Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vartijat seuraa kaupassa rehellistä ihmistä?

Vierailija
11.01.2024 |

Olen huomannut että jostain syystä olen jotenkin silmiinpistävä kun vartijat seuraavat minua kaupassa vaikka olen työssäkäyvä rehellinen ihminen ja vielä hyvätuloinen ja sain juuri suuren periinönkin, mnusta todella ärsyttävää ja siitä syystä teenkin jatkossa melkein kaikki ostokset netissä. En vaan voi käsittää miksi vartijat ovat ottaaneet minut kohteeksi seurata minua ja välillä myös kauppskeskuksessa tuijottavat vihaisesti ja pitkään. Olen siis suomalainen tavallinen perheenäiti ja pukeuden neutraalisti enkä mielestäni ole mitenkään oudon näköinen. Jopa yhdellä isolla  kaupungin ylläpitämällä parkkipaikalla mihin joskus oysäköin niin vartiointiliikeen autot on kyttäämässä mennessä ja lähtiessä kuin rikollista, vähän näyttää heilläkin oikeaa tekemistä olevan.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juttu olisi tosi niin olet jonkun häiriökäytöksisen ja näpistelijän näköinen, kokonen ja oloinen.

Toisaalta, jos sää kokoajan epäluuloisesti pälyilet ympärillesi niin onkos se ihme kun käytöksesi herättää huomiota ja sua siks seurataan.

Niin, kannattaa lopettaa se näpistely.

Jos syyttä epäillään rehellisyyttä, niin sepä jo kannustaa näpistämään tilaisuuden tullen. Ihan piruuttaan, jos ei muuten.

Vierailija
42/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä siltä steveltä sitä syytä.

Steve?! :DDDDDDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös alkaa seuraamaan vartijaa.

Vierailija
44/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yleensä kaupassa iltavuoron jälkeen ja kerran melkein tyhjässä kaupassa vartija seurasi minua koko ajan. Huvitti kun kurkki hyllyrivin päästä muka huomaamatta. Hyvä että on töissä hauskaa. 

Kysypä seuraavan kerran ihan, että anteeksi onko teillä jotain asiaa vai miksi seuraatte minua?

Vierailija
45/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sekaisin.

Aika moni vartija on tässä maassa sekaisin. Pahoinpitelyt sun muut. Tiedä koska joku hullu vartija päättää käydä kimppuun minkä lie tekosyyn nojalla.

Vierailija
46/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei yleensä vartijat ikinä sen koommin seuraa, mutta kun kerran oli päälläni laivan tax freessä tulipunainen pusero, vartija seurasi liikkeitäni kuin kärppä.

Kun sitten menin hyttiin vaihtamaan kokeeksi vaalean paidan, ei seurannut enää.

Tuo tuntui jotenkin tosi tyhmältä, koska jos olisin rosvo en laittaisi huomiota herättävää räikeän punaista vaatetta päälleni.😄

Kuuntelepa Riku Rantalan M/S Mystery (vaimikäsenytoli) podcasteja, niin suhtaudut laivojen vartijoihin ihan uudella tavalla. Joukossa on umpihulluja hakkaajia ja jopa murhaajia.

Vierailija
47/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisenä ja varovaisena naisihmisenä en uskalla ottaa kaupassa edes nenäliinaa taskusta, jos sekin liike herättäisi jollakin vahdilla epäilyksiä. Tippukoon räkä sitten vaikka lattialle.  

Mietin samaa. Aina, kun laitan vaikka hanskat taskuun tai laukkuun, niin odotan tuleeko kohta joku kili-kili-avainnipputyyppi väittämään, että varastin ne.

Vierailija
48/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo apn tyyli pälyillä vartijoita ja yrittää piiloutua kyllä herättää epäilyksiä. En yhtään ihmettele vartijoita ja voisin itsekin pitää apta outona. 

Vierailija
49/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän näytän luihulta nistiltä ja tosi harvoin seuraavat. Ei kyllä haittaa yhtään sillon kun sille päälle sattuvat.

Vierailija
50/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vastenmielistä, että kaupassa ei saa enää rauhassa katsella tuotteita ja lukea tuoteselosteita. Heti vartija tai myyjä lähettyvillä kyttäämässä. Ei kenestäkään ole kivaa tulla kohdelluksi varkaana turhaan. 

Vierailija
51/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne innostuu jos katsot niitä silmiin ja kohennat ryhtiä. Etenkin jos selvästi habitukseltasi näytät sellaiselta että voittaisit leikiten vartijan tappelussa vaikka hän käyttäsi suihketta, patukkaa tai sähkölamautinta.

Näitä pulleroita vituttaa kun joku on kovemmassa myllytystehossa kuin he ovat. Leveä purkkaa pureva hymy ja aurinkolasit. Menet vaateosastolle ja kokeilet verkkareita ja teet näyttäviä potkuja peilin edessä. Sitten käännät päätä vartijan suuntaan ja pureskelet hymyillen purkkaa. Aurinkolasien alta seksikäs katse, että jötörn.

Vierailija
52/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran jättänyt ostokset tekemättä ja suunnannut toiseen kauppaan tai tilannut netistä tarvitsemani kun ärsyttänyt se vartija selän takana pyörimässä. Ihan ääripäähän jo mennyt kyttääminen kun ei saa edes tuotteita katsoa rauhassa. 

Vierailija
53/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kateus. Näytät sellaiselta, että on varaa ostaa tai varaa käydä vaikka keskellä päivää muutamalla. Mitä enemmän hymyilet ja mitä enemmän onnelliselta näytät sitä kateellisempia ovat. Varsinkin kaikki rakkaussuhteet, romanssit, hymyt, moikkaukset, halaukset, silmiin katsomiset etenkin samaa sukupuolta olevien kesken tuottaa suunnatonta kateutta. Muodikkaat vaatteet, suora ryhti, treenattu vartalo, hiustenpidennykset (vaaleat) myös tuottavat kateutta.

Vierailija
54/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne innostuu jos katsot niitä silmiin ja kohennat ryhtiä. Etenkin jos selvästi habitukseltasi näytät sellaiselta että voittaisit leikiten vartijan tappelussa vaikka hän käyttäsi suihketta, patukkaa tai sähkölamautinta.

Näitä pulleroita vituttaa kun joku on kovemmassa myllytystehossa kuin he ovat. Leveä purkkaa pureva hymy ja aurinkolasit. Menet vaateosastolle ja kokeilet verkkareita ja teet näyttäviä potkuja peilin edessä. Sitten käännät päätä vartijan suuntaan ja pureskelet hymyillen purkkaa. Aurinkolasien alta seksikäs katse, että jötörn.

Leveä jenkkihymy, ai että se tuottaa kateutta. 

Vierailija
55/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene turvakameran eteen, nosta alkoholilasia ja hörppäise pitkät ja suutele samaa sukupuolta olevaa suoraan turvakameran edessä. Ai, että tuottaa varmasti kateutta! Vielä päälle leveä jenkkihymy.

Vierailija
56/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole mitään ruudinkeksijöitä. 

Vierailija
57/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella vastenmielistä, että kaupassa ei saa enää rauhassa katsella tuotteita ja lukea tuoteselosteita. Heti vartija tai myyjä lähettyvillä kyttäämässä. Ei kenestäkään ole kivaa tulla kohdelluksi varkaana turhaan. 

Kaikki ostokset pitäisi tietää jo etukäteen kun kauppaan menee. 

Vierailija
58/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli joskus vuosia sitten käytännössä juoksuttanut vartijaa ympäri kauppaa. Oli piileskellyt hyllyjen välissä ja ties mitä häröilyä harrastanut. Oli kohdannut sit vartijan ja todennut, että oliko kivaa.

Vierailija
59/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on siellä ostosten joukossa jotain sellaista tavaraa, jota varkaat usein näpistävät. Ainakin jonkin lehtijutun mukaan

erityisesti partaterät ja kaliit juustot on varkaiden suosiossa. Tästä syystä jotkut kaupat pitää varkaiden suosikkituotteita vaan muutaman kappaleen hyllyssä tai sitten ne on kokonaan pois hyllystä ja pitää erikseen pyytää myyjältä.

On muakin seurattu kaupassa kun olen ostanut ruokia ja kärryssäni on ollut potentiaalinen varkauskohde (parmesan juusto).

Silloin varmaan vartija tahtoi varmistaa, että kassalla myös maksan sen juuston , ehkä piilota sitä taskuuni tai vastaavaa.

Vierailija
60/145 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pukeutuminen vaikuta siihen onko varas vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä