Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?

Vierailija
11.01.2024 |

Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla  kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei välitä vartijoista.

Vierailija
22/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kauppakeskus jossa on isommat tilat ja leveämmät osat on rennompi, kuin ahdas jossa on ylivartiointi. Se voi kertoa myös paikan ilmapiiristä ja energiasta joskus. Kamerasta näkee lähes saman sinne hyllyjen väliin, jos on zoomi. K-aikaa ennen tilanne oli ihan mahdoton vartijoiden kanssa, sen jälkeen helpotti. Myyjät tosin ravaavat senkin edestä joskus ja kuiskivat laitteisiin välillä. Asiakas menee sinne paikkaan jossa on rento ilmapiiri ja huomioitu asiakasystävällinen tapa estää varkaudet. Tukien leikkaus ei silti ole hyväksi kenellekään, koska moni ei varasta, jää vain ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihmisiä ei saa ulkoisen habituksensa perusteella jaotella varkaisiin ja rehellisiin

koska varas voi näyttää ihan miltä vain

koska varas voi käyttäytyä ihan miten vain

siksi välillä joutuu täysin rehellisetkin kansalaiset vartijoiden mielenkiinnon kohteeksi

yhdessä sekatavarakaupassa keskustassa olen huomannut, että vartijat ovat hyvin aktiivisesti esillä ja tarkkasilmäisinä. Aina välillä pääsen itsekin vahtimisen kohteeksi eikä se minua häiritse. Tekevät työtään ja olen siitä hyvilläni, koska jos porukan annetaan varastaa vapaasti, niin se johtaa hintojen nousuun väistämättä. Tuosta kaupasta on helppo varastaa, kun kaupassa on aina ovi auki ja siitä ovesta aukeaa noin 100 metrin suora suoraan ulos ja vilkkaaseen liikenteeseen. sInne on helppo juosta varastettujen tavaroiden kanssa ja hävitä johonkin nurkan taakse tai johonkin toiseen kauppaan

Vierailija
24/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Koskaan en ole varastanut mitään mistään. Pukeudun tylsästi. Vertailen kyllä hintoja ja luen tuoteselosteet. Mutta: pitkät luonnonkiharat hiukset, ruskeat silmät, korkeat poskipäät, iho joka ei ole vaaleanpunainen. Pitävät kai romanina, jotka nekin on joskus erehtyneet. Sukutauluni on selvillä n. vuoteen 1650 😀

Vierailija
25/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vartija ei tiedä, että juuri sinä olet rehellinen ihminen.

He seuraavat kaikkia ihmisiä, koska se on heidän duuniaan.

Lisäksi suuremmissa kaupoissa sinua ja muita asiakkaita valvoo jatkuvasti myös kamera. 

Ja sitä kameraa seuraa toinen vartija.

Eikä ne vartijat mitään poliiseja, he ovat tavallisia, melko tyhmiä, pelkän vartijakurssin käyneitä nuoria miehiä ja myös naisia.

Pollisit ovat ammattikorkeakoulun poliisitutkinnon suorittaneita, valtion virkamiehiä. Siis viranomaisia.

Vartijoilla ei ole samoja oikeuksia kuin poliisilla. Vartijoille ei tarvitse edes nimeään kertoa. Mutta poliisille nimi on pakko kertoa ja todistettava tarvittaessa henkilöllisyys.

Mistäs se vartija sitäpaitsi etukäteen mitään kauppojen asiakkaista. Eihän vartija sinua eikö muitakaan tunne.

Kyllä kaupoissa kärähtää kameroiden avulla, sekä itsepalvelukassoilla, ellei niillä toimi rehellisesti.

Sairasta vainoharhaisuutta olettaa ja luulla, että vartija kyttää yksin sinua tai minua kaupoissa.

Vierailija
26/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan suoraan sama asia, mutta vähän sinnepäin... Kaveri osti käytetyn auton, jonka entinen omistaja oli pienehköllä paikkakunnalla tunnettu rattijuoppo. Poliisit olivat jatkuvasti pysäyttämässä, jos kääntyivät perään jossain risteyksessä, eivätkä olleet nähneet kuljettajaa. Takaapäin kun ei nähnyt tarkasti kuka autoa ajaa ...

