Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?
Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.
Kommentit (215)
Olisiko joku ei niin kiva lähimmäinen ujuttanut naamakuvasi vahtifirmojen konna galleriaan. Liikut misså tahansa niin naamasi kilauttaa valvontakameran impulssilla vartijan kännykkään hälytyksen: rosvo näkyvissä.
Samoin huomattu että köyhä ostaa ja maksaa varakkaat varastaa . Nähty niitäkin Viron venäläisiä kun ottaa kengät kaupan hyllystä jättää vanhat hyllyyn ja kävelee maksamatta ulos.
Mutta ne tekee tietyn kierroksen niin satut aina tielle. Nekin kun ulkona kiertää. Vartijat näkee sut tietokoneen näytöltä . Mut ei ne kaikkea näe . Asiakkailta varastetaan ostoksia , avataan hyllyissä paketteja syödään suoraan sieltä. Lapset vie varastettua ulos . Myyjät. Ja vartijat. Myyjä antaa väärin tai hameen alla on imuri. Lihaa tai jäätelöitä. Salataskut ei näy vaikka sisällä on vanne hulahula missä koukkuja kuin taskuja ommeltu housuun tai reppuun tai hameeseen. Näyttää kuin olisi raskaana kun kävelee haarat levällään olut paketti haaroissa.
Mitä noit nuoriso riehuu ja hosuu työharjoittelussa. Asiakkaat jää niiden tönimiksi.
Seuraavat niitä,joista tietävät olevan rehellisiä. Samaan aikaan narkit, juopot ja tutur vievät tavaraa kassan ohi minkä ehtivät.
Naapuri osti uuden tuulipuvun, nyt ei enää vartijat pörrää ympärillä kuin kärpäset.
Asiakaspalvelu ei kiinnosta ne tuiskii asiakkaille kuin äidilleen kodissa. Hae itse ota sieltä vie sinne ei kuulu mulle en tiedä . Kun taas vanhemmat myyjät puhuu kuin lapsilleen . Tee niin tee näin .
Vierailija kirjoitti:
Olet vainoharhainen.
Hai, en mie oo vainoharhainen. Vartijat kävelevät oikeasti miun perässä.
Myyjät antaa kavereilleen ilmaista tavaraa ohi kassan .
Moni menee pukukaappiin mukana kasa vaatteita tulee ulos eikä osta mitään mutta pukoppi tyhjä. Ei mitään meitä seurasi tripalassa myymälä etsivä poika joka puhui kokoajan mobiiliinsa mitä meillä on mitä ostettiin millainen kassi mihin suuntaan me mennään. Heitettiin se kassi roskiin sitten niin se jäi sinne se seuraaja. Sua voi seurata jos mukana on Tageja.
Meitä on seurattu myös junassa . Varastaminen on kovaa työtä näille.
Eräät myy piraattia minkä ehtii!
Ne kun laivan myymälässä tulee naamalle niin ne on puolasta tai Bulgariasta . Joko prostituoitu tai myyjä. Ne tulee ihan ihoon kiinni .
Tarjoilijat ja stuertti ennen naisia nappasi tiskiltä suoraan tyrmäystipoilla. Lopuksi ne heräsi putkasta . Seksiä väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Koskaan en ole varastanut mitään mistään. Pukeudun tylsästi. Vertailen kyllä hintoja ja luen tuoteselosteet. Mutta: pitkät luonnonkiharat hiukset, ruskeat silmät, korkeat poskipäät, iho joka ei ole vaaleanpunainen. Pitävät kai romanina, jotka nekin on joskus erehtyneet. Sukutauluni on selvillä n. vuoteen 1650 😀
Olen huomannut myös että tuoteselosteiden lukeminen ja tuotteiden vertailu herättää myyjien ja vartijoiden huomion, varsinkin jos on köyhänoloisesti pukeutunut. Ilmeisesti normaalit ihmiset eivät välitä miten paljon missäkin tuotteessa on vaikka sokeria tai kovaa rasvaa. Mutta jos on juuri saanut diagnoosin korkeasta kolesterolista on pakko vaan alkaa tavata tuoteselosteita vaikka pienen kirjoituksen lukeminen ei ole enää helppoa.
Joo kun lukee tuotteiden pientä textiä ikänäkö ja allergiat saa kohta olla päätähti valvonta kamerassa ja kuulee kun myyjät puhuu keskenään laitteissa että asiakas etsii oikeaa tuotetta. Sehän on nuorille uusi asia että mitä voit tehdä nuorena et enää voi keski iässä. Luet sun jäätelöpaketista KARRAGEENIA niin ei kiitos . Liikaa glugoosia ei kiitos. Triglyseriinit ei ikinä ! Puolet tuotteista jää ostamatta niin paljon sekundaa. Liika suola on myös miinusta.
Monelle ei käy enää edes salmiakki verenpaineet . Eikä kofeiini. Väriaineet millä Cheddar juusto värjätään ei käy . Erilaiset oudot öljyt kuten Shea ei käy.
Persun päiväubi taas.