Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?
Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksessa opetetaan profiloimaan ihmisiä käyttäytymisen ja ulkoisen olemuksen mukaan ja sinussa jokin pistää silmään ei siihen sen kummempaa tarvita.
Niin se juuri olisi mielenkiintoista tietää että mikä minussa keski-ikäisessä työsskäyvässä perheenäidissä pistää silmään? ap
Kaupan tätinä kerron, että näpistäjiä löytyy lapsista mummoihin, nisteistä hienostorouviin. Se, että olet keski-ikäinen työssäkäyvä perheenäiti ei ole merkitystä. Parhain arvaus on, että muistutat ehkä jotain paikkakunnan tuttua näpistelijää tai sitten tajuamattasi käyttäydyt epäilyttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Olet vainoharhainen.
Joka on tällä palstalla synonyymi käsitteelle "korkeakoulutettu".
Vierailija kirjoitti:
Jos juttu olisi tosi niin olet jonkun häiriökäytöksisen ja näpistelijän näköinen, kokonen ja oloinen.
Toisaalta, jos sää kokoajan epäluuloisesti pälyilet ympärillesi niin onkos se ihme kun käytöksesi herättää huomiota ja sua siks seurataan.
Se on muuten totta. Kannatta oppia rentoutumaan ja oleman ystävällinen.
Joillakin on tapana jatkuvasti tonkia taskujaan ja laukkujaan. Näyttää aika epäilyttävältä ostoksilla.