Vierailija
27/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Koskaan en ole varastanut mitään mistään. Pukeudun tylsästi. Vertailen kyllä hintoja ja luen tuoteselosteet. Mutta: pitkät luonnonkiharat hiukset, ruskeat silmät, korkeat poskipäät, iho joka ei ole vaaleanpunainen. Pitävät kai romanina, jotka nekin on joskus erehtyneet. Sukutauluni on selvillä n. vuoteen 1650 😀

Lisäänpä vielä. Menin (50v minä) töiden jälkeen iltamyöhään sokokselle ostamaan rintaliivejä. Koittakaapas itse löytää istuvat 85A 😂. Pyysin tutulta myyjältä apua ja se auttoikin minkä pystyi, mutta oli ilmeisesti jätetty hoitamaan koko isoa osastoa yksin, ennätti neuvoa kasan liivejä sovitettavaksi. Ei sopinut ja aloin itse tutkia vielä rekkejä. Hetken päästä tissiliivien seassa pyöri nuorehko kaljupää. Olis pitänyt pelotella juippi kysymällä, haluaako poika koppiin mukaan. Myyjä tuli takaisin kysymään, löysinkö sopivat, kiitin avusta ja pahoittelin, että ei. Tuon jälkeen olen ostanut joka rätin verkkokaupasta, koska se on kivempaa. Ja sujuvaa.

Vierailija
28/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sekaisin.

Samaa sanoit varmaan avarneista ennen kuin videot tuli julki :D niiden uhrit oli varmaan vielä renemmän sekaisin kuin ap. 

Vierailija
29/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama. En tiedä, mistä hemmetistä se johtuu.

T. Toinen keski-ikäinen nainen

Vierailija
30/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen ei välitä vartijoista.

Alkaa välittää, jos ne alkavat seuraamaan ja kyttäämään.

Vierailija
31/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yleensä vartijat ikinä sen koommin seuraa, mutta kun kerran oli päälläni laivan tax freessä tulipunainen pusero, vartija seurasi liikkeitäni kuin kärppä.

Kun sitten menin hyttiin vaihtamaan kokeeksi vaalean paidan, ei seurannut enää.

Tuo tuntui jotenkin tosi tyhmältä, koska jos olisin rosvo en laittaisi huomiota herättävää räikeän punaista vaatetta päälleni.😄

Vierailija
32/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarvitse kuin jollakin hyllyllä seisoa tutkimassa valikoimaa niin siinä on kohta jo myyjä pyörimässä tai vartija ilmestyy hyllyn päähän. Sama jos etsii jotain tai viipyy liian kauan vaate tai kosmetiikkaosastolla. Jos menee sovittamaan vaatteita niin kohta on vartija jossain lähellä.

Vierailija
33/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisenä ja varovaisena naisihmisenä en uskalla ottaa kaupassa edes nenäliinaa taskusta, jos sekin liike herättäisi jollakin vahdilla epäilyksiä. Tippukoon räkä sitten vaikka lattialle.  

Vierailija
34/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tummat hiukset ja pidin niitä ranskalaisella letillä. Aina sain vartijat kannoille.

Tuli ajateltua, että myymälävarkaus olisi helppo toteuttaa parisysteemillä, minä vedän vartijat magneetin lailla perääni  ja pari voisi rauhassa näpistellä.

Vierailija
35/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta entisenä järkkärinä sen voin sanoa, että kyllä sinäkin tulet hulluksi, jos seisot paikallasi 8 tuntia päivässä. Ei ole ihmisen hommaa ollenkaan.

Vierailija
36/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis työtön hiippari, totuus tuli esiin kun kehut olevasi hyvätuloinen joka sai ison perinnönkin. Minua ei seuraa vaikka olen keskituloinen enkä ole saanut edes pientä perintöä 

Vierailija
37/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seuraan vaikka en epäile, jos on super sexysti pukeutunut instabeibe liikkeessä. 

Vierailija
38/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sukutaulusi selvillä tuonne asti, ilman geenitestejä, kirkon kirjat ei sinne asti mene ja Väestörekisterikeskus on perustettu 1962.

Vierailija
39/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sukutaulusi selvillä tuonne asti, ilman geenitestejä, kirkon kirjat ei sinne asti mene ja Väestörekisterikeskus on perustettu 1962.

"Vuoden 1686 kirkkolaki määräsi, että rippikirjat, historiakirjat (eli syntyneet, kuolleet ja vihityt) ja muuttaneiden luettelot on pidettävä ajan tasalla jokaisessa Ruotsin (mukaan lukien siihen silloin kuuluneen Suomen) seurakunnassa. Kirkonkirjoja oli alettu pitää useilla paikkakunnilla jo aiemmin." Wikipedia

Vierailija
40/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juttu olisi tosi niin olet jonkun häiriökäytöksisen ja näpistelijän näköinen, kokonen ja oloinen.

Toisaalta, jos sää kokoajan epäluuloisesti pälyilet ympärillesi niin onkos se ihme kun käytöksesi herättää huomiota ja sua siks seurataan.

En ole ap, mutta väkisinkin tulee "vainoharhaiseksi" ja kokee olonsa epämiellyttäväksi, kun se avainnipun kilinä kuuluu joka puolella supermarkettia vaikka miten yrität kierrellä. Samoin itsepalvelukassojen kyttäys ja porttimeininki on jo mennyt liiallisuuksiin. Poistakaa ne mielummin jos ne eivät kerran toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi