Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?

Vierailija
11.01.2024 |

Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla  kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, vartija on aina miun perässä kaupassa. Ja se on aina löytävinään jotain miun hameen kätköistä.

Vierailija
122/145 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijoiden epäasiallinen käytös karkoittaa rehellisiä maksavia asiakkaita jatkuvasti pois kivijalkakaupoista. Aiheuttaa myös huonon maineen yritykselle. Minä siirsin kaikki ostokseni verkkokauppoihin sen vuoksi. Ai että saa hyvää palvelua ja yrittäjät kiittää. Useimmiten ei tule edes postimaksuja ja tuotteet on halvempiakin.

Saispa kaiken ruoankin pakettina ovelle. Jostain muualta kuin paikallisista ruokakaupoista kotiin kannettuna. Siirtyisin heti vakiasiakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selität ap sen, kun jopa minkkiturkkinen hienostorouva voi olla kleptomaani? Se ei näy ulospäin, mutta jos vartijat havaitsevat rouvan puuhat, niin jatkossa rouvaa seurataan.

Vierailija
124/145 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa muutaman metrin kieppi tavallista lanipiuhaa reppuun. Alkaa portit piippailla ja saa viihdettä päivään.

Oletko yksinkertainen vai yksinäinen?

Vierailija
125/145 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaaseen selvästikin ihastunut vartija on hänkin riesa. Moni varas varmaan käytti tilaisuutta hyväkseen hänen unohtaessaan tehtävänsä. 

Vierailija
126/145 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleptomaani onkin eri asia kuin henkilö joka ei ole varastanut koskaan ja silti häntä seurataan ja pidetään potentiaalina varkaana. Eikö se ole pahansuopaista sitä ihmistä kohtaan. Ei ainakaan ammattitaitoista. Oletus että tuo on epärehellinen ihminen ja profiloidaan loppuiäksi. Esim työpaikalta päivittäin päiväsaikaan nopeasti käy joku hoitamassa kauppa-asioita (toimistotyöaika) niin seuraus onkin että tuo viuhahtaja onkin vartijan mukaan näpistelijä vaikkei näyttöä siitä ole. Ja tietoa levitetään oman firman ja muiden toimesta. Kuullostaa enemmin jengitoiminnalta kuin ammattitaitoiselta, eli tehdään ihan miten vaan muttei oikein.

Vierailija
127/145 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän luetteloita löytyy. Ihan kuin tietosuojalaissa olisi kohta ettei listoja tunnistettavista ihmisistä saa olla. Korkeintaan 30 pv. Erityistapauksissa mahd. 3 kk. Väärän tiedon levittäminen esim varkaaksi leimaaminen on jo paha juttu itsessään, eri väärä lausuma. Ai sentään ihminen joka huononököinen tai speedy nopealiikkeinen saa leiman ja väärän syytöksen. Kyllä poliisin pitäisi noita avarn ym. firmoja enemmän seurata. Tuossahan olisi nyt nettipoliisille työsarkaa.

Vierailija
128/145 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleen, että vartijat kyttää aivan tavallisia ihmisiä koska pitää olla kytättävää. Kauppiaalle selitetään höpönlöpöä jostain varkaista joiden toimintaa he seurasivat ja ehkäisivät. Niillä pitää olla töitä. Toki kyttäämisellä ajaa sen asiakkaan muaalle, kukaan normaali ihminen ei halua tulla kytätyksi. Viikon vartijakurssilla ei mitään hyvää voi toivoa, joten todennäköistä että se vartija on mielenterveystapaus.

Vierailija
129/145 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika vainoharhaiselta ap. Ja kyllä niitä "taviksiakin" jää kiinni myymälävarkauksista. 

Vierailija
130/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein osaa samaistua tähän ketjuun, kun ei ole koskaan käynyt noin tai sitten en vaan huomaa koko asiaa. Ihan tavallisen näköinen parikymppinen nainen olen. Ehkä te vaan luulette, että ne seuraa teitä?

Ei ole kuvittelua jos vartija kulkee lähes käsipuolessa kiinni koko kauppareissun. Jos sinulle ei ole käynyt niin, monelle muulle on.

Tutkimusten mukaan eniten varastavat kaupan henkilökunta. Niin miksi eivät myös nämä pienipalkkaiset vartijat. 

Vierailija
131/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä kyseiseen kauppaan koskaan enää, jossa vartijat vähä-älyisiä juntteja. Näin helppoa.

Vierailija
132/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin ja kledjut on ku piritorilta, täh 😮

Vierailija
133/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin vartijan kanssa kuurupiiloa. Mut se onkin mun poikkis.

Vierailija
134/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, eikä tätä tule monesti ajatelleeksi. Kauppias nyt tarkkana!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein osaa samaistua tähän ketjuun, kun ei ole koskaan käynyt noin tai sitten en vaan huomaa koko asiaa. Ihan tavallisen näköinen parikymppinen nainen olen. Ehkä te vaan luulette, että ne seuraa teitä?

Ei ole kuvittelua jos vartija kulkee lähes käsipuolessa kiinni koko kauppareissun. Jos sinulle ei ole käynyt niin, monelle muulle on.

Tutkimusten mukaan eniten varastavat kaupan henkilökunta. Niin miksi eivät myös nämä pienipalkkaiset vartijat. 

Vierailija
135/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymäläetsivien ja vartijoiden tehtävänä on seurata liikkeissä asiakkaita pistokoeluontoisesti. Valitettavasti kaikista ihmisistä ei näy sivullisele päälle päin, kuinka rehellisiä he ovat. Varallisuuskaan ei kerro välttämättä rehellisyyttä, sillä eräiden rikkaiden mukana kulkee joissain tapauksissa joku henkilö, joka maksaa kleptomaniaa sairastavan henkilön anastamat tavarat tältä salaa. Rehellisenä ihmisenä voit siis kulkea kaupoissa turvallisin tuntein.

Vierailija
136/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä ne vois tietää ootko hyvä tuloinen ja että ootko saanu ison perinnön :D Haloo

Vierailija
137/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole vainoharhainen.

Tässä nurinkäännetyssä maailmassa normaalius voikin haitata joitain. Ehkä juuri tätä vartijaa häiritsee sinun normaaliutesi. Ja ehkä täällä palstallakin joitakin. Olet ihan normaalin tervejärkisen oloinen ihminen, ja nämä täällä yrittävät väittää sinua vainoharhaiseksi.

Vierailija
138/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan eniten varastavat myyjät tutkimusten mukaan. Miksei siis vartijat myös varastaisi samoin. Onko näitä jäänyt kiinni paljonkin? Se vasta tilanne olisi kaupassa, jos vartija olisikin se rosvo. Mahtavat vielä sammuttaa valvontakamerat oikeassa kohtaa?

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eikä tätä tule monesti ajatelleeksi. Kauppias nyt tarkkana!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
139/145 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä ainesta elokuvaan

Vierailija
140/145 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minka tahansa näköinen rehellinen. Kaupoissa on kamerat käyttäkööt niitä. Todella ahditavaa kun tatuoitu stevari jolla on enemmän massaa kui äo:ta kulkee perässä ja tuijottaa sen näköisenä että yksikin väärä liike niin tulee pampusta. Kyllä sitäkin työtä voi tehdä hienovaraisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi