juhlalounaan edustustiloissamme asiaankuuluvine juomineen esihenkilön ja lähimpien työkavereiden kanssa.Lahjat ja puheet olin ehdottomasti kieltänyt, ja toivettani noudatettiin. Tilaisuudesta jäi todella kivat muistot.

Vierailija
30/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin se kyllä lukee ihan mustaa valkoisella että osuttava työpäivälle. Minä en saisi vapaapäivää jos synttärit osuisi lauantaille, koska meillä se ei ole työpäivä.

Eri

Kannattaa miettiä jo työpaikkaa valitessa, turha mennä jos ei saa palkallista syntymäpäivää.

Vierailija
31/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä sivulla joku ihmetteli miksi tämä koskee vain 50v ja 60v. Mulla kävi sama kysymys mielessä, miksei myös 20v, 30v, 40v? 🤔 ja alapeukkuja satelee, ilman syytä koska tämä ON hyvä kysymys ja jos joku tietää vastauksen saa kertoa 😦

Vierailija
32/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut vasta vähän aikaa töissä Helsingin kaupungilla, kun täytin 50 vuotta. Sain 2 vapaapäivää. Vapaapäivät sai pitää silloin kun halusi. Vaihtoehtona olisi ollut kylpyläloma 2 henkilölle tai rahalahja.

Vierailija
33/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtosopimuksessa se lukee. Meillä lukee, että jos osuu arkipäivään niin se on palkallinen päivä. No, meillä ei kyllä yritys muistanut lahjalla.

Vierailija
34/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saanut vapaapäivää, sillä synttäri osui sunnuntaille. Eikä saanut mieskään, sillä synttärit oli kesälomalla. Työarkipäivänä olisimme saaneet. Mielestäni olisi reilua, että kaikki saisi vapaapäivän esim. vuoden aikana pidettäväksi. Tunnen kymmeniä 50 vuotta täyttäneitä, eikä kyllä yhdelläkään ole ollut kotona vastaanottoa koko kylän väelle merkkipäivänä.  Osalla kuitenkin palkallinen vapaa, osalla ei.

Näin opettajilla.

Vierailija
35/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä todellakaan ole aikuisten keskustelupalsta. Oikeasti. Tämä ketju on siitä taas yksi todiste. Ei mulla muuta.

Vierailija
36/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisellä sivulla joku ihmetteli miksi tämä koskee vain 50v ja 60v. Mulla kävi sama kysymys mielessä, miksei myös 20v, 30v, 40v? 🤔 ja alapeukkuja satelee, ilman syytä koska tämä ON hyvä kysymys ja jos joku tietää vastauksen saa kertoa 😦

Löytyy lain perusteluista, katso sieltä.

Vierailija
37/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei mene nallekarkit. 50 -päivä meni törkeää kirjanpitorikosta istuskellessa oikeudessa, 51 -päivä raiskausta ja tänä vuonna 52 -päivä meni poliisikuulusteluissa.... Saas nähdä, jatkuuko hyvä putki tänäkin vuonna.... 

asianajaja

Vierailija
38/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin se kyllä lukee ihan mustaa valkoisella että osuttava työpäivälle. Minä en saisi vapaapäivää jos synttärit osuisi lauantaille, koska meillä se ei ole työpäivä.

Eri

Sopimus ei voi olla lain vastainen. Se on silloin siltä osin mitätön.

Yhdenvertaisuuslain mukaan on syrjintää, koska perustuu ikään / henkilöön liittyvän syyhyn.

Syrjinnän tai vastatoimien kohteeksi joutuneella on oikeus saada hyvitys siltä viranomaiselta, työnantajalta tai koulutuksen järjestäjältä taikka tavaroiden tai palveluiden tarjoajalta, joka on tämän lain vastaisesti syrjinyt häntä tai kohdistanut häneen vastatoimia.

Joten tuon palkallisen työpäivän saa siiten rahana, jos jaksaa hakea korvauksia.

Vierailija
39/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää teidän kanssanne. Tällä ei ole mitään tekemistä minkään yhdenvertaisuuslakien kanssa. Perustuu työehtosopimukseen. Siellä lukee, että työpäiväksi sattuvan.... on palkallinen vapaa.

Jos jossain sen synttärinsä saa pitää koska haluaa niin mikäs siinä, jos työnantaja näin päättää. 

Vierailija
40/91 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää teidän kanssanne. Tällä ei ole mitään tekemistä minkään yhdenvertaisuuslakien kanssa. Perustuu työehtosopimukseen. Siellä lukee, että työpäiväksi sattuvan.... on palkallinen vapaa.

Jos jossain sen synttärinsä saa pitää koska haluaa niin mikäs siinä, jos työnantaja näin päättää. 

Työehtosopimus muodostaa ohjeen syrjiä henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi tässä laissa tarkoitettua syrjintää on häirintä, kohtuullisten mukautusten epääminen sekä ohje tai käsky syrjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi