Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet toisin kuin äitisi/mummosi?

Vierailija
11.01.2024 |

Hei kaikki! Olen utelias kuulemaan, mitä asioita te teette eri tavalla kuin äitinne, mummonne tai muut perheenne vanhemmat naiset. Tarkoitan sellaisia asioita, jotka ovat muuttuneet ajan myötä tai joissa olette valinneet oman tyylinne. Esimerkiksi minä en säilytä jokaikistä purnukkaa, käytä hyllypaperia tai tee viikkosiivousta. Miten on teidän laitanne? Kerro kommenteissa! 😊

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mankeloi! Enkä silitä petivaatteita. Äitini ja mummoni silittävät kaiken alusvaatteista lähtien.

En lähetä korttia joka ikiselle tutulle jolla on joku merkkipäivä.

En kuuntele radiota.

En leivo itse juuri lainkaan, vaan ostan kakut ja pullat valmiina kaupasta/konditoriasta. 

En nosta käteistä.

En tee laatikoita itse jouluna.

En asusta huiveilla.

Vierailija
2/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kasvata häpeällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee suursiivousta ennen joulua, juhannusta. 

Vierailija
4/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolehdi kaikesta yksin, vaan olen laittanut miehenkin hommiin yhtälailla. 

Vierailija
5/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa, jos ei tee mieli siivota. Kohtelen lastani kuin älykästä, tuntevaa ihmistä. Käytän ilolla erilaisia palveluita eli esim. maksan joitain euroja siitä hyvästä, että joku muu keräilee kärryllisen ruokakauppaostoksia. Pistän oman hyvinvointini muiden passaamisen edelle. En marttyroi.

Vierailija
6/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt kotikylälle kassaneidiksi vaan hankin koulutuksen ja sitä vastaavan työn.

En vaihda verhoja joka sesongiksi.

Vierailija
7/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta jääkaappia tupaten täyteen ja heitä sitten pilaantuneita pois. Jääkaapin pitää olla puolityhjä.

En raivosiivoa.

En ole stressaantunut jouluna.

En säästä jogurttipurkkeja.

En dyykkaa roskiksissa mattoja yms.

Vierailija
8/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen.

Vierailija
9/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista on loputon, tehdään melkein kaikki asiat päinvastoin. En ravaa joka paikassa yhtä hulluna ja matkusta junalla. En käy hautausmaakierroksilla tai sukukokouksissa. En viihdy hautajaisissa. En ole uraputkessa, ainakaan vielä. En katso tv:tä tai usko kaikkea. En avaa ovea tuntemattomille hyvästä syystä. En ole tehnyt lapsia, ei ole miestä tai mankelia. En ole tietääkseni besserwisser, heidän suvussa niitä on. Ei ole autoa, olisi varmaan helpottava asia arjessa, silti olen panikoivampi jos pitäisi ajaa ja unelmoivampi. En käy kappeleissa, konserteissa ja oopperassa, en mene kulttuuririentoihin. Pidän silti maalaustaiteesta. Pidän koirista, tosin allergia. En ole kommuuni-ihmisiä, aiempi sukupolvi tuntuu olevan ryhmäintoisia. Ymmärrän jos on kiva porukka. Pidän yksilöllisyyden tunnusta.

Vierailija
10/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sadistinen alkoholisti. 

Onneksi emme jaa samoja geenejä. 

Vierailija
11/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan sellaisia asioita, joita he eivät edes yrittäneet kokeilla, kuten tietokonepelejä, lumilautailua ja moottoripyöräilyä. Heille ainoat mahdolliset naisille sopivat harrastukset oli käsityöt, lukeminen ja leipominen.

En tuhlaa rahojani lottoon tai arpoihin. En myöskään istu joka lauantai sohvalla katsomassa lottoarvontaa. Säästän rahani parempiin asioihin, kuten matkustamiseen ja harrastuksiin.

Vierailija
12/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa, ja sitä on kaikille riittävästi.

Vierailija
13/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaiken toisin, ja teen. Lähtien siitä etten ole tehnyt lapsia.

Vierailija
14/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäänyt kotikylälle kassaneidiksi vaan hankin koulutuksen ja sitä vastaavan työn.

En vaihda verhoja joka sesongiksi.

Tuo verhojen vaihto... Ja mattojen, niitäkään en vaihda sesongin mukaan, enkä pöytäliinoja, koristeita ja muita tilpehöörejä. En myöskään tamppaa mattoja ulkona. En juo Juhla Mokkaa enkä omista Mocca Masteria. 

Vierailija
15/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kasvata häpeällä. 

Kiitos

Vierailija
16/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kasvata häpeällä. 

Kiitos

<3

Vierailija
17/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän röökiä ja viinaa 

Vierailija
18/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittele jatkuvasti tutuille/sukulaisille. Mielummin viestittelen. En laita postikortteja ulkomailta.

Vierailija
19/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä kymmeniä vuosia väkivaltaista juoppoa miestä (kuten isoäitini ja äitini tekivät).

En koskaan tule antamaan äidilleni anteeksi että ei lähtenyt liitostaan jo kun olin pieni. Hänellä olisi ollut siihen mahdollisuus mutta kun muka rakasti isääni niin kovin. Olisin säästynyt perhehelvetiltä ja olisin varmasti erilainen ihminen kuin nyt.

Vierailija
20/46 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kotiapulaista ja siivoojaa.

En käy sukulaisten haudoilla pyhäinpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi